testing1 kirjoitti:Voisko joku vielä selventää, että mikä ja mistä hommattu öljynjäähdytin?
Entäs öljynjäähdyttimen letkut?
-> alkuperäisiä ei voi käyttää?
Siirretäänkö öljynjäähdytin ylös kuivaimen viereen, niinkuin Matilla on tehtynä?
Oliko Matilla mukana uusi öljynjäähdytin ja letkut, kun meni coolerin tekoon?
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Varmaan monta tapaa laittaa öljynjäähdytin, mutta minulla oli mukana tuo
Setrab 919 ja olin tehnyt sille kiinikkeet, joita vielä paikanpäällä paranneltiin.
Otin alkuperäisestä öljynjäähdytimenletkuista irti letkujenpäät jotka puristettiin
paikallisessa hydrauliikkaliikkeessä uusien letkujen toiseen päähän, uuden jäädyttimen-
päähän M22 banjot.
Fiksumpi tapa saattaisi olla, hankkia ng900 öljynputsarinjalka, jossa on
kierrelähdöt letkuille.
Tuo Setrab 919 saattaa olla liiankin tehokas minun käyttööni.
Tällaisilla +20 ulkolämpötiloilla, normiajossa, öljy ei vielä kierrä jäähdyttimessä,
vasta kun antaa kunnolla happea pidemmän aikaa öljy kiertää hetken jäähdyttimessä.
Ostopaikka Setrabille oli US-parts/Auto Racing hinnaksi jäi n. 140e
Letkut ovat sisältä teflonia, päältä teräspunosta hinta n. 60e
Hydraulikkaliike Mikkelissä.
Tunnustan katsoneeni mallia tuolta =>
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... a&start=45