jontte60 kirjoitti:on se niin mukavaa saabi vaan mennä lullattaa ,polttoainetta kuluu vähempi ja tehoja enämpi.
Mä jään nyt varmaan tien tukoks ja teen konkurssin polttoainetaloudessa kun K&N lensi mäkeen alkuperäsen kotelon tieltä.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
mutta mites jos laittaa näitä vapari suodattimia kaksi. silloinhan imupinta-ala kasvaa, jolloin virtausvastus pienenee..
tällöinhän bensankulutus pienenee entisestään, kohta mennään alle toyota priuksen kulutuksen
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
S1mppa_ kirjoitti:mutta mites jos laittaa näitä vapari suodattimia kaksi. silloinhan imupinta-ala kasvaa, jolloin virtausvastus pienenee..
tällöinhän bensankulutus pienenee entisestään, kohta mennään alle toyota priuksen kulutuksen
Tai 5 tai 10? johan menee miinuksen puolelle...
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
S1mppa_ kirjoitti:mutta mites jos laittaa näitä vapari suodattimia kaksi. silloinhan imupinta-ala kasvaa, jolloin virtausvastus pienenee..
tällöinhän bensankulutus pienenee entisestään, kohta mennään alle toyota priuksen kulutuksen
Tai 5 tai 10? johan menee miinuksen puolelle...
V-M
Eli polttoaine lisääntyy tankkiin?
jontte60 kirjoitti:suodin edelleen paikallaan ja hyvin pelittää varsinkin näillä 35 asteen pakkasilla. nythän kone saa lämpimämpää ilmaa. polttoaineen kulutukseen on ainakin vaikuttanut n.0,7-1,0l. verran.
Kylmäilma olis hapekkaampaa.
Tuolla lämminilma logiikalla kaikki IC:t eli välijäähyt olis turbo vehkeissä jotakuinkin turhia...
Osaakos kukaan sanoa, mitä mahdollisesti omaan OG 900s:ääni on tehty, kun ilmanputsarikotelossa on BMC:n kartiosuodatin, mutta paikalle ei sopinut Boschin pitkä suodatin, eikä Lucaksen lyhyt suodatin! Pituus oli tavallaan väliltä, onko mahdollista, että kotelon kansi toisesta ja toinen osa toisesta mallista? Tokihan tuo nykyinen BMC käy hyvin kunhan putsailee ja öljyää, mutta huvittaisi tietää, mitä tuolle on tehty.
T-Mu kirjoitti:onko mahdollista, että kotelon kansi toisesta ja toinen osa toisesta mallista?
Joo mitä luultavimmin käyvät ristiin, koska itsellänikin oli aikoinaan satkussa muistaakseni kaasarista se kotelo ja jostain ruiskuvehkeestä kansi tai jotain sinnepäin, palapeli koko auto anyway.