katalysaattorin poisto
Re: katalysaattorin poisto
Itse lähtisin uusimaan putkistoa vakiotakapöntöstä, joka on mallia sokkeloinen, joka aiheuttaa tehokkaasti melua vaimentavaa vastapainetta pienelläkin virtauksella.
Vähänkään "sporttisemmat" vaimentajat ovat mallia "kiikari", eli vapaavirtaus pönttöjä, joista yleensä matalimmat murinat tuppaavat tulemaan läpi...
Vasta tämän jälkeen sitten dp&katti vaihtoon, joka tulee merkittäväksi pullonkaulaksi jossain 200..250hp tietämillä.
Simmonsin ja JT lisäksi löytyy muita hyviä vaihtoehtoja, kuten Ferrita sekä alt-av-gas, jotka ovat täysrosterisia, eli ei tartte 3-5v välein olla uusimassa.. (eikä tartte jännätä, että onko ruostunut verkkot puhki -> tukossa...
Vähänkään "sporttisemmat" vaimentajat ovat mallia "kiikari", eli vapaavirtaus pönttöjä, joista yleensä matalimmat murinat tuppaavat tulemaan läpi...
Vasta tämän jälkeen sitten dp&katti vaihtoon, joka tulee merkittäväksi pullonkaulaksi jossain 200..250hp tietämillä.
Simmonsin ja JT lisäksi löytyy muita hyviä vaihtoehtoja, kuten Ferrita sekä alt-av-gas, jotka ovat täysrosterisia, eli ei tartte 3-5v välein olla uusimassa.. (eikä tartte jännätä, että onko ruostunut verkkot puhki -> tukossa...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: katalysaattorin poisto
Itse otin tontusta katin kuuseen ja loppuputki on 3" JT. Äänistä tuli jopa liiankin miehekkäät ja maantieajossakin on karmea meteli kabiinissa. Ahtojen käyttäytymiseen tuolla oli kyllä suuri vaikutus eikä turbo mene enää punaiseksi kun antaa tossua.Hook kirjoitti:Itse lähtisin uusimaan putkistoa vakiotakapöntöstä, joka on mallia sokkeloinen, joka aiheuttaa tehokkaasti melua vaimentavaa vastapainetta pienelläkin virtauksella.
Vähänkään "sporttisemmat" vaimentajat ovat mallia "kiikari", eli vapaavirtaus pönttöjä, joista yleensä matalimmat murinat tuppaavat tulemaan läpi...
Vasta tämän jälkeen sitten dp&katti vaihtoon, joka tulee merkittäväksi pullonkaulaksi jossain 200..250hp tietämillä.
Simmonsin ja JT lisäksi löytyy muita hyviä vaihtoehtoja, kuten Ferrita sekä alt-av-gas, jotka ovat täysrosterisia, eli ei tartte 3-5v välein olla uusimassa.. (eikä tartte jännätä, että onko ruostunut verkkot puhki -> tukossa...
Re: katalysaattorin poisto
Täytyy tähän sen verran kokemuksesta kommentoida että katsoin endoskoopilla molemmat JT:n pöntöt läpi viime syksynä ja putki on ollut noin 4v paikallaan. Pönttöjen verkot oli täysin ehjät ja metallin väriset. Myös putki itsessään hitsaus-saumoineen näyttää hyvältä ei ole ruostetta näkyvissä. Eli putki näyttää kestävän ainakin itselläni vielä vuosia...Hook kirjoitti: Simmonsin ja JT lisäksi löytyy muita hyviä vaihtoehtoja, kuten Ferrita sekä alt-av-gas, jotka ovat täysrosterisia, eli ei tartte 3-5v välein olla uusimassa.. (eikä tartte jännätä, että onko ruostunut verkkot puhki -> tukossa...
Aikoinaan oli juttua että JT:n saumojen kanssa mm. oli ollut ongelmia että ruostuu/menee puhki. Olikohan se vigge joka asiaa silloin selvitteli.
Jos rahasta ei ole pulaa niin ehdottomasti Ferrita ja Simonssi paikoilleen, tahtoo tuo JT olla "köyhänmiehen" putki verrattuna noihin kahteen muuhun.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: katalysaattorin poisto
Tässä lyhyt näyte tunnelissa. Jos ei tollanen METELI haittaa niin antaa mennä.
3" JT ilman kattia siis
http://s189.photobucket.com/albums/z238 ... 009016.flv
3" JT ilman kattia siis
http://s189.photobucket.com/albums/z238 ... 009016.flv
Re: katalysaattorin poisto
>3" JT ilman kattia siis
>http://s189.photobucket.com/albums/z238 ... 009016.flv
>Tässä lyhyt näyte tunnelissa. Jos ei tollanen METELI haittaa niin antaa mennä.
Ei toi nyt ihan pahalta kuulosta noin nyt kun kuulokkeet päässä kuuntelin ton muutaman kerran. Nimittäin tuntus että samaa luokkaa on yhdistelmä 3" hela hoito alt.avgas(metallikat+kaksi vaimenninta) ja Mitsun 19T yhdistelmä, jossa lisämausteena moottorijarrutuksissa pröpötys ja joskus jopa pamahdus. Ääntä on huomattavasti enemmän kuin Mitsun 15T ahtimella. Myös lisukkeena kaasua painettaessa selvä kohina moottoritilasta ahdoilla. Ihan pintakaasulla ajettaessa melkohiljanen ainakin kabiiniin, mutta kuormitettuna meteli on joskus sellaista että vois sitä joskus äänettömämminkin edetetä...
>http://s189.photobucket.com/albums/z238 ... 009016.flv
>Tässä lyhyt näyte tunnelissa. Jos ei tollanen METELI haittaa niin antaa mennä.
Ei toi nyt ihan pahalta kuulosta noin nyt kun kuulokkeet päässä kuuntelin ton muutaman kerran. Nimittäin tuntus että samaa luokkaa on yhdistelmä 3" hela hoito alt.avgas(metallikat+kaksi vaimenninta) ja Mitsun 19T yhdistelmä, jossa lisämausteena moottorijarrutuksissa pröpötys ja joskus jopa pamahdus. Ääntä on huomattavasti enemmän kuin Mitsun 15T ahtimella. Myös lisukkeena kaasua painettaessa selvä kohina moottoritilasta ahdoilla. Ihan pintakaasulla ajettaessa melkohiljanen ainakin kabiiniin, mutta kuormitettuna meteli on joskus sellaista että vois sitä joskus äänettömämminkin edetetä...
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: katalysaattorin poisto
Mites tuon Saab 9-5:n kanssa...kone on 2,0t ja BSR stage 1 tulossa. Nouseeko tehot jos vaihtaa 3" dp:n ja sporttikatin sekä loppuun asti 3" putkella jossa 2 kpl vapaasti virtaavia pönttöjä. Vuosimalli 2000.
Saab 9-5 2,0t -1999
Re: katalysaattorin poisto
Jos ei kukaan 9-5 auton omistaja vastaa niin yritetään ilman kokemuksia kyseisestä kärrystä.kopote12 kirjoitti:Mites tuon Saab 9-5:n kanssa...kone on 2,0t ja BSR stage 1 tulossa. Nouseeko tehot jos vaihtaa 3" dp:n ja sporttikatin sekä loppuun asti 3" putkella jossa 2 kpl vapaasti virtaavia pönttöjä. Vuosimalli 2000.
Eiköhän ne tehot nouse jonkun verran ja turbon viive vähenee.
Auton valmistaja kuitenkin tuollaisesa edustusmallissa tinkii mielummin hieman tehosta kuin melusta.
En tiedä minkälainen putkisto/ryssämutka tuollaisessa femmassa on,mutta eiköhän siinä ole ajateltu enemmänkin hiljaisuutta kuin maksimi tehoa.
Sanoisin että anna mennä vaan jos haluat hyödyntää kaiken tehon melusta välittämättä.
Itse en kyllä tuollaiseen autoon mitään pörinäputkea laittaisi,vähän sama kuin laittaisi vapaat putket rolssiin näin kärjistetysti.
Oman satkun pörinät taas ei haittaa kun auto ei muutenkaan ole sieltä sivistyneisyydemmästä päästä...
Mulla satkussa 3 tuuman JT:n putkisto turbolta asti yhdellä vaimentajalla ja katalysaattori on potkittu tyhjäksi.
Tuossa ainakin huomasi selvän eron vakioputkistoon verrattuna vaikka silloin ei edes ollut vielä mitään kunnon viriä.
Re: katalysaattorin poisto
Mä vaihdatin joskus ex-femmaani PCS:llä JT:n kolmentuuman dp:n ja sportkatin sekä 2,5 tuuman catbackin. Auto oli 9-5 2.0t automaatti vm -00 MapTunin ykkösstegillä enkä persdynon perusteella osaa muuta sanoa, mutta se kaasuun vastaaminen ehkä hiukan parantui...
E: jäi mainitsematta, ettei ne äänetkään pahoiksi muuttuneet, ainakaan autoon sisälle
E: jäi mainitsematta, ettei ne äänetkään pahoiksi muuttuneet, ainakaan autoon sisälle
#2176
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
Re: katalysaattorin poisto
Mulla on 2,5" mutkilla ja 3" jatkuva DP katille asti. Ja siitä taaksepäin 2,5" Simons. En kyllä huomannut äänissä mitään eroa katilla tai ilman. Pitää kuulostella miten se muuttuu tuolla 9-5 Aeron Mitsulla. Ihan siistit äänet kovemillakin kierroksilla. Olen ollut tyytyväinen tuohon settiin. DP:n valmistajaa en muista.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135