Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
rökösö
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: To Touko 07, 2009 11:20
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?

Viesti Kirjoittaja rökösö »

Tänään sain omani hakea postista. mikaelsille täydet pisteet hienosti hoidetusta tilauksesta!
Saab 900 Aero -90, Saab 9-5 Aero -01
pacman
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Tammi 21, 2005 15:01
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?

Viesti Kirjoittaja pacman »

Täältäkin kymmenen pistettä ja papukajamerkki mikaels:lle hienosti hoidetusta kaupasta! :D
/Andreas - wannabe saabisti :D
Opel GT -69 | Opel Kadett B 2.4 LS -68 | Audi A4 2.0TFSI |
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

Joo, kiitos paljon! Hienosti hoidettu homma! :saab:
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?

Viesti Kirjoittaja mikaels »

kiitos kiitos :D

Hyvä että paketit tulleet perille. Omaa ehdin sovittelemaan vasta parin viikon päästä. En ole vielä päättänyt teenkö toisen anturipaikan, vai laitanko alkuperäisen tilalle ja otan siitä toisesta analogilähdöstä "kapeakaista" tietoa Trionicille.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Hyvä että paketit tulleet perille. Omaa ehdin sovittelemaan vasta parin viikon päästä. En ole vielä päättänyt teenkö toisen anturipaikan, vai laitanko alkuperäisen tilalle ja otan siitä toisesta analogilähdöstä "kapeakaista" tietoa Trionicille.
Teeppä tuolla jälkimmäisellä tavalla ja informoi pysyykö CE pimeänä.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

j0ne kirjoitti:
Hyvä että paketit tulleet perille. Omaa ehdin sovittelemaan vasta parin viikon päästä. En ole vielä päättänyt teenkö toisen anturipaikan, vai laitanko alkuperäisen tilalle ja otan siitä toisesta analogilähdöstä "kapeakaista" tietoa Trionicille.
Teeppä tuolla jälkimmäisellä tavalla ja informoi pysyykö CE pimeänä.
Joo kovasti kiinnostaisi tuo tieto. Helpottaisi aika tavalla asennusta. :)
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?

Viesti Kirjoittaja Hook »

Jos oikein muistan/tiedän, niin CE syttyy, koska kapeakaista lambdan esilämmitys "ei toimi".
En nyt suoraan muista, että mitenkä tuo tuota diagnosoi, mutta pientä puuhastelua luvassa, jos meinaa vakiolambdan heittää mäkeen - ja elää yhden lambdan "varassa".
Myös vikatilanteissa ei ole ollenkaan pahitteeksi, jos näkee, että ovatko molemmat lambdat samaa mieltä seoksista.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Veikkaan että herjaa katkosta lämmityspiirissä,tähän auttanee vastus lämmityskarvojen väliin.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Suppari kirjoitti:Veikkaan että herjaa katkosta lämmityspiirissä,tähän auttanee vastus lämmityskarvojen väliin.
Jees. Toimii myös että jättää sen vakiolambdan kiinni niin että ne lämmitysjohdot on kytketty. (valkoiset). Sivistyneesti ton vois hoitaa kattomalla trionicsta saisko tuon lämmityksen raja-arvoja puljattua niin että CE ei syty.
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Asiallisia kommentteja. Ei tuo varmaan tekemätön paikka, mutta tarkemmin ajateltuna sen ylimääräisen sovittimen teko on aika pieni homma :)
Ehkä työläin on tehdä siihen 1,4mm paksuun HST käyrään sovittimelle sopivan kokoinen reikä.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Joko on hyviä kokemuksia?
Ajattelin lähiaikoina aloittaa oman sovittelemisen. Jotta johdot riittää, niin hanskalokeron paikkeilta kabiinin puolelle. Onko hanskalokeron takana olevalla reletarjottimella virtalukon takana olevaa +12V. Tai mistä sen käteviten saa ?
Tupakansytyttimen +12 on virtalukon takana, mutta katkeilee kun kääntelee valokatkaisijaa. Lyhyt katko ei ehkä kovin kriittistä, mutta mielellään ei katkoisi anturin lämmitystä.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Tai mistä sen käteviten saa ?
Itse olen ottanut mittareille virrat soittimen johdoista, mielestäni helppo paikka haaroitella

Kuva
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

No niin, nyt on laitteisto paikallaan ja näyttäis toimivan. AFR arvot ovat vaan reilusti yläkanttiin. Kylmäkäynnistyksessä lukemat ovat siinä 15 paikkeilla, mutta moottorin lämmetessä ne nousevat hitaasti yli 20:n. Tavallisessa kaupunkiajossa lukemat pyörivät yli 20:n ja moottoritiellä siinä 17 paikkeilla. 3000 kierroksen paikkeilla tasakaasulla päästään siihen vähän alle 15 ja täyskaasulla 10 pintaan. Voiko tämä johtua siitä, että asensin anturin helpomman tien kautta noin 50 cm päähän turbosta, eli kohtaan missä DP kääntyy auton alle ja alkaa suora osuus?
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?

Viesti Kirjoittaja Hook »

Olikos itselläsi DB vai XD16 mittari? Mistä AFR on luettu? Jos maadotus on "heikko", niin Trionicille (pin 69:iin) menevä jännite nousee (huonosta maasta johtuen) ja näkyy tällöin jopa useita numeroita laihempana seoksena ecun kautta luettuna.
Lukemalla AFR tiedoa suoraan LC-1:stä sarjaportin (tai usb-sarjamuutimen) kautta jää mahdolliset pienet "maadoitusongelmat" pois.

Toinen mahdollinen ongelma on kalibrointisi. Teitkö sen niin että pakoputkessa ei ollut pakokaasua? Kalibrointihan tapahtuu vasta seuraavalla kerralla kalibroinnin liipaisusta kun LC-1 saa sähköt... ja jos starttasit, niin laajakaistasi on kalibroitu pakokaasuisessa "ulkoilmassa" jolloin seokset näyttää mitä sattuu..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

Hook kirjoitti:Olikos itselläsi DB vai XD16 mittari? Mistä AFR on luettu? Jos maadotus on "heikko", niin Trionicille (pin 69:iin) menevä jännite nousee (huonosta maasta johtuen) ja näkyy tällöin jopa useita numeroita laihempana seoksena ecun kautta luettuna.
Lukemalla AFR tiedoa suoraan LC-1:stä sarjaportin (tai usb-sarjamuutimen) kautta jää mahdolliset pienet "maadoitusongelmat" pois.

Toinen mahdollinen ongelma on kalibrointisi. Teitkö sen niin että pakoputkessa ei ollut pakokaasua? Kalibrointihan tapahtuu vasta seuraavalla kerralla kalibroinnin liipaisusta kun LC-1 saa sähköt... ja jos starttasit, niin laajakaistasi on kalibroitu pakokaasuisessa "ulkoilmassa" jolloin seokset näyttää mitä sattuu..
XD16 mittarista on lukemat. Vedin erikseen mielestäni hyvän maajohdon vasemmasta etulokasuojasta, missä muitakin maajohtoja kiinni. Kalibroin kuten ohjeissa neuvottiin. Ensin anturi irti LC-1:stä ja pidin virtoja reilun 20 sekuntia päällä. Sitten liitin anturin kiinni ja pidin virtoja päällä sen aikaa, että XD16 laski 9-0. Painoin kolme kertaa mittarin napista ja kun CAL syttyi näytölle, painoin kerran mittarin nappia. Tämä siis tapahtui anturin ollessa ulkoilmassa, ei kiinni pakoputkessa. Ihmettelin kyllä, että kalibroinnin jälkeen mittariin jäi vilkkumaan joku 0 23 tai vastaava. Olisko anturin pitänyt olla putkessa kiinni kalibroinnin aikana?
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Vastaa Viestiin