mitenköhän ulkoilman lämpötila vaikuttaa kiihtyvyyten ????Etuvedolla mennään pidon rajoilla , jos tehoa on tarpeeksi. Mikäköhän on oikeesti heppamäärä , jonka voi hyödyntää välillä 0-140 km/h . Varmaankin riippuu välityksitä ,.Itsellä sutii vielä kolkilla kuivalla asvaltiilla ja autossa on Quifen lukko keulalla.
Näin miettii vajaatehoinen ( alle 400 hp ).
Eikös se -09 XWD kolkki Aero Hirschin sarjalla ota 0-100 jo sen 5,5 ja jos en väärin muista, Turbo X vakiona 5,7. Eli siis sitä vaan, että Suomen nopeimman 0-100 Saabin rakentaminen tonnarista voi olla aikalaisen työn takana.
Saab 9-3 SS Aero + Hirsch vm. 2008
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
Palaappas vielä hetkeksi maan tasalle, ennenkuin julistat yksiselitteisesti autosi suomen nopeimmaksi saabiksi 0-100 välillä.
Pari pikku juttua.
Mittaustarkkuutesi.
Pelkkä GPS pohjainen on aina vain GPS pohjainen, joka käytännössä tarkoittaa sitä, että sijaintisi heittelee mittaustiheydestä huolimatta jopa kymmeniä metrejä edestakaisin, vaikka kuinka usein sijaintisi "arvotaan", eikä näinollen pysty havaitsemaan tarkasti lähtö tai 100km/h hetkeä. Esimerkiksi lähtöhetkeksi saattaa välillä määräytyä se hetki, kun autosi on siirtynyt jo useita metrejä, kun laskettu paikka osuu sopivasti. - ja esim. tuo 5m siirtymä tarkoittaa ajassa jo paljon ja näinollen lähtöhetkesi määräytyy väärin.
Oikeat tunnetusti tarkat kiihtyvyysmittarit, kuten racelogic yms. sisältävät herkän kiihtyvyysanturin, joka havaitsee pienimmätkin muutokset kiihtyvyydessä välittömästi.
GPS:ää käytettään paremmissa malleissa vain apuna parantamaan tarkkuutta suuremmissa nopeuksissa, mutta pelkkä GPS tieto ei riitä nopeiden muutosten havaitsemiseen. Kierroslukumittauksessa GPS pohjainen toimii jo ihan eri tarkkuudella, kun voidaan laskea keskiarvoa, johon tuo käyttämäsi menetelmä on ensisijaisesti suunniteltu.
Varttimaililla yms. on vetävien pyörien akseli löysemmällä, kuin vetämättömien, eli etuvedoissa keula on löysempi, perä jäykkä. Ei toisinpäin, kuten tapauksessasi olet säätänyt, vaikka se saattaakin tuntua "mukavammalta", kun ei pomputa tilanteessa sutiii-eisudi-sutii.
Siinä olet oikeassa, että maksimi kitka saavutetaan pienellä (5-10%) luistolla. Tuo taas riippuu mm. siitä, että on asfaltti märkä vai kuiva, mutta tuollainen pieni tasainen luisto ei kyllä saa renkaita vinkasemaan.
Ja vielä yksi pikku juttu kahvittelusta.
Vaikka (gps pohjaisten mittaustesi perusteella) Aero X kiihtyisi yhtä nopeasti paikaltaan 0-100km/h välin, niin on tuo Aero X 100km/h vaudissa edelläsi, koska tuona aikana ko. auto on ajanut pidemmän matkan, joten he odottelevat sinua kahville..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.