Joo kyllähän noista saabinkin kiisseleistä ollaan tietoisia
Itselläni ei ole kokemusta kuin Passat TDI 90hv ja Volvo s70 Tdi 140hv.
Kyllä noissakin ihan mukavasti on vääntöä ja kulkua, mutta kun se veto alkaa niin silloin se melkein loppuukin.(kyllä kuulemma 3.0 TID samanmoinen)
Noita kumpaakaan ei voi mielestäni verrata bensavehkeeseen milloinkaan
Kyllähän nuo nyky kiisselit ovat hiljaisia ja tosi hyväkulkuisia, mutta mielestäni bensa on bensa ja diisseli on diisseli
Tehokkain ja taloudellisin moottori?
Onhan sitä monesti ihmetelty miks ostetaan iso diesel-BMW tai Mersu. Joku oli selitelly et on vaivatonta ajaa kun vääntää alhaalta 500nm ja silti tarjoaa saman suorituskyvyn kuin vastaava vaparibensa. Mut eihän ne BMWkuskit tajuakkaan näitä turbobensoja
Ja jos mittariin tulee 100tkm vuodessa, niin onhan se kannattavaakin, kun lähtöhintakin dieselillä on alhaisempi.
Tällasta oon kuullu
Ja jos mittariin tulee 100tkm vuodessa, niin onhan se kannattavaakin, kun lähtöhintakin dieselillä on alhaisempi.
Tällasta oon kuullu
BMW 320dA Coupe LCI
Noilla nykyisillä turbodieseleillä ajo on jo ihan mukavaa verrattuna takavuosien vapari 2.0 dieseleihin. (Olen ajanut tuhansia kilometrejä Mazda 626 2.0D:llä)
Moni dieselautoilija ylistää kuinka hyvin se dieselmoottori vääntää. Omalla perstuntumallani meikäläisen 900i -88 vääntää ihan yhtälailla, kuin 2.0 vapari diiseli ja mikä parasta teho ei lopu vielä 4000rpm kohdalla, vaan tehoa on tarjolla aina 5500 rpm saakka.
Olisikohan jossain nähtävillä ihan tavallisten dieselmoottorien ja vastaavien turbodieseleiden vääntö/tehokäyriä?
Moni dieselautoilija ylistää kuinka hyvin se dieselmoottori vääntää. Omalla perstuntumallani meikäläisen 900i -88 vääntää ihan yhtälailla, kuin 2.0 vapari diiseli ja mikä parasta teho ei lopu vielä 4000rpm kohdalla, vaan tehoa on tarjolla aina 5500 rpm saakka.
Olisikohan jossain nähtävillä ihan tavallisten dieselmoottorien ja vastaavien turbodieseleiden vääntö/tehokäyriä?