Huulikiiltoa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Huulikiiltoa

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

eBayssa näyttää olevan jopa varaa valita oikea tuubi.
Suomesta ei varmaan juurikaan saa (maahantuoja lopettanut?), mutta tosiaan tuolta suuresta maailmasta näyttää löytyvän. Ja paljon.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Huulikiiltoa

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Azanovix kirjoitti:eBayssa näyttää olevan jopa varaa valita oikea tuubi.
Suomesta ei varmaan juurikaan saa (maahantuoja lopettanut?), mutta tosiaan tuolta suuresta maailmasta näyttää löytyvän. Ja paljon.
No ei se nyt niin mahtavaa ainetta ole että sitä viitsisi ulkomailta asti tilata :D Oli pirun työlästä käyttää (ainakin käsin hinkkaamalla), ja kiillotustuloksesta oli vaikea saada ihan tasaista. Pinnasta tuli kyllä tosi kova ja se kesti kymmeniä pesukertoja. Mutta helpommalla pääsee kun käyttää Faréclaa ja sen päälle normivaha.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Huulikiiltoa

Viesti Kirjoittaja liteFun »

No pain, no gain... Jos haluaa kiiltoa, on parempi hinkata sormet verille ;)
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Re: Huulikiiltoa

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

Mietiskelin että pitäiskö tuo vanteen keskiosa maalata tummemmaksi ennen allelaittoa. Kun tämä on tällainen budjettiprojekti, niin onkos kokemuksia vanteiden maalamisesta ihan paukkupullolla? Siis kuinka hyvän paukkupullolla saa jos oikein hifistelee? Tietty jos olisi jollain heittää kuva hyvin onnistuneesta spraymaalauksesta...
Kannatusjäsen
#3382
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Huulikiiltoa

Viesti Kirjoittaja saapasi »

ng900aero kirjoitti:
tlaakso kirjoitti:
Mitä nuo punainen ja sininen Wenol tarkoittaa? Googlaamalla tosta Wenolista ei oikein löydy mitään järkevää. Jääkö siitä joku suojaava kalvo tms.?
Punainen tarkoitettu maalipinnan vahaukseen/hiomiseen ja sininen kromiosille. On aika toimivaa ainetta kun on niin voimakkaasti hiova vaha, eli hiomatahna ja vaha samassa tuubissa :)
Oli pirun työlästä käyttää (ainakin käsin hinkkaamalla).
Mistähän tuota nykyään saisi ostettua?
http://www.shinesbrite.com/wenolmetalpolish.html

Hmm.. maalatuille pinnoille sanotaan "Not suitable". Ja kromiosille tuossa punaistakin tunnutaan suosittelevan. Sininen saattaa kyllä olla siihen hellävarasempaa.

Sinisestä sanotaan jäävän suojaava kalvo kosteudelta ja korroosiolta, pidentäen kiiltoa.
Ja pinkin (Hard Wax Polish) pitäisi pinnoittaa kiilto kestämään vielä 5 kertaa pidempään. Hifistelyyn se siis vielä kolmanneksi.

Tuosta työläisyydestä ja hinkkaamisesta. Eikö tuossa kielletä kovempi hinkkaus? Itse en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta klubilainen, joka on kiillottanut jo naapureidensakin tiskipöydät kehuu helppokäyttöiseksi. Ja yksi oli hinkannut diudinsa putken päätä ja oli kovassa (kuten itselläkin talvisin -hyttyssienellä vasta lähtee) ja wenolilla oli lähtenyt ilman ärräpäitä.


Itse haluan ainakin päästä nyt ja myös koko kesän airojen lippien kanssa mahd vähällä vaivalla mahd parhaaseen ja kestävään kiiltoon, joten tilasin (en tuolta) pari settiä. Euroopasta en löytänyt ainuttakaan paikkaa, joten rapakon taakse meni. Toimitus, ainakin arvioitu, kauan.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Huulikiiltoa

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Ainakin tummaksi muuttunut kuparipokaali muuttui kirkkaammaksi kun vain veti wenolia pintaan ja pyyhkäisi... Taisi olla pinkkiä.
Mutta kuparihan on helpompi puhdistaa kuin alumiinivanne jossa parhaimmillaan 20 vuoden jarrupölyt mukana...
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Huulikiiltoa

Viesti Kirjoittaja saapasi »

2 "silkkihanskatu(u)naria" pimppaa aeroja:

Alkutilanne: hapettumaa siellä täällä.
Kuva

Mörssiä kehiin.
Kuva

Pesu, hionta 800-1000-1200.
3 valmista, 1 hiomatta.
Kuva

Myllytys, Fareclá G3 ja pieni renkaanmuotoinen rättilaikka.
Tässä kohtaa puolat saaneet uutta väriä pintaan.
Kuva

2400
Kuva

Kuva

3200
Kuvissa ei eroa suuresti huomaa, mutta livenä se oli selkeä. Joka vaiheen kohdalla.
Kuva

Kuva

Tässä kohtaa oltaisiin kiilloitusta voitu jatkaa vielä huomattavan pitkälle, 12 000 saakka, mutta kyllä tuo jo omaan käyttöön riitti.

Vasemmalla 3200, oikealla 1200, jossa ei vielä myllytystä.
Tässä ei vielä mitään vahoja pinnassa.
Kuva

Kuva

Vahaus:
Vasemmalla Glymin punainen, oikealla puna+kulta.
Kumpi kiiltää enemmän...vastaus kolmannessa kuvassa.
Aistittavissa on pientä kiillon himmenemistä, mutta vahahan tuossa on pakko olla suojana päällä. Lakkaa ei voisi kuvitellakaan, himmentää entisestään.
Kuva

Kuva

Siinä sitä eroa.
Kuva

Valmista, sai kelvata.
Kuva

Kuva
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Huulikiiltoa

Viesti Kirjoittaja core2 »

Melkoisen urakan olet tehnyt, mutta lopputulos loistavat kiekot. :D
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: Huulikiiltoa

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

On muuten todella nättiä jälkeä. 8O
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: Huulikiiltoa

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Sikamakeet vanteet .Kunpa itse joskus pystyisin omani saattamaan samaan kuntoon. Onnea Saapasi !
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Re: Huulikiiltoa

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

Komeet on.

Milläs nuo keskiöt on maalattu? Pullo vai ruisku? Itse ajattelin budjettisyistä kokeilla pulloa.
Kannatusjäsen
#3382
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Huulikiiltoa

Viesti Kirjoittaja saapasi »

tlaakso kirjoitti:Milläs nuo keskiöt on maalattu? Pullo vai ruisku?
Niitä ei ole itse tehty, maalaamossa käytetty. Siellä tais ruisku heilahtaa ja uuni paistella.
AnttiR kirjoitti:Kunpa itse joskus pystyisin omani saattamaan samaan kuntoon.
Juust..
Sanoo mies joka tekee käsillä eräästä luonnon materiaalista mitä haluaa ja asiakkaat tilaa. Kyllä siinä touhussa voi esim. automekaanikolla mennä jakari keskelle kämmentä.

Olihan siistiä oppia toikin tekemään, kiitoksia vaan oppitunneista. Ei muuta ku Menuun vaan lippienkin kiillotus. Eikös se kuitin kanssa ollu ~500€ sarja mitä tosta käsityönä arvioit, from scratch (pelkät lipit). Halpaa ku saippua :D .
Wiljami
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 21:06
Paikkakunta: Suonenjoki, Iisalmi

Re: Huulikiiltoa

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

Nyt keljuttaa, etten muka kerennyt tekemään omiin grey aeroihin huulien kiillotusta ennen renkaiden asennusta. :cry: 8O
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Huulikiiltoa

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Voithan sä tehdä vieläkin. Pitää vaan varoa maalipintaa ja auto poissa käytöstä. Ja kaikki irti kerralla, niin helpottaa vaiheistamista.

Tietty jos ton alusta asti tekee, niin pohjissa (1200 asti) menee aikaa ja auto helposti viikon poissa jos esim. iltaisin tekee. Itse myllytys, hienohionta ja vahaus ei harjoituskappaleen jälkeen vie kuin 30-60min per vanne. Itse tein pohjat käsin (=suurin homma), mutta voihan siihen konettakin käyttää. Haittapuolena vaan sitten epätasaisuuksien helppo syntyminen.
Wiljami
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 21:06
Paikkakunta: Suonenjoki, Iisalmi

Re: Huulikiiltoa

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

Venttiilit senverta rajoittaa tossa, että taidan ajella renkaat suosiolla loppuun ennen isompia hiomisia ja morssaamisia :?
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Vastaa Viestiin