Tilasin aikoinaan suoraan Englannista Viggen Rescue Kitin ja Konin iskarit. Sovin asennuksen Pro Car Serviceen. Valitettavasti asennus venyi ja yksi osa (ohjaustangon tukivarsi) oli väärän puoleiseen ohjaukseen.
Ensiksi asennutin siis kaikki etupään puslat, "subframe brace"-tangon
ja konit. Vetely ja nyökkäily väheni ehkä 70 %.
Riku teetätti paikallisella metallimiehellä ohjaustangon tukivarren. Se asennettiin eilen. Ero on MAHTAVA. Kaikki vetely on kadonnut. Lisäplussana on hieman kehittynyt ohjaustuntuma sekä suuntavakaus moottoritienopeuksilla.
Jos Riku sai yhden teetettyä, niin luulen, että lisää voi tehdä tukkukaupalla... Hinnan pitäisi olla edullisempi kuin "alkuperäisosan". Jokaisessa 9-3:ssa olisi tämä osa pitänyt olla vakiona. En tosin osaa sanoa olisiko tämä muutos yhtä merkittävä ilman muita osia...
Viggen Rescue Kit vihdoin alla
Mukavuuspainoitteinen kompromissi
Alusta jämäköityi ja jäykistyi aika lailla puslien lisäämisen jälkeen. Se on kuitenkin edelleen pintamukava.
Itsellä oli ennen sport alustainen V6 vectra vm 2000. Ajo-ominaisuudet olivat siinä suurinpiirtein samassa missä Saabissa virittelyn jälkeen (ennen viimeistä Rikun teettämää osaa).
Jokaisen kuopan tunsi vaan aika terävästi. Istuinlämmitin oli kesälläkin päällä, selkäkivun vuoksi
Tällaista ei nyt ole kyllä Saabissa. Kuopat tuntee, mutta pehmeämmin.
Mukavuus oli itse asiassa se tärkein peruste miksi jätin aeron jouset paikoilleen. Toinen syy oli maavara. Etupään "brace"-tanko madaltaa jo sentin maavaraa. Ajattelin jättää lumiaurauksen ammattilaisille
Jos haluaisin mukavamman kompromissin, miettisin ehkä ovatko kaikki etupään puslat tarpeen vaihtaa. Konithan voi säätää mieleisekseen.
Itsellä oli ennen sport alustainen V6 vectra vm 2000. Ajo-ominaisuudet olivat siinä suurinpiirtein samassa missä Saabissa virittelyn jälkeen (ennen viimeistä Rikun teettämää osaa).
Jokaisen kuopan tunsi vaan aika terävästi. Istuinlämmitin oli kesälläkin päällä, selkäkivun vuoksi

Mukavuus oli itse asiassa se tärkein peruste miksi jätin aeron jouset paikoilleen. Toinen syy oli maavara. Etupään "brace"-tanko madaltaa jo sentin maavaraa. Ajattelin jättää lumiaurauksen ammattilaisille

Jos haluaisin mukavamman kompromissin, miettisin ehkä ovatko kaikki etupään puslat tarpeen vaihtaa. Konithan voi säätää mieleisekseen.