Tee-se-itse ajotietokone

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Rasenger
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 14:30

Re: Tee-se-itse ajotietokone

Viesti Kirjoittaja Rasenger »

Voipi jäädä projekti nyt vähän taka-alalle kun tässä vaihtuu nimittäin auto. Skodaan. Sen antureista ei ole mitään tietoa eikä varmaan saabisteja paljon skoodat kiinnosta. :oops:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Tee-se-itse ajotietokone

Viesti Kirjoittaja peinu »

Nooo? Ihan mielenkiinnosta kysäsen, että mikä ajoi ihmisen semmoiseen epätoivoon, että piti ihan Skoda hankkia?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Rasenger
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 14:30

Re: Tee-se-itse ajotietokone

Viesti Kirjoittaja Rasenger »

peinu kirjoitti:Nooo? Ihan mielenkiinnosta kysäsen, että mikä ajoi ihmisen semmoiseen epätoivoon, että piti ihan Skoda hankkia?
Ihan se että tuommonen pakuksi rekisteröity Felicia on hiukan eri halpa ylläpitää kuin 900. Enkä myöskään ylenkatso muita merkkejä vaikka saabkin hyvä on. Niin on moni muukin.
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Tee-se-itse ajotietokone

Viesti Kirjoittaja jkotka »

siitä se rupee hiljalleen toimahtelee, anturitki tuli postissa.

http://virtuaalitalo.fi/media/20100304_001.mp4

ny ku jaksais piuhotella vielä auton kuntoon. softa sinänsä jo toimii, mielelläähä siihen aina tekis lisää funktionaalisuutta, nälkä kasvaa syödessä.
-
Janne #2769 stcf #40
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Tee-se-itse ajotietokone

Viesti Kirjoittaja jkotka »

http://www.saablink.net/forum/showthrea ... post765147

logausboksi kiinni autossa. tukee myös 4x16 lcd näyttöä jonka _ehkä_ laitan kiinni jos jaksan.
-
Janne #2769 stcf #40
masatin
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Touko 16, 2013 17:04

Re: Tee-se-itse ajotietokone

Viesti Kirjoittaja masatin »

Aero, tilaa 4x20 näyttö i2c:nä niin säästyy paljon in/out paikkoja turhilta johdoilta,ite käytän arduissa aina i2c näyttöjä,helpompaa knu ei ole kuin power ja 2 data johtoa,jää esim,ardu unolla yli 6 piuhaa vapaaksi.
itse tein alkua jo edelliselle autolle, VW passat mutta jäi kesken kun sain tuon sabin käyttöautoksi.
eli vanha missä ei ollu ajotietskaria josta olisi voinut lukea jotain tietoa,niin bensamittarin piuhoista jännittieto mitä bensaa, nopeusmittarin hall anturista pulssit nopeudelle ja kilometreille,akun jännite,kierrosluku,4x20 näyttö i2c. pari helppoa laskukaavaa bensa/kilometrit,jöäljelläoleva ajomäärä,kulutus(noin)keskikulutus,yms,mitä nyt keksii laskuja noista tiedoista vielä.
ei paha tehdä vanhaankaan autoon jossa ei ole mitään antureita.
Saabin logiiikkaan en vielä ole tutustunut mutta vakiona jo nuo kulutus,bensan määrä/kilometrit,akkujännite,yms,niin en ole vielä viitsinyt perestyä enempää.
voishan siihen tietty noita tietoja hakea jostain,kaasuläpän anturilta ja lämpötiloja,map,yms.jos alkaa kiinnostaa enemmän turha nippelitieto kun en aikonut ruveta mitään virittelemään ja ajoituksia säätelemään niinkuin jossain mega scuirt ajotietskarissa oli yhessä vanhassa autossa asennettuna.tai vaihteiden numero näyttöä mittaripaneeliin yms.

ps,se vw passat farkku olis muuten myynnissä turhana pois nyt, 450€ -89 malli nettiauto ja autotalli comissa.just kun sain aherrettua sen kuntoon ni pakko myydä pois ylimääräsenä :(

ps,2 ja dealextremestä kannattaa tilata arduino cloonit ja anturit jos tiukalla budjetilla pelaa,huomattavasti (noin 50%) halvempaa kaikkineen sieltä projektien kamat. ja postimaksutkin ilmaisia. tulli ja alvit ei ole ongelma tilaillut kännyjä ja navikaattrooeita kiinasta vuosia myyntiinkin asti ja koskaan ei vielä mitään alveja ja tulleja otettu edes 500€ paketeista,ei niille ole pakko kertoa sitä arvoa ja tuskin edes vilkaisevat noita pikkupaketteja :D
kännyt kopiot 30-200€ navikaattorit 50-120€,cnc moottoreita,kortteja,piirilevyjä,kaikenlaista elektroniikka kamaa tilailtu jo vuosia.nou propleems :D
nykyisin kyllä saa j osuomestakin suurimman osan kohtuuhintaan.
Vastaa Viestiin