0-100km/h vääntö

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

kasoku kirjoitti:Mutkathan pyörällä meneekin sitten paljon nätimmin kuin autolla. (Eikä vedetä mukaan tähän mitään siipiautoja).
Ei tartte siipiautoa. Vähän normaalia perhelinttaa pirteämpi ja paremmin mutkia menevä auto riittää..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

jcarlson kirjoitti:
kasoku kirjoitti:Mutkathan pyörällä meneekin sitten paljon nätimmin kuin autolla. (Eikä vedetä mukaan tähän mitään siipiautoja).
Ei tartte siipiautoa. Vähän normaalia perhelinttaa pirteämpi ja paremmin mutkia menevä auto riittää..
Tie 1322, yhdistää Lopentien ja 25:n. Mutkaa mutkan jälkeen asiallisilla väärinpäin kallistuksilla ja vaihtelevilla korkeuksilla. En ole yhteenkään pyöräkuskiin törmännyt joka pääsisi alta pois. Kaverin Nissan 350Z:lla tuntui ettei tarvitse edes hirveästi yrittää. Toki tuohon vaikuttaa, että itse olen pätkää höylännyt jo yli 20vuotta... :D
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja SonmH »

noi mutkapätkä hommat riippuu kuitenkin kuskista ja siitä pätkästä mitä ajetaan. Ja yleistä vertaamista on paha tehdä, kun autoja ja pyöriä on erilaisia. Mutta jos otetaan samaan tarkoitukseen tehdyt laitteet niin auto kyllä vie voiton.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

SonmH kirjoitti:noi mutkapätkä hommat riippuu kuitenkin kuskista ja siitä pätkästä mitä ajetaan. Ja yleistä vertaamista on paha tehdä, kun autoja ja pyöriä on erilaisia. Mutta jos otetaan samaan tarkoitukseen tehdyt laitteet niin auto kyllä vie voiton.
Juurikin näin. Pääsääntöisesti mitä pienemmäksi menee niin sitä enemmän pyörä menettää tehoetuaan.
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

kasoku kirjoitti:Itse tehokkaan kyykyn omistaneena sanon ,että 160km/h jälkeen R1 kuski vaihtaa kakkoselle ja w8 jää seisomaan... Kyykky kaxpäällä on vähän eri juttu.Siinä pitää sääliä kyytiläistä.Turha vääntää jollakin alle 500hv vehkeellä prätkän kanssa . Se on vaan pyörällä niin paljon turvattomamman tuntoista kuin autolla,että siitä sinkistä vaan löysäilee automaattisesti. Mutkathan pyörällä meneekin sitten paljon nätimmin kuin autolla. (Eikä vedetä mukaan tähän mitään siipiautoja).Onhan kyllä mairittelevaa katsell jotakin lentokenttä ajojen lopputuloksia kun siellä myöskin saappeja on. Aikalailla kuitenkin vakio kilokyykkyjen välitykset ja kuskin aerodynamiikka monesti loppuvat kesken näissä karkeloissa. Plus sitten on nämä hayabusat niin turha on autolla yrittää...
Oletko koskaan oikeasti kokeillut tätä ? Ihan noin pidemmässä vedossa. Itse vedin Stralsund-Berliini väliä kaksi kertaa viikossa mennen tullen joten on jonkunmoinen käsitys miten myös pyörät liikkuu. Olen ollut mm. Audin RS6, M5, 911tbo, MB 500SL kyydeissä noiden omien lisäksi eikä yksikään pyörä "jaksa" tulla muutamaa kilometriä kauempaa mukana. Aivan sama mikä se hetkellinen kyyti on mutta ei niistä pyöristä vain ole reippaampaan matkantekoon.
kasoku
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinä 18, 2010 14:02

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja kasoku »

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... 87;t=92901
Kyllä tätä on jo suomessakin kokeiltu. Tuosta linkistä löytyy vakio R1 vastaan joku rata Ferrari ja olikohan siellä Skylinekin...Paljon lukemista....
Lentokenttä ajojen nopeat autot ovat varmaankin niitä joissa on niitä hevosia. Muistetaan kuitenkin ,että viritetyt bussit on niillä suorilla suomessa vielä nopeampia kuin autot. Kiihdytysautot sitten erikseen.
En väheksy nopeita autoja ... En ollenkaan. Mutkapätkillä ainakin itsellä loppui kantti ajaa todella kovaa. Ei ole niitä peltejä ympärillä. Nahkapuku tuntuu kovin ohuelta suojalta. Pitkää matkaa kovaa ajaminen taas ainakin omalla 10r:llä oli niin raskasta. Loppuu kuskin aerodynamiikka. Pirullista ravistusta ja riepottelua. (Eri asia niillä kuskeilla jotka ovat tottuneet ajamaan kovaa).Jos nyt pyörä kuitenkin taakse jää niin suurin syy on varmaan siinä kuskissa.
Kiihtyvyys näillä vakiopyörillä on aivan mahtavaa. Viritetystä ei ole kokemusta. http://www.youtube.com/watch?v=nMP07k1o1Rk
Tuossa vakio rykkönen.Välitykset on toki muutettu.
Veikkaampa ,että ainakin meidän etuvetoiset jää tuosta kyydistä.Vaikka olisivatkin viriteltyjä. Itsellä kuiten vielä vain +200 hepoa ja tomaatti ei niin pyörän jälkeen vielä vakuuta.. Sitten kun autossa puhutaan jostakin +500 hp niin sitten ehkä...
kasoku
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinä 18, 2010 14:02

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja kasoku »

Plus nimenomaan pyörällä ei jaksa ajaa pitkää matkaa kovaa. Itsekin ajelin tuolla saabilla Pyhä-Kouvola välin nopeammin kuin pyörällä. Saabilla se menee yhdellä pysäyksellä. Kawaa piti olla vähänväliä tankkaamassa. Kummallakaan en kuiten ajanut kovia ylinopeuksia. Matka-ajoa ...
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

kasoku kirjoitti:.. Sitten kun autossa puhutaan jostakin +500 hp niin sitten ehkä...
Näissä "lentokenttäautoissa" on 600+, muutamassa Vetessä lienee luokkaa 800hp. Alkaa siinä hajapusallakin tulla kiire jos puhutaan jostain muusta kuin 0-150km/h vedoista, joissa tehokas pyörä vie varmasti raskaampaa ja alkuun pidon kanssa painivaa autoa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
kasoku
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinä 18, 2010 14:02

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja kasoku »

NIINPÄ... Voimaa...
http://www.youtube.com/watch?v=nMP07k1o1Rk
Siinä vielä yx viihdyttävä video.
En vieläkään väheksy nopaa autoa. Kaupasta saa vaan halvemmalla vielä enemmän.
Eri asia on se kuski. 0-100kmh vääntö pyörä / auto on ihan turhaa meillä etuvetoisilla. Taka- ja nelivetoisetkin pitää olla aika kiristeltyjä VAKIO pyörää vastaan...
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Mä oon näihin pyörä vs. auto -juttuihin suhtaunut vähän siihen tapaan, että jos pyöräkuski sanoo olevansa nopeampi, niin otetaan molemmat vaikka neljä kyytiläistä ja kokeillaan uudestaan... :lol:
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Japso »

kasoku kirjoitti:NIINPÄ... Voimaa...
http://www.youtube.com/watch?v=nMP07k1o1Rk
Siinä vielä yx viihdyttävä video.
En vieläkään väheksy nopaa autoa. Kaupasta saa vaan halvemmalla vielä enemmän.
Eri asia on se kuski. 0-100kmh vääntö pyörä / auto on ihan turhaa meillä etuvetoisilla. Taka- ja nelivetoisetkin pitää olla aika kiristeltyjä VAKIO pyörää vastaan...

No höh, johan 3000kg++ Duramax menee nopeammin, ja vielä Suomessa:

http://www.youtube.com/watch?v=tkl6v5Cdoxo
Foxbody turbo
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Pola »

#3272
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Pola »

No vähän jotain vertauskuvaa siihen kun edellisellä sivulla sanottiin että ei tee edes tiukkaa pysyä moottoripyörän perässä mutkatiellä jollain kaverin datsunilla :mrgreen:
#3272
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Pola kirjoitti:No vähän jotain vertauskuvaa siihen kun edellisellä sivulla sanottiin että ei tee edes tiukkaa pysyä moottoripyörän perässä mutkatiellä jollain kaverin datsunilla :mrgreen:
Tule kyytiin jos et usko:) On aivan eri asia ajaa radalla kuin tiellä, mitä et varsinkaan tunne. Tai ehkä ne kaikki kuskit ovat sitten olleet vellihousuja...
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

mitä pahaa olet tehnyt että sinua tranhit :illa on rangaistu
nykänenkin on päässyt lievemmällä tuomiolla :lol:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Vastaa Viestiin