9000 2.3t TCS -92 viritys?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
SeppoP
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 20:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

9000 2.3t TCS -92 viritys?

Viesti Kirjoittaja SeppoP »

Terve!

Oon etsiskellyt netistä ja soittanut PCS:llekin, mutta mistään ei näyttäisi löytyvän tuohon kyseiseen autoon sopivaa virallista virityspalikkaa.. PCS:llä sanottiin, että Saabclubin voorumilta löytyis heppuja, jotka on kyseistä autoo viritelly rivakammaksi..
Siis voisiko joku joka irtohepat tuosta autosta osaa irrottaa ilmoittautua?

Lueskelin jostain, että bensalastuttakin voisi virittää, eli pelkän Di/Apc-lastun vaihtamalla:
Uskaltaako steg1:n laittaa ilman bensapuolen virityksiä kiinni tuohon?

Sitten vielä kysymys koskien downpipea:
Kannattaako paremmin virtaava downpipe asentaa vaikka pelkille vakiotehoille? Luulis, että turbon sais hyrähtään nopeemmin liikkeelle semmosen asentamalla..

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Seppop
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9000 2.3t TCS -92 viritys?

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

Annanpa rehellisen vastauksen tcs-pommin virittämiseen.. ÄLÄ!!!
Jos sitä haluais piristää niin nakkaisin koko tcs sydeemin vituraan joko korvaamalla ne hilut luistonestottoman hiluilla, jonka jälkeen saat sekä di/apc että bensalastun sinne. Taikka sitten koko moottorinohjaus uusiks.
Toki mahdollista on pistää vaan se di/apc lastu sinne ja vaikka bensanpaineilla koittaa kikkailla sitä seosta ees sinnepäin...kunnes menetät hermos paskaan toimintaan jokaisella kierrosalueella. Lisäksi noi di/apc pommit on semmosia että saat vedettyä kaks vetoa hyvin jollon tuntuu että voimaa on ja sen jälkeen taas kaikki vituillaan ja painetta normaalit 0.8bar. Olikohan tuo tarpeeks hyvä myyntipuhe...eli mulla vois hyvällä säkällä olla noit di/apc lastuja jouteen :D
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: 9000 2.3t TCS -92 viritys?

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Pakko yhtyä tuohon Hanen kommenttiin di/apc:stä. Itsellä lastut paikoillaan (ei TCS), mutta ei ole enää aikoihin oikein halunnu ahtaa yli vakiopaineiden, paitsi piikkeinä nollauksen jälkeen. Varmaan 10 kertaa akun kengän oon irroittanu, mut ei tykkää paineet pysyä. On tosiaan usko menny virittämiseen, ja nyt on hakusessa trionic vehje, johon noita heppoja saa huomattavasti varmemmin...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
SeppoP
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 20:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 9000 2.3t TCS -92 viritys?

Viesti Kirjoittaja SeppoP »

Okei!

Kiitos vastauksista.. En lähe siis virittämään lastuilla. :)

Mutta vielä kyselisin siitä paremmin virtaavan downpipen asennuksesta. Liekö siitä edes hitusen hyötyä? Saako paineet nopeammin nousemaan laittamalla vaan semmosen siihen turbon perään?
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 9000 2.3t TCS -92 viritys?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Kyllä ne hieman nopeammin nousee eikä ahista yläpäässäkään niin pahasti mutta kovin kummoista hyötyä vaihdosta ei silti ole, lähinnä siksi kun orkkis softa tiputtaa ahtoja kierrosten noustessa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Re: 9000 2.3t TCS -92 viritys?

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Kappas, mun pommissa varmaan vikaa, kun on di/apc vehje ja pelaa kyllä sen mitä chipatun pitäskin. Mutta tosiasiahan on että se on muutaman kiihdytyksen ilo mitä noilla chipeillä sain. Ei mee mihkään...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: 9000 2.3t TCS -92 viritys?

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Mulla oli ex tonnari(-92 CS 2.3 TuboS) missä oli TCS. Se oli lastutettu SQR:n lastuilla(Bensa+di. TCS lastua ei tullut kokeiltua miten se olisi vaikuttanut vielä asiaa, sekin on olemassa) Ahdot oli siellä 1.4-1.7bar kantturoilla, ja hyvin pelasi/paineet pysyivät ylhäällä.

Tässä taas tämä, että porukka on muuten vaan tuota TCS:ää vastaan. Auto on aivan paska jos löytyy TCS. Kuinka moni näistä on omistanut luistonestollisen tonnarin? Mulle tuo luistonesto ei olisi auton ostossa mikään pois sulkeva juttu.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9000 2.3t TCS -92 viritys?

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

Omistan edelleen tonnarin jossa alkujaan TCS on...nyt ei. Ja minullakaan itse TCS ei temppuillut kertaakaan, muttakun moottorinohjaus on paska niin se vaan on paska..ERITYISESTI virittämistä ajatellen. Sain tosin orkkisruiskullakin 330hv laput penkistä, mutta toimivuus on vain yksinkertaisesti täysin perseestä. Ei millään pahalla, mutta näin se vaan on.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9000 2.3t TCS -92 viritys?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Surkea se tonnarin TCS on, ei siitä pääse mihinkään. Helpoimmalla pääsee kun poistaa sen joko ensimmäisten vikojen ilmetessä tai jo ennen sitä jos ei huvita ajella limpissä.

Samoin tuonikäisen LH ja DI/APC on onnettomia virityksen kannalta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin