Pyyhkimien varret

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Pyyhkimien varret

Viesti Kirjoittaja foppa »

Ootteko kunnostanu vai miten noita maalittomia rankoja pitäisi kohdella ?
Eipä nuo kauheen näköset vielä ole, mutta jos ennakois ennekuin kaikki maali rapisee pois.
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pyyhkimien varret

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Satkussa ihan yksinkertaisesti ottanu varret irti, hionu ja laittanu uutta maalia pintaan. Lopputulos oli ainakin parempi lähtökohta...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: Pyyhkimien varret

Viesti Kirjoittaja foppa »

aivan. Pitääpä selvittää miten helpot on ottaa irti 9-5:sta. Olen saanut käsityksen, ettei ihan nakki homma.
Jozanna
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Maalis 21, 2006 15:58
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Pyyhkimien varret

Viesti Kirjoittaja Jozanna »

Kerro sitten miten helposti lähti irti. Meillä sama homma 9-5 edessä. Tonnarissa aikanaan vaan naps irti ja hionta ja maalaus ja oli ku uudet.
9-5 Vector wagon A, -02
ex: 9000 Aero -RIP
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Pyyhkimien varret

Viesti Kirjoittaja SS »

Eiköhän ne ole kaikissa autoissa suunnilleen samanlailla. Suojakorkki pois pikkuruuvarilla, mutteri auki ja varret pois. Akkukengän ulosvetäjä (tai joku pieni ulosvetäjä) on näppärä apuväline jos ovat jämähtäneet. Lievä väkivalta ajaa saman asian :)
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: Pyyhkimien varret

Viesti Kirjoittaja foppa »

Musti kirjoitti:Se, joka on saanut 9-5:n pyyhkijänvarret ehjänä irti (myös vivusto ehjänä) ilman ulosvedintä, voisi ilmoittautua tuolla niksi-topikissa. Enpä ole tavannut yhtä tiukkoja pyyhkimen varsia missään aiemmissa autoissani :)

Motonetin viiden euron ulosvetimellä ei onnistunut, kynnet olivat liian paksut.
IKH:lta löytyi kolmenkympin vempain, joka oli kuitenkin sentin verran liian pitkä. Oikeanpuoleinen pyyhin lähti helposti, vasemman kanssa piti kikkailla pitämällä konepeltiä jotain 10-15 senttiä yläasennosta alaspäin, jolloin ulosvetimelle tuli käyttötilaa. Nykytaidoilla noiden pyyhkimien irrotus sujuu hetkessä :D
Pitää tuoda sulle irrotettaviksi :idea:
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: Pyyhkimien varret

Viesti Kirjoittaja foppa »

Minkälaisilla maalilla ootte noita ehostanu ? Onks esim "rautamaali" noille oikea valinta ? Tarviiko useampaa eri maalia/mömmöä ?
Sapetti
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 16:51

Re: Pyyhkimien varret

Viesti Kirjoittaja Sapetti »

foppa kirjoitti:Minkälaisilla maalilla ootte noita ehostanu ? Onks esim "rautamaali" noille oikea valinta ? Tarviiko useampaa eri maalia/mömmöä ?
Mutu: kestävin tuliski kun laittaisi happomaalin, pintamaalin ja lakan?
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Jur1
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 14:54
Paikkakunta: Lappeenranta / Kotka

Re: Pyyhkimien varret

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

Mattamustaa pistin ite. Kilikolipurkista tietenkin, eka hioin vaan pinnan tasaiseksi ja sitten maali pintaan. Kestää sen minkä kestää. Näyttää ainakin paremmalta kuin ennen. :D
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Pyyhkimien varret

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mä olen käyttänyt noihin vanhoihin saabeihin mustaa hammeria pensselillä levitettynä.
Näyttää tuossa yksikin satku olevan pihassa josta maalin läpi ei ole ruostetta tullut vaikka 5 vuotta sitten maalasin suoraan ruosteen päälle.

Suosittelen.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Pyyhkimien varret

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Pyyhkijänvarret voi vetää suoraan noveroxilla pari kolme kertaa sopivin väliajoin.
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: Pyyhkimien varret

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Itse hioin tontun varret puhtaaksi -siis metallille. Sen jälkeen paukkupulloista pari kerrosta sinkkiä , kevyt välihionta ja neljä kerrosta puolihimmeää mustaa. Kaikki kerrokset sprayasin ohuesti. Kolme kuukautta kestänyt ts. toistaiseksi.
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Pyyhkimien varret

Viesti Kirjoittaja Julle »

Vaihdoin uudet.
9-5 Aero - 00
raiveh
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli

Re: Pyyhkimien varret

Viesti Kirjoittaja raiveh »

AnttiR kirjoitti:Itse hioin tontun varret puhtaaksi -siis metallille. Sen jälkeen paukkupulloista pari kerrosta sinkkiä , kevyt välihionta ja neljä kerrosta puolihimmeää mustaa. Kaikki kerrokset sprayasin ohuesti. Kolme kuukautta kestänyt ts. toistaiseksi.
Noin tekisin itsekin
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: Pyyhkimien varret

Viesti Kirjoittaja foppa »

Julle kirjoitti:Vaihdoin uudet.
Mitä mahtoivat maksaa ?
Vastaa Viestiin