9000 sisuskalut
9000 sisuskalut
Olisiko kellään hajua, että saisiko 9000 -89 moottoriin parempia
kiertokangen laakereita ja mäntiä??
kiertokangen laakereita ja mäntiä??
-
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Laakerit ja männät
Mielestäni ei mitään järkeä yrittää etsiä "parempia" laakereita tai mäntiä tonnarin koneeseen, sillä alkuperäiset varaosat ovat varmastikin ne kaikkein kestävimmät vaihtoehdot. Ei tietääkseni yhdenkään saabin kone ole mennyt remonttiin ensisijaisesti laakereiden takia, omallanikin ajettu suht rankalla kädellä 400 tkm, kone avattu ja laakerit/männät todettu uudenveroisiksi.....Taitavat siis olla huippulaatua jo tehtaan osat itsessään.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Re: Laakerit ja männät
Jep jep. Olivat jo vuonna 1980. Omassani (99GL) mittarissa oli 323tkm, ja männät ja laakerit olivat remontin/tarkastuksen yhteydessä ihan hyvässä kunnossa. Nyt lasissa n. 382tkm ja hyvin menee eteenpäint-lahdenmaki kirjoitti:Taitavat siis olla huippulaatua jo tehtaan osat itsessään.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
hard core virityksiin 300hv->
Wiseco fulldome turbo takomännät
kestää jopa 800hv/4syl
http://www.prostreet.fi
hintaa 200e kpl
Wiseco fulldome turbo takomännät
kestää jopa 800hv/4syl
http://www.prostreet.fi
hintaa 200e kpl
Viimeksi muokannut T16, Ma Marras 10, 2003 00:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1446klover kirjoitti:Joo se voi olla ne venan nostimet!
Mikäköhän on vialla kun tyhjäkäynti seilaa n. 1200-1600rpm välillä??
Voiskohan olla tyhjäkäyntiventtiili rikki?
Ei oikeen muuta tuu mieleen.
Tuolla jotain vinkkiä.
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä *
-1797-
-1797-
Pitääpä putsata se jos se auttaisi!
Heti kun kone on käynnistetty ja venaa että moottori lämpenee niin
alkaa tyhjäkäynti nousta. Ja kun kone on noussut normaaliin lämpötilaansa kierrokset vain nousee ja tällä hetkellä tyhjäkäynti kuumana on 1400-1500rpm koko ajan!
se ei varmaankaan voi johtua alipainevuodosta.
Heti kun kone on käynnistetty ja venaa että moottori lämpenee niin
alkaa tyhjäkäynti nousta. Ja kun kone on noussut normaaliin lämpötilaansa kierrokset vain nousee ja tällä hetkellä tyhjäkäynti kuumana on 1400-1500rpm koko ajan!
se ei varmaankaan voi johtua alipainevuodosta.
Jos siinä on sama mäntä kuin 900T16 :ssa. niin se on noin 200€/kpl. ja jotain saa varmaa tingittyä.
nimim, 4 mäntää ostanut. ja sitten että niitä ei saa muualta kuin laakkoselta. ei edes SP:ltä.( no sieltähän ei saisi vaikka niillä olisikin )
nimim, 4 mäntää ostanut. ja sitten että niitä ei saa muualta kuin laakkoselta. ei edes SP:ltä.( no sieltähän ei saisi vaikka niillä olisikin )
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Unohtui yksi hyvä mäntä joka on helppo soveltaa
Wiseco turbotakomäntäsarja Ford Cosworth 92mm pk noin 40mm tappi 24mm uiva
kestänyt yli 500hv Coswortheissa
alle 700e / http://www.prostreet.fi
Wiseco turbotakomäntäsarja Ford Cosworth 92mm pk noin 40mm tappi 24mm uiva
kestänyt yli 500hv Coswortheissa
alle 700e / http://www.prostreet.fi
cossun vakiomännistä ei ole tietoaRimuli kirjoitti:Mites tuollaiset cossun männät saabbiin sovitetaan?
cossun wiseco viritysmännistä on:
dekkausta hieman ja puristussuhteen laskemista ja koneistusta
läheltä kuitenkin menee koska molemmissa amme ja 4v/syl ja turboja molemmat
kohta nähdään tarkemmin koska täällä päin on pari viilattua saabia rakenteilla....