Mitä kaikkea pitää huomioida ahtimen ja pakosarjan vaihdossa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä kaikkea pitää huomioida ahtimen ja pakosarjan vaihdossa

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Selvennyksenä viimeisin kommenttini oli tarkoitettu saapasille :).
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Mitä kaikkea pitää huomioida ahtimen ja pakosarjan vaihdossa

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

No jos se tavote olis 320hp niin tässähän se about olisikin

http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... storder=19

Edelleen mietityttää että riittääkö tähän 2.5" catback ja vakio ilmanputsari. Onko noi vesi ja öljyletkut samat kuin aerossa eli saako marmoritiskiltä? Ja käykö tuo turbomecin modattu ahdin vakio pakosarjaan? Onko toi stage5 softa miten "peruskauraa" mitä sanoo T5 gurut?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä kaikkea pitää huomioida ahtimen ja pakosarjan vaihdossa

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ja hinta on varmaan n. tuplat, mitä tulee kaupasta osille ja omalle asennukselle. Hitto, tuohon rahaan noi kamatkin asennuttais kaupasta autoon varmaan kaksi-kolme kertaa :D.
Viimeksi muokannut Coltti, La Heinä 25, 2009 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Mitä kaikkea pitää huomioida ahtimen ja pakosarjan vaihdossa

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Joo ei tietenkään settiä tuolta vaan lista osista :lol:

Osaamista varmasti löytyy mutta miksi vastauksia oikeisiin kysymyksiin pantataan? :)
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitä kaikkea pitää huomioida ahtimen ja pakosarjan vaihdossa

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ootko nyt ihan varma ettei hakutoiminnolla löydy raakamateriaalia kysymyksiesi vastauksiksi ?
Kivempaahan on rakentaa setti omista palasista kuin ostaa tuollainen valmis (ja kallis) konsepti.
Kaikissa putkituksissa joudut valitsemaan helpon, vaikean ja persoonallisen vaihtoehdon väliltä. Jos hankit ensin turbon käsiisi ja pyörittelet sitä hetken niin voit päätellä käykö esimerkiksi Hookin artikkeli "perunan istutusta" mallikappaleeksi putkitukseen (löytyy muuten googlesta hakemalla "perunan istutusta" kärjimäisenä).

En lähtis noilla tehotavoitteilla vielä ilmanputsaria tai 2,5" catbackkia ensimmäisenä vaihtamaan (kunhan 3" DP). Lähinnä hyrrä, suuttimet ja IC. Stage5 säätö open source T5Suiten avulla ei ole rakettitiedettä kunhan lisäät järjestelmään laajakaistalambdan ja EGT mittarin kojelaudalle.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Mitä kaikkea pitää huomioida ahtimen ja pakosarjan vaihdossa

Viesti Kirjoittaja saapasi »

vesa67 kirjoitti:Niitä pesiähän voi käännellä ja turbomeckin vastauksista päätellen saattaa jopa pyytämällä saada tonnarille passattuun asentoon valmiina. Kysyminen ei maksa mitään.
Aivan ja tuohon suuntaan on sinne mailia jo lähtenytkin.
Heidän englanninkielentaitonsa kyllä hauskuttaa :) . Onneks ruotsikin taittuu.
Vastaa Viestiin