Tuota luokkaa putkisto dp:ltä asti teetettynä maksaa, kokemusta on edellisestä autosta. Itse en jaksaisi edes säätää sen vakiokatin kanssa, kun mainitulla parilla satasella saa 3" katin, joka virtaa hyvin ja menee päästötestistä heittämällä läpi.[/quote]
Totta, onhan siinä ylim. hommaa. Tuli edellisen auton kanssa kokeiltua tp / kat vaihtoa aina katsastukseen.
Kerran inssi sanoi, että "sulla on toi putki vähän alhaalla", kun auto oli madallettu. Meinasi lipsahtaa, että haitanneeko tuo kun se on kiinni tän viikon pidit kuitenkin suuni kiinni.
Viimeksi muokannut SiipiSaapi, Pe Syys 17, 2010 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Katsastuksessa huomasin että alkaa noi pötöt olee varmaan vuoden kuluttua vaihtokunnossa.
Mieli tekee laittaa 3" ränniä tilalle jos jotain alkaa tekee. Katsatus mies vaan mainitsi että kunhan putkisto on E-hyväksytty niin saa laittaa vaikka mitä ränniä!
Auto on MY01 farkku.
Onko noi myynnissä olevat putkistot mitkää E-hyväksyttyjä?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab.96 kirjoitti:
Onko noi myynnissä olevat putkistot mitkää E-hyväksyttyjä?
Tuli vaan mieleen, mistäs katsastuksessa osaavat kysellä onko jollain putkistolla E-hyväksyntää vai ei ?
Faktahan on, että kukaan ei-merkki sarjoja valmistava paja ei tuota E-tyyppihyväksyntä lupa juttua osta sen suuren hinnan takia, eli teoriassa mihinkään autoon ei saisi laittaa ko. pajojen sarjaa.
SiipiSaapi kirjoitti:Tuli vaan mieleen, mistäs katsastuksessa osaavat kysellä onko jollain putkistolla E-hyväksyntää vai ei ?
Putkessa näkyvästä leimasta.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Ja sitten kun on sattunut löytämään sellaisen katsastuskonttorin, että ylipäätään alkavat etsiä hyväksyntä leimoja putkesta, niin siinä missä putken leimat ovat on luonnollisesti osunut kivi tai kanto jollain mökkitiellä, ellei ole jo ajan saatossa muuten kulunut tai peittynyt johonkin tahnaan.
Varsinaisesti itse putkesta kiinnostuneita katsareita ei ole tullut vastaan, mutta katista kiinnostuneita kylläkin.
Katin leimoille käy hyvin helposti samanlailla kuin yllä kerrottu. Jos haluaa hifistellä niin noita lyöntinumeroita ja kirjaimia myydään kyllä autotarvikeliikkeissä...
Asiallisesta putkifirmasta saa certifikaatteja CE hyväksytyille kateille, joista saa numerot ja leimat tarvittaessa.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
testing1 kirjoitti:Ja sitten kun on sattunut löytämään sellaisen katsastuskonttorin, että ylipäätään alkavat etsiä hyväksyntä leimoja putkesta, niin siinä missä putken leimat ovat on luonnollisesti osunut kivi tai kanto jollain mökkitiellä, ellei ole jo ajan saatossa muuten kulunut tai peittynyt johonkin tahnaan.
Varsinaisesti itse putkesta kiinnostuneita katsareita ei ole tullut vastaan, mutta katista kiinnostuneita kylläkin.
Katin leimoille käy hyvin helposti samanlailla kuin yllä kerrottu. Jos haluaa hifistellä niin noita lyöntinumeroita ja kirjaimia myydään kyllä autotarvikeliikkeissä...
Asiallisesta putkifirmasta saa certifikaatteja CE hyväksytyille kateille, joista saa numerot ja leimat tarvittaessa.
Vaihda konttoria......nopeasti.....
Lisäksi voi vilauttaa omaa TÜV paperia inssille, niin homman pitäisi hoitua.
testing1 kirjoitti:Ja sitten kun on sattunut löytämään sellaisen katsastuskonttorin, että ylipäätään alkavat etsiä hyväksyntä leimoja putkesta, niin siinä missä putken leimat ovat on luonnollisesti osunut kivi tai kanto jollain mökkitiellä, ellei ole jo ajan saatossa muuten kulunut tai peittynyt johonkin tahnaan.
Varsinaisesti itse putkesta kiinnostuneita katsareita ei ole tullut vastaan, mutta katista kiinnostuneita kylläkin.
Katin leimoille käy hyvin helposti samanlailla kuin yllä kerrottu. Jos haluaa hifistellä niin noita lyöntinumeroita ja kirjaimia myydään kyllä autotarvikeliikkeissä...
Asiallisesta putkifirmasta saa certifikaatteja CE hyväksytyille kateille, joista saa numerot ja leimat tarvittaessa.
Menee hiukan ot, mutta miten ylipäänsä etukatin tarve? Saako läpi katsastuksesta ilman?
quote]Menee hiukan ot, mutta miten ylipäänsä etukatin tarve? Saako läpi katsastuksesta ilman?[/quote]
Villi arvaus , vaikka menee päästöistä läpi. Jos "setä" havaitsee paikan, jossa katin pitäisi olla (en tiedä onko pohjassa "ootraus") niin voi ruveta leimoja yms hyväksyntöjä kyselemään.
ps. mielivaltasta tuohuahan tuo muutenkin on hinnoittelun , että inssin suhteen
nix0n kirjoitti:Onko kukaan tilanut maptunilta JT:n putkea femmaan?
Alkaa kohta mennä hermo tuohon speedpartsiin, kun ei tunnu sitä putkea ilmestyvän, yli 2kk jo odoteltu
Noniin vastataan itse. Eli tuli putki alle viikossa ja erinomainen palvelu! Turbomeckiltä tuli sitten downpipe racekatilla
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
SiipiSaapi kirjoitti:Onkos se nyt sitten E-hyväksytty
Ei ole leiman leimaa katissa, saatikka mitään E-hyväksyntää koko putkistossa
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Saab.96 kirjoitti:Katsastuksessa huomasin että alkaa noi pötöt olee varmaan vuoden kuluttua vaihtokunnossa.
Mieli tekee laittaa 3" ränniä tilalle jos jotain alkaa tekee. Katsatus mies vaan mainitsi että kunhan putkisto on E-hyväksytty niin saa laittaa vaikka mitä ränniä!
Auto on MY01 farkku.
Onko noi myynnissä olevat putkistot mitkää E-hyväksyttyjä?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-