Tonnarin etuputkesta
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 18:26
- Paikkakunta: Helsinki
Tonnarin etuputkesta
Morjens!
Paljastui sitten minullekin tuo karu totuus tonnarin orggisetuputkesta. Eihän tollaisia kuristimia sais turbossa olla edes vakiona!
Kysymys kuuluukin: Mistä löytyis uutta etuputkea varten laippa tai kriittiset mitat, jos sellaisen väsäis omakätisesti?
Onko kellään kokemuksisa etuputken raketelusta, mitä pitäs huomioida erityisesti?
JT ois tietysti valmistavarana vaihtoehto mutta mistä ja mihin hintaan niitä nyt saikaan, kun tuo speedfartsin toimitukset alkoi takkuilemaan?
Paljastui sitten minullekin tuo karu totuus tonnarin orggisetuputkesta. Eihän tollaisia kuristimia sais turbossa olla edes vakiona!
Kysymys kuuluukin: Mistä löytyis uutta etuputkea varten laippa tai kriittiset mitat, jos sellaisen väsäis omakätisesti?
Onko kellään kokemuksisa etuputken raketelusta, mitä pitäs huomioida erityisesti?
JT ois tietysti valmistavarana vaihtoehto mutta mistä ja mihin hintaan niitä nyt saikaan, kun tuo speedfartsin toimitukset alkoi takkuilemaan?
leikkat sitä alkuperäisestä etuputkesta muutaman sentin pituudelta sen alkuosan irti, siis sen laippaosan. Sitten tarvitset 2-3kpl 90asteen mutkaa rippuen miten mitoitat mutkat ja putken. Putken täytyy taipua heti turbolta lähdettäessä alaspäin, muuten se ei mahdu kulkemaan siellä ahtaassa ja osuu vesiletkuun joka on tosi lähellä sitä etuputkea! Tehtäessä esim. 3"putkesta joudut typistämään sitä 3"putkea jotta se olisi saman paksuinen kuin se alkuperainen alkuosa. Typistäminen tapahtuu helpoiten rälläköimällä n 5-10kpl viiltoja tämän 3" putken päähän, ja hakkaamalla syntyneet "lipareet" sisäänpäin niin että putken halkaisia pienenee ja on yhteen sopiva sen alkuperäisen alkupalan kanssa. Jos teet 3"putkesta niin joudut litistämään putkea etupalkin kohdalta ja vääntämään etupalkkia...Jos teet 2.5" putkesta niin voi mahtua litistelemättä/vääntämättä mutta 3" on parempi virtausten kannalta. Kannattaa laittaa etuputken ja itse pakoputken väliin joustopala niin turbon/etuputken kiinnitys ei rasitu ja putki asettuu paremmin paikalleen!
Kannattaa ihmeessä rakentaa tai ostaa sinne se parempi downpipe! Sullakin se vois vaikuttaa aika paljon...Ainakin jos tuossa uudemmassa tontussa on yhtä huono se vakio etupätkä kuin omassa vanhemmassa oli!Milli kirjoitti:Pitäs itekki saaha aikaseksi alkaa suunnitteleen tota 3" downpipea.Tilaamalla pääsis kyllä helpommalla...
Tietääkö joku paljonkos pro-streetillä maksaa nuo downpipet 9000:een??
Kun kerran moiselle kapistukselle näyttää tuota kysyntää oleven niin paljonkohan mahtaisi porukka kotikutoisesta versiosta maksaa? Kyseessä on siis omaan käyttöön tehty 3" alkuputki, jossa supistus originelliksi hammastangon kohdalla. Sopii paikoilleen ilman apurungon modifiointia.
Työnlaatu on siistiä (paitsi sovitus alkuperäiseen putkeen etuvaimentajan jälkeen) ja tiivistä, haitariputki luonnollisesti asennettu väliin ja ensimmäinen liitos tehty etuvaimentajan jälkeen eli kattikuskit joutuu tekemään uuden sovituksen.
Mikäli kiinnostusta löytyy niin voin lähipäivinä yrittää saada jonkinlaisia kuvia otettua.
Yhteydenotot mieluusti suoraan YV:llä tai vielä mieluummin sähköpostilla, kaikkia ei varmaankaan kiinnosta seurata tarjouskilpailua
Työnlaatu on siistiä (paitsi sovitus alkuperäiseen putkeen etuvaimentajan jälkeen) ja tiivistä, haitariputki luonnollisesti asennettu väliin ja ensimmäinen liitos tehty etuvaimentajan jälkeen eli kattikuskit joutuu tekemään uuden sovituksen.
Mikäli kiinnostusta löytyy niin voin lähipäivinä yrittää saada jonkinlaisia kuvia otettua.
Yhteydenotot mieluusti suoraan YV:llä tai vielä mieluummin sähköpostilla, kaikkia ei varmaankaan kiinnosta seurata tarjouskilpailua
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Näissä uudemmissakin on tosiaankin ahdas etuputki. pitäshän se saaha aikaseksi alkaa tekeen.Mut siks kyselen hintoja että jos sitteki tilais.. Pääsis huomattavasti helpommalla. Vaatiiko tuo muuta jos tilaa ton 3" downpipen?Siis ku jotkut ovat tilailleet puslia,koneen kannakkeita...jarska kirjoitti:Kannattaa ihmeessä rakentaa tai ostaa sinne se parempi downpipe! Sullakin se vois vaikuttaa aika paljon...Ainakin jos tuossa uudemmassa tontussa on yhtä huono se vakio etupätkä kuin omassa vanhemmassa oli!
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 18:26
- Paikkakunta: Helsinki
Tonnarin etuputkesta
Morjens!
Kyselin JT:n 3" etuputken ja laipan hintaa Pro-Carservicestä ja sain vastaukseksi seuraavaa:
"Ahtimelle tuleva 2,5" putkenpätkä ja laippa löytyvät eli tuotenumerot 53,4741 ja 53,4743. Hinta yhteensä 25e. Etuputkea ei ole hyllyssä. 3" etuputki ilman kattia maksaa 260e".
Kyselin JT:n 3" etuputken ja laipan hintaa Pro-Carservicestä ja sain vastaukseksi seuraavaa:
"Ahtimelle tuleva 2,5" putkenpätkä ja laippa löytyvät eli tuotenumerot 53,4741 ja 53,4743. Hinta yhteensä 25e. Etuputkea ei ole hyllyssä. 3" etuputki ilman kattia maksaa 260e".
Koneen ei tosiaan kärsi paljon heilua että tuo 3" rööri osuu etupalkkiin! Vaikka olen vääntänyt etupalkissa olevaa liparetta ja vastaavasti litistänyt putkea,, niin silti tahtoo väkisellä putki kolista välillä! Pitäis laittaa itselle vielä se joustopala sinne downpipen ja loppu putkiston väliin niin rauhoittas myös osaltaan downpipen elämää...Milli kirjoitti:Näissä uudemmissakin on tosiaankin ahdas etuputki. pitäshän se saaha aikaseksi alkaa tekeen.Mut siks kyselen hintoja että jos sitteki tilais.. Pääsis huomattavasti helpommalla. Vaatiiko tuo muuta jos tilaa ton 3" downpipen?Siis ku jotkut ovat tilailleet puslia,koneen kannakkeita...jarska kirjoitti:Kannattaa ihmeessä rakentaa tai ostaa sinne se parempi downpipe! Sullakin se vois vaikuttaa aika paljon...Ainakin jos tuossa uudemmassa tontussa on yhtä huono se vakio etupätkä kuin omassa vanhemmassa oli!
Alla olevasta osoitteesta löytyy minun näkymys tuosta alkuputkesta. Aikaa tuommoisen tekemiseen hieman tuhraantuu, mutta istuuhan ihan suht nätisti.
http://personal.inet.fi/koti/cabbe/temp ... nails.html
http://personal.inet.fi/koti/cabbe/temp ... nails.html
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re:
Tuokin taitaa olla hieman auto/rakentaja/mistä tekee kohtainen juttu, oma 3" RST mahtui moitteettomasti.jarska kirjoitti:Jos teet 3"putkesta niin joudut litistämään putkea etupalkin kohdalta ja vääntämään etupalkkia...Jos teet 2.5" putkesta niin voi mahtua litistelemättä/vääntämättä mutta 3" on parempi virtausten kannalta.
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: Re:
Samoin mulla mahtus 3" hienosti ja jäi tilaakin vielä.vuorpe kirjoitti:Tuokin taitaa olla hieman auto/rakentaja/mistä tekee kohtainen juttu, oma 3" RST mahtui moitteettomasti.jarska kirjoitti:Jos teet 3"putkesta niin joudut litistämään putkea etupalkin kohdalta ja vääntämään etupalkkia...Jos teet 2.5" putkesta niin voi mahtua litistelemättä/vääntämättä mutta 3" on parempi virtausten kannalta.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-