900 turbo -83 Apc-boksin modaus
900 turbo -83 Apc-boksin modaus
Sokeako olen kun löydän vain uudempiin sopivia ohjeita?
Eli mitä palikkaa mihinkin? Sivuja? Kaikki tieto tervetullutta.
Eli mitä palikkaa mihinkin? Sivuja? Kaikki tieto tervetullutta.
Re: 900 turbo -83 Apc-boksin modaus
En epäilisi ensimmäisenä näkökykyäsi, koska itsekkin etsin ohjeita kotvasen aikaa.. eli:Ranne kirjoitti:Sokeako olen kun löydän vain uudempiin sopivia ohjeita?
Eli mitä palikkaa mihinkin? Sivuja? Kaikki tieto tervetullutta.
Vanhempi boksi:
R-42 ohitetaan, eli tilalle pelkkä johto.
F-potikka äärilaitaan myötäpäivään ja P-potikasta säädellään halutut
paineet.
Lisäksi kannattaa samalla rakentaa nakutusvalo jotta tiedät miksi ahdot
putoaa tai miksi ei nouse kun johonki tiettyyn pisteeseen.
Nakutusvalon teet helposti LEDistä ja 680ohm vastuksesta. Toiseen jalaan
kytket +12V jostain päin autoa (vastus siihen sarjaan), ja toisen jalan
kytket APC-boxin nastaan 5.
Kiitokset alkuperäisestä ohjeesta Nappe, sinun tekstistäsi lyhennellen muokkasin tämän jättäen sekä kytkistä käsittelevän, että omaa autoasi koskevan osuuden pois.
Itselläni on tuosta versiosta vielä eteenpäin muokattu versio, mutta kun en vielä dynolla ole päässyt käymään ja tällähaavaa on rapalousku-väljä hätävarakone paikallaan niin en vielä ainakaan julkaise omia kehitelmiäni..
Edit: Kaivellen omia muistiinpanojani, olin kirjoittanut muistiin että F-potikalle pitää etsiä oikea asento, joskin se on ERITTÄIN lähellä äärilaitaa myötäpäivää suunnassa(joskin se voi liittyä siihen kun muutamia muitakin vastuksia on vaihdettu.. kerron lisäinformaatiota jos löydän lisää muistilappuja).
Lisäksi ainakin omassa boksissa oli elektrolyyttikondensaattoreita kuivunut(mennyt sököksi) muutamia, joten niiden uusiminen ei ole kummoinen menoerä mutta voi auttaa toimivuuteen paljonkin. Nämä Elkot vaikuttivat eniten paineiden pysymiseen, ensimmäisillä testeillä ennen niiden vaihtoa paineet suorastaan romahtivat kierrosten noustessa vaikka alku olikin lupaava, joskus(harvoin kesähelteellä) taas paineet pysyivät halutuissa lukemissa pitkällekin kierroksille.
Nyt on muuten tulossa toinenkin versio boksista.. ainoat paineita rajoittavat tekijät ovat ahtimen koko ja moottorin nakutus..
Modattu on. Pitäiskö tehonlisäys olla suurtakin?
P-potikkaa kun veivaa, niin tuleeko painetta lisää kun sitä veivaa myötäpäivään vai kumminpäin?
Entäpä mikä on F-potikan tarkoitus? Entä se kolmas?
Sekä P että F-potikka täysin myötäpäivän äärilaidassa saan nakutusvalon vilkkumaan kun kolmosella kiihdyttää loppuun asti. Onko toi normaalia kun luulin että se helpommin alkais vilkuttamaan?
e: Niin pitikö noita peruspaineitakin nostaa? Mihin?
P-potikkaa kun veivaa, niin tuleeko painetta lisää kun sitä veivaa myötäpäivään vai kumminpäin?
Entäpä mikä on F-potikan tarkoitus? Entä se kolmas?
Sekä P että F-potikka täysin myötäpäivän äärilaidassa saan nakutusvalon vilkkumaan kun kolmosella kiihdyttää loppuun asti. Onko toi normaalia kun luulin että se helpommin alkais vilkuttamaan?
e: Niin pitikö noita peruspaineitakin nostaa? Mihin?
Tehonlisäys ei ole kovin suuri ilman peruspaineiden nostoa, koskapa tämä vanhemman mallin boksi ei ole uudemman mallin veroinen edes modattuna. Itse nostin peruspaineita senverran, että 95 bensalla ei juuri ja juuri vielä nakuvalo vilku missään olosuhteissa, eli peruspaineet n.0.55bar.Ranne kirjoitti:Modattu on. Pitäiskö tehonlisäys olla suurtakin?
Kolmanteen K-potikkaan en suosittele koskemaan ellei todellakin tiedä mitä tekee, se nimittäin säätää nakutustunnistuksen herkkyyttä ja potentiaalinen riski moottorivaurioon on olemassa jos boksi ei tunnistakkaan nakutusta ajoissa.