T7 suite valmiita .binejä ? + pari nopeaa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Tontsa
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Maalis 31, 2010 09:40

T7 suite valmiita .binejä ? + pari nopeaa

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Olen kahlannut kovasti foorumeita, aikeissa päivittää saapikkaaseen hieman lisäheppoja. Onko jollain tiedossa saako jostain valmiiksi optimoituja stage 1 tasoisia .bin tiedostoja 9-5 2.3t vm.98 vehkeeseen vai käytänkö "tuning wizardia"? Jos käytän wizardia niin mitkä arvot ovat turvallisia syöttää Hp ja Nm kohtiin?

Tässä pari nopeaa kyssäriä eli onko jotain jäänyt ymmärtämättä:
1. Tilaan CANUSB adapterin (haluaako joku myydä käytetyn?)
2. Etsin ecun moottoritilasta.
3. Kytken ecun pinneihin jännitteet ja can piuhat.
4. T7CanFlasherilla alkuperäisestä binistä kopio talteen.
5. Samalla ohjelmalla uusi .bin (joko foorumilta saatu tai wizardilla pyöräytetty)
paikoilleen ja kovaa ajoa?

extra: LPT/BDM adaptereita saa parilla kympillä mutta koneesta ei löydy rinnakkasiporttia. Kolvailut onnistuu mutta maksaako vaivaa pelkkien lisäheppapäivitysten vuoksi? Jos moisen ohjelmointioperaation haluaakin tehdä autossa, niin mistä ko. signaalipiuhat löytyy?

Arvostaisin todella kovasti mikäli joku ehtii vastailla. Aihe on laaja ja monet illat on istuttu pikkutunneille, silmät ristissä foorumeita ja manuaaleja selaillen :D
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: T7 suite valmiita .binejä ? + pari nopeaa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Lisäisin sen verran että irrota se ECU ja tuo kotiin pöydälle jossa syötät jännitteet ja kytket CAN piuhat.

Omat kokemukset on niin että T7CanFlasherilla luku, SaabOpenProg 0.88:n raw writellä kirjoitus (toiminut 100%). Toisilla hyvä kokemuksiamyös T7Canflasherin kirjoittamisesta, itsellä crashaillut jonkin verran mutta jos et vain käytä virtoja pois ecusta niin ei pitäisi kai olla ongelmaa. En mene takuuseen.

Itse olen tuollaisten autojen stage1 päivityksessä käyttänyt 9-5 Aeron softaa (2001 jos vakioahtimella, 2008 jos TD04 vaihdettu), josta on poistettu kakkoslambda, katin valvonta sekä lightoff toiminnot, viimeinen optionaalista. Kakkoslambdan ja katin valvonnan poistoon on ohjeet ecuproject foorumilla.
Lisäksi vaihda injcorr battery voltage compensation taulukko alkuperäisestä eri suuttimien takia. Aeron softaa käyttäessä pitää VIN-koodin 8. merkki muuttaa E->G, tai pitäisi myös toimia jos softaversiokenttään vaihtaa versionumeron LPT:stä.

Automaatissa tarvii hieman lisäkikkailua jos haluaa yli 310Nm johon TCM rajoittaa, käytännössä riittää että AirTorq kartan vääntöakselia muuttaa siten, että 310Nm vastaa samaa kuin ennen 350 tai 370Nm riippuen halutusta ilmamassasta.

LPT BDM on siinä mielessä parempi että pelkoa ecun "brickaamisesta" ei ole, vaatii vaan enemmän elektroniikkataitoja tinaamisen takia ja vanhan koneen jossa on LPT portti. Autossa ei voi tätä tehdä vaan pitää tinata pöydällä ne BDM headeripinnit piirilevylle jossa on tyhjät pädit. Toimii myös pelastuskeinona jos CAN flashaus menee pieleen ja ecusta tulee tiiliskivi.

Noista wizardeista en ole oikein vakuuttunut mutta turvalliset lukemat olisi esim. 220hv/350Nm. Aeron softa on toiminut jo kymmenissä autoissa oikein hyvin, ja lisäbonuksena mahdollistaa helposti TD04:n vaihdon tilalle ilman softamuutoksia (ellei tehonnälkä kasva) sitten kun ja jos se GT17 kuitenkin antautuu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tontsa
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Maalis 31, 2010 09:40

Re: T7 suite valmiita .binejä ? + pari nopeaa

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

jcarlson kirjoitti:Lisäisin sen verran että irrota se ECU ja tuo kotiin pöydälle jossa syötät jännitteet ja kytket CAN piuhat.

Omat kokemukset on niin että T7CanFlasherilla luku, SaabOpenProg 0.88:n raw writellä kirjoitus (toiminut 100%). Toisilla hyvä kokemuksiamyös T7Canflasherin kirjoittamisesta, itsellä crashaillut jonkin verran mutta jos et vain käytä virtoja pois ecusta niin ei pitäisi kai olla ongelmaa. En mene takuuseen.

Itse olen tuollaisten autojen stage1 päivityksessä käyttänyt 9-5 Aeron softaa (2001 jos vakioahtimella, 2008 jos TD04 vaihdettu), josta on poistettu kakkoslambda, katin valvonta sekä lightoff toiminnot, viimeinen optionaalista. Kakkoslambdan ja katin valvonnan poistoon on ohjeet ecuproject foorumilla.
Lisäksi vaihda injcorr battery voltage compensation taulukko alkuperäisestä eri suuttimien takia. Aeron softaa käyttäessä pitää VIN-koodin 8. merkki muuttaa E->G, tai pitäisi myös toimia jos softaversiokenttään vaihtaa versionumeron LPT:stä.

Automaatissa tarvii hieman lisäkikkailua jos haluaa yli 310Nm johon TCM rajoittaa, käytännössä riittää että AirTorq kartan vääntöakselia muuttaa siten, että 310Nm vastaa samaa kuin ennen 350 tai 370Nm riippuen halutusta ilmamassasta.

LPT BDM on siinä mielessä parempi että pelkoa ecun "brickaamisesta" ei ole, vaatii vaan enemmän elektroniikkataitoja tinaamisen takia ja vanhan koneen jossa on LPT portti. Autossa ei voi tätä tehdä vaan pitää tinata pöydällä ne BDM headeripinnit piirilevylle jossa on tyhjät pädit. Toimii myös pelastuskeinona jos CAN flashaus menee pieleen ja ecusta tulee tiiliskivi.

Noista wizardeista en ole oikein vakuuttunut mutta turvalliset lukemat olisi esim. 220hv/350Nm. Aeron softa on toiminut jo kymmenissä autoissa oikein hyvin, ja lisäbonuksena mahdollistaa helposti TD04:n vaihdon tilalle ilman softamuutoksia (ellei tehonnälkä kasva) sitten kun ja jos se GT17 kuitenkin antautuu.
Kiitoksia kovasti perusteellisesta vastauksesta. Liitinriman juottaminen kyllä onnistuu joten pistin ebaysta LPT BDM adapterin tulemaan ja vanha tietokonekin on hommattu nurkkaan pöhisemään. Ecuproject foormia olen selannut ristiin rastiin, hakuakin yritin mutta jostain syystä ei osu silmiin tuo mainitsemasi aero softan ohjeistus. Ilman ohjeita ei kyllä meikäläiseltä nuo operaatiot onnistu vaan moottori on ihan varmasti solmussa :lol: Ei sulla jcarlson sattuisi olemaan jäänyt tietokoneelle edes puolivalmista muokattua softaa jota voisin soveltaa? Vakio ahdin ja manuaali loota siis omassani. Luulis aeron softan olevan reippaasti parempi kuin wizardi kätöstys kuitenkin. Mikähän on minimi jännite minkä eculla voi syöttää ohjelmoitaessa? Minulla ei ole reguloitua jännitelähdettä joten muuntajat syöttää noin pienillä kuormilla ylijännitettä ja pieni akku antaa hädintuskin sen 12 Vdc ja risat..
Tontsa
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Maalis 31, 2010 09:40

Re: T7 suite valmiita .binejä ? + pari nopeaa

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

jcarlson kirjoitti: Itse olen tuollaisten autojen stage1 päivityksessä käyttänyt 9-5 Aeron softaa (2001 jos vakioahtimella, 2008 jos TD04 vaihdettu), josta on poistettu kakkoslambda, katin valvonta sekä lightoff toiminnot, viimeinen optionaalista. Kakkoslambdan ja katin valvonnan poistoon on ohjeet ecuproject foorumilla.
Lisäksi vaihda injcorr battery voltage compensation taulukko alkuperäisestä eri suuttimien takia. Aeron softaa käyttäessä pitää VIN-koodin 8. merkki muuttaa E->G, tai pitäisi myös toimia jos softaversiokenttään vaihtaa versionumeron LPT:stä.
Tänään tuli tuo BDM piuha postissa. Vähän enemmän tuon kanss joutuu säätämään (dos boottailut yms.) mutta eiköhän se tästä. Pistän nyt vähän infoa jos joku muukin näitä joskus miettii. 2001 vuoden aeron vakio .bin on nyt tietokoneella ja tuon kakkoslambdan poistoon löysin T7 ohjeen jossa muutetaan muutama bitti:
"Turning off second lambda sensor
You can use this procedure in cars having only one lambda sensor and in cars having two lambda
sensors, but with a missing catalyst.
Map Value Description
LambdaCal.ST_AdapEnable 0 Second lambda sensor disabled"


Tarkoittaako "katin valvonta" sitä että poistetaan OBD2 aeron softasta jota omassani (vm. 98) siis ei ole? Eli näin:
"OBDCal.OBD2Enabled= This is self explanatory, if car is OBD2 put value at 1 if it's not OBD2 put value
at 0.


toinen kohta:

OBDCal.EnableOBD2Limit= As above but its a 4 byte value. If done in Hex value for a OBD2 car is
00000001 and for non-OBD2 car is 00000000. As shown in T7suite is 2 values. OBD2 cars top value is
1 and bottom value is 0. In non OBD2 car both values are 0.


ja tankin painesensori(?):
OBDCal.evapEquipmentExist= If car is equipped with a canister at rear of tank and a tank pressure
sensor value will be 1. If neither exist value should be set to 0."


Jännite asiaan löysin vastauksen että 24V regulaattorit löytyy levyltä joten ei ole kovin ronkeli jännitteestä.
Lightoff ja incorr battery voltage taulukon vaihto on vielä pimennossa? Löytyisikö näihin jelppiä?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: T7 suite valmiita .binejä ? + pari nopeaa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei ole tällä koneella nyt mitään softanpätkiä, mutta ei ne muutokset niin ihmeellisiä ole..

Tuon second lambdan poistoon toimii ruksaus pois firmware informaatiosta, sen lisäksi on syytä CatDiag:sta muuttaa raja-arvoja niin ettei testausta koskaan tehdä. Mahdollisuuksia on monta, vinkkinä esim. lämpötilat tai kierrosluvut sellaisiksi jotka ei ikinä toteudu.

OBD2 bittiä ja EvapEquipmenttia ei tarvitse 9-5:ssä poistaa (eikä kannata). Ensinmainittu poistaa koko OBD2-protokollan käytöstä ja jälkimmäinen on turha muuttaa 9-5:ssä koska evap systeemi on kaikissa, 9-3 on eri juttu jossa sitä ei ole kuin Aerossa.

Lightoff on hifistelyä, mutta jos seurailet kalibraatioita jotka liittyy prekatin lämmitykseen (lightoff) niin voit poistaa sytkän myöhäistyksen ja siihen liittyvän kierrosluvun korotuksen kylmästartin jälkeen koska prekattia ei vanhemmissa autoissa ole. Tarvittavat voi päätellä ihan karttojen ja parametrien kuvauksista, mutta ei tuota liene suurta tarvetta poistaa. Näitä löytyy kun laittaa vaikka symbolinimen perusteella hakuun *lightoff* tms. Idle ja Ignition on ne mihin tämä vaikuttaa.

InjCorr symbolin alta löytyy korjauskartta akkujännitteen funktiona suuttimen aukeamisajan kompensointiin. Jos vertaat compare-funktiolla alkuperäistä binääriä ja uudempaa niin huomaat eron, uudemmat ruskeat suuttimet ovat hitaammat kuin vanhat punaiset ja vaativat hieman enemmän kompensaatiota. Kopioi vaan oikea kartta paikalleen sen mukaan mitkä suuttimet autossa on.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tontsa
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Maalis 31, 2010 09:40

Re: T7 suite valmiita .binejä ? + pari nopeaa

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

jcarlson kirjoitti:Ei ole tällä koneella nyt mitään softanpätkiä, mutta ei ne muutokset niin ihmeellisiä ole..

Tuon second lambdan poistoon toimii ruksaus pois firmware informaatiosta, sen lisäksi on syytä CatDiag:sta muuttaa raja-arvoja niin ettei testausta koskaan tehdä. Mahdollisuuksia on monta, vinkkinä esim. lämpötilat tai kierrosluvut sellaisiksi jotka ei ikinä toteudu.

OBD2 bittiä ja EvapEquipmenttia ei tarvitse 9-5:ssä poistaa (eikä kannata). Ensinmainittu poistaa koko OBD2-protokollan käytöstä ja jälkimmäinen on turha muuttaa 9-5:ssä koska evap systeemi on kaikissa, 9-3 on eri juttu jossa sitä ei ole kuin Aerossa.

Lightoff on hifistelyä, mutta jos seurailet kalibraatioita jotka liittyy prekatin lämmitykseen (lightoff) niin voit poistaa sytkän myöhäistyksen ja siihen liittyvän kierrosluvun korotuksen kylmästartin jälkeen koska prekattia ei vanhemmissa autoissa ole. Tarvittavat voi päätellä ihan karttojen ja parametrien kuvauksista, mutta ei tuota liene suurta tarvetta poistaa. Näitä löytyy kun laittaa vaikka symbolinimen perusteella hakuun *lightoff* tms. Idle ja Ignition on ne mihin tämä vaikuttaa.

InjCorr symbolin alta löytyy korjauskartta akkujännitteen funktiona suuttimen aukeamisajan kompensointiin. Jos vertaat compare-funktiolla alkuperäistä binääriä ja uudempaa niin huomaat eron, uudemmat ruskeat suuttimet ovat hitaammat kuin vanhat punaiset ja vaativat hieman enemmän kompensaatiota. Kopioi vaan oikea kartta paikalleen sen mukaan mitkä suuttimet autossa on.
Kah, löytyihän ne kohdat sieltä t7suitesta kun tarpeeksi selaili. Kartan vaihtokin onnistui nätisti siihen vartavasten tehdyllä komennolla. Huomenna pinnejä juottamaan ja ihmettelemään flashaus softan saloja. Kiitoksia kovasti vinkeistä!
Jouttis
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Su Touko 31, 2009 15:45
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: T7 suite valmiita .binejä ? + pari nopeaa

Viesti Kirjoittaja Jouttis »

jcarlson kirjoitti:Ei ole tällä koneella nyt mitään softanpätkiä, mutta ei ne muutokset niin ihmeellisiä ole..

Tuon second lambdan poistoon toimii ruksaus pois firmware informaatiosta, sen lisäksi on syytä CatDiag:sta muuttaa raja-arvoja niin ettei testausta koskaan tehdä. Mahdollisuuksia on monta, vinkkinä esim. lämpötilat tai kierrosluvut sellaisiksi jotka ei ikinä toteudu.

OBD2 bittiä ja EvapEquipmenttia ei tarvitse 9-5:ssä poistaa (eikä kannata). Ensinmainittu poistaa koko OBD2-protokollan käytöstä ja jälkimmäinen on turha muuttaa 9-5:ssä koska evap systeemi on kaikissa, 9-3 on eri juttu jossa sitä ei ole kuin Aerossa.

Lightoff on hifistelyä, mutta jos seurailet kalibraatioita jotka liittyy prekatin lämmitykseen (lightoff) niin voit poistaa sytkän myöhäistyksen ja siihen liittyvän kierrosluvun korotuksen kylmästartin jälkeen koska prekattia ei vanhemmissa autoissa ole. Tarvittavat voi päätellä ihan karttojen ja parametrien kuvauksista, mutta ei tuota liene suurta tarvetta poistaa. Näitä löytyy kun laittaa vaikka symbolinimen perusteella hakuun *lightoff* tms. Idle ja Ignition on ne mihin tämä vaikuttaa.

InjCorr symbolin alta löytyy korjauskartta akkujännitteen funktiona suuttimen aukeamisajan kompensointiin. Jos vertaat compare-funktiolla alkuperäistä binääriä ja uudempaa niin huomaat eron, uudemmat ruskeat suuttimet ovat hitaammat kuin vanhat punaiset ja vaativat hieman enemmän kompensaatiota. Kopioi vaan oikea kartta paikalleen sen mukaan mitkä suuttimet autossa on.
Tontsa vissiin sai jo tarvitsemansa, mutta pari lisäjuttua:

Olen tosiaan ruksannut vain second lambdan firmware infosta pois - CatDiagCaliin en ole koskenut. Missä tuon pitäisi näkyä jos yrittää tehdä tarkistuksia?

LightOff hifistely toimii nollaamalla:

IdleCal.ST_EnableLoffRpm
IgnLoffCal.ST_Enable
IgnTempCal.ST_Enable

Riittääkö suuttimien takia pelkkä InjCorrCalBattCorrTab vai pitäisikö siirtää myös BFuelCal kartat?
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: T7 suite valmiita .binejä ? + pari nopeaa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jouttis kirjoitti: Tontsa vissiin sai jo tarvitsemansa, mutta pari lisäjuttua:

Olen tosiaan ruksannut vain second lambdan firmware infosta pois - CatDiagCaliin en ole koskenut. Missä tuon pitäisi näkyä jos yrittää tehdä tarkistuksia?

LightOff hifistely toimii nollaamalla:

IdleCal.ST_EnableLoffRpm
IgnLoffCal.ST_Enable
IgnTempCal.ST_Enable

Riittääkö suuttimien takia pelkkä InjCorrCalBattCorrTab vai pitäisikö siirtää myös BFuelCal kartat?
Joissain autoissa syttyy CE "heikon katin toiminnan" takia jos CatDiagCal ei ole muokattu. Voi riippua siitä onko se kakkoslambda siellä vielä olemassa fyysisesti vai ei, varmuuden vuoksi olen aina sen disabloinut jos autossa ei prekattia ole.

Pelkkä akkujännitekorjaus riittää mielestäni. Bensakarttojen erot on joskus suurempia saman suutintyypin mutta eri vuosimallien välillä kuin eri suutintyyppien välillä. Kyseessä enemmän eritasoista hifistelyä alipainealueille niille lyhyille pätkille kun auto kulkee open loopissa ennen lambdan lämpeämistä. Liittyy enemmän siis tyyppihyväksyntätesteihin jne. kuin oikeaan elämään, mitään käytännön eroa en ole huomannut.
Isoilla kuormilla BFuel kartta on yleensä erittäin samantapainen (uudemmissa monesti laihennettu tehon saamiseksi), mutta useimmat vakiokartat vetää suuttimet selälleen kohtalaisen aikaisessa vaiheessa tuottaen ~10 AFR tuloksia, laihentamalla jonnekkin 11,5 tienoille vielä turvallisuus pysyy mutta nettoaa hieman vääntöä ja tehoa.

Parilla autolla on muuten jo penkissä havaittu että T7Suiten ennustama AFR/Lambda pitää erittäin hyvin paikkansa niin kauan kun suutinten DC ei mene yli 100%, toisin sanoen ilmamassamittari on hyvin tarkka ehjänä ollessaan ja tietää täyskaasulla varsin luotettavasti paljonko ilmaa koneeseen menee.

Samoin T7suiten käyttämä arvausvakio (3,1mg/C = 1Nm) ilmamassan konvertoinnissa väännöksi on osoittatunut ainakin stage1-3 peleissä yllättävän tarkaksi jos seos ja sytytysennakko ovat sopivan kohdallaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jouttis
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Su Touko 31, 2009 15:45
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: T7 suite valmiita .binejä ? + pari nopeaa

Viesti Kirjoittaja Jouttis »

jcarlson kirjoitti: Joissain autoissa syttyy CE "heikon katin toiminnan" takia jos CatDiagCal ei ole muokattu. Voi riippua siitä onko se kakkoslambda siellä vielä olemassa fyysisesti vai ei, varmuuden vuoksi olen aina sen disabloinut jos autossa ei prekattia ole.

Pelkkä akkujännitekorjaus riittää mielestäni. Bensakarttojen erot on joskus suurempia saman suutintyypin mutta eri vuosimallien välillä kuin eri suutintyyppien välillä. Kyseessä enemmän eritasoista hifistelyä alipainealueille niille lyhyille pätkille kun auto kulkee open loopissa ennen lambdan lämpeämistä. Liittyy enemmän siis tyyppihyväksyntätesteihin jne. kuin oikeaan elämään, mitään käytännön eroa en ole huomannut.
Isoilla kuormilla BFuel kartta on yleensä erittäin samantapainen (uudemmissa monesti laihennettu tehon saamiseksi), mutta useimmat vakiokartat vetää suuttimet selälleen kohtalaisen aikaisessa vaiheessa tuottaen ~10 AFR tuloksia, laihentamalla jonnekkin 11,5 tienoille vielä turvallisuus pysyy mutta nettoaa hieman vääntöä ja tehoa.

Parilla autolla on muuten jo penkissä havaittu että T7Suiten ennustama AFR/Lambda pitää erittäin hyvin paikkansa niin kauan kun suutinten DC ei mene yli 100%, toisin sanoen ilmamassamittari on hyvin tarkka ehjänä ollessaan ja tietää täyskaasulla varsin luotettavasti paljonko ilmaa koneeseen menee.

Samoin T7suiten käyttämä arvausvakio (3,1mg/C = 1Nm) ilmamassan konvertoinnissa väännöksi on osoittatunut ainakin stage1-3 peleissä yllättävän tarkaksi jos seos ja sytytysennakko ovat sopivan kohdallaan.
No, minulla ei ole udemmat softat huudelleet toisen lambdan perään (jota ei ole koskaan ollutkaan), joten annan tuon CatDiagCalin olla. BFuel kartat sen sijaan olen kopsannut - samoin sen endangle kartan InjAngCal.Map. Vaikea sitten sanoa onko vaikutusta vai ei.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: T7 suite valmiita .binejä ? + pari nopeaa

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Mulla on molemmat lambdat käytössä, jälkimmäinen siirretty koneen takakautta tarvikekatin taakse. Putki ollut paikoillaan viime tammikuusta ja "optimoitu" softa pari kuukautta. Eikä ole CE-valo muistutellut.
Vielä en ole leimalla käyttänyt, mutta uskoisin olevan läpihuutojuttu päästöjen osalta. Pakokaasu on haissut normaalille ja sid infosta mulkoiltuna arvot normaaleissa rajoissa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Tontsa
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Maalis 31, 2010 09:40

Re: T7 suite valmiita .binejä ? + pari nopeaa

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Melko hieno homma oli tämä päivitys. Aeron softa em. modifikaatioilla, kaikki pelaa hyvin testilenkit kunnes vähän reippaampi kauppareissun kiihdytys ja check engine vilahtaa sekunnin pari ja moottori paskaksi. Näinhän sen pitiki mennä :roll: Suoraan paaliin vai mikähän täsä on meininki.. :(
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: T7 suite valmiita .binejä ? + pari nopeaa

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

ei voi kyllä muuta sanoa ku että EVO, ei millää pahalla

sehä o aina muitten vika jos porsii
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: T7 suite valmiita .binejä ? + pari nopeaa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos halkaisi männän niin melko todennäköistä että ilmamassamittari oli rikki, semmoisia nää T7 koneet on. Tosin yleensä vaatii stage3 softan GT17 ahtimen kanssa, TD04 kanssa riittää täysin vakio Aerokin.
Kaasusta kannattaa nostaa välittömästi jos alkaa CE vilkkumaan polkiessa -> joko misfire ja katti kohta entinen tai nakutus ja mäntä kohta entinen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tontsa
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Maalis 31, 2010 09:40

Re: T7 suite valmiita .binejä ? + pari nopeaa

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Hei, hetkinen! Ei tässä kukaan ole ketään syytellyt. Päivitys onnistui hyvin ja kaikki pelasi mainiosti pitemmätkin testilenkit. Kiitokset siitä. Vaikuttaa siltä että jotain olis hajonnu ilman uusia ohjelmiakin ennemmin tai myöhemmin. Täytyy avata ja ihmetellä :lol:
Vastaa Viestiin