Huippuahdot seilaa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Milli kirjoitti:Onneksi olen itse välttynyt ahtojen seilaamisesta.Ja vaikka boxina on maptunin steg 4.
Mulla vähän seilaa ahdot kun kiihdyttelee vihreältä alueelta, sitten settu josssain 3500rpm kohdalla 1.1bar. Toisin voipi johtua acusta jonka peruspaineet on noin 0.3bar ja ne pitäis olla 0.4bar, eli ei ole tarpeeksi tiukalle säädetty. En vain itse saanut ruosteista mutteria liikkeelle joten säädön saa hoitaa joku muu.

ps. automaatin letkut menee just acun edestä, joita manuskassa ei löydy.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Tuli sitten käytyä Lappeenrannasssa. Saabista purettiin ja koitettiin KAIKKI mahdolliset ja mahdottomat osat, koskien ahtojen heilumista. Konetta ei sentään kokonaan avattu mutta kansi kyllä kiristettiin samalla ja mitattiin puristukset. Äijät teki hommia puolitoista päivää! Silti Ei löytynyt vieläkään vian aiheuttajaa. Alkaa tosiaan oleen henkimaailman hommia. Nyt pitäis saada vieläkin yks uus acu testiin ja jos ei auta niin seuraavaksi suunniteltiin uutta hiukan modattua softaa. MapTunin palvelu oli ERITTÄIN hyvää ja asiantuntevaa, vaikka ponnisteluista huolimatta stoppia tuohon ahtojen seilaamisen ei saatukaan. Auto toimii ja vastaa nyt kaasuun entistä herkemmin ja vähätkin nykimiset poistui. Ei tällaista vaivaa kyllä toivoisi kenellekään.
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Tää on kyllä käsittämätöntä. Omassa autossani on niinikään etsitty kissojen ja koirien kanssa seilaamisen aiheuttajaa, ja musta alkaa kyllä tuntumaan että tää vika on Maptunin poksissa. Sanokaa mitä sanotte oi suuret gurut.
Mistähän saisi lainaksi TOIMIVAN bsr- tai speedpartsboksin, niin vois todentaa tai ainakin poissulkea tän ikävän ajatuksen Maptunin syntipukittamisesta...
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Millä keinoin ne havaittavat nykimiset häipyi?

Omassani on mahtavaa nykimistä ja ahdot heiluu, joten jos edes toisesta pääsisi eroon...
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Katso kaikki alipaineletkut, varsinkin juuresta. Näyttivät ehjiltä, mutta totuus oli toinen. Puhdista tyhjäkäyntimoottori. Puhdista kaasuläppäkotelo. Minulla aukesi kaasuläppä välillä vain 85 %. Hanki tarvittaessa uusi by-pass. Tsekkaa tulpat ja niiden kärkivälit. Käytä myös haku-toimintoa, niin eiköhän sieltä löydy lisätietoa noihin sun ongelmiin ja epäluuloisuus kaikkiin auton ylimääräisiin nykimisiin lisääntyy..
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Minulla on myös 9-5:ssa nykimisongelmaa Maptunin Steg1:n kanssa. Tosin ei ole erillistä ahtomittaria, eikä omasta mittarista näe mitään ahtojen seilaamista, mutta perstuntuma kertoo että täyskaasukiihdytys ei ole lähellekään tasainen. Tech ei anna mitään vikaa.
Orkkisboksilla ei nyi (eikä kiihdy) ;c)

Viriboksi on nyt Lpr:ssä tutkailtavana. On kuulemma ollut muillakin vastaavia ongelmia.

Tympii tässä boksien vaihtoruljanssissa tuo että joka ainut kerta boksi pitää käydä vaihtamassa merkkiliikkeen pihalla jotta voi koodata käynnistykseneston uudelleen. Tekittämisestä ei sentään täällä tarvitse erikseen maksaa, jos joka kerta ostaa samalla vaikkapa Saab-varaosia parilla sadalla eurolla ;c)
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Voi :twisted: :twisted: :twisted:. Mulla ei ahdot heilu eikä nyki mut ei nouse yli 1.0 barin!! :twisted: :twisted: Ei kait taas vaan mankkuvena paskana? Joo'o.Kiva homma alkaa etsiin vikaa. :evil: Mut ei auta.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Milli kirjoitti:Voi :twisted: :twisted: :twisted:. Mulla ei ahdot heilu eikä nyki mut ei nouse yli 1.0 barin!! :twisted: :twisted: Ei kait taas vaan mankkuvena paskana? Joo'o.Kiva homma alkaa etsiin vikaa. :evil: Mut ei auta.
Noi V- miksi sää sen menit nyt rikkoon :roll:
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

9000cst kirjoitti:
Milli kirjoitti:Voi :twisted: :twisted: :twisted:. Mulla ei ahdot heilu eikä nyki mut ei nouse yli 1.0 barin!! :twisted: :twisted: Ei kait taas vaan mankkuvena paskana? Joo'o.Kiva homma alkaa etsiin vikaa. :evil: Mut ei auta.
Noi V- miksi sää sen menit nyt rikkoon :roll:
Millillä on tekemisen puute :wink:
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

SEPA kirjoitti: Millillä on tekemisen puute :wink:
No niin tuntuu olevan, jännitystä ajoon :wink:
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

Milli kirjoitti:Voi :twisted: :twisted: :twisted:. Mulla ei ahdot heilu eikä nyki mut ei nouse yli 1.0 barin!! :twisted: :twisted: Ei kait taas vaan mankkuvena paskana? Joo'o.Kiva homma alkaa etsiin vikaa. :evil: Mut ei auta.
akunkenkä irti vartiksi ja takaisin paikoilleen, toimi ainakin minulla ja taas pyörii ahtomittari ympäri....

mutta se miksi se vaatii ecun muistin nollaamisen on kyllä mystinen juttu kertokoon joku jos tietää.....
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Tais vikakin sitten löytyä.. :roll: Otettiin SEPAn autosta dumppi ja kokeiltii onko vika siinä ja paineet nousi heti 1.3bar. :) Nyt ajelen vuorostaan 9000cst:n vanha dumppi paikallaan. :P Ja toimii silläkin ihan kohtuullisesti. Laina osilla pääsee pitkälle. :lol: Nyt vaan uutta tilaamaan.
Onko hyviä ehdotuksia?? :?
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Milli kirjoitti:Onko hyviä ehdotuksia?? :?
Kun lopetet Makuunin takana pyörimisen,autos voi toimia paremmin :wink:
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

SEPA kirjoitti:Kun lopetet Makuunin takana pyörimisen,autos voi toimia paremmin
Ja sinä siellä tanssilattialla pyörimisen väärän ihmisen kans.. :twisted: :wink:
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

:roll:
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Vastaa Viestiin