OBD2 ei myöskään sovellu logitukseen. arvojen päivittymistä saa kytätä kalenterista. jos oikeasti haluaa logittaa ni sitten joko sitävarten tehtyjä kamoja tai omatekemä kikkare. (kts. ajotietokone threadia)Tobbana kirjoitti:Paitsi purkin ohjelmointiin tarvitset pulikan ja muut vermeet, tai sitten pitää käyttää jollain purkki/auto flässättävänä, harvemmin ilmaista sekään.jkotka kirjoitti:äänestän sid infoa.
saa näkyy kaikki anturitiedot mitä haluaa ja myös vikakoodit.
ilman mitää pulikoita
Sid info on toki hyvä lisä, mutta logitukseen aika huono, ellei videoi sidiä samalla kun naputtaa selausnappeja villillä tahdilla.
-Sami
Anturitiedot, vikakoodit yms. T7
Re: Anturitiedot, vikakoodit yms. T7
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: Anturitiedot, vikakoodit yms. T7
Piti oikein tarkistaa käppyröistä, OBDScopella loggausväli on noin 3,5sek 16 eri mittauksen kanssa. Yksittäinen tieto päivittyy kyllä ruudulle lähes viiveettä, mutta kun tiedot logataan talteen niin hidasta on. Läppärin ja kunnon softan kanssa lienee hieman nopeampaa?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Anturitiedot, vikakoodit yms. T7
obd mittausnopeus riippuu siitä mitä kautta obd tiedot luetaan. T7 autoissa ei tule can väylää obd porttiin joten mittatieto menee tuota helkkarin hidasta iso-mikäsenyoli väylää pitkin.
Can väylän avulla saa hieman nopeammin mutta en ole jaksanut koittaa pultata obd lukiaa suoraan can väylään kiinni ja katsoa mitä tapahtuu. ainakin oma koodi can usb adapterin kautta pystyy lukemaan obd dataa can vaylalta ja vielä kohtuu nopeastikkin.
Can väylän avulla saa hieman nopeammin mutta en ole jaksanut koittaa pultata obd lukiaa suoraan can väylään kiinni ja katsoa mitä tapahtuu. ainakin oma koodi can usb adapterin kautta pystyy lukemaan obd dataa can vaylalta ja vielä kohtuu nopeastikkin.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: Anturitiedot, vikakoodit yms. T7
06-> tulee CAN myös OBD-liittimeen muistaakseni. Mutta vanhemmissa joo ei, K-line ja se on hidas.jkotka kirjoitti:obd mittausnopeus riippuu siitä mitä kautta obd tiedot luetaan. T7 autoissa ei tule can väylää obd porttiin joten mittatieto menee tuota helkkarin hidasta iso-mikäsenyoli väylää pitkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Anturitiedot, vikakoodit yms. T7
Onko kukaan kokeillut lukua obd-diag 4000 expert http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... 1&vmcchk=1. Jos on onnistunut niin millä ohjelmalla ?
EX:Saab 9-5 2.3t SE -00 stage ?
Re: Anturitiedot, vikakoodit yms. T7
e-villestä löytyi tälläinen tuote suht edulliseen 45€ hintaan..Onko tämän tuotteen käyttökelpoisuudesta vielä mitää kokemuksia..
http://www.e-ville.hk/fi/product/2938/v ... obd_2_eobd
http://www.e-ville.hk/fi/product/2938/v ... obd_2_eobd
9-3Aero-01
Re: Anturitiedot, vikakoodit yms. T7
ELM323 on vanhempaa sukupolvea. Itselläni on ELM323:een perustuva adapteri. Ei tosin hajuakaan, toimiiko enää esim. -07 T7:n kanssa. Pitäisi kait kaivella kilkkeet esiin ja kokeilla tökätä Femman porttiin.SS kirjoitti:Yleensä piiri on kyllä ELM327, tuohon siis pohjautuvat lähes kaikki OBDII-lukijat. Ei meinaa mitään muuta kuin sitä, että ovat käytännössä samanlaisia tuotteita ja toimivat samojen softien kanssa. Joka tapauksessa auton ja läppärin välissä pitää olla joku OBDII-standardia osaava kikkula kytkettynä sarjaportilla, USB:llä tai bluetoothilla. Jos siis puhutaan perus OBDII-lukijoista.Tuossa on mainittu ELM323 piiri. Mitäs tuo meinaa? Pitäisikö tuommoinen olla läppärin ja auton välissä jotta saa jotain irti? Meinasin vähän kartoittaa tarjontaa netistä noin yleensä. Tietäis vähän mitä hakea...
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Anturitiedot, vikakoodit yms. T7
No, hommattua tuli juurikin tuo vanhempi malli, eli ELM323. Varmaankin ELM327 olisi ollut järkevämpi valinta, tiedäppä sitten kun ei ole tullut vertailua eroja. Kyllä tuo 323 lukee -06 T7:n anturitietoja. Kaikkia mahdollisia tietoja mitä eri ohjelmista löytyy ei kylläkään näy, mutta näin taitaa olla useissa tapauksissa. Olisi kyllä mielenkiinnosta mukava verrata onko tuossa jotain eroja ELM327-piiriin näissä uudemmissa femmoissa.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06