0-100km/h vääntö
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: 0-100km/h vääntö
Ylläpito huomauttaa, että niin kauan kuin asianomaiset ovat pilaamassa vain tämän ketjun, niin siitä vaan, mutta älkää levittäkö tätä muualle. Tätä keskustelua en lähde tämän enempää edes siivoamaan. Jos tarvetta esiintyy, poistan koko ketjun. Valitettavasti silloin häviää myös se tieto, mitkä nimimerkit täällä rellestävät. Nythän te saastutatte lähinnä vain oman maineenne. Me emme analysoi kaikkia lausuntojanne, mieleen kyllä jokainen osallistuva nimimerkki jää. Eikä pelkästään meille ylläpidossa, vaan kaikille lukijoille myös.
Edit. Jokainen voi omalta osaltaan siivota ketjua ja poistaa asiattoman kirjoituksensa, niin halutessaan.
Edit. Jokainen voi omalta osaltaan siivota ketjua ja poistaa asiattoman kirjoituksensa, niin halutessaan.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: 0-100km/h vääntö
Se että molemmissa on sama mittausväli, ei tee laitteista samanlaisia. Edelleenkin Racelogic nauttii suurempaa luottamusta harrastajapiireissä mm. pidempään markkinoilla olleena.saapasi kirjoitti:Ja näin ollen siellä on täsmälleen sama 10Hz mittaustarkkuuslaitteisto, kuin omassani ja tulokseni on pitävä. Kiitos, tämä oli tässä.Hook kirjoitti:Ohoh..
samat epätarkkuudet koskevat myös siis Racelogicia.
saapasi kirjoitti: Jokatapauksessa minulla on itselläni jo se ensimmäinen todistusaineisto, joka on nyt Racelogic tarkkuutta. Ja näin ollen:
SUOMEN NOPEIN SAAB 0-100!!!!!!!!!!!!!!!!!!! VUOSIMALLIA 2010 !!!!!!!!
Kuten on nyt todettu, niin Racelogic käyttää samaa GPS menetelmää, kuin RaceCrono, mutta se ei muuta tulostasi samaksi kuin mitä se olisi Racelogicilla mitattuna, koska tuota GPS paikkatietoa joudutaan käsittelemään ohjelmallisesti, ennenkuin voidaan sanoa laskennallinen tulos.saapasi signature kirjoitti:SUOMEN NOPEIN SAAB 0-100KM/H.
Mittaustarkkuus RaceLogic, aika 5,48s.
.. Ja kun olet tässä topicissa pariin otteeseen verrannut GPS pohjaisella mittauksella saatua tulosta em. Viggen suorittamaan mittaukseen jossa mittausvälineinä on innovaten takarenkaaseen kytketty tiedonkeruu purkki, jossa näytteenottoväli 0.08s, eikä siinä ole GPS:n tuomaa hajontaa tulokseen, niin olet silti aivan varma, että autosi on nopeampi ko. välillä?Vigge kirjoitti:
Tässä malliksi 0-100 veto missä ahtopaine maks puolet siitä mitä normisti käytössä ja ei se isompi hyrrä juur sen enempää ko. paineella tuota kuin mitä esmes 19t tuottaa.
http://www.stcf.net/satkuun_lokki.jpg
kilon paineella ko. mosa tuottaa hieman reilu 400Nm
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 0-100km/h vääntö
Noista saisi ihan oikeata verrokkidataa.Alihankkija kirjoitti:Tulipa muuten mieleeni. Tuossa kun olisi kavereilla ajossa niin e39 M5 sekä RS6+ vaggine niin tule viivalle. Ei ole kauhean vaikea järjestää. Siinä nähdään sitten käytännössä miten kulkee. Minähän tuolla W8:lla jään reilun sekunnin niin ei valitettavasti ole omasta takaa tarjota verrokkia.
Ei sen takia, että minua kiinnostaisi mutta saat ainakin näyttöä foorumille. Aika samoihin pitäisi tuon verrokki porukan kanssa kulkea.
Ilmiö voisi olla kyllä samansuuntainen noilla taka/nelivedoilla ja turbo äksällä, eli Saapasi kelaisi samassa ajassa 0-100km/h, mutta Turbo X olisi eellä, kun kiihdytyksen alussa saavutettu suurempi nopeus vie autoa pidemmälle 5.5 sekunnin aikana.
Näinollen 0-100 aika voi olla ~sama, mutta silti saapasi katselee takavaloja.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 0-100km/h vääntö
Saiskohan Per Eklund'ilta lainaks 9-3:en ja kävis saapasin luona mittaamassa pitääkö toi paikkansa mitä lehdet skrivaavat: 0-100 km/h 2,2sekunttia eiks se ole hiukan vikkelämpää kuin F1 auto? Koko bilsportin story tässä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 0-100km/h vääntö
Mikäköhän mosa tuossa on, se alumiinilohkoinen gm-tekele? Vähän tässä "vanhanliitonmiehiin" taitaa kuulua kun pitää vanhan t5:n lohkon ympärille rakennella.core2 kirjoitti:Saiskohan Per Eklund'ilta lainaks 9-3:en ja kävis saapasin luona mittaamassa pitääkö toi paikkansa mitä lehdet skrivaavat: 0-100 km/h 2,2sekunttia eiks se ole hiukan vikkelämpää kuin F1 auto? Koko bilsportin story tässä.
Mutta muuten melko huvittavaa luettavaa tää topikki, voi ziisus sentään Tännehän pitää kohta pistää toinen topikki pystyyn: 0-300kmh. Voipi eräät tyypit (kuten mä) olla melko hiljaa...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Re: 0-100km/h vääntö
.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 0-100km/h vääntö
Mitähän tähänkin nyt sanois ettei jossain päin vedetä herneitä nenukkiin.... Mutta jos aletaan nyt vaikka siitä, mitä tuli ketjun alkuun raavittua taannoin, oli se mallia että vaikea sitä pitoa on baasin keulaan saada siinä määrin lisää että 0-100 ajat painuisivat selvästi alle sen mitä 200+ tkm ajetulla orkkisalustaisella, lukottomalla lootalla ja normi renkailla saa aikaan kun ottaa tusinan verran lähtöjä. Hyvä niin, jos nyt pääsit kymppäsekan alle sen mihin itse lopetin omat harjoitukset tannoin ja voit hyvällä omalla tunnolla liputtaa autosi Suomen nopeimmaksi, jos tämä keskustelu joku "ennätyslanka" nyt on ollut. Verrokiksi tarjosin omia aikoja tannoin, että siitä kokeilemaan mitä niillä "tonneilla" on saatu aikaan pidon suhteen, kun sitä luuloa on enempikin liikenteessä että kyllä vaan irotaa viivalta kun on lukot ja tolpat sun muut puslat hoidettu kuntoon.saapasi kirjoitti:Tää on monelle kova paikka, ymmärrän . Ja jokainen kuva ja faktaton irvailu kertoo vain hädästä ja kiehahduksesta.
Minua ja muitakin saattaisi kuitenkin nyt kiinnostaa itse aihe. Eli montako vastaavaa tai nopeampaa Suomesta löytyy . Automalli ja kokoonpano, ilman Photoshoppia. Ei siitä tartte sen suurempaa vääntöä/kuvitusta tehdä. Tuloksensa voi tässä esittää. Jos niitä on.
Mitä tehoihin tulee, niin se todettu ~325hp/450Nm riittää mainiosti siihen mihin pito riittää, minkä jälkeen siitä tulee helposti rasite, jos kyseessä ns. normi autot, ei varttikäyttöön tehdyt etuvedot, joilla repäsee liki pariin markkaan samassa ajassa mitä näillä kipoilla kestää hunttiin.
Ylemmäs riittävistä vedoista kun joku mainitsi niin orkkis B204 alakerta riitti tähän
0-100km/h 6s
0-200km/h 12.6s
0-250 km/h 17.8s
0-300km/h 27s
viikon päästä ehkä pidemmällekkin, jos luoja suo.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: 0-100km/h vääntö
Hah, tempes GT anto mamman vakiopommille varttimaili 13,3sek ja nollasta sataan 6,1. Ei huonosti automaattilaatikolla
edit: Eipäs ookkaan vakio ku on täyspaineistettu 2.0 matalapaine, notta kyllähän sillä jo ehtii.
edit: Eipäs ookkaan vakio ku on täyspaineistettu 2.0 matalapaine, notta kyllähän sillä jo ehtii.
--
Ville Harju
#2611
Ville Harju
#2611
Re: 0-100km/h vääntö
Se kun täällä juteltiin ettei löydy ''kisa'' kavereita liikenteestä johtuu täysin saabin ulkonäöstä. Jos teettäisimme pakosarjan siten, että turbo tulee ''yläpuolelle'' ja leikkaamme aukon konepeltiin, josta tekeleemme paistaa ulos siten, että sen näkee 200m metrin päähän. Hyvin matala auto myös vauhdittaa kilpakumppaneiden löytämistä, puhumattakaan suuresta lintulaudasta takakontilla.
Saabbi tuppaa vain olemaan sen verran kesyn näköinen, että ei kukaan siinä usko mitää heppoja olevan. Toista se on kun ''näytetään'' muille että möyhyä on.
Esimerkkinä tänäinen kaverin datsuni(skyline). Tuli moottoripyörä vastaan, päätti kääntyä samalle moottoritielle vievälle rampille. Liikennettä ei ollut yhtään jolloin motoristi päättä hidastaa kävelyvauhdiksi. Muutaman käsimerkin jälkeen molemmilla olikin vauhtia jo se ''reilu'' motari nopeus.
Saabbi tuppaa vain olemaan sen verran kesyn näköinen, että ei kukaan siinä usko mitää heppoja olevan. Toista se on kun ''näytetään'' muille että möyhyä on.
Esimerkkinä tänäinen kaverin datsuni(skyline). Tuli moottoripyörä vastaan, päätti kääntyä samalle moottoritielle vievälle rampille. Liikennettä ei ollut yhtään jolloin motoristi päättä hidastaa kävelyvauhdiksi. Muutaman käsimerkin jälkeen molemmilla olikin vauhtia jo se ''reilu'' motari nopeus.
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Re: 0-100km/h vääntö
Mikähän on tällä hetkellä virallinen foorumin nopein saab 0-100?
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: 0-100km/h vääntö
Ei. Edes sama auto ei kiihdy kahdella kuskilla yhtä kovaa. Enko usko, että alle 6s pystyvällä autolla pääsisin itse edes puolen sekunnin päähän auton kyvyistä, hyvä jos sekunnin. Treeni ja tuttu auto tietty auttaa.jyyrä kirjoitti:Niin kiihtyvätkö kaikki 100%:sti samanlaiset autot 0-100km/h yhtä kovaa jos mittatarkkuus on tuota luokkaa?
Noita tuskin hirveästi on. Moni virittäjä taitaa hakea joko ohituskiihtyvyyttä tai isoja tehoja, Pasin ollessa yksi harvoja, jotka 0-100 -tuloksia edes yrittävät mitata.jyyrä kirjoitti:En tiedä tuota tonnareiden määrää mutta ehkä tuohon tarvitaan jotain muutakin kuin pelkkä perhe 9000:nen, ja montako tonnaria tiedät jossa on kaikki tehty 100%:sti samanlailla kuin saapasin tonnarissa?
Eiks siinä ollu 2 volkkaria?jyyrä kirjoitti:Miten tuon Audin ja Klonkswagenin vertailu liittyy Saabeihin? Mutta eikös tuo juuri todista sen että siihen 0-100 tarvitaan jotain muutakin kuin hyvä teho/paino suhde?
B7:n vakioalustalla tuon voi melkein uskoakin, mutta muuten kuulostaa siltä että jossain on vikaa. 200hv jaettuna kolmelle tassulle ei kuivalla asfaltilla pitäisi ihmeitä tehdä...jyyrä kirjoitti:Paitsi vähän ihmetyttää tuon Audin häviö koska Audi myyjän mukaan 200hv quattro A4 sutii kuivalla asvaltilla ihan helposti
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 0-100km/h vääntö
Kuten Vigge tuossa kirjoitti, niin etuvedolla ei 0-100 aika enää tehojen puolesta parane normaaleissa saabin painoisissa vehkeissä ~300hp jälkeen, kun voimaa jauhaa rengasta riittää koko tuolle matkalle.
Vigge tuossa vuosi takaperin postauksellaan tarkkojen logien peruteella selkeästi osoitti, että maksimissaan noin 300hp:n tehoannoksella (huomattavan isolla tehoreservillä) pystyi tusinalla harjoitusvedolla pääsemään aidosti noin 5.6s aikaan lukottomalla normi 17" rengastuksella olevalla 200tkm ajetulla vakioalustalla. Mittausmenetelmänä oli tuollon takarenkaaseen kytketty tiedonkeruupurkki, jossa näytteenotto taajuus 0.08s, jossa ei ollut GPS:n tuomaa epätarkkuutta, joten mittaustulosta voisi aidosti pitää yhden desimaalin tarkkana oikealla kalibroinnilla.
Tässä valossa väittäisin että kaikilla ~300hp ja tehokkaammilla saabeilla on kulkineen puolesta alustasta tai lukosta riippumatta täysi mahdollisuus päästä vitosella alkavaan 0-100km/h aikaan pienellä harjoittelulla.
Ja mitä tulee ko. teholuokan yleisyyteen, niin hieman piristetyllä aero tonnarilla ollaan jo vakio ahtimella ~300hp teholuokassa, joten alle 6s ajat ovat aidosti täysin mahdollisia hyvinkin tavalliselle kulkineelle tässä maassa.
.. Ja jos tulokseksi saa ~5.5s ei niin yleistä luottamusta nauttivalla GPS mittalaiteella ja ko laitteen mittaustarkkuus on vielä suuruusluokkaa +- 0.2.. 0.4 satelliittien asennosta riippuen, niin mitään suuria johtopäätöksiä auton ainutlaatuisuudesta tai alustan ja lukon ylivoimaisuudesta ei kannata tehdä sen perusteella, kun on illan aikana pistänyt puolet renkaiden kuvioista tiehen.
Lisäksi väittäisin, että en kuulu niiden kateellisten joukkoon, kun tiedän, että ko. välillä alle 6s ajat eivät jää autostani löytyvistä tehoista kiinni, vaan siitä, että viitsinkö rääkätä autoa tavalla, jolla ei ole enää isompien tehojen kanssa tekemistä - ja tehojen/kulun vertailuun on huomattavasti paremmat käytännön mittausvälit, jotka eivät kuulu tämän topicin piiriin.
Vigge tuossa vuosi takaperin postauksellaan tarkkojen logien peruteella selkeästi osoitti, että maksimissaan noin 300hp:n tehoannoksella (huomattavan isolla tehoreservillä) pystyi tusinalla harjoitusvedolla pääsemään aidosti noin 5.6s aikaan lukottomalla normi 17" rengastuksella olevalla 200tkm ajetulla vakioalustalla. Mittausmenetelmänä oli tuollon takarenkaaseen kytketty tiedonkeruupurkki, jossa näytteenotto taajuus 0.08s, jossa ei ollut GPS:n tuomaa epätarkkuutta, joten mittaustulosta voisi aidosti pitää yhden desimaalin tarkkana oikealla kalibroinnilla.
Tässä valossa väittäisin että kaikilla ~300hp ja tehokkaammilla saabeilla on kulkineen puolesta alustasta tai lukosta riippumatta täysi mahdollisuus päästä vitosella alkavaan 0-100km/h aikaan pienellä harjoittelulla.
Ja mitä tulee ko. teholuokan yleisyyteen, niin hieman piristetyllä aero tonnarilla ollaan jo vakio ahtimella ~300hp teholuokassa, joten alle 6s ajat ovat aidosti täysin mahdollisia hyvinkin tavalliselle kulkineelle tässä maassa.
.. Ja jos tulokseksi saa ~5.5s ei niin yleistä luottamusta nauttivalla GPS mittalaiteella ja ko laitteen mittaustarkkuus on vielä suuruusluokkaa +- 0.2.. 0.4 satelliittien asennosta riippuen, niin mitään suuria johtopäätöksiä auton ainutlaatuisuudesta tai alustan ja lukon ylivoimaisuudesta ei kannata tehdä sen perusteella, kun on illan aikana pistänyt puolet renkaiden kuvioista tiehen.
Lisäksi väittäisin, että en kuulu niiden kateellisten joukkoon, kun tiedän, että ko. välillä alle 6s ajat eivät jää autostani löytyvistä tehoista kiinni, vaan siitä, että viitsinkö rääkätä autoa tavalla, jolla ei ole enää isompien tehojen kanssa tekemistä - ja tehojen/kulun vertailuun on huomattavasti paremmat käytännön mittausvälit, jotka eivät kuulu tämän topicin piiriin.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 0-100km/h vääntö
Nyt en ihan heti keksi mistä jyyrä keksi Audin kulkupuolen tähän hommaan ? Eikä esim. RS4 suttaa surutta paikaltaan lähtiessä joten saahan sitä Audi myyjä surutta höpötellä omiaan.
Re: 0-100km/h vääntö
Tuli luettua toi viesti ilmeisesti silmät kiinni, ja oletin vain heti jotenkin että 1.8t=Audi: -) Toi sutimis juttu vaan tuli mieleen kun yksi Audi kauppias väitti kerran että vakio 200hv Audi on niin tehokas että se jaksaa sutia 235 renkailla vaikka on quattroAlihankkija kirjoitti:Nyt en ihan heti keksi mistä jyyrä keksi Audin kulkupuolen tähän hommaan ? Eikä esim. RS4 suttaa surutta paikaltaan lähtiessä joten saahan sitä Audi myyjä surutta höpötellä omiaan.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: 0-100km/h vääntö
Tietääkö joku suunnilleen mitä 9-3t Steg3
Menee 0-100km/h ja entä vartti maili??
En oo viellä saanu kytkettyä sitä apexin mittaria, sillähän sen näkis!
Menee 0-100km/h ja entä vartti maili??
En oo viellä saanu kytkettyä sitä apexin mittaria, sillähän sen näkis!
Saab 9-3/00 Steg3
Carina E Gti
Carina E Gti