saapasi kirjoitti:
Säätö on tarkoitus tehdä lähinnä ykköselle, niin ettei jauha turhaa tyhjää, vaan mentäs eteenpäin. Ja tokihan tuo vaikuttaa suoraan kiihtyvyyteen. Muut vaihteet sitten erikseen. Kai sillä kakkosella vois jo yrittää haistella. Saa nähdä mikä tulee parhaaksi ratkaisuksi.
Joku muukin voi ehdottaa miten on saanut optimilähtöjä aikaiseksi, niin softapuolella, kuin muutenkin.
Siis johtuuko autosi ylivoimaisuus kuitenkin pelkästään säädöistäsi?
Eikö aluksi ollut kyse RÄHINÄSTÄ jonka 19t aloittaa 2500rpm?
Mitä meinaat kun ykkösellä jauhaa turhaa tyhjää? onko vika säädöissä vai kuskissa?
Minä en ainakaan ala viilailemaaan ahtokarttoja 1 ja 2 vaihteelle. Minun kaasupolkimessani on muitakin asentoja kuin on ja off.
Mites olis launch control? sil pystyy vetää on/off kaasulla
Onpas pojilla täällä hauskaa Kun ei autolla pääse polkee niin voihan täällä puhua paskaa, eipä mullakaan parempaa tekemistä.
Ajattelin pistä tähän kokoelmaan oman auton ainut oikein virallinen racelogicalla mitattu aika: 7,0 sek. 2 henkeä kyydissä ja suhteellisen hallittu lähtö sekä hyvin pienellä sutimisella kakkosvaihteella.
Alusta oli Kiikalan asfaltti joten ei millään tavalla ihanteellinen, renkaat hankoookit 225 leveät vanhat kuluneet.
Kuten muut jo mainitsi niin eihän 0-100 aika ole tehoista kiinni, jo maltillisella mutta tasaisella vääntökäyrällä on mahdollista pysyä ihan siinä rajalla jolloin molemmat renkaat vähän sutii mutta ei liikaa. Tehoa järkevämpi toimenpide onhan keventää autoa ja laittaa M/T sliksit tai vastaavat hyvin pehmeät renkaat alle. Nämä käyvät suoraan tonnariin http://www.racestuff.se/index.php?main_ ... cts_id=156
saapasi kirjoitti:
Säätö on tarkoitus tehdä lähinnä ykköselle, niin ettei jauha turhaa tyhjää, vaan mentäs eteenpäin. Ja tokihan tuo vaikuttaa suoraan kiihtyvyyteen. Muut vaihteet sitten erikseen. Kai sillä kakkosella vois jo yrittää haistella. Saa nähdä mikä tulee parhaaksi ratkaisuksi.
Joku muukin voi ehdottaa miten on saanut optimilähtöjä aikaiseksi, niin softapuolella, kuin muutenkin.
Siis johtuuko autosi ylivoimaisuus kuitenkin pelkästään säädöistäsi?
Eikö aluksi ollut kyse RÄHINÄSTÄ jonka 19t aloittaa 2500rpm?
Mitä meinaat kun ykkösellä jauhaa turhaa tyhjää? onko vika säädöissä vai kuskissa?
Minä en ainakaan ala viilailemaaan ahtokarttoja 1 ja 2 vaihteelle. Minun kaasupolkimessani on muitakin asentoja kuin on ja off.
Mites olis launch control? sil pystyy vetää on/off kaasulla
saapasi kirjoitti:
Niin ja tarviihan ton kans, kun meinaan ens kesäks t5carpcdashboardilla pistää parilla presetillä oman Launch Controllin Kuminkäry/"luistonesto"...Click
jcarlson tais vastata aika yleisellä tasolla tähän välityshommaan. Jos puhutaan nyt tonnarin välityksistä esmes niin vaihtoehtoina ovat siis 3.61, 4.05, 4.45 (mahdollista upottaa myös ng:n 3.82)perävälitykset. 3.61 siis pisin. Näillä kaikilla välityksillä pääsee kyllä 0-100 yhdellä vaihdolla, kuhan kierrättää moottoria hieman pidemmälle. Jos parasta 0-100 aikaa haetaan on myös mahdollista, että 4.45 perällä oleva laatikko oiskin siihen leikkiin se paras. Parhaiten sopisi suoraan 2.vaihteella lähtöön paikaltaan jolloin tämä tuttu 1->2 vaihtomissin riski pienentys huomattavasti. Saabeissa on vaan auttamatta ihan liian lyhkänen 1. vaihde tuohon 0-100 leikkiin. Ja jottei aihe karkaisi käsistä en muiden vaihteiden välityksiin halua puuttua(esim. 5.vaihde), koska harvon sillä 0-100 kiihdytystä tehdään.
Hyvin todennäköisesti paras 0-100 tulos SAABILLA saavutetaan kun laitetaan kunno sliksiläskit eteen, lyhytvällärinen loota ja lähdetään kakkosvaihteella liikkeelle. Itse saa valita luisutetaanko kytkintä vaikko rengasta lähdössä. Ja toki sitä turhaa tehoakin pitäs olla.
saapasi kirjoitti:Nikkarit varmasti saavat vanhemmistakin vehkeistä hyviä rakennettua (kuten kerroit omasta kanuunastasi), mutta veikkaampa ettei jaksa saabin jälkeen enää syvällisemmin kiinnostaa, plus että aikahan käy kolmen kympin kieppeillä tunnetusti vain vähemmäksi ja se liikkuvuus vois alkaa jo farkkunakin kiinnostaa. Nopeet farkut on muutenkin tyylikkäitä vehkeitä.
Jään odottamaan innolla tulevaa alle 5sek nollasta sataan farkkua.
Sellaista jota ei omista Santander eikä Nordea tms.
Paljons se nykyinen RS6 ottaa 0-100? Siinähän olis ihan kohtuu ripeä farkku, tosin taitaa mennä alakerta uusiksi jos haluaa irti sen 1000hv että möhkäle liikahtaa myös satkun jälkeen. En tiiä, joku autisti tietää paremmin. Mut mun ehdotus farkuksi.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
saapasi kirjoitti:Nikkarit varmasti saavat vanhemmistakin vehkeistä hyviä rakennettua (kuten kerroit omasta kanuunastasi), mutta veikkaampa ettei jaksa saabin jälkeen enää syvällisemmin kiinnostaa, plus että aikahan käy kolmen kympin kieppeillä tunnetusti vain vähemmäksi ja se liikkuvuus vois alkaa jo farkkunakin kiinnostaa. Nopeet farkut on muutenkin tyylikkäitä vehkeitä.
Jään odottamaan innolla tulevaa alle 5sek nollasta sataan farkkua.
Sellaista jota ei omista Santander eikä Nordea tms.
Onhan noita rs2 audeja aika tiukoiks viritelty, jotkut jopa menee sen nelosen