vaihdevälin lyhennin..?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

vaihdevälin lyhennin..?

Viesti Kirjoittaja juuso »

onko kellään kokemuksia vaihdevälin lyhentimestä, nimenomaan og 900:ssa. itellä on sellanen vaiheessa, mut tarvis vielä yhden vinkin.
eli miten ootte kiinnittänyt sen ylemmän pallon vaihdekeppiin, jotta keppi ei pyöris?
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Mä tein 99:iin tuollasen... sitten kun vielä muistais...
taitaa olla ihan pikku eroja vuosimalleissa ja kepissä, mutta se muoviosa, jossa ne pallukat on, pitää katkaista ja alaosa kiinnittää sillä vanhalla sokalla? ja yläosaan porataan reiät ja molemmin puolin laitoin katkaistut ruuvit, ettei ne mene kepin sisään, jotta pakkilukon systeemit toimii.. nyt kyllä ei tähän hätään oikein muista mitenpäin se oli... ja sen korotuslaipan saa näppärästi toisesta vaihdekeppiasetelmassta rälläköimällä... ja poraamalla siihen isommat reiät...
täytyy editoida tätä vielä varmaan selkeemmäks, kunhan saan kepin irti ja katteltua mitä sitä tuli silloin tehtyä 8O :lol:
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

joo, jotain tollasta olin ajatellukkin, mutta ruuvien tilalle taidan laittaa jonkun näkösen sokan tai jotain...
mutta entäs sen toiminta. toimiiko hyvin vai huonosti?
ihan pakko kysellä, vaikka kohta saa laitteen kiinni.
sittenhän se nähdään kuinka toimii... :D
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Toiminta? Loistava :lol: Melkein tuntee siirtohaarukan ja rattaat kädessä :lol: Ihan kelpo laite, aattelin tehdä aeroonkin, kunhan kerkiää..
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

auttamattomasti pihalla.

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Englanniksi löytyisi tuollaiset ohjeet:

http://www.pajjakid.com/ubipa/short_shift_diy.htm

En itse niistä kyllä paljoakaan tajunnut vaikka kieltä ymmärrän, mutta kuvat eivät jotenkin auenneet minulle. Ehkä jos tässä olis nyt käsillä tuo koko vaihdekeppisysteemi niin ymmärtäisin mitä tuo tarkoittaa.

Joten, jos joku jaksaisi selvittää vaikkapa sen että miksi niitä spacereitä, eli laippoja tms. tarvitaan kolme, ja mihin ne tulee? Niin, siinä kuvassa ne näkyy mutta ruuvataanko ne toisiinsa kiinni ja mikä on esim. tuon punaisen laipan tarkoitus?`

-John

EDIT: Niin siis tosissaan perusidea on hanskassa, eli sitä ylempää "palloa" pitää siirtää siis vaihdekepin nuppia kohti ja sitten noilla laipoilla nostaa sitä kohtaa missä pallo kiinnittyy siihen runkoon. Tai näin mä sen ymmärsin...?
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Jos teistä oikein ammattitekijöitä tulee, niin olisin halukas ostamaan moisen mikäli ylimääräisiä tekisitte. Toki jos jollakin on jo myytävänä niin viestiä vaan tulemaan!
9-5 2,3t Wagon `06
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

No itseasiassa mäkin voisin ostaa tollaisen kepin valmiina jos joku sellaisen tekisi. Ilmoitelkaa jos kiinnostaa.

-John
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

voisin kyllä väsäillä noita, kunhan vaan ottais itteensä niskasta kii ja tekis ton oman valmiiks... :D
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

eli tota keppiäkö lyhennetään ala päästä :?: ainakin noitten kuvien perusteellä :?
Täytyy kyllä itellekkin ens viikolla vääntää tommonen.

Jos se onnistuu niin sitten jäis yksi yli määränen keppi oheislaitteineen ja vois siitäkin rakentaa jollekkin semmosen ellei juuso kerkee ennen mua myyä jo kaikille.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

OHO! Tästähän tulee oikein myyntikilpailu :wink: Kuka myy halvimmalla :D
Pistäkää tänne vaan myynti-ilmoituksia tai suoraan yksityisviestiin.
9-5 2,3t Wagon `06
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Kohta on jo eka valmis ku sain purettua sen pöyälle. Piti tulla kattoo lisä ohjeita.
Viimeksi muokannut 900aero-84, Ma Joulu 29, 2003 11:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Mullakin on tuollainen käytössä ja on helkkarin hyvä. Nyt kun on joutunut ajamaan kaverin autolla jossa ei kyseistä kapistusta ole niin tuntuu että onko niissä vaihteissa jotain vikaa kun keppi on niin hervoton.
Suosittelen. :!:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Mistä porukka on tehnyt ne välilevyt/laipat sinne väliin? Ihan vaan jostain paksusta alumiinilevystä vai? Eli ilmeisesti niiden laippojen paksuus pitää olla yhtä paljon kuin se miten paljon kepin kiinnityspallukkaa siirretään ylöspäin?

Siis jos sitä pallukkaa siirtää 5cm, pitää tehdä 5cm edestä laippoja?

Jos sulla on digikamera tai kuvapuhelin niin ota siitä kepistä niin monta kuvaa kun viitsit ja laita ne vaikka tähän ketjuun. Ois tosi siistiä nähdä ihan livenä ne laipat ja lyhennetty keppi.

-John
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

niin tossahan on kas tapaa..eli katkasta keppiä, tai nostaa sitä ylempää palloo.itse nostan tota palloo.

muistaakseni noissa ohjessa luki,että sitä palloo kannattaa nostaa vaan n.0,5", eli 5cm vois olla jo liikaa..ite nostan vaan 1,5cm...

sen välilaipan sorvas yks tuttu alumiinitangosta.

"900aero-84" lyhennätkö keppiä vai siirrätkö sitä palloo..?ajattelin vaan, että jos siirrät sitä palloo, niin millä laitat sen kiinni siihen keppiin?en oo ite vielä tarpeeks hyvää "sokkaa" siihen keksiny... :?:
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

juuso kirjoitti:niin tossahan on kas tapaa..eli katkasta keppiä, tai nostaa sitä ylempää palloo.itse nostan tota palloo.

muistaakseni noissa ohjessa luki,että sitä palloo kannattaa nostaa vaan n.0,5", eli 5cm vois olla jo liikaa..ite nostan vaan 1,5cm...

sen välilaipan sorvas yks tuttu alumiinitangosta.

Minkä kokoinen alumiinipala on tarkalleen kyseessä? Osaatko antaa mitään mittoja joiden kanssa voisin mennä paikalliseen sorvaamoon? Kun ei oikein viitsis omaa keppiä irroittaa ennenku kaikki osat on varmasti hankittu, kun jos irroitan sen kepin niin sit pitää kävellä sorvaamoon tai ajaa kakkosella sinne ja takas :roll:

-John
Vastaa Viestiin