Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?
Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?
Jos nyt tuosta kommunikoinnista käsitin, niin et käyttänyt virtoja poissa sen jälkeen, kun anturi oli ensimmäistä kertaa kiinni ja virtojen ollessa päällä?
Itse olen suorittanut kalibroinnin niin, että laitetaan virrat päälle ilman anturia > toteaa että ei anturia.
Virrat pois päältä, anturi kiinni, virrat päälle > toteaa että uusi anturi, joka vaatii kalibrointia.
Virrat pois päältä, virrat päälle > aloittaa kalibroinnin, joka kestää joku ~1min.
Sammutus ja päälle -> valmiina käyttöön.
Kokeileppa vielä olla yhteydessä pc:llä ko. mittariin, niin näet huomattavasti selkeämmin lc-1:sen mielipiteen asioista.
Itse olen suorittanut kalibroinnin niin, että laitetaan virrat päälle ilman anturia > toteaa että ei anturia.
Virrat pois päältä, anturi kiinni, virrat päälle > toteaa että uusi anturi, joka vaatii kalibrointia.
Virrat pois päältä, virrat päälle > aloittaa kalibroinnin, joka kestää joku ~1min.
Sammutus ja päälle -> valmiina käyttöön.
Kokeileppa vielä olla yhteydessä pc:llä ko. mittariin, niin näet huomattavasti selkeämmin lc-1:sen mielipiteen asioista.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?
Tuossa on Innovaten ohje, minkä mukaan tein kalibroinnin.
Sensor Calibration
6. Do not connect the sensor to the LC-1 or the exhaust yet.
7. Switch ON the 12V supply to the LC-1 and the XD-16 and wait 20 seconds. The XD-16 should be displaying an E2’ error. Note: If you see three dashes on the gauge please go back to step 2 and verify that the serial connections are correct and fully seated.
8. Switch OFF the 12V supply after 20 seconds.
9. Connect the sensor to the sensor interface connector. The sensor must be exposed to free air for the first time calibration.
10. Switch ON the 1 2V supply to both the LC-1 and
XD-1 6. The XD-1 6 will display the sensor warm-up sequence first.
The LC-1 will then proceed with a Heater
Calibration. The XD-16 will display “HC” and count down from 9 to 0.
11. A Free Air Calibration is necessary to finalize the calibration process. Press the XD-16’s button
three times. “CAL” will begin flashing on the XD-16
display. Press the XD-16’s button one more time to confirm the Free Air Calibration command; “CAL” will no longer flash and the XD-1 6 will send the command to the LC-1.
12. Attach the oxygen sensor to your vehicle’s exhaust. (See chapter
3 of the LC-1 manual for details.)
13.The Standalone Gauge kit is ready. Lambda/AFR measurements can now be taken.
To gain access to the complete LC-1 and XD-16 manual
please install the software provided on the CD which was included as part of your kit. The manual will contain
important information such as sensor placement, programming the analog outputs, and other tips & tricks.
Tänään tapahtui omituinen juttu. Moottoritiellä auto alkoi ylämäessä jotenkin nykiä ja CE-valo syttyi. Tämän jälkeen XD-16 alkoi näyttämään järkeviä lukuja. Kuusi kertaa vilkkui CE-valo, eli taitaa viitata lambdaan. Jossain vaiheessa CE-valo sammui ja seuraavan kerran kun käynnistin auton, mittari näytti taas mitä sattuu. CE-valokaan ei enää palanut. Mitähän oikein tapahtui?
Sensor Calibration
6. Do not connect the sensor to the LC-1 or the exhaust yet.
7. Switch ON the 12V supply to the LC-1 and the XD-16 and wait 20 seconds. The XD-16 should be displaying an E2’ error. Note: If you see three dashes on the gauge please go back to step 2 and verify that the serial connections are correct and fully seated.
8. Switch OFF the 12V supply after 20 seconds.
9. Connect the sensor to the sensor interface connector. The sensor must be exposed to free air for the first time calibration.
10. Switch ON the 1 2V supply to both the LC-1 and
XD-1 6. The XD-1 6 will display the sensor warm-up sequence first.
The LC-1 will then proceed with a Heater
Calibration. The XD-16 will display “HC” and count down from 9 to 0.
11. A Free Air Calibration is necessary to finalize the calibration process. Press the XD-16’s button
three times. “CAL” will begin flashing on the XD-16
display. Press the XD-16’s button one more time to confirm the Free Air Calibration command; “CAL” will no longer flash and the XD-1 6 will send the command to the LC-1.
12. Attach the oxygen sensor to your vehicle’s exhaust. (See chapter
3 of the LC-1 manual for details.)
13.The Standalone Gauge kit is ready. Lambda/AFR measurements can now be taken.
To gain access to the complete LC-1 and XD-16 manual
please install the software provided on the CD which was included as part of your kit. The manual will contain
important information such as sensor placement, programming the analog outputs, and other tips & tricks.
Tänään tapahtui omituinen juttu. Moottoritiellä auto alkoi ylämäessä jotenkin nykiä ja CE-valo syttyi. Tämän jälkeen XD-16 alkoi näyttämään järkeviä lukuja. Kuusi kertaa vilkkui CE-valo, eli taitaa viitata lambdaan. Jossain vaiheessa CE-valo sammui ja seuraavan kerran kun käynnistin auton, mittari näytti taas mitä sattuu. CE-valokaan ei enää palanut. Mitähän oikein tapahtui?
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?
Oisko seos ollut hetken niin pielessä tai sitten lambda mykkänä(huono signaali) ja heittänyt vikakoodin päälle.Tämän jälkeen XD-16 alkoi näyttämään järkeviä lukuja. Kuusi kertaa vilkkui CE-valo, eli taitaa viitata lambdaan. Jossain vaiheessa CE-valo sammui ja seuraavan kerran kun käynnistin auton, mittari näytti taas mitä sattuu. CE-valokaan ei enää palanut. Mitähän oikein tapahtui?
Voisko tuo mittarissa järkevälle alueelle meneminen sitten johtua että auto on mennyt niin p*rkeleen rikkaalle että näyttäs olevan alueella kun lambda poissa pelistä?
Pitäisi varmaan koittaa kalibroida vielä uudestaan? Ja toiseksi mitäköhän tapahtuisi jos tuon anturin laittaisi orkkis lambdan paikalle, vaikuttaisiko näytettäviin arvoihin?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?
Eipä näkyviin arvoihin ole sijainnilla juuri vaikutusta, kunhan on ennen mahdollista kattia. Ainoastaan viive hieman kasvaa, mitä kauempaa palotapahtumasta tuota mitataan.
Innovaten suositus taisi olla, että pitäsi olla jonkun matkaa turbosta, eli siis ei ihan kiinni. Joillakin on joskus tullut jotain herjoja, jos on ollut liian lähellä turboa tms.
Jos nappaat vakio lambdan ulkoilmaan, niin vetää "sikarikkaalle", ellet sitten disabloi softasta koko vakiolambdaa.
Suosittelen sitä calibrointia...
Innovaten suositus taisi olla, että pitäsi olla jonkun matkaa turbosta, eli siis ei ihan kiinni. Joillakin on joskus tullut jotain herjoja, jos on ollut liian lähellä turboa tms.
Jos nappaat vakio lambdan ulkoilmaan, niin vetää "sikarikkaalle", ellet sitten disabloi softasta koko vakiolambdaa.
Suosittelen sitä calibrointia...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?
Yritetään kalibrointia uudestaan.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?
No niin, homma kunnossa! Tein virheen siinä, että otin kalibroinnin jälkeen anturin irti LC:stä, kun kiinnitin sen DP:iin. Kalibrointi ilmeisesti hävisi anturin irrottamisen aikana. Nyt pitää LC yhdistää Ecuun ja alkaa säätämään j0nen avustuksella.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?
Jos käytit virtoja päällä anturin ollessa irti - kyllä - muutoin ei pitäisi olla mitään vaikutusta.saab90087 kirjoitti:No niin, homma kunnossa! Tein virheen siinä, että otin kalibroinnin jälkeen anturin irti LC:stä, kun kiinnitin sen DP:iin. Kalibrointi ilmeisesti hävisi anturin irrottamisen aikana. Nyt pitää LC yhdistää Ecuun ja alkaa säätämään j0nen avustuksella.
Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?
En käyttänyt virtoja päällä anturin ollessa irti. Kumma juttu, mutta nyt kuitenkin toimii ja saatiin yhteys myös Ecuun.Ilkka R kirjoitti:Jos käytit virtoja päällä anturin ollessa irti - kyllä - muutoin ei pitäisi olla mitään vaikutusta.saab90087 kirjoitti:No niin, homma kunnossa! Tein virheen siinä, että otin kalibroinnin jälkeen anturin irti LC:stä, kun kiinnitin sen DP:iin. Kalibrointi ilmeisesti hävisi anturin irrottamisen aikana. Nyt pitää LC yhdistää Ecuun ja alkaa säätämään j0nen avustuksella.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?
...
Viimeksi muokannut KAPU2, Ti Touko 25, 2010 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?
Kuinkas on LC-1:set toimineet?
Startatessa jännite ilmesesti laskee sen verran, että LC-1 antaa low voltage erroria ja ehkäpä tämän takia on muutamia kertoja heittänyt kalibroinnit sekaisin, tosin joka kerta on lähtenyt pelittämään uudelleenkalibroinnilla.
Kävin VPV:n kanssa sähköpostikeskustelua tuosta jänniteasiasta tuossa taannoin
Startatessa jännite ilmesesti laskee sen verran, että LC-1 antaa low voltage erroria ja ehkäpä tämän takia on muutamia kertoja heittänyt kalibroinnit sekaisin, tosin joka kerta on lähtenyt pelittämään uudelleenkalibroinnilla.
Kävin VPV:n kanssa sähköpostikeskustelua tuosta jänniteasiasta tuossa taannoin
VPV kirjoitti:Moi
Tuollainen oire viittaa nimenomaan käyttösähköissä oleviin häiriöihin, Innovaten tuotteet ovat vähän turhan herkkiä tuollaiselle. Maadoitusjohto pitää olla mahdollisimman lyhyt ja paksu ja käyttösähkön + pitää ottaa mahdollisimman häiriöttömästä paikkaa, esim suoraan akulta.
Mikäli olet kytkenyt kalibrointinapin ja ledin niin niidenkin kautta tulee välillä häiriötä. Moni asennus on parantunut kun ottaa noi kokonaan pois ja kalibroi aina PC:n kautta.
Jos autossa on häiriötä tuottavia laitteita niin häiriö saattaa tulla myös ihan ilmaa pitkin, ilman häiriövaimennusta olevat tulpanjohdot tai kulunueet laturin hiilet voi aiheuttaa myös tuollaista käytöstä
Jos LC-1 on vanhempaa erää niin kannattaa katsoa että modulissa on uusin ohjelma sisällä, siinä on häiriöherkkyyttä pienennetty
VPV kirjoitti:Hyvä tulee jos laittaa releen ja ottaa sen kautta suoraan akusta. LC-1 omaa johtoa voi myös lyhentää ja se parantaa tilannetta koska oma johto on tosiaan hyvinkin ohutta
LC-1 ongelma on se että sen sisällä ei ole juurikaan kondensaattoria ja siksi se välillä oireilee. Jos laittaa vähintään 1000uF elektrolyytin suoraan LC-1 johtoon + ja - johdon välille niin paranee jo paljon.
Joskus ongelmaa tulee myös siitä että jos LC-1 syöttää signaalia jollekin muulle laitteelle ja näiden kahden yhdessä olevan laitteen maadoitus ei mene samaan pisteeseen tai on muuten häiriöinen
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?
sitten vielä muistukseksi, että LC1 kannattaa maadoittaa senkin takia kunnolla, että T5suite näyttää seoksen oikein, mikäli seostieto on tuotu ecun nastaan 69.
Pienikin jännitteen nousu maapisteessä muuttaa eculle tulevaa jännitettä samassa suhteessa ja näinollen seos näkyy väärin.
Pienikin jännitteen nousu maapisteessä muuttaa eculle tulevaa jännitettä samassa suhteessa ja näinollen seos näkyy väärin.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Laajakaistalambdan tilaaminen - kysymyksiä ja kimppatilaus?
T7suitessa tuo sama ominaisuus, mutta mihis nastaan seostieto tuodaan T7 ecussa?Hook kirjoitti:sitten vielä muistukseksi, että LC1 kannattaa maadoittaa senkin takia kunnolla, että T5suite näyttää seoksen oikein, mikäli seostieto on tuotu ecun nastaan 69.
Pienikin jännitteen nousu maapisteessä muuttaa eculle tulevaa jännitettä samassa suhteessa ja näinollen seos näkyy väärin.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02