Huulikiiltoa
Re: Huulikiiltoa
eBayssa näyttää olevan jopa varaa valita oikea tuubi.
Suomesta ei varmaan juurikaan saa (maahantuoja lopettanut?), mutta tosiaan tuolta suuresta maailmasta näyttää löytyvän. Ja paljon.
Suomesta ei varmaan juurikaan saa (maahantuoja lopettanut?), mutta tosiaan tuolta suuresta maailmasta näyttää löytyvän. Ja paljon.
Re: Huulikiiltoa
No ei se nyt niin mahtavaa ainetta ole että sitä viitsisi ulkomailta asti tilata Oli pirun työlästä käyttää (ainakin käsin hinkkaamalla), ja kiillotustuloksesta oli vaikea saada ihan tasaista. Pinnasta tuli kyllä tosi kova ja se kesti kymmeniä pesukertoja. Mutta helpommalla pääsee kun käyttää Faréclaa ja sen päälle normivaha.Azanovix kirjoitti:eBayssa näyttää olevan jopa varaa valita oikea tuubi.
Suomesta ei varmaan juurikaan saa (maahantuoja lopettanut?), mutta tosiaan tuolta suuresta maailmasta näyttää löytyvän. Ja paljon.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Huulikiiltoa
No pain, no gain... Jos haluaa kiiltoa, on parempi hinkata sormet verille
Re: Huulikiiltoa
Mietiskelin että pitäiskö tuo vanteen keskiosa maalata tummemmaksi ennen allelaittoa. Kun tämä on tällainen budjettiprojekti, niin onkos kokemuksia vanteiden maalamisesta ihan paukkupullolla? Siis kuinka hyvän paukkupullolla saa jos oikein hifistelee? Tietty jos olisi jollain heittää kuva hyvin onnistuneesta spraymaalauksesta...
Kannatusjäsen
#3382
#3382
Re: Huulikiiltoa
http://www.shinesbrite.com/wenolmetalpolish.htmlng900aero kirjoitti:Punainen tarkoitettu maalipinnan vahaukseen/hiomiseen ja sininen kromiosille. On aika toimivaa ainetta kun on niin voimakkaasti hiova vaha, eli hiomatahna ja vaha samassa tuubissatlaakso kirjoitti:
Mitä nuo punainen ja sininen Wenol tarkoittaa? Googlaamalla tosta Wenolista ei oikein löydy mitään järkevää. Jääkö siitä joku suojaava kalvo tms.?
Oli pirun työlästä käyttää (ainakin käsin hinkkaamalla).
Mistähän tuota nykyään saisi ostettua?
Hmm.. maalatuille pinnoille sanotaan "Not suitable". Ja kromiosille tuossa punaistakin tunnutaan suosittelevan. Sininen saattaa kyllä olla siihen hellävarasempaa.
Sinisestä sanotaan jäävän suojaava kalvo kosteudelta ja korroosiolta, pidentäen kiiltoa.
Ja pinkin (Hard Wax Polish) pitäisi pinnoittaa kiilto kestämään vielä 5 kertaa pidempään. Hifistelyyn se siis vielä kolmanneksi.
Tuosta työläisyydestä ja hinkkaamisesta. Eikö tuossa kielletä kovempi hinkkaus? Itse en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta klubilainen, joka on kiillottanut jo naapureidensakin tiskipöydät kehuu helppokäyttöiseksi. Ja yksi oli hinkannut diudinsa putken päätä ja oli kovassa (kuten itselläkin talvisin -hyttyssienellä vasta lähtee) ja wenolilla oli lähtenyt ilman ärräpäitä.
Itse haluan ainakin päästä nyt ja myös koko kesän airojen lippien kanssa mahd vähällä vaivalla mahd parhaaseen ja kestävään kiiltoon, joten tilasin (en tuolta) pari settiä. Euroopasta en löytänyt ainuttakaan paikkaa, joten rapakon taakse meni. Toimitus, ainakin arvioitu, kauan.
Re: Huulikiiltoa
Ainakin tummaksi muuttunut kuparipokaali muuttui kirkkaammaksi kun vain veti wenolia pintaan ja pyyhkäisi... Taisi olla pinkkiä.
Mutta kuparihan on helpompi puhdistaa kuin alumiinivanne jossa parhaimmillaan 20 vuoden jarrupölyt mukana...
Mutta kuparihan on helpompi puhdistaa kuin alumiinivanne jossa parhaimmillaan 20 vuoden jarrupölyt mukana...
Re: Huulikiiltoa
2 "silkkihanskatu(u)naria" pimppaa aeroja:
Alkutilanne: hapettumaa siellä täällä.
Mörssiä kehiin.
Pesu, hionta 800-1000-1200.
3 valmista, 1 hiomatta.
Myllytys, Fareclá G3 ja pieni renkaanmuotoinen rättilaikka.
Tässä kohtaa puolat saaneet uutta väriä pintaan.
2400
3200
Kuvissa ei eroa suuresti huomaa, mutta livenä se oli selkeä. Joka vaiheen kohdalla.
Tässä kohtaa oltaisiin kiilloitusta voitu jatkaa vielä huomattavan pitkälle, 12 000 saakka, mutta kyllä tuo jo omaan käyttöön riitti.
Vasemmalla 3200, oikealla 1200, jossa ei vielä myllytystä.
Tässä ei vielä mitään vahoja pinnassa.
Vahaus:
Vasemmalla Glymin punainen, oikealla puna+kulta.
Kumpi kiiltää enemmän...vastaus kolmannessa kuvassa.
Aistittavissa on pientä kiillon himmenemistä, mutta vahahan tuossa on pakko olla suojana päällä. Lakkaa ei voisi kuvitellakaan, himmentää entisestään.
Siinä sitä eroa.
Valmista, sai kelvata.
Alkutilanne: hapettumaa siellä täällä.
Mörssiä kehiin.
Pesu, hionta 800-1000-1200.
3 valmista, 1 hiomatta.
Myllytys, Fareclá G3 ja pieni renkaanmuotoinen rättilaikka.
Tässä kohtaa puolat saaneet uutta väriä pintaan.
2400
3200
Kuvissa ei eroa suuresti huomaa, mutta livenä se oli selkeä. Joka vaiheen kohdalla.
Tässä kohtaa oltaisiin kiilloitusta voitu jatkaa vielä huomattavan pitkälle, 12 000 saakka, mutta kyllä tuo jo omaan käyttöön riitti.
Vasemmalla 3200, oikealla 1200, jossa ei vielä myllytystä.
Tässä ei vielä mitään vahoja pinnassa.
Vahaus:
Vasemmalla Glymin punainen, oikealla puna+kulta.
Kumpi kiiltää enemmän...vastaus kolmannessa kuvassa.
Aistittavissa on pientä kiillon himmenemistä, mutta vahahan tuossa on pakko olla suojana päällä. Lakkaa ei voisi kuvitellakaan, himmentää entisestään.
Siinä sitä eroa.
Valmista, sai kelvata.
Re: Huulikiiltoa
Melkoisen urakan olet tehnyt, mutta lopputulos loistavat kiekot.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Huulikiiltoa
On muuten todella nättiä jälkeä.
#4818
900S 2.0T '95 - Operation Saapi Radal 2015 | 900S V6 '95 - Ooppeli
ex. 99 GL '84, 900S 2.3i Stage kuutio '96 - Osia myynnissä!
900S 2.0T '95 - Operation Saapi Radal 2015 | 900S V6 '95 - Ooppeli
ex. 99 GL '84, 900S 2.3i Stage kuutio '96 - Osia myynnissä!
Re: Huulikiiltoa
Sikamakeet vanteet .Kunpa itse joskus pystyisin omani saattamaan samaan kuntoon. Onnea Saapasi !
Re: Huulikiiltoa
Komeet on.
Milläs nuo keskiöt on maalattu? Pullo vai ruisku? Itse ajattelin budjettisyistä kokeilla pulloa.
Milläs nuo keskiöt on maalattu? Pullo vai ruisku? Itse ajattelin budjettisyistä kokeilla pulloa.
Kannatusjäsen
#3382
#3382
Re: Huulikiiltoa
Niitä ei ole itse tehty, maalaamossa käytetty. Siellä tais ruisku heilahtaa ja uuni paistella.tlaakso kirjoitti:Milläs nuo keskiöt on maalattu? Pullo vai ruisku?
Juust..AnttiR kirjoitti:Kunpa itse joskus pystyisin omani saattamaan samaan kuntoon.
Sanoo mies joka tekee käsillä eräästä luonnon materiaalista mitä haluaa ja asiakkaat tilaa. Kyllä siinä touhussa voi esim. automekaanikolla mennä jakari keskelle kämmentä.
Olihan siistiä oppia toikin tekemään, kiitoksia vaan oppitunneista. Ei muuta ku Menuun vaan lippienkin kiillotus. Eikös se kuitin kanssa ollu ~500€ sarja mitä tosta käsityönä arvioit, from scratch (pelkät lipit). Halpaa ku saippua .
Re: Huulikiiltoa
Nyt keljuttaa, etten muka kerennyt tekemään omiin grey aeroihin huulien kiillotusta ennen renkaiden asennusta.
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Re: Huulikiiltoa
Voithan sä tehdä vieläkin. Pitää vaan varoa maalipintaa ja auto poissa käytöstä. Ja kaikki irti kerralla, niin helpottaa vaiheistamista.
Tietty jos ton alusta asti tekee, niin pohjissa (1200 asti) menee aikaa ja auto helposti viikon poissa jos esim. iltaisin tekee. Itse myllytys, hienohionta ja vahaus ei harjoituskappaleen jälkeen vie kuin 30-60min per vanne. Itse tein pohjat käsin (=suurin homma), mutta voihan siihen konettakin käyttää. Haittapuolena vaan sitten epätasaisuuksien helppo syntyminen.
Tietty jos ton alusta asti tekee, niin pohjissa (1200 asti) menee aikaa ja auto helposti viikon poissa jos esim. iltaisin tekee. Itse myllytys, hienohionta ja vahaus ei harjoituskappaleen jälkeen vie kuin 30-60min per vanne. Itse tein pohjat käsin (=suurin homma), mutta voihan siihen konettakin käyttää. Haittapuolena vaan sitten epätasaisuuksien helppo syntyminen.
Re: Huulikiiltoa
Venttiilit senverta rajoittaa tossa, että taidan ajella renkaat suosiolla loppuun ennen isompia hiomisia ja morssaamisia
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96