Saabinsti kirjoitti:Kas täällähän on RVS juttua, kerrompa omatkin kokemukset.
Eli kohdeauto on siis Saab 900 -86 4-vaihteinen kaasari ja 360tkm taisi olla sillon suunnilleen ajettu. Litkut laitettiin koneeseen, mutta vaihteistoon en nähny tarpeelliseksi.
Ja koneesta on kyllä muuten pidetty huolta! Öljyt vaihettu aina vähintään 10tkm(huoltokirja on moitteeton, vuodesta -90 tähän päivään! kiitos isälleni auton omistuksesta) välein ja muutkin huollot suoritettu ajallaa.
Käsittelyn jälkeen huomatut jutut:
-tyhjäkäynti nousi 850-900kiepistä, 1300 kieppiin
-koneen ääni tippu tyhjäkäynnillä huomattavasti(kun sääti entiselleen 900kiekkaa)
-moottorijarru melkein hävisi
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
siis auto kiihtyy nykyään alamäkiin eikä jarruta
-päästömittaukset romahtivat katsastukseen mentäessä, siis päästöt paranivat huimasti
-kulutus vuodelta ennen käsittelyä on ollut tätä luokkaa
8.2, 8.8, 8.4, 8.6, 8.7, 8,3, 8.6=keski=8,5l/100km
Ja nyt käsittelyn jälkeen
7.7, 8.0, 8.3, 7.4, 7.8, 7.3, 7.7=keski=7,75l/100km
Siis huomattava ero(7.5dl/100km). Nyt tosin joku sanoo, että kulutukset temmattu tuulesta tai mitattu niin lyhyellä ajalla. Asia on kuitenkin niin, että satkun tankkaukset on AINA merkitty pieneen vihkoseen(kilometrit, päivä ja litrat) ja kummatkin ovat siis kulutuksia vuoden ajalta. 7kk ennen RVS:ää ja 7kk jälkeen kun käsittely tehty kunnolla loppuun.
Ja ennen ei ole oikeastaan ikinä päästy alle 8litran, mutta nykyään se on yleensä aina siellä. Ja satkulla ajetaan pitkää matkaa, luulisi siis, että heittoa siinä ei tule. Tankkipaikka on myös aina ollut se sama.
Ajoa tulee siis suunnilleen 20tkm vuodessa ja rvs aineilla ajettu 25tkm(hitusen päälle vuoden olleet).
-auto on muutenkin koneeltaan paljon sivistyneemmän oloinen
Uskokoon ken uskoo, minulle riittää se, että itse uskon.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)