Sintterikytkintä og-satkuun? Käyttökokemuksia.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Sintterikytkintä og-satkuun? Valmis.

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Laitetaas nyt hieman käyttökokemuksia juosittamattomasta sintterilevystä+Sre asetelmasta+ kevennetystä vauhtipyörästä.

Eli autohan ei ollut talvella ajossa joten liukkaankelin ominaisuuksista en voi sanoa mitään.Arveluhan on tietysti että ei sillä oikein kivasti liikkeelle pääsisi.

Tuollainen setti on sellainen että ensimmäisessä käynnistyksessä kun paikat ovat vielä kylmät niin lähtö on ihan sujuva.

Lämmetessään on sitten meno aivan on/off kuten olikin tiedossa.
Muutaman kerran olen joutunut käydä tuolla autolla kaupungin ruuhkassa kun muut autot ovat olleet huollossa tai emännällä ajossa.
Todellakaan en suosittele kaupunki käyttöön tuollaista settiä.
Ei sillä etteikö sillä pärjäisi mutta onhan se aika naurettavan näköistä kanssa autoilijoiden näkökulmasta. :D
Moni varmaankin ajattelee että onpas siinä sählä kuski kun noin joka vaihteella nykäisee. :lol:

Mutta kuten sanottu niin mun ajoihin tää kytkinsetti on juuri omiaan kun ei tarvitse kaupungissa pyöriä.
Siihen tarkoitukseen löytyy talosta muitakin autoja.
Kaiken kaikkiaan olen 100 prosenttisen tyytyväinen.

Taas täältä tähän.
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Sintterikytkintä og-satkuun? Käyttökokemuksia.

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

kestääkö saabin vaihdelaatikko tämän ainaisen "repimisen" liikkeelle lähdössä?
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Sintterikytkintä og-satkuun? Käyttökokemuksia.

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

S1mppa_ kirjoitti:kestääkö saabin vaihdelaatikko tämän ainaisen "repimisen" liikkeelle lähdössä?
Ihme kyllä tuntuu kestävän.
Mulla on nyt laatikko ollut jo 2 vuotta eikä ole porsinut niinkuin edelliset.
Laatikon kehitysnumerot ovat 00 mihin en ennestään ole törmännyt.
Öljyinä mulla on ollut jo vuosikaudet 80-90 vaihteistoöljyt.

Tiedä sitten mikä tuohon laatikon kestävyyteen vaikuttaa mutta tosiaan ei ole tarvinnut tuota vaihtaa toisin kuin edellisiä joita meni 2 kpl. per kesä.
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Sintterikytkintä og-satkuun? Käyttökokemuksia.

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

juu eli sintterin uskaltais ostaa.. :) onkos tämä kyseinen laatikko minkä verran ajettu? itellä on 300 tkm laatikko nähny.. kuitenkin aika paljon..
hieman aiheesta poiketen.. mitä kaikkea on saabista lähteny että paino on noin paljon tippunu?
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Sintterikytkintä og-satkuun? Käyttökokemuksia.

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

170tkm väitettiin laatikolla olevan ajettu kun sen ostin.Nyt on tullut 20tkm lisää,mutta vain luoja tietää paljonko laatikolla on todellisuudessa ajettu.

Kaikki ylimääräinen on autosta purettu,kevyet kuppipenkit asennettu,oviakin on sisäpuolelta leikelty ja sitä rataa.
Lattiamatot on paikallaan mutta äänieristeeet yms.on purettu.
Puskurit lähti eilen veke,tulee vaan pystykeulasatkun etumuovi+lippa.Takäpäähän tulee alumiinista palat puskurin kiinnikkeiden kohdalle.
Lähtee niitä kiloja kivasti pois kun heittää vararenkaan ja takapenkin ja vanerit sun muut veke.
Ajonautinto vaan kasvaa kun melu kabiinissa nousee. :lol:

Kaikki olen punninnut rapalan kalavaakalla ja erotukset laskenut.
Vielä tuosta kesän mittaan lähtee jokunen kilo pois kun laitan polykarbonaattilasit ja ovipahvit 1mm alumiinista.

Harkinnassa on myös ensi ajokaudelle lasikuitu etuloksut ja konepelti ja takaluukku.
Sen näkee sitten ensi talvena,voi kuitenkin olla ettei toteudu.
Auton statushan on ihan harrastepeli jolle kilsoja ei hirveästi tule joten kaikenlaiset hulluttelut voi toteuttaa.
Toikin kilomäärä mikä autosta nyt lähti näkyy jo auton korkeudessa ja jousituksen jäykistymisenä.
Faijan kanssa ihmeteltiin tota korkeutta kun autossa on kuitenkin madallussarja ja auto on yhtä korkea kuin faijan madaltamaton satku.
Pitää vissiin antaa laikkaa noille madallusjousille. :wink:
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Sintterikytkintä og-satkuun? Käyttökokemuksia.

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

tuli tuossa omaankin satkuun tilattua kolme lapanen sintteri. :)
mutta meniköhän mehtään koko tilaus. luki jotta keskiön halkasia 19mm, niinkun onkin.
hammasluku 17. täsmää. mutta tuon koko kiekon halkasia on 215mm ja mittasin jostain levystä 200mm.. sopiiko tämä 215mm levy sitten paikalleen.. :?
vai onko sitten pelkässä ruisku saabissa 200mm levy, kun sellasesta taisin mitata. ja auto on vm.-88 T16
ja sitten vielä sellanenkin, että uskaltaako tuon levyn vaihtaa. vaikkei vaihda asetelmaa samalla uuteen. ei tekis mieli särkee koko hienoutta tyhmyyden takia..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Sintterikytkintä og-satkuun? Käyttökokemuksia.

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Luepas tämä koko juttu läpi niin selviää noi kytkimen millit.
Muista verrata uutta levyä vanhaan paksuuden suhteen.
Että tarviiko sunkin pistää shimmilevyjä.
Kyllä mä nyt sinuna laittaisin uuden paineasetelmankin jos kerran kytkintä rupeat ropaamaan.
Mulla on ainakin hyviä kokemuksia tuosta SRE-asetelmasta,jos maksaa niin myös maistuu.. :wink:
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Sintterikytkintä og-satkuun? Käyttökokemuksia.

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

tomaatti kirjoitti:Luepas tämä koko juttu läpi niin selviää noi kytkimen millit.
Muista verrata uutta levyä vanhaan paksuuden suhteen.
Että tarviiko sunkin pistää shimmilevyjä.
Muistatko paljon tuon tilaamasi sintterin paksuus oli...?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Sintterikytkintä og-satkuun? Käyttökokemuksia.

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Ei enää mitään hajua koko asiasta. :oops:
Kuitenkin 0.6mm shimmit tarvittiin vauhtipyörän ja asetelman väliin.
Vakio kytkimen kävin mikrometrillä mittaamassa marmoritiskillä,mutta siitäkään ei ole enää mitään muistilappuja olemassa.. :oops:

Sinänsä kiva että marmoritiskillä jaksoivat palvella kaveria joka ei kuitenkaan ostanut mitään.
Vastaa Viestiin