2.3 tbo asennus og satkuun?
2.3 tbo asennus og satkuun?
Eli meneekö tonnarin 2.3 heittämällä 2.0 16v:n tilalle?
Auto on 900S -90...
Auto on 900S -90...
ja ei se oikein mene muutenkaan kuin heittämällä
2.3 kone on pystylohko, ja taas 2.0 on se vinoversio. Pitäisi jotenkin saada sovitettua nuo satkun loota sen 2.3 koneen alle. Ilmeisesti jotenkin onnistuu kyllä. Joskus vaan katselin bilsportissa olevaa satkua, (missä ne oikein leveet eturenkaat) jossain kuvassa oli naitettu 2.3 lohko satkun lootaan kiinni.
Seuraavaksi mietit käykö 2.3 sisuskalut sitten satkun koneeseen. vastaus on ettei käy. 2.3 männät tulee joitain senttejä 2.0 lohkon yläpuolelle yläkuolossa, ja alas ei sovi edes menemään, kun ottaa lohkon seinämiin kiinni. millään risteytyksellä eivät ole sopivia.
pitäisi olla aika tyhjentävä vastaus.
2.3 kone on pystylohko, ja taas 2.0 on se vinoversio. Pitäisi jotenkin saada sovitettua nuo satkun loota sen 2.3 koneen alle. Ilmeisesti jotenkin onnistuu kyllä. Joskus vaan katselin bilsportissa olevaa satkua, (missä ne oikein leveet eturenkaat) jossain kuvassa oli naitettu 2.3 lohko satkun lootaan kiinni.
Seuraavaksi mietit käykö 2.3 sisuskalut sitten satkun koneeseen. vastaus on ettei käy. 2.3 männät tulee joitain senttejä 2.0 lohkon yläpuolelle yläkuolossa, ja alas ei sovi edes menemään, kun ottaa lohkon seinämiin kiinni. millään risteytyksellä eivät ole sopivia.
pitäisi olla aika tyhjentävä vastaus.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Oletteko ihan mitanneet/kokeilleet, meinaan yksi veijari väitti, että 2.3 kampiakseli käy 2.0 lohkoon ja kiertokangilla/männillä on kikkailtavissa että sopii pyörimään.Jamppa kirjoitti: Seuraavaksi mietit käykö 2.3 sisuskalut sitten satkun koneeseen. vastaus on ettei käy. 2.3 männät tulee joitain senttejä 2.0 lohkon yläpuolelle yläkuolossa, ja alas ei sovi edes menemään, kun ottaa lohkon seinämiin kiinni. millään risteytyksellä eivät ole sopivia.
pitäisi olla aika tyhjentävä vastaus.
Moro veikkaisin että on kokeilleet B204 lohkoon. Siihen 2 litraseen vois 2.3 kampi ehkä mahtuakkin, vanhaan B202 koneeseen tuskin saa 2.3 kampee vaikka mitä tekis.Myrkky kirjoitti:Oletteko ihan mitanneet/kokeilleet, meinaan yksi veijari väitti, että 2.3 kampiakseli käy 2.0 lohkoon ja kiertokangilla/männillä on kikkailtavissa että sopii pyörimään.
totta, eli kyllä se kampi käy, ja käy männätkin reikiin halkaisijan puolesta, mutta siihen se sopiminen loppuukin
b202 koneeseen kun laittaa 2.3 kammen ja 2.0 männät, mäntä tulee jonkun 10mm ulos sylinteristä. Sitten jos kokeilee 2.3 sisukalut kokonaan, mäntä tulee noin oisiko 30mm ulos sylinteristä. Nyt en muista enään ihan tarkkaan mikä otti lohkon kupeeseen kiinni, oliko se kampi vai tuliko mäntä niin alas että otti helmasta kiinni lohkoon, vai kiertyikö kiertokanki niin paljon että kanki otti männän helmaan.
Ja yksi ongelma mikä vielä tulee satkun laatikkoon yhdistettäessä. Kampi ottaa vaihdelaatikkkoon kiinni. laatikkon kuoret kun on niin ohuet että voi olla tilanne että ei ole varaa ottaa riittävästi pois laatikosta.
ainoa ratkaisu olisi joko saada koko 2.3 kone laatikkoon jotenkin kiinni, tai että vaan poraa koneen isoksi. Mutta onko siitä sama hyöty kun pitempi iskuisesta koneesta??
Kokeilin nämä jutut pari vuotta sitten, ja tyrmäsin siinä koko ajatuksen. Mulla oli 2.0 ja 2.3 kone vierekkäin, ja kaikki kombinaatiot kävin läpi osilla.
b202 koneeseen kun laittaa 2.3 kammen ja 2.0 männät, mäntä tulee jonkun 10mm ulos sylinteristä. Sitten jos kokeilee 2.3 sisukalut kokonaan, mäntä tulee noin oisiko 30mm ulos sylinteristä. Nyt en muista enään ihan tarkkaan mikä otti lohkon kupeeseen kiinni, oliko se kampi vai tuliko mäntä niin alas että otti helmasta kiinni lohkoon, vai kiertyikö kiertokanki niin paljon että kanki otti männän helmaan.
Ja yksi ongelma mikä vielä tulee satkun laatikkoon yhdistettäessä. Kampi ottaa vaihdelaatikkkoon kiinni. laatikkon kuoret kun on niin ohuet että voi olla tilanne että ei ole varaa ottaa riittävästi pois laatikosta.
ainoa ratkaisu olisi joko saada koko 2.3 kone laatikkoon jotenkin kiinni, tai että vaan poraa koneen isoksi. Mutta onko siitä sama hyöty kun pitempi iskuisesta koneesta??
Kokeilin nämä jutut pari vuotta sitten, ja tyrmäsin siinä koko ajatuksen. Mulla oli 2.0 ja 2.3 kone vierekkäin, ja kaikki kombinaatiot kävin läpi osilla.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Hyvä tietää että kampura käy paikalleen 2litraisen lohkoon, nuo männän yli tulemiset ja muuthan on soviteltavissa helposti valitsemalla sopivat männät/kiertokanget. Esim. kuplan takomännät ovat halpoja ja kiertokankia löytyy kyllä kun mitat selvittää ensin. Lohkossakin on varaa työstää tavaraa pois luultavasti jonkinverran, jos jostain ottaa kiinni ja jos laatikon puolella ei riitä vara työstää tarpeeksi, niin hiotaan puhki ja hitsataan alupelti..
Ostetaan sopuhintainen 2.3litraisen veivi..
Ostetaan sopuhintainen 2.3litraisen veivi..
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
2.1 vs 2.0
Tietääkseni ei ole kuin sylinterin halkaisija. Sylinterimitat: 2.0 = 90x78, 2.1 = 93x78.
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Kävin vaihteex opiskelemassa taas Ruåtsin kieltä STCS:n sivuilla ja Mantorpin meetin kuvia katellessa muistui mieleen tämä threadi.
Kaikki on vissiin mahdollista kun tarpeex näkee vaivaa
Venakopassa ei tosin lue 2,3 mut eipä lue minunkaan auton koneessa joten ei se sulje pois mahdollisuutta että kyseessä olisi ko. mylly...
Ois kiva nähdä miten ja millanen loota ton koneen alle on kiinnitetty
Niin, ne ihmettelemäni fotot:
http://www.stcs.nu/images/traffar03/mantorp/25.jpg
http://www.stcs.nu/images/traffar03/mantorp/26.jpg
EDIT: hmm, opiskelemassa Ruotsin kieltä-> osaan siis sujuvasti katsella Ruotsalaisia valokuvia
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kaikki on vissiin mahdollista kun tarpeex näkee vaivaa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Venakopassa ei tosin lue 2,3 mut eipä lue minunkaan auton koneessa joten ei se sulje pois mahdollisuutta että kyseessä olisi ko. mylly...
Ois kiva nähdä miten ja millanen loota ton koneen alle on kiinnitetty
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Niin, ne ihmettelemäni fotot:
http://www.stcs.nu/images/traffar03/mantorp/25.jpg
http://www.stcs.nu/images/traffar03/mantorp/26.jpg
EDIT: hmm, opiskelemassa Ruotsin kieltä-> osaan siis sujuvasti katsella Ruotsalaisia valokuvia
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Eiköhän siellä liene ng900:n(tai 9-3:n) loota, kuvasta näkyy että mcphersonit sinne on askarreltu, 94-> 9000 laatikkokin kait kävis, mutta sitten pitäisi laittaa viskiin lyhyemmät eli ng900 vetarit (<-93 9k:n laatikko on liian pitkä ng900:n keulalle joten tokkopa mahtuu 99:iinkään)2,3T sport kirjoitti: Venakopassa ei tosin lue 2,3 mut eipä lue minunkaan auton koneessa joten ei se sulje pois mahdollisuutta että kyseessä olisi ko. mylly...
Ois kiva nähdä miten ja millanen loota ton koneen alle on kiinnitetty![]()
yo. siis mutua ja arvailua
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pitää varmaan kysellä stcs:n foorumissa mitä sieltä oikeasti löytyy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Turbo"
- Viestit: 242
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
- Paikkakunta: Riihimäki
2,3 vanhaan satkuun
Kokeilit siis laittaa sen 2.3 koneen sen 900 laatikon päälle ?
Mistä otti kiinni?
Asennolla ei mielestäni ole muuta merkitystä kuin se että öljyn imuputki tavoittaa öljyn. Senhän kyllä joutuu vaihtamaan og koneesta.
Muuten kone kyllä osaa olla pystyssä .
Terv. Jari
Mistä otti kiinni?
Asennolla ei mielestäni ole muuta merkitystä kuin se että öljyn imuputki tavoittaa öljyn. Senhän kyllä joutuu vaihtamaan og koneesta.
Muuten kone kyllä osaa olla pystyssä .
Terv. Jari
Kokeilin laittaa 2.3 sisukalut 2.0 sisälle. Ja yhdistellä näiden eri vaihtoehdoilla, mikä ei onnistunut. Jokin siinä 2.3 lohko 900 laatikon päälle yhdistelmässäkin mätti, en vaan muista tarkkaan mikä. Muistikuva on että se ei suoraa sanoen istunut siihen laatikon päälle järkevästi. ja jos sen saa käymää siihen, niiin konepeltiin voi tehdä reiän
taitaa olla 2.3 kuitenkin pystyssä sen verran korkea. kun vakio kone jo ottaa äänieristykseen kiinni jäljistä päätellen.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti: