9000 sisuskalut

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
klover
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Loka 02, 2003 20:21
Paikkakunta: Espoo

9000 sisuskalut

Viesti Kirjoittaja klover »

Olisiko kellään hajua, että saisiko 9000 -89 moottoriin parempia
kiertokangen laakereita ja mäntiä??
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

ahtamattomaan vai turboon?
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Laakerit ja männät

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Mielestäni ei mitään järkeä yrittää etsiä "parempia" laakereita tai mäntiä tonnarin koneeseen, sillä alkuperäiset varaosat ovat varmastikin ne kaikkein kestävimmät vaihtoehdot. Ei tietääkseni yhdenkään saabin kone ole mennyt remonttiin ensisijaisesti laakereiden takia, omallanikin ajettu suht rankalla kädellä 400 tkm, kone avattu ja laakerit/männät todettu uudenveroisiksi.....Taitavat siis olla huippulaatua jo tehtaan osat itsessään. 8)
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Laakerit ja männät

Viesti Kirjoittaja dimebak »

t-lahdenmaki kirjoitti:Taitavat siis olla huippulaatua jo tehtaan osat itsessään. 8)
Jep jep. Olivat jo vuonna 1980. Omassani (99GL) mittarissa oli 323tkm, ja männät ja laakerit olivat remontin/tarkastuksen yhteydessä ihan hyvässä kunnossa. Nyt lasissa n. 382tkm ja hyvin menee eteenpäin :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
klover
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Loka 02, 2003 20:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja klover »

Ok! Mistäköhän semmonen kolkottova ääni tyhjäkäynnillä konehuoneesta tulee?
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

hard core virityksiin 300hv->

Wiseco fulldome turbo takomännät
kestää jopa 800hv/4syl
http://www.prostreet.fi
hintaa 200e kpl
Viimeksi muokannut T16, Ma Marras 10, 2003 00:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
klover
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Loka 02, 2003 20:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja klover »

Joo se voi olla ne venan nostimet!
Mikäköhän on vialla kun tyhjäkäynti seilaa n. 1200-1600rpm välillä??
Voiskohan olla tyhjäkäyntiventtiili rikki?
Ei oikeen muuta tuu mieleen. :?
bluewolf
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:49
Paikkakunta: Susirajalta

Viesti Kirjoittaja bluewolf »

klover kirjoitti:Joo se voi olla ne venan nostimet!
Mikäköhän on vialla kun tyhjäkäynti seilaa n. 1200-1600rpm välillä??
Voiskohan olla tyhjäkäyntiventtiili rikki?
Ei oikeen muuta tuu mieleen. :?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1446

Tuolla jotain vinkkiä.
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä :lol: *

-1797-
klover
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Loka 02, 2003 20:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja klover »

Pitääpä putsata se jos se auttaisi!
Heti kun kone on käynnistetty ja venaa että moottori lämpenee niin
alkaa tyhjäkäynti nousta. Ja kun kone on noussut normaaliin lämpötilaansa kierrokset vain nousee ja tällä hetkellä tyhjäkäynti kuumana on 1400-1500rpm koko ajan! :(
se ei varmaankaan voi johtua alipainevuodosta.
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Tietääkö joku, mitä vuoden 87 tonnariin 2.0 T 16 männät maksaa?
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
klover
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Loka 02, 2003 20:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja klover »

Alkup. kierokangen laakerit on länsiautolla 18e/kpl.
Mäntien hintaa ei tullut kysyttyä.
Voipi maksaa monta eeroo! :lol:
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Jos siinä on sama mäntä kuin 900T16 :ssa. niin se on noin 200€/kpl. ja jotain saa varmaa tingittyä.
nimim, 4 mäntää ostanut. ja sitten että niitä ei saa muualta kuin laakkoselta. ei edes SP:ltä.( no sieltähän ei saisi vaikka niillä olisikin :lol: )
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

Unohtui yksi hyvä mäntä joka on helppo soveltaa

Wiseco turbotakomäntäsarja Ford Cosworth 92mm pk noin 40mm tappi 24mm uiva
kestänyt yli 500hv Coswortheissa
alle 700e / http://www.prostreet.fi
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Mites tuollaiset cossun männät saabbiin sovitetaan? :roll:
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

Rimuli kirjoitti:Mites tuollaiset cossun männät saabbiin sovitetaan? :roll:
cossun vakiomännistä ei ole tietoa

cossun wiseco viritysmännistä on:

dekkausta hieman ja puristussuhteen laskemista ja koneistusta

läheltä kuitenkin menee koska molemmissa amme ja 4v/syl ja turboja molemmat

kohta nähdään tarkemmin koska täällä päin on pari viilattua saabia rakenteilla.... :)
Vastaa Viestiin