0-100km/h vääntö
Re: 0-100km/h vääntö
Kyllä saa olla aika kova vaikopemari että se vetää eelle...
Re: 0-100km/h vääntö
Ai vakio Saabin?
Re: 0-100km/h vääntö
hmm....mulla varmaan ihan turhaan paineita yli kilon,eikä siltisaapasi kirjoitti:Hienoa, aiheessa (hooray!).Suppari kirjoitti:Paljonko saapasilla sitä voimaa? Muakin vituttais jos alle 300whp takavedot tulee sataseen ja ylikin vasemmalta ja oikealta ohi.
Herra trollilla (et sinä) kiehuu taas kierrokset, varo ettei verisuoni katkea kun en vastaakaan provo viestiisi.
Peruspaineilla kuulemma ~300hv. Ja täysillä tietenkin enemmän. Arvio: Jos 1,5bar on jossain 350 hujakoilla, niin lopulliset 1,6-1,7 varmaan sitten siellä 370-380, saa nyt nähdä.
19T:stä seiskan pesällä pitäisi kuulemma saada se vajaat neljäsataa. 370-380 riittää minulle ja siihen pyritään.
Tarkka dyno syyhyttää tietenkin itseänikin ja ajan sellaiseen kunhan lopulliset säädöt kesällä kohdallaan.
Alle minkä? Ai allekirjoitukseni? No se nyt ei ole mikään saavutus, jos joku vetää sen siis peruspaineilla. Tähdätään sinne 5,5:een..Suppari kirjoitti:Hanekin pääsee varmasti reilusti alle tuon,varsinkin ton käynnissä olevan "kevennyksen" jälkeen,ja vähän fillaria vaihtoon.Slicsiä saa kuitenkin ihan katulaillisenakin
Jos et lukenut aikaisempia viestejä, niin Hanehan jo myönsi ettei pärjää itse ajamanaan omalla autollaan minulle (täysipaineilla). Ja kuski ei tietenkään ole kukaan muu, vaikka kuinka olisi oma autonsa.
Voinhan minäkin tyhjentää vaikka koko autoni, mutta jos nyt kuitenkin lähdetään siitä että kaikki normaalit sisustat ovat paikallaan. Ei taida vertailukelpoisuus olla muuten kohdillaan. Rengasta saa toki vaihtaa, johan tuossa itsekin puhuin slikseistä (joita Mimmi pitää OT:na, ylläri..). Kylläkin kalusto voisi olla se, millä joka päivä kaupungissa ajellaan. En minäkään slikseillä joka päivä ajelisi.
Miksi muuten oudosti puolustat hanea (kyllä se silloin ku on sitä ja tätä...). Puolustaako joku minua? Tarvitsenko sellaista? Tarvitseeko Hane? Ei pitäisi kenenkään. Helppohan se on tietty 20 ihmistä huudella yhdelle (hymynaama). Se huomioiden, tähän asti erittäin heikko esitys (puolet kiehumassa ja panikoimassa).
5,9:stä... Ei tietenkään mene talvella, vaan kesällä (miten ei joku tajua?). Vai meneekö Japsolla tai jollain muulla talvellakin etuveto Saabilla 5,9 (hymynaama)?
oo lähelläkään 300hp,ku toisilla peruspainella(noin 0.5)jo "kuulemma" se 300hp
#2285
Re: 0-100km/h vääntö
Lullasaabi = 200tkm ajetulla orkkisalustalla vartustettu viggen ilman lukkoa jne.CDTA kirjoitti:En ymmärtäny "lullabaasi" termiä...enkä juuri muutakaan. Mutta tämä pisti silmään, ettäkö joku Saappi menis sataseen 5,6s alle ykkösen ahdoillaVigge kirjoitti: Postin pari sivua taaksepäin tämän login
http://www.stcf.net/satkuun_lokki.jpg
missä lullabaasi rykästy satkuun 5.6s ajassa. Ahtopaine käy just kakkosen lopussa 1bar muuten alle.
Onko tuon lokin MPA(kpa) yksyhteen = Bar/100?
Imusarjan paine on logissa absoluuttisena kPa arvona ja siitkän kun vähennät sen ~100 ja jaat sadalla niin saat ahdot.
Mutta kuten pitästä postista voi todeta niin ei kakkosella ykkösestä puhumattakaan "kestä" sutimatta enempää teho kuin mitä 2.3 mosa ko. pulikoilla/ahdoilla tuottaa.
Logiin nopeus tulee takarenkaan absilta ja näyttää alle kilsan virheelle todelliseen nopeuteen, eli mistään "sutivan etufillarin" nopeudesta ei ole kyse.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: 0-100km/h vääntö
KiitosVigge kirjoitti:Lullasaabi = 200tkm ajetulla orkkisalustalla vartustettu viggen ilman lukkoa jne.
Jatkan OT-linjalla ja kysyn että, mitenkäs orkkismittarin bar lukemat suhteutetaan tähän lokin absoluuttiseen kPa arvoon? Esim. mittarin 1bar lukema, onko se n.0,1bar?Vigge kirjoitti:Imusarjan paine on logissa absoluuttisena kPa arvona ja siitkän kun vähennät sen ~100 ja jaat sadalla niin saat ahdot.
Re: 0-100km/h vääntö
Yllätytkö jos nyt kysyn että TÄH?
Josko jätettäs se siansaksa vähemmälle ja puhuttas Suomea?
Tämän mukaan 1 bar = 100 kPa eikö!
Vai onko nyt kyseessä termeillä, numeroilla, yksiköillä kikkailu ja oikeasti (oman mittarin mukan) satku meni 2bar paineilla?
Josko jätettäs se siansaksa vähemmälle ja puhuttas Suomea?
Tämän mukaan 1 bar = 100 kPa eikö!
OK. Lokissaa max.paine on lopussa vähänpäälle 200 elin. 2bar, mistä tulee se -100? ja paine onkin 1bar..ja miten se satku tosiaan menee 0-100 alle 6s. sillä 1bar ahdolla??Vigge kirjoitti:Imusarjan paine on logissa absoluuttisena kPa arvona ja siitkän kun vähennät sen ~100 ja jaat sadalla niin saat ahdot.
Vai onko nyt kyseessä termeillä, numeroilla, yksiköillä kikkailu ja oikeasti (oman mittarin mukan) satku meni 2bar paineilla?
Re: 0-100km/h vääntö
Koska ei olla tyhjiössä, niin ympäröivällä ilmalla on painetta tuo ~100, jolloin tuo pitää vähentää, jotta saadaan selville ahtimen tuottama ylipaine.CDTA kirjoitti:Yllätytkö jos nyt kysyn että TÄH?
Josko jätettäs se siansaksa vähemmälle ja puhuttas Suomea?
Tämän mukaan 1 bar = 100 kPa eikö!OK. Lokissaa max.paine on lopussa vähänpäälle 200 elin. 2bar, mistä tulee se -100? ja paine onkin 1bar..ja miten se satku tosiaan menee 0-100 alle 6s. sillä 1bar ahdolla??Vigge kirjoitti:Imusarjan paine on logissa absoluuttisena kPa arvona ja siitkän kun vähennät sen ~100 ja jaat sadalla niin saat ahdot.
Vai onko nyt kyseessä termeillä, numeroilla, yksiköillä kikkailu ja oikeasti (oman mittarin mukan) satku meni 2bar paineilla?
Re: 0-100km/h vääntö
OK. Onko tuo mittareissa jo huomioitu vai onko 1bar käytännössä sama kuin nolla?
Re: 0-100km/h vääntö
jos jotain viisarimittari tarkotat jonka tuning-kaupasta oot ostanut nii 1bar siinä on 1bar ahtoa eli 2bar ilmakehän paineen kans
edit: ja eihän sitä 0-100 väliä ahtopaineella ajeta? Toisella hyrrällä 1bar antaa esmes 400hv ja toisella se antaa vaikka 200hv. Ja kuvitellaan vielä lisäksi, että esmes 300hv auto jossa 1bar ahtoa vetää pidon rajamailla 0-100 välin vaikka 6sek. Meneekö sama auto 1.4bar ahdoilla n. 360hv tehoilla sitten saman välin nopeampaan? Vastaisin että ei, koska 300hv mentiin jo pidon suhteen rajoilla. Enemmän voimaa, vähemmän pitoa. Eli esmes viggellä tuo max. 1bar alkaa oleen jo ongelma sen pidon kanssa ja jos enemmän työntää voimaa pyörälle nii aina vaa pahenee. max 1bar siinä setissä siis "optimi" tehon ja pidon suhteen 0-100 välillä. Jossakin toisessa se raja on ylempi ja jossain alempi. Sekavaa kirjotusta taas...
ps. alemman tekstin luvut kuvitteellisia.
edit: ja eihän sitä 0-100 väliä ahtopaineella ajeta? Toisella hyrrällä 1bar antaa esmes 400hv ja toisella se antaa vaikka 200hv. Ja kuvitellaan vielä lisäksi, että esmes 300hv auto jossa 1bar ahtoa vetää pidon rajamailla 0-100 välin vaikka 6sek. Meneekö sama auto 1.4bar ahdoilla n. 360hv tehoilla sitten saman välin nopeampaan? Vastaisin että ei, koska 300hv mentiin jo pidon suhteen rajoilla. Enemmän voimaa, vähemmän pitoa. Eli esmes viggellä tuo max. 1bar alkaa oleen jo ongelma sen pidon kanssa ja jos enemmän työntää voimaa pyörälle nii aina vaa pahenee. max 1bar siinä setissä siis "optimi" tehon ja pidon suhteen 0-100 välillä. Jossakin toisessa se raja on ylempi ja jossain alempi. Sekavaa kirjotusta taas...
ps. alemman tekstin luvut kuvitteellisia.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: 0-100km/h vääntö
Pelkästään isompi ahdin riittää siihen, että pienemmällä ahtopaineella saadaan enemmän ilmaa koneeseen. Pikkuahtimillahan paineen nosto nostaa myös ahtoilman lämpöä. Tästä johtuen teho ei välttämättä tietyn pisteen jälkeen lisäydy ahtoja lisäämällä. Toki tuohon "soppaan" liittyy monia muitakin asioita...CDTA kirjoitti:Yllätytkö jos nyt kysyn että TÄH?
Josko jätettäs se siansaksa vähemmälle ja puhuttas Suomea?
Tämän mukaan 1 bar = 100 kPa eikö!OK. Lokissaa max.paine on lopussa vähänpäälle 200 elin. 2bar, mistä tulee se -100? ja paine onkin 1bar..ja miten se satku tosiaan menee 0-100 alle 6s. sillä 1bar ahdolla??Vigge kirjoitti:Imusarjan paine on logissa absoluuttisena kPa arvona ja siitkän kun vähennät sen ~100 ja jaat sadalla niin saat ahdot.
Vai onko nyt kyseessä termeillä, numeroilla, yksiköillä kikkailu ja oikeasti (oman mittarin mukan) satku meni 2bar paineilla?
Joo, pojat tosiaan puhuu absoluuttisista paineista. eli tyhjiössä on 0kPa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 0-100km/h vääntö
Painemittari 20 e hydrauliliikeeestä, vaatii yhden (1) letku toimiakseen.georgahti kirjoitti:selittäiskö joku vähämieliselle, miksei sitten puhuta suoraan vaikkapa ilmamassasta vaan paineistaMertmi kirjoitti:Pelkästään isompi ahdin riittää siihen, että pienemmällä ahtopaineella saadaan enemmän ilmaa koneeseen. ...
Ilmamassamittari, jotain pari sataa eur. Vaatii pikkasen enemmän kun letkun toimiakseen.
9-5 -00, Aero
Re: 0-100km/h vääntö
No niin, kyllä tämä tästä
Eli Tarmo_L linkin Lappeenranta videossa max. paineet on n.330kPa niin se = n.2,3Bar
Meleko hurja vehjes muuten paljonkohan tuosta irtoaa heppoja noilla säädöillä...800?
Josko sitä välillä sortuisi asiaan Etuvetoisen kiihdyttämisen hankaluus lienee ainakin osittain painon siirtyminen vetäviltä pyöriltä taakse, eli keulan nousu ja perän niiaus pitäisi saada mahdollisimman vähiin. Katuauton alustaa tuskin kannattaa pelkästään lähtöjä varten rakentaa, saattaa ajo-ominaisuudet vähän kärsiä. Mitenkähän saisi takapään vaikkapa ihan tönköksi lähdön ajaksi, kun perä ei niiaa niin keulakaan ei kevene niin paljoa. Vai olenko ihan metässä pähkäilyni kanssa?
Eli Tarmo_L linkin Lappeenranta videossa max. paineet on n.330kPa niin se = n.2,3Bar
Meleko hurja vehjes muuten paljonkohan tuosta irtoaa heppoja noilla säädöillä...800?
Josko sitä välillä sortuisi asiaan Etuvetoisen kiihdyttämisen hankaluus lienee ainakin osittain painon siirtyminen vetäviltä pyöriltä taakse, eli keulan nousu ja perän niiaus pitäisi saada mahdollisimman vähiin. Katuauton alustaa tuskin kannattaa pelkästään lähtöjä varten rakentaa, saattaa ajo-ominaisuudet vähän kärsiä. Mitenkähän saisi takapään vaikkapa ihan tönköksi lähdön ajaksi, kun perä ei niiaa niin keulakaan ei kevene niin paljoa. Vai olenko ihan metässä pähkäilyni kanssa?
Re: 0-100km/h vääntö
Joskus rallipolulla kuulemma käyttivät saabeissa taka-akselin ja korin väliin asetettua puukapulaa. Puukapula oli sitten tarinan mukaan narussa kiinni ja lähdön jälkeen ohjaamosta kiskaisemalla tippui tielle, ja tulikin sitten lopun kisaa narunjatkona auton perässä maaliin asti .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: To Maalis 12, 2009 12:36
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: 0-100km/h vääntö
Ainakin jokkiksessa tuota tekniikkaa käytetään.Coltti kirjoitti:Joskus rallipolulla kuulemma käyttivät saabeissa taka-akselin ja korin väliin asetettua puukapulaa. Puukapula oli sitten tarinan mukaan narussa kiinni ja lähdön jälkeen ohjaamosta kiskaisemalla tippui tielle, ja tulikin sitten lopun kisaa narunjatkona auton perässä maaliin asti .
Re: 0-100km/h vääntö
Siten asiasta toiseen,eli miten jokkisautojen iskareita jäykennettiin..Coltti kirjoitti:Joskus rallipolulla kuulemma käyttivät saabeissa taka-akselin ja korin väliin asetettua puukapulaa. Puukapula oli sitten tarinan mukaan narussa kiinni ja lähdön jälkeen ohjaamosta kiskaisemalla tippui tielle, ja tulikin sitten lopun kisaa narunjatkona auton perässä maaliin asti .
Eli pistivät rasvanippan iskariin ja sinne kunnon rasvat perään ja kas ei joustanut enää niin paljon..
Sorry ot..