Oma auto kullan kallis

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
RautiS
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: To Marras 06, 2003 11:12

Oma auto kullan kallis

Viesti Kirjoittaja RautiS »

:!: Tiedoksi kaikille:
tämä tekee hyvää kaiken merkkisille ja ikäisille autoille!
Kriittinen saa olla, tutustuessaan tähän, mutta ennenkuin tekee johtopäätöksensä, kannattaa tosiaankin tutustua aiheeseen.
Vinkki: joukossa on todella tunnettujakin pajoja jälleenmyyjinä. Kannattaa soittaa ja kysyä.
ja osoite oli: http://www.rvs.fi
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Nämä ovat sitten minun kriittisiä mielipiteitäni, eíkä tarkoitukseni ole heittää kapuloita rattaisiin. Oli vaan pakko kommentoida, kun asiasta satun hieman jotain tietämään.

Aika höpö-höpö-motor-uppia taitaa tuokin olla. Tai ei ainakaan ole mitään tietoa voiteluaineista.

Lainaus 1:"Kitka, kuluminen ja voiteluaineoppi (tribologia) on varsin uusi, poikkitieteellinen tieteenala. " Tribologia ei kyllä ole voiteluaineoppia, vaan käsittelee eri kulumismekanismeja. Lisäksi sitä nyt on tutkittu n. 200 vuotta, joten ei se kovin uutta tiedettä ole ja poikkitieteellisyydestäkin voi olla montaa mieltä.

Lainaus 2:"Öljyihin lisätään erilaisia kulumista hidastavia aineita (EP) sekä hapettumista, korroosiota ja jäätymistä estäviä lisäaineita." EP (extra pressure)-lisäaineet parantavat ainoastaan voiteluaineen paineenkestävyyttä, ei muuta. Toisaalta tässä saatetaa kyllä puhua öljyn kulumisesta.

Lainaus 3:"Metallipintojen huippujen osuessa toisiinsa syntyy mikrotasolla suuria lämpötiloja, jotka antavat energiansa diffuusioreaktioon." No juu, syntyy kyllä kohtuullisen suuria lämpötiloja, mutta diffusio-kuluminen alkaa yleensä vasta yli 900 asteen lämpötiloissa ja esim laakereissa ja liukupinnoissa ei tuollaisiin lämpötiloihin päästä. Ei edes "mikrotasolla" :wink:

Lisäksi tuossa mainittu atomien vaihtoreaktio (johon koko aineen toiminta perustuu) on juurikin diffuusion mekanismi ja sitä ei tapahdu, jos ei päästä noihin lämpötiloihin. Lisäksi kuluneessa moottorissa osat ovat hioutuneet toisiinsa sopiviksi, kitkaa syntyy vähemmän, koska noita pinnankarheuksia ei enää ole.

Tulipas tilitettyä... :D

Näistä lisäaineista tuli juttu mieleen, kun joku motor-uppi myyjä oli kaupitellut aineitaan erään kuljetusliikkeen korjaamopäälikölle. Kaveri oli soittanut Volvolle ja kysynyt, suositteleeko Volvo moottoreihinsa näitä aineita, johon tuli vastaus: Juu saa laittaa, jos haluaa. Kaikki takuut moottorien toimintaan tosin päättyy saman tien. :P
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Tulee mieleen eräs ihmeöljyalan pioneeri, joka kierteli Kalifornian kultaryntäyksen aikoihin kauppaamassa öljyä, joka auttoi lähes kaikkeen jalkahiestä hilseeseen. Tuotteen nimi oli Snake Oil.

Todellisuudessa aine oli tislattu raakaöljystä eikä auttanut tasan mihinkään muuhun kuin kauppiaan omaan taloudelliseen tasapainoon, mutta myöhemmille polville jäi häneltä oiva termi kaikille pullotetuille petoksille... Snake Oil.

Kyllähän näitä riittää... öljyn lisäaineet on automiesten homeopatiaa... vielä kun joku keksisi tehdä niistä verkostomarkkinointituotteita niin AVOT.

Jos nyt mikään muu ei soita hälytyskelloja niin kannattaa ainakin miettiä miksi öljy-yhtiöt syytävät älyttömät rahat tutkimukseen ja tuotekehitykseen, mutta eivät sitten millään keksi näiden ihmeaineiden saloja... sitten joku näreenpertsiessä sijaitseva pikkupulju keksii mitättömällä R&D-panoksella aineen joka ratkaisee kaikki ongelmat.

Joopa joo...

-J-

Ps. Eikös tribologia ole lähinnä kosketusmekaaniikkaa eikä kulumista?
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

iku kirjoitti:Nämä ovat sitten minun kriittisiä mielipiteitäni, eíkä tarkoitukseni ole heittää kapuloita rattaisiin. Oli vaan pakko kommentoida, kun asiasta satun hieman jotain tietämään.

Aika höpö-höpö-motor-uppia taitaa tuokin olla. Tai ei ainakaan ole mitään tietoa voiteluaineista.

Lainaus 1:"Kitka, kuluminen ja voiteluaineoppi (tribologia) on varsin uusi, poikkitieteellinen tieteenala. " Tribologia ei kyllä ole voiteluaineoppia, vaan käsittelee eri kulumismekanismeja. Lisäksi sitä nyt on tutkittu n. 200 vuotta, joten ei se kovin uutta tiedettä ole ja poikkitieteellisyydestäkin voi olla montaa mieltä.

Lainaus 2:"Öljyihin lisätään erilaisia kulumista hidastavia aineita (EP) sekä hapettumista, korroosiota ja jäätymistä estäviä lisäaineita." EP (extra pressure)-lisäaineet parantavat ainoastaan voiteluaineen paineenkestävyyttä, ei muuta. Toisaalta tässä saatetaa kyllä puhua öljyn kulumisesta.

Lainaus 3:"Metallipintojen huippujen osuessa toisiinsa syntyy mikrotasolla suuria lämpötiloja, jotka antavat energiansa diffuusioreaktioon." No juu, syntyy kyllä kohtuullisen suuria lämpötiloja, mutta diffusio-kuluminen alkaa yleensä vasta yli 900 asteen lämpötiloissa ja esim laakereissa ja liukupinnoissa ei tuollaisiin lämpötiloihin päästä. Ei edes "mikrotasolla" :wink:

Lisäksi tuossa mainittu atomien vaihtoreaktio (johon koko aineen toiminta perustuu) on juurikin diffuusion mekanismi ja sitä ei tapahdu, jos ei päästä noihin lämpötiloihin. Lisäksi kuluneessa moottorissa osat ovat hioutuneet toisiinsa sopiviksi, kitkaa syntyy vähemmän, koska noita pinnankarheuksia ei enää ole.

Tulipas tilitettyä... :D

Näistä lisäaineista tuli juttu mieleen, kun joku motor-uppi myyjä oli kaupitellut aineitaan erään kuljetusliikkeen korjaamopäälikölle. Kaveri oli soittanut Volvolle ja kysynyt, suositteleeko Volvo moottoreihinsa näitä aineita, johon tuli vastaus: Juu saa laittaa, jos haluaa. Kaikki takuut moottorien toimintaan tosin päättyy saman tien. :P
Ööh...joo, olin just sanomassa samaa tosta atomi-jutusta...*miettii mistä oli kysymys* :oops:
:wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Ps. Eikös tribologia ole lähinnä kosketusmekaaniikkaa eikä kulumista?
No niinpäs olikin, en vaan saanut muistin perukoilta kaivettua oikeaa termiä. Tyypillistä, kun väittää tietävänsä jostain jotain, niin aika löytyy joku joka tietää paremmin. :oops: :oops: :oops:
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Itse suhtaudun kyseisiin aineisiin aina melko negatiivisesti, mutta tällä on ainakin moni saanut vinkuvan perän hiljenemään.
Lisäksi menkääpä tuonne http://www.rvs-tec.com ja sieötä testit, vaasalainen yliopisto ja Rautaruukki ovat saaneet hyviä tuloksia aikaiseksi, lisäksi aineen käyttötapa vaikuttaa paremmalta kuin motoruppien, jotka vain kaadetaan koneeseen.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Sen verran täytyy pehmitellä puheita snake oilista että onhan erinäköiset liukupintojen esikäsittely- ja kyllästysaineet tuiki tavallista tavaraa. Varmaan yleisin aine mitä lykätään yhteen sun toiseen paikkaan, esim nokka-akseliin, on molybdeenisulfidi. Molykotessakin, mitä NG900 ja 9-3 kuskit läärivät talvella nariseviin pusliinsa, on molybdeenisulfidi yksi "vaikuttava aine".

Molybdeenisulfiditahnoilla ja -rasvoilla on tarkoitus parantaa pintojen kitkaominaisuuksia rajavoitelutilanteissa ja elastohydrodynaamisen voitelun tilanteissa, joissa pinnat ovat joko osittain tain kokonaan kosketuksessa toisiinsa ilman erottavaa öljykalvoa.

RVS ja muuta "taika-aineet" eivät toimi, jos edes yleensä toimivat, esikäsittelyaineita kummemmin ja niiden vaikutus rajoittuu vain tiettyihin voitelutilanteisiin. Aineilla saattaa olla positiivinen vaikutus vanhaan ja kuluneeseen moottoriin tai vaihteeseen, mutta uuteen ei varmasti ole. Uudessa moottorissa on laakereissa tallella esikäsittelyn saaneet pintakerrokset ja liukulaakereissa kyllästykset, niille tuskin ainakaan mitään positiivista voi tehdä kajoamalla niihin. Vanhalle moottorille se on mahdollisuuksien rajoissa.

Itse en usko pätkän vertaa ennen kuin näen ihan oikein materiaalitekniikan laboratorion tekemiä koetuloksia aineesta. Ei tuota niin vaikea olisi testata vakioiduissa laboratorio-olosuhteissa ja tunnetuilla menetelmillä, saattaisi olla jopa halvempaakin kuin leikkiä autoilla ja mitata hassuja arvoja jotka välillisesti kertovat jostain, joka voi olla mahdollisesti aineen vaikutusta.

Omat silmät pistivät merkille partikkelikoon 10 mym... paskaisiahan auton öljyt ovat mutta ei perkele en minä ainakaan tunkisi mihinkään mitään jossa sanotaan olevan 10 mym partikkeleja. On niitä ns tynnyripuhtaassa öljyssäkin, mutta jos sanotaan suoraan niin se tod.näk merkitsee että todellisuudessa aineessa on roppakaupalla myös 50 mym partikkeleja. Näin se ainakin on esim muka-muka puhtaissa öljyissä. Auton moottoriin nyt kaadetaan mitä sattuu ja mistä sattuu, mutta juuri muualle sitten ei mitään kaadetakkaan vain pumpataan keinomunuaisen läpi.

-J-
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Olin aikoinani mukana kokeessa jossa testattiin melko löyhästi samanlaista litkua, nimi tais olla "PowerUp".

Koe oli maahantuojan kustantama ja meni about näin:
Autona oli Opel Kadett (muna) 1.8GSi
Ajettiin se ekaks Hariselle penkkiin ja mitattiin tehot.
Sitten öljynvaihto + litkua koneeseen ja vaihteistoon ja "p*llurinkiä" about 500km, ja takas penkkiin Hariselle.

Tehomuutos oli muistaakseni +3%.

Muistaakseni ko. litkua käytti lähinnä rallikuskit, ei niinkään tehon kasvattamisen takia vaan sen takia että aineen "salaperäiset" ainesosat estivät koneen kiinnileikkaamisen varsinkin jos ajettiin kattokerhoon.

Edustajalla tais olla volvo mallia 240(?) jolla oli polkennu jo yli miljoona kilsaa ja koneeseen oli ainoastaan vaihdettu öljyt + litku 10tkm välein, eli remontteja ei tuon km määrän aikana ollut koneeseen tehty.

EDIT:
Näkyy tuotakin on vielä saatavilla...
http://www.powerupmcs.com/products/nnl690.php
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

93t sport kirjoitti:Olin aikoinani mukana kokeessa jossa testattiin melko löyhästi samanlaista litkua, nimi tais olla "PowerUp".

Koe oli maahantuojan kustantama ja meni about näin:
Autona oli Opel Kadett (muna) 1.8GSi
Ajettiin se ekaks Hariselle penkkiin ja mitattiin tehot.
Sitten öljynvaihto + litkua koneeseen ja vaihteistoon ja "p*llurinkiä" about 500km, ja takas penkkiin Hariselle.

Tehomuutos oli muistaakseni +3%.

Muistaakseni ko. litkua käytti lähinnä rallikuskit, ei niinkään tehon kasvattamisen takia vaan sen takia että aineen "salaperäiset" ainesosat estivät koneen kiinnileikkaamisen varsinkin jos ajettiin kattokerhoon.
Niin no, eipä tuo ainakaan minua vielä saa vakuuttumaan. Etenkin, kun testiä ei toistettu (tuhansia kertoja...) satunnaisvaihteluiden eliminoimiseksi. On meinaan melko suuri todennäköisyys, että jos dynotat auton, et tee välissä yhtään mitään, ajat uudestaan dynoon ja kas kummaa, teho onkin muutaman prosentin suurempi/pienempi.

-Ville
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

93t sport kirjoitti: Muistaakseni ko. litkua käytti lähinnä rallikuskit, ei niinkään tehon kasvattamisen takia vaan sen takia että aineen "salaperäiset" ainesosat estivät koneen kiinnileikkaamisen varsinkin jos ajettiin kattokerhoon.
Kaippa aika moni ralliauto on varustettu kuivasumppuvoitelulla, joka myöskin parantaa moottorin selviytymistä siitä katollaan käynnistä...
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Nostetaampa tälläinen keskustelu taas päivän valoon monen vuoden
takaa..Kyseinen aine rupesi kiinnostamaan joten onkohan kukaan
koittanut rvs ainetta ja minkälaiset ovat olleet kokemukset kyseisestä aineesta..????

Lueskeltuani useita testejä sekä foorumi keskusteluja näyttäis että aineesta
ei ole huonoja kokemuksia..

Meinasin omaan 340tkm ajettuun koneeseen koittaa kyseistä ainetta sittenhän sen näkee kuin käy..
http://www.rvs.fi
Saabinsti kirjoitti:Kas täällähän on RVS juttua, kerrompa omatkin kokemukset.
Eli kohdeauto on siis Saab 900 -86 4-vaihteinen kaasari ja 360tkm taisi olla sillon suunnilleen ajettu. Litkut laitettiin koneeseen, mutta vaihteistoon en nähny tarpeelliseksi.

Ja koneesta on kyllä muuten pidetty huolta! Öljyt vaihettu aina vähintään 10tkm(huoltokirja on moitteeton, vuodesta -90 tähän päivään! kiitos isälleni auton omistuksesta) välein ja muutkin huollot suoritettu ajallaa.

Käsittelyn jälkeen huomatut jutut:
-tyhjäkäynti nousi 850-900kiepistä, 1300 kieppiin
-koneen ääni tippu tyhjäkäynnillä huomattavasti(kun sääti entiselleen 900kiekkaa)
-moottorijarru melkein hävisi 8O siis auto kiihtyy nykyään alamäkiin eikä jarruta :lol:
-päästömittaukset romahtivat katsastukseen mentäessä, siis päästöt paranivat huimasti
-kulutus vuodelta ennen käsittelyä on ollut tätä luokkaa
8.2, 8.8, 8.4, 8.6, 8.7, 8,3, 8.6=keski=8,5l/100km
Ja nyt käsittelyn jälkeen
7.7, 8.0, 8.3, 7.4, 7.8, 7.3, 7.7=keski=7,75l/100km
Siis huomattava ero(7.5dl/100km). Nyt tosin joku sanoo, että kulutukset temmattu tuulesta tai mitattu niin lyhyellä ajalla. Asia on kuitenkin niin, että satkun tankkaukset on AINA merkitty pieneen vihkoseen(kilometrit, päivä ja litrat) ja kummatkin ovat siis kulutuksia vuoden ajalta. 7kk ennen RVS:ää ja 7kk jälkeen kun käsittely tehty kunnolla loppuun.
Ja ennen ei ole oikeastaan ikinä päästy alle 8litran, mutta nykyään se on yleensä aina siellä. Ja satkulla ajetaan pitkää matkaa, luulisi siis, että heittoa siinä ei tule. Tankkipaikka on myös aina ollut se sama.
Ajoa tulee siis suunnilleen 20tkm vuodessa ja rvs aineilla ajettu 25tkm(hitusen päälle vuoden olleet).
-auto on muutenkin koneeltaan paljon sivistyneemmän oloinen

Uskokoon ken uskoo, minulle riittää se, että itse uskon. :wink:
Vaikuttais ihan ok aineelta tämän mukaan. 8O
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Testaa niin sillähän sen näät miten toimii autossasi.. ei olle ylivoimainen kustannuserä. Hinnat ovat kyllä mielestäni tällä hetkellä aika kalliita... viime loka-marraskuussa olivat tarjouksessa n. 40% halvemmalla. Tulee tuolla varmaan uusiakin kampanjoita joskus. Jos liityt tuonne foorumille, niin saa vissiin allaolevan linkin puljusta jotain tarjousta... tiedä sitten miten paljon. Aineen jälleenmyyjiähän on kymmeniä ympäri Suomea. En mainosta kyseistä liikettä tai foorumia, kanssasaabistin avustamista kyse. http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=52180

Ittelläkin toimineet tähän mennessä kys. aineet kuten ovat luvanneetkin... pitempiaikaisista vaikutuksista ei vielä mulla kokemusta. Näyttää siltä että selkeimmän eron esim. polttoaineenkulutuksessa saa kun käsittelee motin sekä lååtan...

Kuulin muuten huhun, että MTV3:n F1 -lähetysten aikaan alkaisi tulla RVS -mainoksia. Onhan noita rallikilpailujen yhteydessä näkyny aiemminkin...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Tällä hetkellä ensimmäinen käsittely koneelle menossa ja vaikutuksia:

Koneen terävät kilinät muuttunu pehmeämmiksi.
Moottorijarrutukset ei niin voimakkaita eli kone ei pistä niin paljon hanttiin.


Hinta on kyl aikasta suolas 48,80€ pakkausx2=97,60€.Tähän vielä öljyt ja suodatin.No jos
koneen saa käymään pehmeämmin ni käy mulle..

Katsotaan mitä tuo toinen käsittely saa aikaan vai saako enää mitään..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Tuohon 9-5:eenko laitoit mömmöt? ...sillä mitä öljyjä käyttää käsittelyn aikana on suuri vaikutus siihen kuinka nopeasti aine tehoaa. Itte käytin mineraaleja tuossa satkussani, jolloin polttoaineen kulutuksessa vaikutuksen huomasi n. 1500-2000km toisen käsittelyn aloittamisen jälkeen. Toki tuo moottori hiljeni ja käynti pehmeni jo ensimmäisellä käsittelyllä selvästi. Uusilla synteettisillä öljyillä voi kuulemma mennä jopa 3-4 tuhatta kilometriä ennenkuin vaikutukset ilmenevät kunnolla tuolla kulutuspuolella.

Lisäksi jos motti on muutenkin vähän ajettu ja/tai hyväkuntoinen, ei varmasti persdynossa tai kulutuksessa juuri suurempaa eroa edes tule. Näyttävät esim. tuolla VM:ssä testanneen jotain 64tkm ajettua ralli-autoa, jonka moottorihan on tuolloin lähes uuden veroinen. Eikä ajaneet kuin vain 1000km toista käsittelyä, kun tekivät nuo mittaukset. Ihmekös tuo jos dynossa parannus oli vain 2-3%:n luokkaa, kun motti oli lähes priimakunnossa jo ennestään. Eron huomaa kyllä eritavalla kun aineet laitetaan esim. 300-500tkm ajettuun vähän laiskistuneeseen pataan. Tosin kunnon tehot ennestään omaavassa turbo-vehkeessä, voi olla vaikea huomata käsittelyn mukanaan tuomaa suhteessa pientä tehon/väännön lisää. Tuossa 370tkm ajetussa vaparisatkussani ero on kyllä todella huomattava entiseen verrattuna..
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Joo 9-5:seen laitoin tosin tälläkin laskettu jo 340tkm että luulis vaikuttavankin
Ensin pesin koneen stp:llä.Sitten pistin huuhtelu öljyt (mineraali) et sais viimesetkin stp aineet pois.Sen jälkeen taas uudet mineraali öljyt+suodatin(valvoline 10w-40) koneeseen ja sitten vasta pistin rvs aineen.

Meinasin tehdä sen toisen käsittelyn näihin samoihin öljyihin mitkä nyt on koneessa.Tuskin noi niin huonoks 300-400km menee.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Vastaa Viestiin