EBC:n jarruista kokemusta?
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Itse tilasin osoitteesta trolli.nu
Kappalehinta oli sama kuin Oulun tarviketorilla, lisäksi tuli postikulut 10 eur.
Kappalehinta oli sama kuin Oulun tarviketorilla, lisäksi tuli postikulut 10 eur.
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
hessumobiilista, mutta näköjään muualta saa vähän halvemmalla vielä
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Ei perhana, noin vuosi sitten laitoin kieroutuneiden Biltema sporttilevyjen tilalle Brembot (aiemmin viestissä kerrottu) ja nyt alle 20 000 ajettuna ravistaa (9-5 Wagoni 2,3 -05) jarrutuksessa toisinaan tosi kovaa
Ihmeellisintä on, että välillä ravistus on samalla voimakkuudella jarrutettaessa pienempi ja aina ei edes ravista
Voisiko navoissa olla kulumaa/häikkää, koska olen havainnut, että useasti ilman ravistusta onnistuu jarruttamaan silloin kun etupyörät eivät ole aivan kohtisuorassa (esim kääntyvä kaista risteykseen jarrutettaessa)
Ei nyt kuitenkaan viitsisi/raaskisi ostaa napoja varaksi ja kokeilla onko siitä apua. Käsin renkaasta rytkyttäessä tai muullakaan tavoin en ole väljyyttä havainnut.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Ihmeellisintä on, että välillä ravistus on samalla voimakkuudella jarrutettaessa pienempi ja aina ei edes ravista
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Voisiko navoissa olla kulumaa/häikkää, koska olen havainnut, että useasti ilman ravistusta onnistuu jarruttamaan silloin kun etupyörät eivät ole aivan kohtisuorassa (esim kääntyvä kaista risteykseen jarrutettaessa)
Ei nyt kuitenkaan viitsisi/raaskisi ostaa napoja varaksi ja kokeilla onko siitä apua. Käsin renkaasta rytkyttäessä tai muullakaan tavoin en ole väljyyttä havainnut.
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Ei nyt vastaa kysymykseen, mutta kerrotaan kun topikki nousi esille. Mulla noi Bilteman sporttilevyt jossain vaiheessa ravistivat, mutta nyt en ole moista enää huomannut. Saattaa olla ravistus johtunut jostain muusta kuin kieroista levyistä, tai sitten ne on omia aikojaan oienneet…
Ja aiheeseen, äkkiseltään kuvittelisi että jos navassa tai laakerissa olisi kulumaa, tuntuisi tuo väljyytenä rengasta ilmassa heilutellessa. Liikkuuko kaikki osat satulassa varmasti jouhevasti?
Ja aiheeseen, äkkiseltään kuvittelisi että jos navassa tai laakerissa olisi kulumaa, tuntuisi tuo väljyytenä rengasta ilmassa heilutellessa. Liikkuuko kaikki osat satulassa varmasti jouhevasti?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Kyllä liikkuu, tai ainakin silloin liikkui kun levyt vaihdoin. Ei kyllä heti ravistamaan alkanutkaan. Pitääpä tarkistaa vielä sekin, kiitos.
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Moro
Tuli nyt sitten hankittua EBC:n Red Stuff Ceramic -palat eteen ja menee alle lähipäivinä niin kokemuksia en voi vielä täällä jakaa. Itseäni tässä lähinnä kiinnostaa se tuleeko todellista eroa vakiopaloihin verrattuna. Itselläni kun on nuo 285 pikkulevyt joiden jarruteho ei oikein vakuuta.
Palat tilasin suoraan EBC Brake Shopista http://www.ebcbrakeshop.co.uk/
Palat tuli tilauksesta kolmantena arkipäivänä ja hinta oli edullisempi kuin suomesta klubialennuksilla tilattaessa (yhden paikan tarjous vain tiedossa).
Tavaraa löytyi heti varastosta ja saldo näkyvissä heti tilausvaiheessa![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-V-
Tuli nyt sitten hankittua EBC:n Red Stuff Ceramic -palat eteen ja menee alle lähipäivinä niin kokemuksia en voi vielä täällä jakaa. Itseäni tässä lähinnä kiinnostaa se tuleeko todellista eroa vakiopaloihin verrattuna. Itselläni kun on nuo 285 pikkulevyt joiden jarruteho ei oikein vakuuta.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Palat tilasin suoraan EBC Brake Shopista http://www.ebcbrakeshop.co.uk/
Palat tuli tilauksesta kolmantena arkipäivänä ja hinta oli edullisempi kuin suomesta klubialennuksilla tilattaessa (yhden paikan tarjous vain tiedossa).
Tavaraa löytyi heti varastosta ja saldo näkyvissä heti tilausvaiheessa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-V-
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Itselläni green stuffit + ebc-levyt ja väittäisin, että huonommin pysähtyy kuin vakioilla.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Samanlainen fiilis Greenstuff + Biltema Sport -yhdistelmästä. Tosin kun jarrut hieman lämpiää niin pito paranee. Samoin märkänä pitoa löytyy heti, mutta siitä kiitos kuuluu levyille.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
EBC:n levyt (288 mm) ja Ferodon normi palat. Ajettu noin 12 000 km.
Parempi pito kuin alkuperäisillä, varsinkin kosteissa keleissä huomattava parannus.
Ylättävän vähän Ferodot pölisee, verrattuna alkuperäisiin niin todella huima ero pölyn määrässä.
Mutta pettymys rata-ajossa, palat "kelluu" aika paljon eli kaasu ei poistu niin hyvin kuin kuvittelisi vaikka on sitä silmällä pitäen levyt on uritettu.
Pettymys on ollut myös levyjen kestävyys, liian pehmeää materiaalia. Levyt ruostuvat myös ylättävän helposti vaikka ovatkin pintakäsitellyt ruostumista vastaan, pintakäsittely naurettavan heikkoa laatua.
Parempi pito kuin alkuperäisillä, varsinkin kosteissa keleissä huomattava parannus.
Ylättävän vähän Ferodot pölisee, verrattuna alkuperäisiin niin todella huima ero pölyn määrässä.
Mutta pettymys rata-ajossa, palat "kelluu" aika paljon eli kaasu ei poistu niin hyvin kuin kuvittelisi vaikka on sitä silmällä pitäen levyt on uritettu.
Pettymys on ollut myös levyjen kestävyys, liian pehmeää materiaalia. Levyt ruostuvat myös ylättävän helposti vaikka ovatkin pintakäsitellyt ruostumista vastaan, pintakäsittely naurettavan heikkoa laatua.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Ei kai se pintakäsittely hirveästi auta enää siinä vaiheessa kun se on kulunut pois?
Saab 9-3 2.0t -01
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Meinasitko että sen pitäisi kulua muualtakin kuin kitkapinnoilta
Vai kuinkahan se valmistaja on ajatellut asiaa kun se on pintakäsitellyt levyt ruostumista vastaan
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Vai kuinkahan se valmistaja on ajatellut asiaa kun se on pintakäsitellyt levyt ruostumista vastaan
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Mulla on alla Black Diamondin uritetut levyt, jotka ovat uutena mustaksi pintakäsitellyt ja eivät ainakaan pysy ruosteettomina navan kohdalta. Ei tietenkään puhuta nyt kitkapinnasta vaan levyn muista osista. Levyt olivat heti parin päivän käytön jälkeen mustilta osiltaan tasaisen ruskeat. Käsittelyn pitäisi mainospuheiden mukaan hidastaa korroosiota, no kai se sitten jollain tavalla hidastaa, mutta pintaruosteessa ainakin on heti. Asiasta olin yhteydessä myyjään ja laittoivat vielä postin eteen päin, mutta kantaa ei ole tullut suuntaan tai toiseen. Kosmeettinen haittahan tuo on, en sitä sen enempää murehdi, levyt kerran toimii.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Levyjen napaosuuteen johtuu myös niin paljon lämpöä, että sen käsitteleminen ruostumattomaksi taitaa maksaa sen verran paljon, että se ei kannata. Kosmetiikkaa...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
Juu EBC:n levyt on todella ala-arvoiset pintakäsittelyn osalta.
Täysin mainos eli markkinointi kikkailua.
Esim. molemmat jarrulevyt - niin etu kuin taka - olivat ruosteiset jo valmiiksi uutena.
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Täysin mainos eli markkinointi kikkailua.
Esim. molemmat jarrulevyt - niin etu kuin taka - olivat ruosteiset jo valmiiksi uutena.
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: EBC:n jarruista kokemusta?
No niin, nyt on punaiset palat edessä ja sisäänajo aloitettu. 10 kilsan lenkki tehty ja jos palat tuosta vain paranevat sisäänajon myötä niin oli kannattava hankinta. Oli jarrutus teholtaan ihan eri luokkaa kuin normi palat. Mutta todellakin se 350km pitäis ajaa ilman äärijarrutuksia. Lopullinen arvio viikon päästä, silloin takana reilu 1000 kilometriä ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)