Viggenin vaivat ja tulevaisuus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viggenin vaivat ja tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tänään kävin ostamassa ahtopainemittarin ja nyt viimeistään on selvää ettei rakkine ahda sitä mitä sen pitäisi. Täytyy illalla mennä vielä testaamaan, mutta näin äkkiseltään neula nousee helposti 1.2bar käyden välillä noin 1.3 barissa. Ahtoja kun pitäisi olla 1.3-1.4.
Vaihdoin tänään myös tulpat, nyt kipinää iskee NGK BCR8ES tulpat, mutta mitään muutosta en havainnut. Täytyy taas selvittää/ valittaa erääseen putkaan :evil:

Nyt kun olen muutenkin ollut yhteydessä Nordic:in Rolfiin näistä nakuasioista niin puheeksi tuli myös oma kiesini ja sen ongelmat. Mulle tulee nyt kokeiluun Nordicin softa ja ei maksa mitään. :lol:
Hinnasta ei vielä ole ollut puhetta, mutta katsotaan mitä tarjotaan ja mihin hintaan. Yks asia on ainakin varma että mä en tod maksa sitä mitä heidän sivuilla lukee.

Rolf myös kertoi että joku oli juuri viikko sitten tilannut heiltä länsiauton kautta viggenin stage III paketin. Pyöriikö auton omistaja täällä tai tunteeko joku ko. sällin.
#1730
500whp.net member
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: Viggenin vaivat ja tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja pade »

Vigge kirjoitti:Rolf myös kertoi että joku oli juuri viikko sitten tilannut heiltä länsiauton kautta viggenin stage III paketin. Pyöriikö auton omistaja täällä tai tunteeko joku ko. sällin.
Samaa osas Olarin länsiauton myyjä kertoo ku kävin hakemassa oman auton huollosta ja siinä samassa vähän kokeilin uutta jne...Sano et oli ollu aika hätänen peli..eikä alustalle ollu tehty kuulema mitään... :roll: En sit tiiä onko sama auto kyseessä..Tuskin noita kovinkaan montaa nordicin steg kolmosella täällä pyöri...

Ai niin ja oisko ollu eilen niin näin stadissa siirtokilvissä olevan sinisen Viggen cabrion :D
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Viggenin vaivat ja tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Haza »

pade900 kirjoitti: Ai niin ja oisko ollu eilen niin näin stadissa siirtokilvissä olevan sinisen Viggen cabrion :D
Lienee tämä:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1036
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Viggenin vaivat ja tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Speedou »

pade900 kirjoitti:Sano et oli ollu aika hätänen peli..eikä alustalle ollu tehty kuulema mitään... :roll: En sit tiiä onko sama auto kyseessä..Tuskin noita kovinkaan montaa nordicin steg kolmosella täällä pyöri...
Eihän viggeninkään alustalle mitään ole tehty. Ja Steg 3 siinäkin, mutta voipi olla, että jää noihin kahteen ne kaarat :)

Taitaapa Viggen seuraava projekti ollakin alusta?
STCF #3
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Viggenin vaivat ja tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Speedou kirjoitti: Eihän viggeninkään alustalle mitään ole tehty. Ja Steg 3 siinäkin, mutta voipi olla, että jää noihin kahteen ne kaarat :)

Taitaapa Viggen seuraava projekti ollakin alusta?
Eihän tossa orkkis alustassa mitään vikaa ole, en mä siihen meinaa koskea :lol: Täytyis varmaan soittaa prostreet:lle ja kysyä sen KW alustan perään, josta oli maininta täällä jokin aikaa sitten.

Kävin nyt illan pimeydessä ajamassa uudet rykäsyt. Ei nouse ahdot niin ei nouse :evil: Äkkiä kun runttaa niin paineet pomppaa 1.5bar mutta tippuu yhtä nopeasti alas 1.2 bar:iin.

Kuka se tällä palstalla kehtas sanoa että noi equushin mittarit ois hyviä. Toi mun ostama on ainakin ihan paska. En tiedä onko siinä jotain vikaa kun se huutaa kun sika ja nelu vipattaa miten sattuu.
Kas tässä video
video on sitten ihan sukka, eli ei kuitteja siitä :lol:
#1730
500whp.net member
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: Viggenin vaivat ja tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja pade »

Luultavasti joo...Tuskin noitakaan kovin montaa tapausta oo...
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Viggenin vaivat ja tulevaisuus

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Vigge kirjoitti:
Speedou kirjoitti:
Kuka se tällä palstalla kehtas sanoa että noi equushin mittarit ois hyviä. Toi mun ostama on ainakin ihan paska. En tiedä onko siinä jotain vikaa kun se huutaa kun sika ja nelu vipattaa miten sattuu.
Kas tässä video
video on sitten ihan sukka, eli ei kuitteja siitä :lol:
Taisin minä kehua :D
Mulla ei ainakaan väpätä yhtään... http://personal.inet.fi/cool/saab93t/videot/ahtot.wmv

Edit:
Ja huuda ei yhtään, ehkä suurella vaihteella ja pienillä kierroksilla pientä surinaa mutta normaali ajossa ei yhtään.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

VIGGE. Tipauta hiukan tavallista öljyä mittarin sisälle :? , velipojalla auttoi ainakin SP:n ahtomittariin 8O .
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Sininen siirtokilpinen Viggen cabrio tosiaan on minun ja eilen oli pakko ajaa sillä vaikka surkea keli olikin. En ole kuitenkaan hankkinut siihen mitään virityspalikoita. Niiden aika tulee sitten myöhemmin jos tulee :wink: Auton löysä alusta on saatava ensin kuntoon. Ensi viikolla siihen asennetaan PCS:lla H&R:n jouset, Bilsteinit ja puslat.
Alkuperäiset iskarit ja jouset joutavat sitten myytäväksi jos jotakuta kiinnostaa. Autolla on ajettu 27tkm, joten ne ovat hyvässä kunnossa.

-Heikki
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Musti kirjoitti:Hmmm. Equus ei varmastikaan ole mikään tarkkuusmittari.
En lähtisi kovin suurta valitusta pitämään k.o. mittarin näyttämän perusteella.
Itselläni oli mainittu mittari tonnarissa (Steg1). Näytti maksimissaan vähän yli 0.7bar paineita.

Ilmeisesti nämä equusit ovat yksilöitä. Hyvällä tuurilla osuu toimiva kohdalle. Jos se pitää meteliä, lienee jotain oikeasti vialla. Ainoa ääni omassani oli vain siritys kun viisari tärisi tyhjäkäynnillä siellä alipainepuolella. Koita vaihtaa takuuseen.

Terv.
Musti
Juu, kyllä se ihan tiedossa on ettei tollanen 25E räpsy voi kovin tarkka olla. En epäilisi yhtään paineita jos auto todella kulkisi, mutta hetkellinen kiihtyvyys oli stage I boksillakin parempi. Lisäksi auton oma "turbomittari" nousee vain punasen puleen väliin, kun sen tolla setillä pitäisi mennä tappiin. Stage I boksilla nousi 3/4 punasta.

Kyssäri 1: onko jollain hki-espoo-vantaa aluellaa "hyvää" painemittaria jota vois lainata joku ilta

Toteamus 1: Lähetin mailin SP:lle elin 21:39 ja Peter vastasi 23:12 :lol:
#1730
500whp.net member
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »


Toteamus 1: Lähetin mailin SP:lle elin 21:39 ja Peter vastasi 23:12 :lol:
Taitaa pukata SP: sin pajalla kiirettä :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Toteamus 1: Lähetin mailin SP:lle elin 21:39 ja Peter vastasi 23:12 :lol:
Ensimmäinen ihme on, että ylipäätänsä vastasi ja toinen ihme on se, että vastasi noin pian :wink: Ovat varmaan alkaneet huomata SP:llä, että mitä enemmän he "vedättävät", sitä enemmän heille tunkee roppakaupalla valituksia ja osa päätyy sitten vielä STCS:n palstalle :wink:

Ootko muuten kuullut Peteriltä vielä yhtään anteeksipyyntöä tuon tapauksesi johdosta?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ootko muuten kuullut Peteriltä vielä yhtään anteeksipyyntöä tuon tapauksesi johdosta?
Älä unta nää.... vai miten se biisi nyt meni

"not a funny story" taitaa olla ainoa lausahdus, joka edes jollain tasolla pahoittelee ongelmaa ja sen pitkittymistä.
Kysyin nyt Peteriltä, että voiko hän hommata mulle sen softakaverin mailiosoitteen, kun tämä kolmiodraama ei oikein toimi.
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Kysyin nyt Peteriltä, että voiko hän hommata mulle sen softakaverin mailiosoitteen, kun tämä kolmiodraama ei oikein toimi.
Niin siis sen hemmon, joka on vääntänyt tuon Viggenin steg 3 -softan, eiks niin? Eiks se ole Maptun, eli joko Johnny tai Fredrik.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Eikö viggen ole jo...

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

vakiona riittävän tehokas ? Miksi kannattaa virittää superluokan uniikkia autoa ja tavallaan "pilata" alkuperäisyys.
Tämä siis ei ole missään tapauksessa provo vaan allekirjoittaneen henk koht mielipide. Olen seurannut Vigge:n tuskaa ton SP:n kanssa sekä omaltakohdaltani kokenut ongelmia/vaivaa Nordicin kanssa. Seuraavaksi ostan täysin vakio Aeron ja viritykset saa jäädä.

9-5 Nordic
Vastaa Viestiin