![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Auto toimi moitteettomasti "normaalissa" ajossa, mutta kun esim. 5: lla 120km/h nopeudessa laittoi lämän tiskiin niin ahdot nousi 1,7bar paikkeille mutta kun kierrokset hieman nousi niin ne alkoivat seilata ja tippuivat 1,3bar paikkeille kun nopeus 160km/h
Kakkosella lähti ihan kun pitääkin, no problemo.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Suurin ongelma oli "ramppi lähdössä", kakkosella kaikki ok, kolmosella 5000RPM ahdot enää 1,2bar, nelosella tiputaankin sitten kierrosten noustessa alle 1bar.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Eli todella v***u-maista, on ollut hermo kireellä ton koslan kanssa kuukauden kuten kaikki varmaan ymmärtää.
No, viime vkl purin keulan ja tsekkasin kaikki ehtoputket, en läytänyt mitään vikaa.
Vaihdoin tulpat ja bensansuodattimen -> ei vaikutusta.
Tänään purin actoaattorin, säädin sitä usealle esijännitykselle -> ei vaikutusta. (paitsi että kädessä nyt vesikelloja ja katin kuva poltettuna
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
By-pass valvesta oli kalvo paskana, laitoin orkkiksen kiinni -> ei vaikutusta (muuta kun siihen että alipaine on nyt 0,5bar kuten pitääkin
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Aktuaattoriin tuleva mankkuvenan letku vuoti, uusittiin -> ei vaikutusta.
Mankkuvenan tsekkasin, samoin purin + putsasin tyhjäkäynnin säätöventtiilin, purin läppäkotelo ja putsasin ja säädin vaijerin, kaikki letkut ja putket tsekkasin ja "koeponnistin" -> ei vaikutusta.
Kokeilin ilman ilmanputsaria -> ei vaikutusta
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Tässä vaiheessa ei pal enää hymyilyttänyt.
Aikani noiduttuani tuli mieleeni tämä aamu, kun käynnistin auton ja lähdin liikkeelle niin sekunnin auto röpötti eli kipinät oli sekaisin, näin kävi myös pari viikkoa sitten.
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Se ei kuitenkaan tuntunut todennäköiselta sillä noita kahta röpötystä lukuunottamatta ei autossa ole ollut mitään DI-kassun vikaan viittaavaa oiretta.
Päätin soittaa rakkaalle
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Lahdessa sitten Koppsa: lle käymään ja hänen musta varakassu kiinni ja kokeilemaan.
Motarin ramppiin ja hanat kaakkoon ja perkele, SEHÄN TOIMII
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kakkosella kaikki ok, ahdot 1,7bar, samoin kolmosella, nelosella kiekat 5500RPM ja ahdot tasaisena 1,5bar
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ei vaappumista eikä ahtojen tippumista enää.
Eli vika oli DI-kassussa, vaikka tuo punainen möhkäle ei muuten oireillut kun pari kertaa sekunnin ajan röpötti niin sen verran siinä oli vikaa että huipputeholla aiheutti ahtojen vaappumista ja ja laskua.
Eli te keillä on trionic-5 (punainen DI-kasetti) ja ahdot salaperäisesti vaappuu niin kokeilkaapa toisella DI-kasetilla, se ratkaisu saattaa olla niin yksinkertainen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
(Mun rikkinäinen kasetti on alkuperäinen ja ajettu rapiat 100 tkm.)
Ai ai, nyt on taas kiva olla...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)