Viggenin vaivat ja tulevaisuus
Viggenin vaivat ja tulevaisuus
Tänään kävin ostamassa ahtopainemittarin ja nyt viimeistään on selvää ettei rakkine ahda sitä mitä sen pitäisi. Täytyy illalla mennä vielä testaamaan, mutta näin äkkiseltään neula nousee helposti 1.2bar käyden välillä noin 1.3 barissa. Ahtoja kun pitäisi olla 1.3-1.4.
Vaihdoin tänään myös tulpat, nyt kipinää iskee NGK BCR8ES tulpat, mutta mitään muutosta en havainnut. Täytyy taas selvittää/ valittaa erääseen putkaan
Nyt kun olen muutenkin ollut yhteydessä Nordic:in Rolfiin näistä nakuasioista niin puheeksi tuli myös oma kiesini ja sen ongelmat. Mulle tulee nyt kokeiluun Nordicin softa ja ei maksa mitään.
Hinnasta ei vielä ole ollut puhetta, mutta katsotaan mitä tarjotaan ja mihin hintaan. Yks asia on ainakin varma että mä en tod maksa sitä mitä heidän sivuilla lukee.
Rolf myös kertoi että joku oli juuri viikko sitten tilannut heiltä länsiauton kautta viggenin stage III paketin. Pyöriikö auton omistaja täällä tai tunteeko joku ko. sällin.
Vaihdoin tänään myös tulpat, nyt kipinää iskee NGK BCR8ES tulpat, mutta mitään muutosta en havainnut. Täytyy taas selvittää/ valittaa erääseen putkaan
Nyt kun olen muutenkin ollut yhteydessä Nordic:in Rolfiin näistä nakuasioista niin puheeksi tuli myös oma kiesini ja sen ongelmat. Mulle tulee nyt kokeiluun Nordicin softa ja ei maksa mitään.
Hinnasta ei vielä ole ollut puhetta, mutta katsotaan mitä tarjotaan ja mihin hintaan. Yks asia on ainakin varma että mä en tod maksa sitä mitä heidän sivuilla lukee.
Rolf myös kertoi että joku oli juuri viikko sitten tilannut heiltä länsiauton kautta viggenin stage III paketin. Pyöriikö auton omistaja täällä tai tunteeko joku ko. sällin.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: Viggenin vaivat ja tulevaisuus
Samaa osas Olarin länsiauton myyjä kertoo ku kävin hakemassa oman auton huollosta ja siinä samassa vähän kokeilin uutta jne...Sano et oli ollu aika hätänen peli..eikä alustalle ollu tehty kuulema mitään... En sit tiiä onko sama auto kyseessä..Tuskin noita kovinkaan montaa nordicin steg kolmosella täällä pyöri...Vigge kirjoitti:Rolf myös kertoi että joku oli juuri viikko sitten tilannut heiltä länsiauton kautta viggenin stage III paketin. Pyöriikö auton omistaja täällä tai tunteeko joku ko. sällin.
Ai niin ja oisko ollu eilen niin näin stadissa siirtokilvissä olevan sinisen Viggen cabrion
Re: Viggenin vaivat ja tulevaisuus
Lienee tämä:pade900 kirjoitti: Ai niin ja oisko ollu eilen niin näin stadissa siirtokilvissä olevan sinisen Viggen cabrion
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1036
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Viggenin vaivat ja tulevaisuus
Eihän viggeninkään alustalle mitään ole tehty. Ja Steg 3 siinäkin, mutta voipi olla, että jää noihin kahteen ne kaaratpade900 kirjoitti:Sano et oli ollu aika hätänen peli..eikä alustalle ollu tehty kuulema mitään... En sit tiiä onko sama auto kyseessä..Tuskin noita kovinkaan montaa nordicin steg kolmosella täällä pyöri...
Taitaapa Viggen seuraava projekti ollakin alusta?
STCF #3
Re: Viggenin vaivat ja tulevaisuus
Eihän tossa orkkis alustassa mitään vikaa ole, en mä siihen meinaa koskea Täytyis varmaan soittaa prostreet:lle ja kysyä sen KW alustan perään, josta oli maininta täällä jokin aikaa sitten.Speedou kirjoitti: Eihän viggeninkään alustalle mitään ole tehty. Ja Steg 3 siinäkin, mutta voipi olla, että jää noihin kahteen ne kaarat
Taitaapa Viggen seuraava projekti ollakin alusta?
Kävin nyt illan pimeydessä ajamassa uudet rykäsyt. Ei nouse ahdot niin ei nouse Äkkiä kun runttaa niin paineet pomppaa 1.5bar mutta tippuu yhtä nopeasti alas 1.2 bar:iin.
Kuka se tällä palstalla kehtas sanoa että noi equushin mittarit ois hyviä. Toi mun ostama on ainakin ihan paska. En tiedä onko siinä jotain vikaa kun se huutaa kun sika ja nelu vipattaa miten sattuu.
Kas tässä video
video on sitten ihan sukka, eli ei kuitteja siitä
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: Viggenin vaivat ja tulevaisuus
Luultavasti joo...Tuskin noitakaan kovin montaa tapausta oo...
Re: Viggenin vaivat ja tulevaisuus
Taisin minä kehuaVigge kirjoitti:Speedou kirjoitti:
Kuka se tällä palstalla kehtas sanoa että noi equushin mittarit ois hyviä. Toi mun ostama on ainakin ihan paska. En tiedä onko siinä jotain vikaa kun se huutaa kun sika ja nelu vipattaa miten sattuu.
Kas tässä video
video on sitten ihan sukka, eli ei kuitteja siitä
Mulla ei ainakaan väpätä yhtään... http://personal.inet.fi/cool/saab93t/videot/ahtot.wmv
Edit:
Ja huuda ei yhtään, ehkä suurella vaihteella ja pienillä kierroksilla pientä surinaa mutta normaali ajossa ei yhtään.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Sininen siirtokilpinen Viggen cabrio tosiaan on minun ja eilen oli pakko ajaa sillä vaikka surkea keli olikin. En ole kuitenkaan hankkinut siihen mitään virityspalikoita. Niiden aika tulee sitten myöhemmin jos tulee Auton löysä alusta on saatava ensin kuntoon. Ensi viikolla siihen asennetaan PCS:lla H&R:n jouset, Bilsteinit ja puslat.
Alkuperäiset iskarit ja jouset joutavat sitten myytäväksi jos jotakuta kiinnostaa. Autolla on ajettu 27tkm, joten ne ovat hyvässä kunnossa.
-Heikki
Alkuperäiset iskarit ja jouset joutavat sitten myytäväksi jos jotakuta kiinnostaa. Autolla on ajettu 27tkm, joten ne ovat hyvässä kunnossa.
-Heikki
Juu, kyllä se ihan tiedossa on ettei tollanen 25E räpsy voi kovin tarkka olla. En epäilisi yhtään paineita jos auto todella kulkisi, mutta hetkellinen kiihtyvyys oli stage I boksillakin parempi. Lisäksi auton oma "turbomittari" nousee vain punasen puleen väliin, kun sen tolla setillä pitäisi mennä tappiin. Stage I boksilla nousi 3/4 punasta.Musti kirjoitti:Hmmm. Equus ei varmastikaan ole mikään tarkkuusmittari.
En lähtisi kovin suurta valitusta pitämään k.o. mittarin näyttämän perusteella.
Itselläni oli mainittu mittari tonnarissa (Steg1). Näytti maksimissaan vähän yli 0.7bar paineita.
Ilmeisesti nämä equusit ovat yksilöitä. Hyvällä tuurilla osuu toimiva kohdalle. Jos se pitää meteliä, lienee jotain oikeasti vialla. Ainoa ääni omassani oli vain siritys kun viisari tärisi tyhjäkäynnillä siellä alipainepuolella. Koita vaihtaa takuuseen.
Terv.
Musti
Kyssäri 1: onko jollain hki-espoo-vantaa aluellaa "hyvää" painemittaria jota vois lainata joku ilta
Toteamus 1: Lähetin mailin SP:lle elin 21:39 ja Peter vastasi 23:12
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Ensimmäinen ihme on, että ylipäätänsä vastasi ja toinen ihme on se, että vastasi noin pian Ovat varmaan alkaneet huomata SP:llä, että mitä enemmän he "vedättävät", sitä enemmän heille tunkee roppakaupalla valituksia ja osa päätyy sitten vielä STCS:n palstalleVigge kirjoitti:Toteamus 1: Lähetin mailin SP:lle elin 21:39 ja Peter vastasi 23:12
Ootko muuten kuullut Peteriltä vielä yhtään anteeksipyyntöä tuon tapauksesi johdosta?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Älä unta nää.... vai miten se biisi nyt meniTurbo Sensonic kirjoitti:
Ootko muuten kuullut Peteriltä vielä yhtään anteeksipyyntöä tuon tapauksesi johdosta?
"not a funny story" taitaa olla ainoa lausahdus, joka edes jollain tasolla pahoittelee ongelmaa ja sen pitkittymistä.
Kysyin nyt Peteriltä, että voiko hän hommata mulle sen softakaverin mailiosoitteen, kun tämä kolmiodraama ei oikein toimi.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Niin siis sen hemmon, joka on vääntänyt tuon Viggenin steg 3 -softan, eiks niin? Eiks se ole Maptun, eli joko Johnny tai Fredrik.Vigge kirjoitti:Kysyin nyt Peteriltä, että voiko hän hommata mulle sen softakaverin mailiosoitteen, kun tämä kolmiodraama ei oikein toimi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Eikö viggen ole jo...
vakiona riittävän tehokas ? Miksi kannattaa virittää superluokan uniikkia autoa ja tavallaan "pilata" alkuperäisyys.
Tämä siis ei ole missään tapauksessa provo vaan allekirjoittaneen henk koht mielipide. Olen seurannut Vigge:n tuskaa ton SP:n kanssa sekä omaltakohdaltani kokenut ongelmia/vaivaa Nordicin kanssa. Seuraavaksi ostan täysin vakio Aeron ja viritykset saa jäädä.
9-5 Nordic
Tämä siis ei ole missään tapauksessa provo vaan allekirjoittaneen henk koht mielipide. Olen seurannut Vigge:n tuskaa ton SP:n kanssa sekä omaltakohdaltani kokenut ongelmia/vaivaa Nordicin kanssa. Seuraavaksi ostan täysin vakio Aeron ja viritykset saa jäädä.
9-5 Nordic