EBC:n jarruista kokemusta?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
runtu
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 02:56
Paikkakunta: Vantaa

Re: EBC:n jarruista kokemusta?

Viesti Kirjoittaja runtu »

Onkos tullut kokemusta sadekeleistä Remsojen kanssa?
EX 9-5 2.3t -98
JRe
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:24
Paikkakunta: Espoo

Re: EBC:n jarruista kokemusta?

Viesti Kirjoittaja JRe »

Leima jäi tulematta kuluneiden etujarru levyjen takia.

Nyt asennettuna alle uudet alkuperäiset 288mm jarrulevyt + EBC RedStuff:t.
Molemmat laitettu samalla kertaa, ajettuna vasta < 100 km.

EBC:hin liittyen: onko palat vinkuneet käytössä koko ajan ?
Vai vinkuuko palata uutena hioutuessaan levylle jonkin aikaa (joku kulma ottaa kiinni) ?

Onko joku toimenpide auttanut (hiekkapaperi käsittely) ?

Jarrut kyllä toimii, eivätkä laahaa (paljoa), ainakin pyörät pyörii käsinkin vähän vauhtia antaen.

Asentaessa vanhat jarruosat on puhdistettu niin hyvin kuin osasin käyttäen
teräsharjoja.

Jotain väljääkin olleen jossain kun pientä vinguntaa oikealle kaartaessa, hieman vähemmän suoraan ajettaessa kävely vauhdissa juuri kun jarrut vapautettu.

nm. palojen pintaa ei tullut käsiteltyä asennuksessa.
SAAB 9-3 2.0t SE AT 5d 2002
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: EBC:n jarruista kokemusta?

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Tere

Vain asiasta lukeneena, niin palojen sopeutuminen saattoi kestää noin 1000km jolloin palat vinkuvat. Tänä noin 1000km aikana tuli varoa kovia jarrutuksiakin (hätätilanteissa tietenkin saa jarruttaa täydet). Kokemusperäiset kirjoittakoon varmempaa tietoa.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
sasu
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 00:02
Paikkakunta: Raisio

Re: EBC:n jarruista kokemusta?

Viesti Kirjoittaja sasu »

Itsellä huonot kokemukset Bilteman sporttilevyistä.

Marraskuussa -09 laitettu Bilteman sporttijarrulevyt sekä Motonetista hommatut jarrupalat eteen ja taakse. Alkuun tuntui oikein hyvältä, mutta jo n 1000 km jälkeen alkoi tuntua pientä "aaltoilua" jarruttaessa. Noin 4000 km ajon jälkeen oli jarrutus jo sen laatuista "nytkytystä" että jokainen kyydissä oleva sen huomasi, jarrutuksen voimakkuudesta riippumatta.

Etujarrulevyt vein Biltemaan takuupalautukseen. Levyt olivat selkeästi kierot, myös liikkeen edustajan toteamana. Levyt olivat kieroutuneet ilman yhtäkään voimakasta tai pitkää jarrutusta. Ehkä kyse "maanantaikappaleista"?

Uudet etulevyt tilaukseen, Trollin kautta Brembon levyt, eikä olleet postikuluineen edes 20 euroa/pari kalliimmat.

Toimivat ainakin vielä, noin 9000 km ajon jälkeen.
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: EBC:n jarruista kokemusta?

Viesti Kirjoittaja NG900T »

JRe kirjoitti:EBC:hin liittyen: onko palat vinkuneet käytössä koko ajan ?
Vai vinkuuko palata uutena hioutuessaan levylle jonkin aikaa (joku kulma ottaa kiinni) ?
Mulla vinku punaset ebc:t (edessä) melko kauan, itkivät aikansa kunnes sitten yhtenä päivänä vinkuminen katosi. Muistaakseni vaihdoin uudet levyt samalla kun palat. Kuumana kovan jarrutuksen jälkeen rääkyivät kahta kamalammin. Mutta hyvät on palat, nuo kun loppuu niin toinen satsi tilalle.

sasu kirjoitti: Etujarrulevyt vein Biltemaan takuupalautukseen. Levyt olivat selkeästi kierot, myös liikkeen edustajan toteamana. Levyt olivat kieroutuneet ilman yhtäkään voimakasta tai pitkää jarrutusta. Ehkä kyse "maanantaikappaleista"?
No eipä ole eka kerta kun kieroista biliksen jarrulevyistä kuulee. Ei sitten näemmä ole laatu parantunut vuosien jälkeen..
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: EBC:n jarruista kokemusta?

Viesti Kirjoittaja SS »

Edellisessä autossa Bilteman halpislevyt pysyivät suorina, mutta näistä sporttilaikoista ei ole yhtä hyviä kokemuksia.

Mulla nuo ovat EBC Greenstuffien parina ja sopivalla jarruvoimalla ja nopeudella ravistavat. Normaalikäytössä ei huomaa mitään, mutta rajummassa jarrutuksessa suuremmasta nopeudesta tai sitten ihan hitaassa kevyesti jarrua painaen tuon huomaa. Paikoillaan ovat olleet reilun vuoden, ei taida jaksaa enää valittaa...

Uskalsin nuo ostaa kun tällä(kin) foorumilla noista oli hyviä kokemuksia.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: EBC:n jarruista kokemusta?

Viesti Kirjoittaja saapasi »

JRe kirjoitti:EBC:hin liittyen: onko palat vinkuneet käytössä koko ajan ?
Vai vinkuuko palata uutena hioutuessaan levylle jonkin aikaa (joku kulma ottaa kiinni) ?

Onko joku toimenpide auttanut (hiekkapaperi käsittely) ?
Greenit ja EBC:n ura+reikälevyt ollu tontussa >3 vuotta. En osta enää uusia levyjä ja palatkin ovat vaihtuneet Ferodoihin jo viime kesänä.

Levyt hurisevat/tärisevät kovissa ja pidemmissä jarrutuksissa, johtuen tod näk urista. Joskus myös kuullut, että urat söisivät palaa herkemmin. Orkkiksilla ei ole tärinää. Seuraavat ovat ilman uria, eivätkä välttämättä EBC:t.

Greenit natisi alussa, loppui, sitten alkoi uudestaan. Toimenpide: Kitinänvaimennuspalat, ei kitissyt enää sen jälkeen. Noo, kunhan palat olivat takaa loppu, huomasi Holmberg, että pala oli irti rungostaan ja heilui siinä kiikkerästi. Samalla sain kuulla, että ongelmia on ollut aikaisemminkin ja etteivät Greenit nyt niin ihmeelliset ole, esim Ferodoihin verrattuna. Mitäs muuten tapahtuu, kun pala irtoaa vauhdissa ja kriittisessä jarrutustarpeessa?

Greenit eivät CS-tontussa myöskään ota koko levyä käyttöönsä (~1cm), kuten esim. Ferodot ottavat. Ja tästä syystä Ferodotkin ovat mateluvauhdissa vinkuneet, kun eivät pääse kunnolla kiinni Greenien vain osittain syömään levyyn. Vinkuna ei enää juurikaan kiinnosta, kun palat jarruttaa ja heti. Vähän pöllyää, mutta rätti käteen.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: EBC:n jarruista kokemusta?

Viesti Kirjoittaja SS »

Jep, ei nuo kovin erikoisia paloja ole, jarruteho ei juuri vakiopalasta poikkea. Tosin mitään vinkumisia en ole havainnut, toimivat siinä missä muutkin. Suurin plussa on se, ettei vanne ole keltainen talven jäljiltä kuten orkkispalojen jälkeen oli. Ihan joka ajon jälkeen kun ei noita oikein pestäkään voi :(

Edit: Urista on muuten se ilo, että jarruissa on pitoa myös märkänä. Orkkispaloilla ja levyillä oli sateella pari läheltä piti -tilannetta kun jarrutehoa löytyi vasta viiveellä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2107
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: EBC:n jarruista kokemusta?

Viesti Kirjoittaja patse »

Ei valittamista Bilteman sporttilaikoissa. Olleet hidastamassa vauhtia jo yli vuoden ja 25tkm EBC vihreiden kanssa, jotka ovat olleet jo pidempään käytössä.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: EBC:n jarruista kokemusta?

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Oma kokemus EBC Red stuff paloista vakio jarrulevyissä edessä.
Saa seistä jarrun päällä kahdella jalalla ennenkuin pysähtyy, mutta jarrupölyä ei ehkä niin paljoa tule kuin vakiopaloilla, mutta samalla levyt kulunevat tuplanopeudella. Aluksi paloissa oli lievää vinkumistä, mutta ajamalla poistunut ainakin toistaiseksi, paitsi muutaman kovan jarrutuksen jälkeen saattoi hetken vinkua, mutta hävisi ajossa.
Saa aluksi opetella uudestaan noi turvavälit, kun auto ei pysähdykään yhtä rivakasti kuin vakiopaloilla. En ole vielä rataolosuhteissa kokeillut kuinka pitävät, kun saavat oikein kunnolla lämpöä.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: EBC:n jarruista kokemusta?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

testing1 kirjoitti:Oma kokemus EBC Red stuff paloista vakio jarrulevyissä edessä.
Saa seistä jarrun päällä kahdella jalalla ennenkuin pysähtyy, mutta jarrupölyä ei ehkä niin paljoa tule kuin vakiopaloilla, mutta samalla levyt kulunevat tuplanopeudella. Aluksi paloissa oli lievää vinkumistä, mutta ajamalla poistunut ainakin toistaiseksi, paitsi muutaman kovan jarrutuksen jälkeen saattoi hetken vinkua, mutta hävisi ajossa.
Saa aluksi opetella uudestaan noi turvavälit, kun auto ei pysähdykään yhtä rivakasti kuin vakiopaloilla. En ole vielä rataolosuhteissa kokeillut kuinka pitävät, kun saavat oikein kunnolla lämpöä.
Pitävät hyvin kuumana, muuten todella surkeat. Levyt syöpyy alta vauhdilla ja sinistyy helpsti.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: EBC:n jarruista kokemusta?

Viesti Kirjoittaja saapasi »

SS kirjoitti:Urista on muuten se ilo, että jarruissa on pitoa myös märkänä.
Pelkillä reijillä luulisi olevan tuohon jo vakiota parempi vaikutus.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: EBC:n jarruista kokemusta?

Viesti Kirjoittaja tturku »

Pistin tänään 9-3 -00 tidiin eteen kierojen levyjen tilalle Brembon levyt, ja remsan palat. Saas nähdä miten toimii. Brembon ohjeissa oli että ekat 200 km pitää ajaa rauhallisesti jarruttaen ja niin, ettei ABS ole toiminnassa. Eli käytännössä ei lukkojarrutuksia jos mahdollista. Hintaa kertyi noin 140 levyille ja 40 paloille.

Hyvät kokemukset ko. yhtälöstä -84 900i:n alla, jolla ratapäiviä takana noin 6 kpl ahvenistolla. Oon ajanut noin 20-25 min putkeen ihan sikaa ja jarrut eivät loppuneet tai kuumenneet alta kertaakaan. Viimeiksi kun katoin niin tais olla palat kohta lopussa. Mutta eipä hintakaan päätä huimannut. koko kierros auton ympäri (4 levyt ja palat) oli muistaakseni alta 200 eskoo.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Nicke
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 15:12
Paikkakunta: Kaarina

Re: EBC:n jarruista kokemusta?

Viesti Kirjoittaja Nicke »

tturku kirjoitti:Pistin tänään 9-3 -00 tidiin eteen kierojen levyjen tilalle Brembon levyt, ja remsan palat. Saas nähdä miten toimii. Brembon ohjeissa oli että ekat 200 km pitää ajaa rauhallisesti jarruttaen ja niin, ettei ABS ole toiminnassa. Eli käytännössä ei lukkojarrutuksia jos mahdollista. Hintaa kertyi noin 140 levyille ja 40 paloille.

Hyvät kokemukset ko. yhtälöstä -84 900i:n alla, jolla ratapäiviä takana noin 6 kpl ahvenistolla. Oon ajanut noin 20-25 min putkeen ihan sikaa ja jarrut eivät loppuneet tai kuumenneet alta kertaakaan. Viimeiksi kun katoin niin tais olla palat kohta lopussa. Mutta eipä hintakaan päätä huimannut. koko kierros auton ympäri (4 levyt ja palat) oli muistaakseni alta 200 eskoo.
Mistä ostit Brembot?
Saab 9-5 Aero 2003
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: EBC:n jarruista kokemusta?

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Oulussa tarviketorilla brembon levyt eteen femmaan 53€/kpl
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Vastaa Viestiin