Nordic performance
Nordic performance
Olen harkinnut 9-5 2,3t:sen ostamista ja huomasin yhden -99 vuosmallisen missä oli nordic performancen viritys 270hp/380. Ei olekokemuksia saabeista ja selailin läpi näitä eri foorumeja mutten löytäny oikein mitään tietoja tästä nordicista ja sen toimivuudesta. Onko kellään kokemuksia kertoa ja muitakin kommentteja 9-5 :esta viiden hengen perheautoksi ovat tervetulleita. Paljonko tämmöinen viritys maksaa (nostaa arvoa??)?
Kiitos vastauksista etukäteen.
Re: Nordic performance
lagerhol kirjoitti:Olen harkinnut 9-5 2,3t:sen ostamista ja huomasin yhden -99 vuosmallisen missä oli nordic performancen viritys 270hp/380. Ei olekokemuksia saabeista ja selailin läpi näitä eri foorumeja mutten löytäny oikein mitään tietoja tästä nordicista ja sen toimivuudesta. Onko kellään kokemuksia kertoa ja muitakin kommentteja 9-5 :esta viiden hengen perheautoksi ovat tervetulleita. Paljonko tämmöinen viritys maksaa (nostaa arvoa??)?
http://www.nordictuning.com . Kyseessä on ainakin muutaman Länsi-Auton myymä setti joka oli todella pahasti ylihinnoiteltu mutta toimiva, tosin takuu-ongelmia on luvassa jos jotain tulee, tosin -99 autossa niillä ei ole väliä enää. Auton arvoon viritys vaikuttaa kahdella tavalla: kun viet autoa vaihtoon, se laskee hintaa ja kun sama auto on liikkeessä myytävänä se nostaa hintaa huimasti. Oletuksena voidaan pitää että käytetyssä autossa viritys ei ainakaan nosta hintaa, jos siitä joku haluaa maksaa lisää niin se on eri juttu. Tollasessa autossa ja tuosta virityskestä tuo summa voisi olla 1000 euroa.
-
- "Aero"
Nordic on ruotsalainen paja, joka on Saabien kanssa pelannut toistakymmentä vuotta. Käsittääkseni yksi laadukkaimmista Saabia virittävistä pajoista. Itselläni on ollut Nordic steg 1 kiinni vuoden verran ja olen ollut tyytyväinen. Oman settini tilasin itse suoraan enkä Länsiauton kautta, mikä on sikakallis eikä tuo sen ihmeenpää lisäarvoa. Uudesta autosta takuu lakkaa heti eikä viritys nosta käytetyn auton arvoa, päinvastoin, vaikkakaan esim steg 1 virtys Saabin vahvalle koneelle ei ole mikään iso juttu. .Eli viri tehdään oman ajonautinnon lisäämiseksi eikä jälleenmyyntiarvon kohottamiseksi. Vaihdossa kannattaa palauttaa auto normaaliksi
Mulla oli boxin kanssa pieniä nykimisongelmia (kuten on muiden firmojen softissa), mutta ne on korjattu ja auto pelaa tosi hienosti. Kävin itse Nordicin pajalla muutama viikko sitten ja mielestäni osaavat asiansa erittäin hyvin, lisäksi asiakaspalvelu on erinomaista. Yhteenvetona voin vain suositella Nordic:a.
9-5 Nordic
Mulla oli boxin kanssa pieniä nykimisongelmia (kuten on muiden firmojen softissa), mutta ne on korjattu ja auto pelaa tosi hienosti. Kävin itse Nordicin pajalla muutama viikko sitten ja mielestäni osaavat asiansa erittäin hyvin, lisäksi asiakaspalvelu on erinomaista. Yhteenvetona voin vain suositella Nordic:a.
9-5 Nordic
-
- "Aero"
-
- "Viggen"
270 bhp tehoa B235E:stä sen omalla garrettin GT17:lla menee kyllä hieman liioittelun puolelle. Kun samaan pakettiin vielä yhdistetään ko. vuosimallin heikot orggismännät ja jakopää saadaan lopputuloksena auto, joka on kannattavaa ostaa käytettynä mahdollisimman korkeilla kilometreillä. ( Sinällään tuo bensanpaineilla pelaaminen orggissuuttimilla nostaa ainakin allekirjoittaneella jo niskakarvat pystyyn )
Mikäli tuon 270bhp ( oikeaa tehoa, ei yhden millisekunnin piikkiteho termodynaamisten faktojen vuoksi ) tuosta koneesta oikeasti haluat kestävästi ulos, pitää koneeseen päivittää myös rautapuolta ( isompi ahdin, isommat suuttimet, vahvemmat männät etc. ). Sen sijaan tonnarista tuon saa ulos paljon vähemmillä rautamuutoksilla ( oma kokemus, pelkkä ahtimen päivitys T25->mitsu td04-t15:een riittää ).
Nordic tunnetaan ruotsalaisten saab viripajojen joukossa seuraavista piirteistään:
- korkeat hinnat, asiakkaina paljon yrityksiä
- hyvä asiakaspalvelu ( esim. Rolf mailaillut allekirjoittaneelle paljon vaikka en ole koskaan ko. puljusta mitään ostanut )
- hyvä tietotaito ja tekninen osaaminen
Summa Summarum, toimi seuraavasti:
1. Älä osta ko. yksilöä valmiilla sarjalla
2. Etsi sen sijaan vähänajettu vakio ( jos haluat 9-5:en )
3. Jos haluat kestävämmän ja viriystävällisemmän vaihtoehdon, etsi vähän ajettu 2.3:en turbo tonnari ja viritä sitä.
Mikäli tuon 270bhp ( oikeaa tehoa, ei yhden millisekunnin piikkiteho termodynaamisten faktojen vuoksi ) tuosta koneesta oikeasti haluat kestävästi ulos, pitää koneeseen päivittää myös rautapuolta ( isompi ahdin, isommat suuttimet, vahvemmat männät etc. ). Sen sijaan tonnarista tuon saa ulos paljon vähemmillä rautamuutoksilla ( oma kokemus, pelkkä ahtimen päivitys T25->mitsu td04-t15:een riittää ).
Nordic tunnetaan ruotsalaisten saab viripajojen joukossa seuraavista piirteistään:
- korkeat hinnat, asiakkaina paljon yrityksiä
- hyvä asiakaspalvelu ( esim. Rolf mailaillut allekirjoittaneelle paljon vaikka en ole koskaan ko. puljusta mitään ostanut )
- hyvä tietotaito ja tekninen osaaminen
Summa Summarum, toimi seuraavasti:
1. Älä osta ko. yksilöä valmiilla sarjalla
2. Etsi sen sijaan vähänajettu vakio ( jos haluat 9-5:en )
3. Jos haluat kestävämmän ja viriystävällisemmän vaihtoehdon, etsi vähän ajettu 2.3:en turbo tonnari ja viritä sitä.