juuri tuotta tietoa kaipasin. Pitää vielä varmistaa, kummat männät on Saabin laatikoissa. Helma on siis vain leveämpi.JouniCSE kirjoitti:
Helman muotoilussa on hieman eroa:
http://sites.google.com/site/jounissaab ... nnat_2.jpg
Vasemmalla T5 mäntä, keskellä AE pitkiksen mäntä ja oikeella mahle pitkiksestä.
Toi AE menee T5 koneeseen just ja just sellasenaan, mahlee on pakko viilata.
Kuvassa AE mäntä alakuolokohdassa.
http://sites.google.com/site/jounissaab ... _crank.jpg
9-5 2,0T=> 2,3L T5
Re: 9-5 2,0T=> 2,3L T5
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 9-5 2,0T=> 2,3L T5
No niin suunnitelmat muuttui taas
Päädyinkin nyt kuitenkin B204L mäntiin+kankiin, koska noita 2,3L kampiakseleita ei tunnu saavan mistään järkevällä hintaa. Myös veikkaan että noilla sisuksilla saatava vääntö on riittävä mulle, ja kun tarkoitus on laittaa Aeron kytkin niin ei sekään kestä kuitenkaan kuin max.450Nm. Tietenkin niillä 2,3L sisuksilla se max.vääntö tulisi jo alempaa mutta mutta.. Nyt kysymys kuuluukin että laitanko myös T5 koneen kannentiivisteen vai käytänkö T7 tiivistettä ja sorvaan mäntää? Ja jos mäntää sorvataan niin menetetäänkö siinä taas männän tehon kestoa, koska männänrenkaan etäisyys männän pintaan lyhenee?

Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: 9-5 2,0T=> 2,3L T5
Joops, eli taidan käyttää T5 tiivistettä, ja ilmeisesti tällä kompinaatiolla päästään n.8.9-9:1 puristuksiin, korjatkaa jos olen väärässä.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002