Tonttiin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Toby
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Toby »

9-5T kirjoitti:
CC Aero kirjoitti: Korjatkaa jos olen väärässä mutta aina kun sanotaan vanhemman 9-3:n olevan Opel, nin miksi moista ei sanota 9-5:sta? Sama muutettu pohjalevy siinäkin käsittääkseni on.
NG900/9-3 on tehty A-vectran alustalle kun taas 9-5 ja B-vectra on tehty GM:n alustalle.
9-5 on Saab jossa kaikki hajoavat osat on peräisin Opelilta. :lol:
Tästä olisi tosiaan pitänyt tehdä oma topicci!!!

Tässä on siis tavallaan isó ero eli 9-5:n pohjalevyn suunnittelussa sen käyttö pidennettynä myös 9-5:ssä Vectran lisäksi on alunperin ollut suunniteltu ja tiedossa ollut asia. NG900 taas rakennettiin aikanaan valmiin "vanhan" Vectran pohjalevylle, jotta malli saatiin nopeasti tuotantoon.

Silti en haukkuisi nykySaabeja Opeleiksi, vaikka sukulaisuus nykyään jo näkyykin monessa kohdassa. Ja erityisesti og 9-3:n olennainen ero ng900;aan on juuri siinä, että opelismeista on järjestelmällisesti päästy eroon!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
pakinen
"Viggen"

Re: Tonttiin

Viesti Kirjoittaja pakinen »

tomaatti kirjoitti:Eli nyt pääs mieleen ajatus että toi mun iivari pitäis saada tonttiin kunnolla.Eli jos ostaisin motonetistä madallusjouset ja pätkäisisin niitä kierroksella :twisted: Oisko minkälaisia iskareita (jäykkiä)noin lyhyeille joistoille?Gurut nyt mua valaiskaa tässä asiassa :!: Kiitos.
Onko satkua saatu tonttiin??
Saab 900S Combicoupe
tomaatti
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

pakinen kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:Eli nyt pääs mieleen ajatus että toi mun iivari pitäis saada tonttiin kunnolla.Eli jos ostaisin motonetistä madallusjouset ja pätkäisisin niitä kierroksella :twisted: Oisko minkälaisia iskareita (jäykkiä)noin lyhyeille joistoille?Gurut nyt mua valaiskaa tässä asiassa :!: Kiitos.
Onko satkua saatu tonttiin??
Ei ole enää kyseistä autoa omistuksessani.
Nykyinen harrastepeli on vaan noussut painonpudotuksen yhteydessä ja on muutenkin aika kivireki.
Jos siittä näyttävän haluaisi niin pitäisi katkoa noita lesjöjä.
Mutta tuskin silläkään sitten ajaisi edes minä.
Soralla tuolla tulee pyörittyä ja nykyään on aivan liian kova alusta siihen juttuun.
Eli ei enää TONTTIIN.. :wink:

Ja hei,ei kannata alottaa sitten mitään GM-saab riitelyjä,vaikka tämä juttu jostain syövereistä taas ylös nousikin..
5 vuotta vanha juttu..
Viimeksi muokannut tomaatti, To Touko 28, 2009 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pakinen
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja pakinen »

no perhana sitte :)

Oma alusta on mun mielestä vähän ehkä löysä lesjöillä ja advantageilla mutta ärsyttävän pintakova...silti tarvii saada autoa se 15mm lisää alas. Jousia ei taida saada kun teetettynä ja jos taas katkasee niin taitaa pohjata jouset turhan helpolla..

http://kuvablogi.com/nayta/1845330/

Ottaa tuollakin välillä tuo vaihdelootan alla oleva palkki kiinni..
Saab 900S Combicoupe
JuHem
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Takapään madallus on helppoa! Täysi työkalupakki ja vähän jotain muuta raskaampaa takapaksiin, niin johan lesjöt antaa periksi ja perse on tontissa :lol:

Mutta joo, Advantaget oli myös mulla ennen alla ja olin samaa alustasta. Iskarit tuntuivat vieläpä menettävän nopeasti tehonsa. Bilsteinien vaihto sai mukavasti jämäköitymään, mutta pintakova se tietysti edelleenkin on. Sille ei varmaan helposti mitään mahda... Ja jos vielä tuosta alemmaksi haluaa, niin silloin ainakin alustan pitäisi olla todella kova, kun muutenkin pienet joustovarat kutistuisivat täysin olemattomiksi :(

Edit: olisko tuossa sopivasti tontissa? :lol: http://kuvablogi.com/nayta/1954366/
ei tosin lesjöillä, vaan vanhoilla orkkisjousilla. Kontti täynnä saabin osia ja tuloksena joustovaraa ehkä noin sentin verran... Oli aika inha ajettava...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
99 GL
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

JuHem kirjoitti:Edit: olisko tuossa sopivasti tontissa? :lol: http://kuvablogi.com/nayta/1954366/
ei tosin lesjöillä, vaan vanhoilla orkkisjousilla. Kontti täynnä saabin osia ja tuloksena joustovaraa ehkä noin sentin verran... Oli aika inha ajettava...

Anteeksi offtopic, mutta haluaisin tietää että mikä on näiden kuvan autossa olevien vanteiden virallinen nimi?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
99 GL
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Kiitoksia, ovat ilmeisesti 15 tuumaset?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Vastaa Viestiin