Mankkuvena--> Bleedi
Re: Mankkuvena--> Bleedi
kyllä ne moottorit porsii ihan mankkuvenoillakin jos kartat ei kunnossa.
En nää mitään ongelmaa maltillisella "peruspaineiden" nostamisella. Ottaen huomioon että ne kartat on kunnossa.
Pitäähän ne kartat olla kunnossa tai ainakin sinne päin mankku ohjauksellakin. Muuten saattaa jäädä paineet nousematta.
Onhan se tietty parempi jos saa ahtoja tiputettua tietyssä tilanteessa. Mutta minusta ei liity tähän topikkiin?
En nää mitään ongelmaa maltillisella "peruspaineiden" nostamisella. Ottaen huomioon että ne kartat on kunnossa.
Pitäähän ne kartat olla kunnossa tai ainakin sinne päin mankku ohjauksellakin. Muuten saattaa jäädä paineet nousematta.
Onhan se tietty parempi jos saa ahtoja tiputettua tietyssä tilanteessa. Mutta minusta ei liity tähän topikkiin?
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: Mankkuvena--> Bleedi
Ihan uteliasuudesta kysyisin miten mahtaa tuollaisissa japanilaisissa urheiluautoissa olla tämä hoidettu, kun esim. Nuorten poikien takapotku turbo nissaneissa tuppaa hyvinkin usein löytymään bleedi. Taitaa olla ''suojelut'' hoidettu jollakin muulla tapaa? Varmasti on kuitenkin tietokonepohjasesti antureilla...
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Re: Mankkuvena--> Bleedi
Oiskohan niissä nuorten poikien takapotku nismoissa vaan fuel cut defender ja kovaa ajoa?
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
Re: Mankkuvena--> Bleedi
Niiden japsiautojen ahtopaineen ohjaus on primitiivinen verrattuna Saabiin. Yleensä joo fuel cut disabloidaan ja sitten vaan turboruuvista ahtoja sopivasti ja toivotaan ettei nakuta konetta hajalle. Sytkänmyöhäistystä se ECU voi silti nakutustilanteessa silloin tehdä mutta itse ahtojen ohjaus noissa on tehtaaltakin aika passiivinen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mankkuvena--> Bleedi
No voi perksele ku ei tullu mielee ku just aina kaveri kyydis karjutaa ku ei oo zuikkiksen lastu kiinni ni hakkaa fuelkuttii 0.7ahdoilJur1 kirjoitti:Oiskohan niissä nuorten poikien takapotku nismoissa vaan fuel cut defender ja kovaa ajoa?
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Re: Mankkuvena--> Bleedi
Tänään tuli sitten vastaan 9000 Aero, missä oli Harisen asentama turboruuvi ja auton softa oli muuten täysin vakio. DI-kasetti oli sökönä ja mankkuvena samoten. Säädettiin kuitenkin softa kohdilleen ehjien osien kera ja riipastiin toi turboruuvi samalla veke häiritsemästä -> Aero alkoi liikkumaan melkoisen iloisesti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Mankkuvena--> Bleedi
Löytykö hanskalokerosta dynolappua.
Harisen penkistä varmaan 310hv tuolla ruuvilla
Harisen penkistä varmaan 310hv tuolla ruuvilla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Mankkuvena--> Bleedi
500hv vähintään.DIggItaLLr kirjoitti:Löytykö hanskalokerosta dynolappua.
Harisen penkistä varmaan 310hv tuolla ruuvilla
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Mankkuvena--> Bleedi
Kuulemma oli Harinen penkittäny 480NmDIggItaLLr kirjoitti:Löytykö hanskalokerosta dynolappua.
Harisen penkistä varmaan 310hv tuolla ruuvilla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Mankkuvena--> Bleedi
Eihän nyt 480Nm niin paljo vielä ku itellä irtos aikoinaan BSR Stage 3lla OG9-3 Aerosta 456Nm tjs... ST-Motorsin penkissä.karg kirjoitti:Kuulemma oli Harinen penkittäny 480NmDIggItaLLr kirjoitti:Löytykö hanskalokerosta dynolappua.
Harisen penkistä varmaan 310hv tuolla ruuvilla
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Mankkuvena--> Bleedi
Niin, mä en ymmärrä vaan miten täälä porukka puhuu, että Bleedillä vetää liian laihalle ja männät sulaa Bleedinhän saa nimenomaan tarkasti säädettyä haluamallesi ahdoille. Jos haluat Bleedin laittaa 1,25@bar, niin se ahtaa sen eikä yhtään enempää. Tämä siis ainakin TurboSmart bleedillä. Tietysti, jos W-Letku lähtee irti niin vain taivas rajana ja voihan se irrota myös mankustakin
Mutta tuota Bleediä suosin vain nuissa OG-Turboissa. Niissä nuo APC-Vehkeet toimii niin vaihtelevalla menestyksellä.
Sitten taas Trionic veihkeisiin en sotkisi Bleediä.
Mutta tuota Bleediä suosin vain nuissa OG-Turboissa. Niissä nuo APC-Vehkeet toimii niin vaihtelevalla menestyksellä.
Sitten taas Trionic veihkeisiin en sotkisi Bleediä.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Mankkuvena--> Bleedi
Ja Harinen velottanut hymyssä suu paskasta 6-800€karg kirjoitti:Tänään tuli sitten vastaan 9000 Aero, missä oli Harisen asentama turboruuvi ja auton softa oli muuten täysin vakio. DI-kasetti oli sökönä ja mankkuvena samoten. Säädettiin kuitenkin softa kohdilleen ehjien osien kera ja riipastiin toi turboruuvi samalla veke häiritsemästä -> Aero alkoi liikkumaan melkoisen iloisesti
Jostain lukenut että Harisen dyno näyttää mitä sattuu, joku oli toiseen dyno penkkii menny nii tippunut "lupaamasta" tehosta.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1