![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Jotain vanhaa keskuteluakin löysin googella mutta ei tainnut olla ihan samat tuumailut.
Eikös tuo tee mankkuvenasta virattoman juuri silloin kun sen pitäisi toimia?.Ekitheman kirjoitti:Vaan eikös tuo bleedi kuitenkin ole parempi laittaa mankulta lähtevään w-letkuun kuin yrittää koko venttiiliä moisella korvata???
Kyllähän se näin taitaa ollaa, mutta tuo ruuvi olisi ''yksinkertaisempi''. Noo joku kommentoi tähän, että mitäs vaikeaa siitä boksin modaamisessa on jne. Hyöty tässä bleedissä olisi tarve olla muuttamatta itse boksia, mutta eihän katastusmieskään tykkään moisia ruuveja katsella. Eli taitaa olla turhaa leikkimistä nostaa ahtoja ruuvilla ja ennemmin boksin kimppuun? Kuinkas sitä sieltä boksista säädetään ja jos löytyy jo keskustelu niin linkkiä vain tänne.Jatra kirjoitti:Mikä olisi rakennelman hyöty verrattuna modattuun apc:hen? Tai siis onko multa mennyt jotain oleellista ohi, eikö apc-mankkuvena-systeemi ole perus "turboruuvista" kehittyneempi versio jolla esim. mäntien sulattaminen tai koneen muuten vaan tuhoaminen on hiukan hankalampaa?
Laita ennemmin T7 magneettiventtiilikonversio, vesa67:lla myynnissä foorumilla.jupe_e kirjoitti:Itseä kiinnostais kanssa toi mankkuvenan korvaaminen rajapaineventtiilillä. Oma T5 mankkuvena on ilmeisesti tulossa tiensä päähän. Auto on NG900 Stage3. Ahdot seilaa pari kertaa n. 1,3bar-1,0bar +4krpm kohdalla ja sitten tasaantuu 1,0baariin. Ilmeisesti ohjelmallisesti kyseisessä kohdassa tiputetaan ahtopainetta. Jos korvais tosiaan mankkuvenan rajapaineventtiilillä ja säätäis sen kilon paikkeille...
jupe_e kirjoitti:Itseä kiinnostais kanssa toi mankkuvenan korvaaminen rajapaineventtiilillä. Oma T5 mankkuvena on ilmeisesti tulossa tiensä päähän. Auto on NG900 Stage3. Ahdot seilaa pari kertaa n. 1,3bar-1,0bar +4krpm kohdalla ja sitten tasaantuu 1,0baariin. Ilmeisesti ohjelmallisesti kyseisessä kohdassa tiputetaan ahtopainetta. Jos korvais tosiaan mankkuvenan rajapaineventtiilillä ja säätäis sen kilon paikkeille...
T5 epäkuntoisen mankkuvenan "fiitserinä" on huojuvat ahdot, fuelcutit ja "kosmisista" voimista johtuvat maksimiahtopaineen muuttuminen.jupe_e kirjoitti:Hyvin on tiedossa ketkä T7 modeja tekee, eikä se tässä varmaan ollut edes keskusetelun ideana. Ajatuksena oli, et aiheuttaako se mitään ongelmia, jos pyydettyä ahtopainetta ei tavoiteta? Esim. Stage3 ja rajapaineventtiilillä ahdot kiloon?
Kunhan megan kartat on okei, eli ei vedä missään kohdin laihalle.sisse kirjoitti:Tuikkaan megasquirtin kiinni, niin sitten bleedi on okei?
Joo kylhän tää valaisi, vaikka mun vanhus ei T5 tai T7 ole koskaan kuullutkaan :/