Eilen kolahti postiluukusta Tuulilasi -lehden kestotilaajan "tilausetu", Tuulilasin Turbo -lehti. Katsoin lehteä ja ajattelin, että sviddu mitä skeidaa, mutta sitten kun aloin selailla ja lukea lehteä, niin siellähän oli aukeaman mittainen juttu Hirsch Performancesta
Hyvä juttu, että Hirsch sai Suomessa tuollaista julkisuutta ja Saab siinä samassa "rytäkässä". Lopuksi jutussa todettiin, että Hirschin setit eivät vaikuta Saabien takuuasioihin, vaan takuu jatkuu kuten ennenkin. Tosin 9-3 Sport Sedanin settejä ei vielä ole tyyppihyväksytty Suomessa, joten siksi merkkiliikkeet eivät vielä myy, eivätkä suosittele niitä asiakkaille. Toistaiseksi ainoastaan 9-5:n Aeron setit ovat avoimessa myynnissä.
Turbo Sensonic kirjoitti:Eilen kolahti postiluukusta Tuulilasi -lehden kestotilaajan "tilausetu", Tuulilasin Turbo -lehti. Katsoin lehteä ja ajattelin, että sviddu mitä skeidaa, mutta sitten kun aloin selailla ja lukea lehteä, niin siellähän oli aukeaman mittainen juttu Hirsch Performancesta
Hyvä juttu, että Hirsch sai Suomessa tuollaista julkisuutta ja Saab siinä samassa "rytäkässä". Lopuksi jutussa todettiin, että Hirschin setit eivät vaikuta Saabien takuuasioihin, vaan takuu jatkuu kuten ennenkin. Tosin 9-3 Sport Sedanin settejä ei vielä ole tyyppihyväksytty Suomessa, joten siksi merkkiliikkeet eivät vielä myy, eivätkä suosittele niitä asiakkaille. Toistaiseksi ainoastaan 9-5:n Aeron setit ovat avoimessa myynnissä.
Hieman rupesi hymyillyttämään juttu, kun siinä luki suunnilleen näin
"saabien turbomoottoreista parhaan viripotentiaalin tarjoaa 9-5aero".
Näinhän ei kuitenkaan ole tai riippuu vähän miten asia on rajattu. Oli miten oli, niin kait tuo on yksi tapa sanoa että 9-5 Hirsch kestää hyvin 305kitin lisäkonit.
Vigge kirjoitti:Hieman rupesi hymyillyttämään juttu, kun siinä luki suunnilleen näin
"saabien turbomoottoreista parhaan viripotentiaalin tarjoaa 9-5aero".
Näinhän ei kuitenkaan ole tai riippuu vähän miten asia on rajattu. Oli miten oli, niin kait tuo on yksi tapa sanoa että 9-5 Hirsch kestää hyvin 305kitin lisäkonit.
No kirjoittaja varmaan tarkoitti tällä hetkellä markkinoilla olevia Saabeja. Kaikista parhaan viripotentiaalin taitaa kuitenkin tarjota Trionic 5:lla varustettu 2.3 turbomylly.
Ai niin muuten, eikös nuo Hirsch 9-5 Aero koneet kasataan kokonaan Saabin tehtaalla Ruotsissa ja sieltä suoraan asiakkaalle?!
Ai niin muuten Saab kehitti itse juuri ennen näitä Hirsch malleja ihan omaa "tykki" 9-5:sta jossa oli parhaimmillaan 350hv, mutta ajettavuus hukassa tehojen takia...tais tulla toi Hirsh mukaan vain IMAGO mielessä, kun eiköhän Trollhättanissa tiedetä parhaiten miten moottorista saadan tehot pihalle..
Tarkoitin imago mielessä samaa mitä AMG tekee M-B:lle,vaikka mersu AMG:n omistaakin. Niin kyllä AMG kolahtaa paremmin kuin "vaan" tehokas mersu.
Kävin muuten eilen ajamassa tollasta uutta 305hv 9-5 Hirschiä. Oli vielä Wagonikin, tosin automaatti. Manuaalina olis saanu testata sen ylipainetoiminnonkin.
No enivei, autoa on vähän hankala kuvailla, joten tyydyn toteamaan että autossa on riittävästi tehoa myös automaatille. Napit ratissa oli myös hauskat...
Oli elämäni hauskin tunti saabin ratissa. Toivottavasti seuraavalla koeajajalla ei tärise ratti...
9-5tW kirjoitti:Kävin muuten eilen ajamassa tollasta uutta 305hv 9-5 Hirschiä. Oli vielä Wagonikin, tosin automaatti. Manuaalina olis saanu testata sen ylipainetoiminnonkin.
No enivei, autoa on vähän hankala kuvailla, joten tyydyn toteamaan että autossa on riittävästi tehoa myös automaatille. Napit ratissa oli myös hauskat...
Oli elämäni hauskin tunti saabin ratissa. Toivottavasti seuraavalla koeajajalla ei tärise ratti...
Oliko Järveenpäässä, jos oli niin samalla kiesillä on ajettu tyypit
9-5tW kirjoitti:Kävin muuten eilen ajamassa tollasta uutta 305hv 9-5 Hirschiä. Oli vielä Wagonikin, tosin automaatti. Manuaalina olis saanu testata sen ylipainetoiminnonkin.
No enivei, autoa on vähän hankala kuvailla, joten tyydyn toteamaan että autossa on riittävästi tehoa myös automaatille. Napit ratissa oli myös hauskat...
Oli elämäni hauskin tunti saabin ratissa. Toivottavasti seuraavalla koeajajalla ei tärise ratti...
Oliko Järveenpäässä, jos oli niin samalla kiesillä on ajettu tyypit
Otitko esp ja tcs offille
Auto oli täällä Treella Metroautossa Saabin esittelykiertueella. Oli eka kerta kun Hirsch oli koeajettavana, joten en voinut välttyä vonkaamasta tyyppejä. Nuo luistonestot mua itseasiassa vähän hämmästyttivätkin, paikassa missä automaatissa on normaalisti luistoneston nappi (tomaattikepin oikealla puolella, kai ?) tässä vehkeessä oli muovisuoja ! Siis ei moista ylellisyyttä lainkaan ! Nappi tosin saattaa olla jossain toisessa paikassa, mutta ainakaan se ei ollu päällä -> lähti sutimaan 80km/h vauhdissa kostealla asfaltilla...
Velipojan automaatti Aerossa tuo luistonesto(STC) nappula on siinä ratin oikealla puolella. Jos sellainen on niin mittaristossahan pitäisi olla varoitusvalo, jos se on kytketty pois päältä!
ESPin saa pois ratin oikealta puolelta tai 2004 ja uudemmissa vasemmalta. Ei vaihdekepin lähistöltä.
Sen saa pois vain alle 60 vauhdissa (ei kyllä kytkeydy päälle, jos sen vain poistaa...). Kierroslukumittarin alle syttyy tuosta varoittava varoitusvalo. Auto voi kuitenkin sutia hitusen vaikka se olisi päällä, ennen kuin se ehtii mukaan ja sittenkin sallii pientä luistoa. Eli eiköhän se päällä ole ollut.
9-5tW kirjoitti:Kävin muuten eilen ajamassa tollasta uutta 305hv 9-5 Hirschiä. Oli vielä Wagonikin, tosin automaatti. Manuaalina olis saanu testata sen ylipainetoiminnonkin.
No enivei, autoa on vähän hankala kuvailla, joten tyydyn toteamaan että autossa on riittävästi tehoa myös automaatille. Napit ratissa oli myös hauskat...
Oli elämäni hauskin tunti saabin ratissa. Toivottavasti seuraavalla koeajajalla ei tärise ratti...
Oliko Järveenpäässä, jos oli niin samalla kiesillä on ajettu tyypit
Otitko esp ja tcs offille
Auto oli täällä Treella Metroautossa Saabin esittelykiertueella. Oli eka kerta kun Hirsch oli koeajettavana, joten en voinut välttyä vonkaamasta tyyppejä. Nuo luistonestot mua itseasiassa vähän hämmästyttivätkin, paikassa missä automaatissa on normaalisti luistoneston nappi (tomaattikepin oikealla puolella, kai ?) tässä vehkeessä oli muovisuoja ! Siis ei moista ylellisyyttä lainkaan ! Nappi tosin saattaa olla jossain toisessa paikassa, mutta ainakaan se ei ollu päällä -> lähti sutimaan 80km/h vauhdissa kostealla asfaltilla...
Joo sama kiesi, se oli kiertueauto. Ratin vasemmalta lähti esp pois muistaakseni ja oikealta tcs.
Kyllä se suti kuivallakin
Speedou kirjoitti:ESPin saa pois ratin oikealta puolelta tai 2004 ja uudemmissa vasemmalta. Ei vaihdekepin lähistöltä.
Sen saa pois vain alle 60 vauhdissa (ei kyllä kytkeydy päälle, jos sen vain poistaa...). Kierroslukumittarin alle syttyy tuosta varoittava varoitusvalo. Auto voi kuitenkin sutia hitusen vaikka se olisi päällä, ennen kuin se ehtii mukaan ja sittenkin sallii pientä luistoa. Eli eiköhän se päällä ole ollut.
...pientä luistoa, heh... no autossa ei ollut mitttaristossa varoitusvaloa päällä, ja sitä "pientä" luistoa tosiaan tuli. Ehkä se salli sitten sen "pienen" luiston, ja hyvä niin, jos se olisi sallinut yhtään pidemmän luiston renkaat olisivat kuluneet puhki saakka... ..niin, ja omassanihan on ollut ihan riittävästi tehoa, joten: a) osaan ajaa hirsch saabia b) automaatti on nyhveröille c) perkele kun saisi moisen omaksi.
9-5tW kirjoitti:...pientä luistoa, heh... no autossa ei ollut mitttaristossa varoitusvaloa päällä, ja sitä "pientä" luistoa tosiaan tuli. Ehkä se salli sitten sen "pienen" luiston, ja hyvä niin, jos se olisi sallinut yhtään pidemmän luiston renkaat olisivat kuluneet puhki saakka... ..niin, ja omassanihan on ollut ihan riittävästi tehoa, joten: a) osaan ajaa hirsch saabia b) automaatti on nyhveröille c) perkele kun saisi moisen omaksi.
Enpä tiedä käykö sitten Hirschin setin kanssa samoin, kuin Nordicin setin kanssa tuolle faijan 93:lle, eli se ei ole enää yhtään messissä, vaan kumia palaa joskus kauankin, kunnes se tulee peliin ja silloinkin saattaa vain nopeasti pätkästä ja taas sutii...
se93tbo kirjoitti:Joo sama kiesi, se oli kiertueauto. Ratin vasemmalta lähti esp pois muistaakseni ja oikealta tcs.
Kyllä se suti kuivallakin
Tuskinpas? Koska eikös nuo kummatkin nyt lähde samasta napista veke? Näin ainakin 2002 mallissa, jossa ESP lähtee ratin oikealta puolelta veke, samalla häviää siis myös TCS. Minusta 2004 ja uudemmissa ainoa ero on, että tuo namiska löytyy nyt ratin vasemmalta puolelta. Eikai niissä nyt ole TCS:tä ja ESPiä ruvettu erottelemaan?