Mankkuvena--> Bleedi

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mankkuvena--> Bleedi

Viesti Kirjoittaja SonmH »

kyllä ne moottorit porsii ihan mankkuvenoillakin jos kartat ei kunnossa.

En nää mitään ongelmaa maltillisella "peruspaineiden" nostamisella. Ottaen huomioon että ne kartat on kunnossa.

Pitäähän ne kartat olla kunnossa tai ainakin sinne päin mankku ohjauksellakin. Muuten saattaa jäädä paineet nousematta.

Onhan se tietty parempi jos saa ahtoja tiputettua tietyssä tilanteessa. Mutta minusta ei liity tähän topikkiin?
Väärinviritys stage 3 1x2-1
sisse
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 13:02
Paikkakunta: Turku ja ympäristö

Re: Mankkuvena--> Bleedi

Viesti Kirjoittaja sisse »

Ihan uteliasuudesta kysyisin miten mahtaa tuollaisissa japanilaisissa urheiluautoissa olla tämä hoidettu, kun esim. Nuorten poikien takapotku turbo nissaneissa tuppaa hyvinkin usein löytymään bleedi. Taitaa olla ''suojelut'' hoidettu jollakin muulla tapaa? Varmasti on kuitenkin tietokonepohjasesti antureilla...
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX

''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Jur1
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 14:54
Paikkakunta: Lappeenranta / Kotka

Re: Mankkuvena--> Bleedi

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

Oiskohan niissä nuorten poikien takapotku nismoissa vaan fuel cut defender ja kovaa ajoa? :lol:
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mankkuvena--> Bleedi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Niiden japsiautojen ahtopaineen ohjaus on primitiivinen verrattuna Saabiin. Yleensä joo fuel cut disabloidaan ja sitten vaan turboruuvista ahtoja sopivasti ja toivotaan ettei nakuta konetta hajalle. Sytkänmyöhäistystä se ECU voi silti nakutustilanteessa silloin tehdä mutta itse ahtojen ohjaus noissa on tehtaaltakin aika passiivinen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
sisse
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 13:02
Paikkakunta: Turku ja ympäristö

Re: Mankkuvena--> Bleedi

Viesti Kirjoittaja sisse »

Jur1 kirjoitti:Oiskohan niissä nuorten poikien takapotku nismoissa vaan fuel cut defender ja kovaa ajoa? :lol:
No voi perksele ku ei tullu mielee ku just aina kaveri kyydis karjutaa ku ei oo zuikkiksen lastu kiinni ni hakkaa fuelkuttii 0.7ahdoil :)
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX

''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mankkuvena--> Bleedi

Viesti Kirjoittaja karg »

Tänään tuli sitten vastaan 9000 Aero, missä oli Harisen asentama turboruuvi ja auton softa oli muuten täysin vakio. :lol: DI-kasetti oli sökönä ja mankkuvena samoten. Säädettiin kuitenkin softa kohdilleen ehjien osien kera ja riipastiin toi turboruuvi samalla veke häiritsemästä -> Aero alkoi liikkumaan melkoisen iloisesti :)
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Mankkuvena--> Bleedi

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Löytykö hanskalokerosta dynolappua.
Harisen penkistä varmaan 310hv tuolla ruuvilla :lol:
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Mankkuvena--> Bleedi

Viesti Kirjoittaja nugge »

DIggItaLLr kirjoitti:Löytykö hanskalokerosta dynolappua.
Harisen penkistä varmaan 310hv tuolla ruuvilla :lol:
500hv vähintään.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mankkuvena--> Bleedi

Viesti Kirjoittaja karg »

DIggItaLLr kirjoitti:Löytykö hanskalokerosta dynolappua.
Harisen penkistä varmaan 310hv tuolla ruuvilla :lol:
Kuulemma oli Harinen penkittäny 480Nm :)
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Mankkuvena--> Bleedi

Viesti Kirjoittaja nugge »

karg kirjoitti:
DIggItaLLr kirjoitti:Löytykö hanskalokerosta dynolappua.
Harisen penkistä varmaan 310hv tuolla ruuvilla :lol:
Kuulemma oli Harinen penkittäny 480Nm :)
Eihän nyt 480Nm niin paljo vielä ;) ku itellä irtos aikoinaan BSR Stage 3lla OG9-3 Aerosta 456Nm tjs... ST-Motorsin penkissä.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Mankkuvena--> Bleedi

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Niin, mä en ymmärrä vaan miten täälä porukka puhuu, että Bleedillä vetää liian laihalle ja männät sulaa :roll: Bleedinhän saa nimenomaan tarkasti säädettyä haluamallesi ahdoille. Jos haluat Bleedin laittaa 1,25@bar, niin se ahtaa sen eikä yhtään enempää. Tämä siis ainakin TurboSmart bleedillä. Tietysti, jos W-Letku lähtee irti niin vain taivas rajana ja voihan se irrota myös mankustakin :wink:

Mutta tuota Bleediä suosin vain nuissa OG-Turboissa. Niissä nuo APC-Vehkeet toimii niin vaihtelevalla menestyksellä.

Sitten taas Trionic veihkeisiin en sotkisi Bleediä.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
TolTuo
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 12:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Mankkuvena--> Bleedi

Viesti Kirjoittaja TolTuo »

karg kirjoitti:Tänään tuli sitten vastaan 9000 Aero, missä oli Harisen asentama turboruuvi ja auton softa oli muuten täysin vakio. :lol: DI-kasetti oli sökönä ja mankkuvena samoten. Säädettiin kuitenkin softa kohdilleen ehjien osien kera ja riipastiin toi turboruuvi samalla veke häiritsemästä -> Aero alkoi liikkumaan melkoisen iloisesti :)
Ja Harinen velottanut hymyssä suu paskasta 6-800€ :D
Jostain lukenut että Harisen dyno näyttää mitä sattuu, joku oli toiseen dyno penkkii menny nii tippunut "lupaamasta" tehosta.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Vastaa Viestiin