0-100km/h vääntö

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja mikaels »

jcarlson kirjoitti:
Toivottavasti tuossa nyt oli riittävästi näin alkuun aiheesta sytytysennakko. :)
Kyllä tuolla alkuun päästään :D Hyvin kirjoitettu !!
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

mitenköhän ulkoilman lämpötila vaikuttaa kiihtyvyyten ????Etuvedolla mennään pidon rajoilla , jos tehoa on tarpeeksi. Mikäköhän on oikeesti heppamäärä , jonka voi hyödyntää välillä 0-140 km/h . Varmaankin riippuu välityksitä ,.Itsellä sutii vielä kolkilla kuivalla asvaltiilla ja autossa on Quifen lukko keulalla.
Näin miettii vajaatehoinen ( alle 400 hp ).
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

AnttiR kirjoitti:mitenköhän ulkoilman lämpötila vaikuttaa kiihtyvyyten ????
Äärimmäisen tieteellinen eikä millään tavoin perusteltu arvaus:

20°C lämpötilaa alaspäin antaa 3% lisää tehoa? Se mitä vaikuttaa kiihtyvyyteen onkin asia erikseen, minä mistään mitään tiedä. Jatkakaa... :roll:
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Risto »

Tänään näytettiin ykkösellä Prisma Studio -ohjelmassa turbotonnarin kuuden sekunnin nykäisy. :wink: http://areena.yle.fi/video/725498
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Risto »

georgahti kirjoitti:
Risto kirjoitti:Tänään näytettiin ykkösellä Prisma Studio -ohjelmassa turbotonnarin kuuden sekunnin nykäisy. :wink: http://areena.yle.fi/video/725498
oliko tämä siinä kasvien kommunikointi-osiossa vai pitääkö kattoo koko clippi??
Oli siinä kaidetestissä. Ei muuten sutinut yhtään ja taisi olla VTT mittaamassa kiihtyvyyttä.
Viimeksi muokannut Risto, Ti Helmi 02, 2010 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Siinähän se alussa, n. 4min kohdalla kävi Saab ottaa lähtöjä.. :)
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Pola »

on siinä ainakin 500 hevosvoimaa :D
#3272
Iloinenvompatti
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 23:28
Paikkakunta: Espoo

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Iloinenvompatti »

Eikös se -09 XWD kolkki Aero Hirschin sarjalla ota 0-100 jo sen 5,5 ja jos en väärin muista, Turbo X vakiona 5,7. Eli siis sitä vaan, että Suomen nopeimman 0-100 Saabin rakentaminen tonnarista voi olla aikalaisen työn takana.
Saab 9-3 SS Aero + Hirsch vm. 2008
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja saapasi »

.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja saapasi »

.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Coltti »

kyllähän se 0-100km/h etuvetosen aika varmasti monia kiinnostaa, jos se on luotettavasti mitattu.

Otappa tulokset ylös esim. racelogicilla ja tuu sitten huutelemaan uudestaan. Mikäli tulee sama aika, niin hyvähän se on.

btw. Mittaappa piruuttas myös 80-120km/h ja 100-150km/h ajat lentävällä lähdöllä.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autumn
"Turbo"
Viestit: 245
Liittynyt: Ti Maalis 14, 2006 11:23
Paikkakunta: Oulu

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Autumn »

Oisko tästä tai vastaavasta sun kiihdytyksestä mitään videota jaettavaksi?

Vastaavia tai nopeampia löydät varmasti ku menet ajamaan vaikka varttia. Niitä ny kumminkin järjestetään ympäri suomea.
Trust Me, I Know What I'm Doing..
9000 Aero -93 RE85
#3264
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja saapasi »

.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Hook »

Palaappas vielä hetkeksi maan tasalle, ennenkuin julistat yksiselitteisesti autosi suomen nopeimmaksi saabiksi 0-100 välillä.

Pari pikku juttua.

Mittaustarkkuutesi.

Pelkkä GPS pohjainen on aina vain GPS pohjainen, joka käytännössä tarkoittaa sitä, että sijaintisi heittelee mittaustiheydestä huolimatta jopa kymmeniä metrejä edestakaisin, vaikka kuinka usein sijaintisi "arvotaan", eikä näinollen pysty havaitsemaan tarkasti lähtö tai 100km/h hetkeä. Esimerkiksi lähtöhetkeksi saattaa välillä määräytyä se hetki, kun autosi on siirtynyt jo useita metrejä, kun laskettu paikka osuu sopivasti. - ja esim. tuo 5m siirtymä tarkoittaa ajassa jo paljon ja näinollen lähtöhetkesi määräytyy väärin.

Oikeat tunnetusti tarkat kiihtyvyysmittarit, kuten racelogic yms. sisältävät herkän kiihtyvyysanturin, joka havaitsee pienimmätkin muutokset kiihtyvyydessä välittömästi.

GPS:ää käytettään paremmissa malleissa vain apuna parantamaan tarkkuutta suuremmissa nopeuksissa, mutta pelkkä GPS tieto ei riitä nopeiden muutosten havaitsemiseen. Kierroslukumittauksessa GPS pohjainen toimii jo ihan eri tarkkuudella, kun voidaan laskea keskiarvoa, johon tuo käyttämäsi menetelmä on ensisijaisesti suunniteltu.

Varttimaililla yms. on vetävien pyörien akseli löysemmällä, kuin vetämättömien, eli etuvedoissa keula on löysempi, perä jäykkä. Ei toisinpäin, kuten tapauksessasi olet säätänyt, vaikka se saattaakin tuntua "mukavammalta", kun ei pomputa tilanteessa sutiii-eisudi-sutii.

Siinä olet oikeassa, että maksimi kitka saavutetaan pienellä (5-10%) luistolla. Tuo taas riippuu mm. siitä, että on asfaltti märkä vai kuiva, mutta tuollainen pieni tasainen luisto ei kyllä saa renkaita vinkasemaan.

Ja vielä yksi pikku juttu kahvittelusta.

Vaikka (gps pohjaisten mittaustesi perusteella) Aero X kiihtyisi yhtä nopeasti paikaltaan 0-100km/h välin, niin on tuo Aero X 100km/h vaudissa edelläsi, koska tuona aikana ko. auto on ajanut pidemmän matkan, joten he odottelevat sinua kahville..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja saapasi »

.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin