EBC:n jarruista kokemusta?
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Leima jäi tulematta kuluneiden etujarru levyjen takia.
Nyt asennettuna alle uudet alkuperäiset 288mm jarrulevyt + EBC RedStuff:t.
Molemmat laitettu samalla kertaa, ajettuna vasta < 100 km.
EBC:hin liittyen: onko palat vinkuneet käytössä koko ajan ?
Vai vinkuuko palata uutena hioutuessaan levylle jonkin aikaa (joku kulma ottaa kiinni) ?
Onko joku toimenpide auttanut (hiekkapaperi käsittely) ?
Jarrut kyllä toimii, eivätkä laahaa (paljoa), ainakin pyörät pyörii käsinkin vähän vauhtia antaen.
Asentaessa vanhat jarruosat on puhdistettu niin hyvin kuin osasin käyttäen
teräsharjoja.
Jotain väljääkin olleen jossain kun pientä vinguntaa oikealle kaartaessa, hieman vähemmän suoraan ajettaessa kävely vauhdissa juuri kun jarrut vapautettu.
nm. palojen pintaa ei tullut käsiteltyä asennuksessa.
Nyt asennettuna alle uudet alkuperäiset 288mm jarrulevyt + EBC RedStuff:t.
Molemmat laitettu samalla kertaa, ajettuna vasta < 100 km.
EBC:hin liittyen: onko palat vinkuneet käytössä koko ajan ?
Vai vinkuuko palata uutena hioutuessaan levylle jonkin aikaa (joku kulma ottaa kiinni) ?
Onko joku toimenpide auttanut (hiekkapaperi käsittely) ?
Jarrut kyllä toimii, eivätkä laahaa (paljoa), ainakin pyörät pyörii käsinkin vähän vauhtia antaen.
Asentaessa vanhat jarruosat on puhdistettu niin hyvin kuin osasin käyttäen
teräsharjoja.
Jotain väljääkin olleen jossain kun pientä vinguntaa oikealle kaartaessa, hieman vähemmän suoraan ajettaessa kävely vauhdissa juuri kun jarrut vapautettu.
nm. palojen pintaa ei tullut käsiteltyä asennuksessa.
SAAB 9-3 2.0t SE AT 5d 2002
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Tere
Vain asiasta lukeneena, niin palojen sopeutuminen saattoi kestää noin 1000km jolloin palat vinkuvat. Tänä noin 1000km aikana tuli varoa kovia jarrutuksiakin (hätätilanteissa tietenkin saa jarruttaa täydet). Kokemusperäiset kirjoittakoon varmempaa tietoa.
Vain asiasta lukeneena, niin palojen sopeutuminen saattoi kestää noin 1000km jolloin palat vinkuvat. Tänä noin 1000km aikana tuli varoa kovia jarrutuksiakin (hätätilanteissa tietenkin saa jarruttaa täydet). Kokemusperäiset kirjoittakoon varmempaa tietoa.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Itsellä huonot kokemukset Bilteman sporttilevyistä.
Marraskuussa -09 laitettu Bilteman sporttijarrulevyt sekä Motonetista hommatut jarrupalat eteen ja taakse. Alkuun tuntui oikein hyvältä, mutta jo n 1000 km jälkeen alkoi tuntua pientä "aaltoilua" jarruttaessa. Noin 4000 km ajon jälkeen oli jarrutus jo sen laatuista "nytkytystä" että jokainen kyydissä oleva sen huomasi, jarrutuksen voimakkuudesta riippumatta.
Etujarrulevyt vein Biltemaan takuupalautukseen. Levyt olivat selkeästi kierot, myös liikkeen edustajan toteamana. Levyt olivat kieroutuneet ilman yhtäkään voimakasta tai pitkää jarrutusta. Ehkä kyse "maanantaikappaleista"?
Uudet etulevyt tilaukseen, Trollin kautta Brembon levyt, eikä olleet postikuluineen edes 20 euroa/pari kalliimmat.
Toimivat ainakin vielä, noin 9000 km ajon jälkeen.
Marraskuussa -09 laitettu Bilteman sporttijarrulevyt sekä Motonetista hommatut jarrupalat eteen ja taakse. Alkuun tuntui oikein hyvältä, mutta jo n 1000 km jälkeen alkoi tuntua pientä "aaltoilua" jarruttaessa. Noin 4000 km ajon jälkeen oli jarrutus jo sen laatuista "nytkytystä" että jokainen kyydissä oleva sen huomasi, jarrutuksen voimakkuudesta riippumatta.
Etujarrulevyt vein Biltemaan takuupalautukseen. Levyt olivat selkeästi kierot, myös liikkeen edustajan toteamana. Levyt olivat kieroutuneet ilman yhtäkään voimakasta tai pitkää jarrutusta. Ehkä kyse "maanantaikappaleista"?
Uudet etulevyt tilaukseen, Trollin kautta Brembon levyt, eikä olleet postikuluineen edes 20 euroa/pari kalliimmat.
Toimivat ainakin vielä, noin 9000 km ajon jälkeen.
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Mulla vinku punaset ebc:t (edessä) melko kauan, itkivät aikansa kunnes sitten yhtenä päivänä vinkuminen katosi. Muistaakseni vaihdoin uudet levyt samalla kun palat. Kuumana kovan jarrutuksen jälkeen rääkyivät kahta kamalammin. Mutta hyvät on palat, nuo kun loppuu niin toinen satsi tilalle.JRe kirjoitti:EBC:hin liittyen: onko palat vinkuneet käytössä koko ajan ?
Vai vinkuuko palata uutena hioutuessaan levylle jonkin aikaa (joku kulma ottaa kiinni) ?
No eipä ole eka kerta kun kieroista biliksen jarrulevyistä kuulee. Ei sitten näemmä ole laatu parantunut vuosien jälkeen..sasu kirjoitti: Etujarrulevyt vein Biltemaan takuupalautukseen. Levyt olivat selkeästi kierot, myös liikkeen edustajan toteamana. Levyt olivat kieroutuneet ilman yhtäkään voimakasta tai pitkää jarrutusta. Ehkä kyse "maanantaikappaleista"?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Edellisessä autossa Bilteman halpislevyt pysyivät suorina, mutta näistä sporttilaikoista ei ole yhtä hyviä kokemuksia.
Mulla nuo ovat EBC Greenstuffien parina ja sopivalla jarruvoimalla ja nopeudella ravistavat. Normaalikäytössä ei huomaa mitään, mutta rajummassa jarrutuksessa suuremmasta nopeudesta tai sitten ihan hitaassa kevyesti jarrua painaen tuon huomaa. Paikoillaan ovat olleet reilun vuoden, ei taida jaksaa enää valittaa...
Uskalsin nuo ostaa kun tällä(kin) foorumilla noista oli hyviä kokemuksia.
Mulla nuo ovat EBC Greenstuffien parina ja sopivalla jarruvoimalla ja nopeudella ravistavat. Normaalikäytössä ei huomaa mitään, mutta rajummassa jarrutuksessa suuremmasta nopeudesta tai sitten ihan hitaassa kevyesti jarrua painaen tuon huomaa. Paikoillaan ovat olleet reilun vuoden, ei taida jaksaa enää valittaa...
Uskalsin nuo ostaa kun tällä(kin) foorumilla noista oli hyviä kokemuksia.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Greenit ja EBC:n ura+reikälevyt ollu tontussa >3 vuotta. En osta enää uusia levyjä ja palatkin ovat vaihtuneet Ferodoihin jo viime kesänä.JRe kirjoitti:EBC:hin liittyen: onko palat vinkuneet käytössä koko ajan ?
Vai vinkuuko palata uutena hioutuessaan levylle jonkin aikaa (joku kulma ottaa kiinni) ?
Onko joku toimenpide auttanut (hiekkapaperi käsittely) ?
Levyt hurisevat/tärisevät kovissa ja pidemmissä jarrutuksissa, johtuen tod näk urista. Joskus myös kuullut, että urat söisivät palaa herkemmin. Orkkiksilla ei ole tärinää. Seuraavat ovat ilman uria, eivätkä välttämättä EBC:t.
Greenit natisi alussa, loppui, sitten alkoi uudestaan. Toimenpide: Kitinänvaimennuspalat, ei kitissyt enää sen jälkeen. Noo, kunhan palat olivat takaa loppu, huomasi Holmberg, että pala oli irti rungostaan ja heilui siinä kiikkerästi. Samalla sain kuulla, että ongelmia on ollut aikaisemminkin ja etteivät Greenit nyt niin ihmeelliset ole, esim Ferodoihin verrattuna. Mitäs muuten tapahtuu, kun pala irtoaa vauhdissa ja kriittisessä jarrutustarpeessa?
Greenit eivät CS-tontussa myöskään ota koko levyä käyttöönsä (~1cm), kuten esim. Ferodot ottavat. Ja tästä syystä Ferodotkin ovat mateluvauhdissa vinkuneet, kun eivät pääse kunnolla kiinni Greenien vain osittain syömään levyyn. Vinkuna ei enää juurikaan kiinnosta, kun palat jarruttaa ja heti. Vähän pöllyää, mutta rätti käteen.
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Jep, ei nuo kovin erikoisia paloja ole, jarruteho ei juuri vakiopalasta poikkea. Tosin mitään vinkumisia en ole havainnut, toimivat siinä missä muutkin. Suurin plussa on se, ettei vanne ole keltainen talven jäljiltä kuten orkkispalojen jälkeen oli. Ihan joka ajon jälkeen kun ei noita oikein pestäkään voi
Edit: Urista on muuten se ilo, että jarruissa on pitoa myös märkänä. Orkkispaloilla ja levyillä oli sateella pari läheltä piti -tilannetta kun jarrutehoa löytyi vasta viiveellä.
Edit: Urista on muuten se ilo, että jarruissa on pitoa myös märkänä. Orkkispaloilla ja levyillä oli sateella pari läheltä piti -tilannetta kun jarrutehoa löytyi vasta viiveellä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Ei valittamista Bilteman sporttilaikoissa. Olleet hidastamassa vauhtia jo yli vuoden ja 25tkm EBC vihreiden kanssa, jotka ovat olleet jo pidempään käytössä.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Oma kokemus EBC Red stuff paloista vakio jarrulevyissä edessä.
Saa seistä jarrun päällä kahdella jalalla ennenkuin pysähtyy, mutta jarrupölyä ei ehkä niin paljoa tule kuin vakiopaloilla, mutta samalla levyt kulunevat tuplanopeudella. Aluksi paloissa oli lievää vinkumistä, mutta ajamalla poistunut ainakin toistaiseksi, paitsi muutaman kovan jarrutuksen jälkeen saattoi hetken vinkua, mutta hävisi ajossa.
Saa aluksi opetella uudestaan noi turvavälit, kun auto ei pysähdykään yhtä rivakasti kuin vakiopaloilla. En ole vielä rataolosuhteissa kokeillut kuinka pitävät, kun saavat oikein kunnolla lämpöä.
Saa seistä jarrun päällä kahdella jalalla ennenkuin pysähtyy, mutta jarrupölyä ei ehkä niin paljoa tule kuin vakiopaloilla, mutta samalla levyt kulunevat tuplanopeudella. Aluksi paloissa oli lievää vinkumistä, mutta ajamalla poistunut ainakin toistaiseksi, paitsi muutaman kovan jarrutuksen jälkeen saattoi hetken vinkua, mutta hävisi ajossa.
Saa aluksi opetella uudestaan noi turvavälit, kun auto ei pysähdykään yhtä rivakasti kuin vakiopaloilla. En ole vielä rataolosuhteissa kokeillut kuinka pitävät, kun saavat oikein kunnolla lämpöä.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Pitävät hyvin kuumana, muuten todella surkeat. Levyt syöpyy alta vauhdilla ja sinistyy helpsti.testing1 kirjoitti:Oma kokemus EBC Red stuff paloista vakio jarrulevyissä edessä.
Saa seistä jarrun päällä kahdella jalalla ennenkuin pysähtyy, mutta jarrupölyä ei ehkä niin paljoa tule kuin vakiopaloilla, mutta samalla levyt kulunevat tuplanopeudella. Aluksi paloissa oli lievää vinkumistä, mutta ajamalla poistunut ainakin toistaiseksi, paitsi muutaman kovan jarrutuksen jälkeen saattoi hetken vinkua, mutta hävisi ajossa.
Saa aluksi opetella uudestaan noi turvavälit, kun auto ei pysähdykään yhtä rivakasti kuin vakiopaloilla. En ole vielä rataolosuhteissa kokeillut kuinka pitävät, kun saavat oikein kunnolla lämpöä.
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Pelkillä reijillä luulisi olevan tuohon jo vakiota parempi vaikutus.SS kirjoitti:Urista on muuten se ilo, että jarruissa on pitoa myös märkänä.
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Pistin tänään 9-3 -00 tidiin eteen kierojen levyjen tilalle Brembon levyt, ja remsan palat. Saas nähdä miten toimii. Brembon ohjeissa oli että ekat 200 km pitää ajaa rauhallisesti jarruttaen ja niin, ettei ABS ole toiminnassa. Eli käytännössä ei lukkojarrutuksia jos mahdollista. Hintaa kertyi noin 140 levyille ja 40 paloille.
Hyvät kokemukset ko. yhtälöstä -84 900i:n alla, jolla ratapäiviä takana noin 6 kpl ahvenistolla. Oon ajanut noin 20-25 min putkeen ihan sikaa ja jarrut eivät loppuneet tai kuumenneet alta kertaakaan. Viimeiksi kun katoin niin tais olla palat kohta lopussa. Mutta eipä hintakaan päätä huimannut. koko kierros auton ympäri (4 levyt ja palat) oli muistaakseni alta 200 eskoo.
Hyvät kokemukset ko. yhtälöstä -84 900i:n alla, jolla ratapäiviä takana noin 6 kpl ahvenistolla. Oon ajanut noin 20-25 min putkeen ihan sikaa ja jarrut eivät loppuneet tai kuumenneet alta kertaakaan. Viimeiksi kun katoin niin tais olla palat kohta lopussa. Mutta eipä hintakaan päätä huimannut. koko kierros auton ympäri (4 levyt ja palat) oli muistaakseni alta 200 eskoo.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Mistä ostit Brembot?tturku kirjoitti:Pistin tänään 9-3 -00 tidiin eteen kierojen levyjen tilalle Brembon levyt, ja remsan palat. Saas nähdä miten toimii. Brembon ohjeissa oli että ekat 200 km pitää ajaa rauhallisesti jarruttaen ja niin, ettei ABS ole toiminnassa. Eli käytännössä ei lukkojarrutuksia jos mahdollista. Hintaa kertyi noin 140 levyille ja 40 paloille.
Hyvät kokemukset ko. yhtälöstä -84 900i:n alla, jolla ratapäiviä takana noin 6 kpl ahvenistolla. Oon ajanut noin 20-25 min putkeen ihan sikaa ja jarrut eivät loppuneet tai kuumenneet alta kertaakaan. Viimeiksi kun katoin niin tais olla palat kohta lopussa. Mutta eipä hintakaan päätä huimannut. koko kierros auton ympäri (4 levyt ja palat) oli muistaakseni alta 200 eskoo.
Saab 9-5 Aero 2003
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Oulussa tarviketorilla brembon levyt eteen femmaan 53€/kpl
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.