16V kannenvaihto

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

16V kannenvaihto

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Kertokaas viisaat, 8V tilalle 16V H motori
pidempi jakoketju?
muita jakopään osia?
kannenpulteja?
muut apulaitteet?
onko sama jakaja kuin 8V
kiitollinen tyhjentävästä vastauksesta.
T:Ari 1622
Ari 1622
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Tämä vastaus on saksittu ja suomennettu muualta...
Vaihtoon menee ainakin:
kansi, apulaitteet, pakosarja, imusarja, kampiakselin ratas, ketju kiristäjineen, sähköt, oikea moottorinkiinnike täytyy vaihtaa/modifioida.

Paremmin tietävät kommentoikoot ja lisätköön tarvittavaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Sivulla http://www.mtek.chalmers.se/~burenius/page_05.htm on kuvakertomusta siitä, kuinka H-koneisesta ysiysistä on tehty 16-venttiilistä. Kannensovitusongelmat lienevät satkussa tasan samat.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

16V kannenvaihto

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Kiitos vaivan näöstä. Täytyy syventyä kuviin pikapuoliin.
T:Ari 1622
Ari 1622
Vastaa Viestiin