Tuulilasin Turbo lehdessä juttu Hirsch Performancesta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Tuulilasin Turbo lehdessä juttu Hirsch Performancesta

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eilen kolahti postiluukusta Tuulilasi -lehden kestotilaajan "tilausetu", Tuulilasin Turbo -lehti. Katsoin lehteä ja ajattelin, että sviddu mitä skeidaa, mutta sitten kun aloin selailla ja lukea lehteä, niin siellähän oli aukeaman mittainen juttu Hirsch Performancesta :D

Hyvä juttu, että Hirsch sai Suomessa tuollaista julkisuutta ja Saab siinä samassa "rytäkässä". Lopuksi jutussa todettiin, että Hirschin setit eivät vaikuta Saabien takuuasioihin, vaan takuu jatkuu kuten ennenkin. Tosin 9-3 Sport Sedanin settejä ei vielä ole tyyppihyväksytty Suomessa, joten siksi merkkiliikkeet eivät vielä myy, eivätkä suosittele niitä asiakkaille. Toistaiseksi ainoastaan 9-5:n Aeron setit ovat avoimessa myynnissä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Tuulilasin Turbo lehdessä juttu Hirsch Performancesta

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:Eilen kolahti postiluukusta Tuulilasi -lehden kestotilaajan "tilausetu", Tuulilasin Turbo -lehti. Katsoin lehteä ja ajattelin, että sviddu mitä skeidaa, mutta sitten kun aloin selailla ja lukea lehteä, niin siellähän oli aukeaman mittainen juttu Hirsch Performancesta :D

Hyvä juttu, että Hirsch sai Suomessa tuollaista julkisuutta ja Saab siinä samassa "rytäkässä". Lopuksi jutussa todettiin, että Hirschin setit eivät vaikuta Saabien takuuasioihin, vaan takuu jatkuu kuten ennenkin. Tosin 9-3 Sport Sedanin settejä ei vielä ole tyyppihyväksytty Suomessa, joten siksi merkkiliikkeet eivät vielä myy, eivätkä suosittele niitä asiakkaille. Toistaiseksi ainoastaan 9-5:n Aeron setit ovat avoimessa myynnissä.
Hieman rupesi hymyillyttämään juttu, kun siinä luki suunnilleen näin

"saabien turbomoottoreista parhaan viripotentiaalin tarjoaa 9-5aero".

Näinhän ei kuitenkaan ole tai riippuu vähän miten asia on rajattu. Oli miten oli, niin kait tuo on yksi tapa sanoa että 9-5 Hirsch kestää hyvin 305kitin lisäkonit. :lol:
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuulilasin Turbo lehdessä juttu Hirsch Performancesta

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Hieman rupesi hymyillyttämään juttu, kun siinä luki suunnilleen näin

"saabien turbomoottoreista parhaan viripotentiaalin tarjoaa 9-5aero".

Näinhän ei kuitenkaan ole tai riippuu vähän miten asia on rajattu. Oli miten oli, niin kait tuo on yksi tapa sanoa että 9-5 Hirsch kestää hyvin 305kitin lisäkonit. :lol:
No kirjoittaja varmaan tarkoitti tällä hetkellä markkinoilla olevia Saabeja. Kaikista parhaan viripotentiaalin taitaa kuitenkin tarjota Trionic 5:lla varustettu 2.3 turbomylly.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Hirsch Ruotsista

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Ai niin muuten, eikös nuo Hirsch 9-5 Aero koneet kasataan kokonaan Saabin tehtaalla Ruotsissa ja sieltä suoraan asiakkaalle?!

Ai niin muuten Saab kehitti itse juuri ennen näitä Hirsch malleja ihan omaa "tykki" 9-5:sta jossa oli parhaimmillaan 350hv, mutta ajettavuus hukassa tehojen takia...tais tulla toi Hirsh mukaan vain IMAGO mielessä, kun eiköhän Trollhättanissa tiedetä parhaiten miten moottorista saadan tehot pihalle..

Tarkoitin imago mielessä samaa mitä AMG tekee M-B:lle,vaikka mersu AMG:n omistaakin. Niin kyllä AMG kolahtaa paremmin kuin "vaan" tehokas mersu.
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Kävin muuten eilen ajamassa tollasta uutta 305hv 9-5 Hirschiä. Oli vielä Wagonikin, tosin automaatti. Manuaalina olis saanu testata sen ylipainetoiminnonkin.

No enivei, autoa on vähän hankala kuvailla, joten tyydyn toteamaan että autossa on riittävästi tehoa myös automaatille. Napit ratissa oli myös hauskat... 8)

Oli elämäni hauskin tunti saabin ratissa. Toivottavasti seuraavalla koeajajalla ei tärise ratti...
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

9-5tW kirjoitti:Kävin muuten eilen ajamassa tollasta uutta 305hv 9-5 Hirschiä. Oli vielä Wagonikin, tosin automaatti. Manuaalina olis saanu testata sen ylipainetoiminnonkin.

No enivei, autoa on vähän hankala kuvailla, joten tyydyn toteamaan että autossa on riittävästi tehoa myös automaatille. Napit ratissa oli myös hauskat... 8)

Oli elämäni hauskin tunti saabin ratissa. Toivottavasti seuraavalla koeajajalla ei tärise ratti...
Oliko Järveenpäässä, jos oli niin samalla kiesillä on ajettu tyypit :?:

Otitko esp ja tcs offille :lol:
9-3.1972
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

se93tbo kirjoitti:
9-5tW kirjoitti:Kävin muuten eilen ajamassa tollasta uutta 305hv 9-5 Hirschiä. Oli vielä Wagonikin, tosin automaatti. Manuaalina olis saanu testata sen ylipainetoiminnonkin.

No enivei, autoa on vähän hankala kuvailla, joten tyydyn toteamaan että autossa on riittävästi tehoa myös automaatille. Napit ratissa oli myös hauskat... 8)

Oli elämäni hauskin tunti saabin ratissa. Toivottavasti seuraavalla koeajajalla ei tärise ratti...
Oliko Järveenpäässä, jos oli niin samalla kiesillä on ajettu tyypit :?:

Otitko esp ja tcs offille :lol:
Auto oli täällä Treella Metroautossa Saabin esittelykiertueella. Oli eka kerta kun Hirsch oli koeajettavana, joten en voinut välttyä vonkaamasta tyyppejä. Nuo luistonestot mua itseasiassa vähän hämmästyttivätkin, paikassa missä automaatissa on normaalisti luistoneston nappi (tomaattikepin oikealla puolella, kai ?) tässä vehkeessä oli muovisuoja ! Siis ei moista ylellisyyttä lainkaan ! Nappi tosin saattaa olla jossain toisessa paikassa, mutta ainakaan se ei ollu päällä -> lähti sutimaan 80km/h vauhdissa kostealla asfaltilla... :lol:
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Velipojan automaatti Aerossa tuo luistonesto(STC) nappula on siinä ratin oikealla puolella. Jos sellainen on niin mittaristossahan pitäisi olla varoitusvalo, jos se on kytketty pois päältä!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

ESPin saa pois ratin oikealta puolelta tai 2004 ja uudemmissa vasemmalta. Ei vaihdekepin lähistöltä.

Sen saa pois vain alle 60 vauhdissa (ei kyllä kytkeydy päälle, jos sen vain poistaa...). Kierroslukumittarin alle syttyy tuosta varoittava varoitusvalo. Auto voi kuitenkin sutia hitusen vaikka se olisi päällä, ennen kuin se ehtii mukaan ja sittenkin sallii pientä luistoa. Eli eiköhän se päällä ole ollut.
STCF #3
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

9-5tW kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:
9-5tW kirjoitti:Kävin muuten eilen ajamassa tollasta uutta 305hv 9-5 Hirschiä. Oli vielä Wagonikin, tosin automaatti. Manuaalina olis saanu testata sen ylipainetoiminnonkin.

No enivei, autoa on vähän hankala kuvailla, joten tyydyn toteamaan että autossa on riittävästi tehoa myös automaatille. Napit ratissa oli myös hauskat... 8)

Oli elämäni hauskin tunti saabin ratissa. Toivottavasti seuraavalla koeajajalla ei tärise ratti...
Oliko Järveenpäässä, jos oli niin samalla kiesillä on ajettu tyypit :?:

Otitko esp ja tcs offille :lol:
Auto oli täällä Treella Metroautossa Saabin esittelykiertueella. Oli eka kerta kun Hirsch oli koeajettavana, joten en voinut välttyä vonkaamasta tyyppejä. Nuo luistonestot mua itseasiassa vähän hämmästyttivätkin, paikassa missä automaatissa on normaalisti luistoneston nappi (tomaattikepin oikealla puolella, kai ?) tässä vehkeessä oli muovisuoja ! Siis ei moista ylellisyyttä lainkaan ! Nappi tosin saattaa olla jossain toisessa paikassa, mutta ainakaan se ei ollu päällä -> lähti sutimaan 80km/h vauhdissa kostealla asfaltilla... :lol:
Joo sama kiesi, se oli kiertueauto. Ratin vasemmalta lähti esp pois muistaakseni ja oikealta tcs.
Kyllä se suti kuivallakin :lol:
9-3.1972
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Speedou kirjoitti:ESPin saa pois ratin oikealta puolelta tai 2004 ja uudemmissa vasemmalta. Ei vaihdekepin lähistöltä.

Sen saa pois vain alle 60 vauhdissa (ei kyllä kytkeydy päälle, jos sen vain poistaa...). Kierroslukumittarin alle syttyy tuosta varoittava varoitusvalo. Auto voi kuitenkin sutia hitusen vaikka se olisi päällä, ennen kuin se ehtii mukaan ja sittenkin sallii pientä luistoa. Eli eiköhän se päällä ole ollut.
...pientä luistoa, heh... no autossa ei ollut mitttaristossa varoitusvaloa päällä, ja sitä "pientä" luistoa tosiaan tuli. Ehkä se salli sitten sen "pienen" luiston, ja hyvä niin, jos se olisi sallinut yhtään pidemmän luiston renkaat olisivat kuluneet puhki saakka... :lol: ..niin, ja omassanihan on ollut ihan riittävästi tehoa, joten: a) osaan ajaa hirsch saabia b) automaatti on nyhveröille c) perkele kun saisi moisen omaksi. :twisted:
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

9-5tW kirjoitti:...pientä luistoa, heh... no autossa ei ollut mitttaristossa varoitusvaloa päällä, ja sitä "pientä" luistoa tosiaan tuli. Ehkä se salli sitten sen "pienen" luiston, ja hyvä niin, jos se olisi sallinut yhtään pidemmän luiston renkaat olisivat kuluneet puhki saakka... :lol: ..niin, ja omassanihan on ollut ihan riittävästi tehoa, joten: a) osaan ajaa hirsch saabia b) automaatti on nyhveröille c) perkele kun saisi moisen omaksi. :twisted:
Enpä tiedä käykö sitten Hirschin setin kanssa samoin, kuin Nordicin setin kanssa tuolle faijan 93:lle, eli se ei ole enää yhtään messissä, vaan kumia palaa joskus kauankin, kunnes se tulee peliin ja silloinkin saattaa vain nopeasti pätkästä ja taas sutii...

En määää sun ajotaitojas epäile :)
STCF #3
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

se93tbo kirjoitti:Joo sama kiesi, se oli kiertueauto. Ratin vasemmalta lähti esp pois muistaakseni ja oikealta tcs.
Kyllä se suti kuivallakin :lol:
Tuskinpas? Koska eikös nuo kummatkin nyt lähde samasta napista veke? Näin ainakin 2002 mallissa, jossa ESP lähtee ratin oikealta puolelta veke, samalla häviää siis myös TCS. Minusta 2004 ja uudemmissa ainoa ero on, että tuo namiska löytyy nyt ratin vasemmalta puolelta. Eikai niissä nyt ole TCS:tä ja ESPiä ruvettu erottelemaan?
STCF #3
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Voi olla en katsonut niin tarkkaan mitä pois otin mutta hyvin suti.

Ei toi mun kommentti mikään tarkka tieto ollu.
9-3.1972
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Kaikki sä oot pois sitten ottanut :)
STCF #3
Vastaa Viestiin