Vesiruiskun rakentaminen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Gothika
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 06:21

Vesiruiskun rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Gothika »

Suunnitteilla vesiruiskun rakentaminen, ja tarrvitsisin hieman apua osien löytämiseen. Suurin osa on helppo löytää mistä vaan varaosapuljusta mutta esim pumpun ja suuttimien löytämisessä ongelmaa joten jos apuja löytyisi niin lopputuloksena sitten olisi muillekkin valmis osalista huokean (toivottavasti) vesiruikun rakentamiseen. Tarkoituksena löytää siis kotimaisista puljuista näitä. Päivittelen sitten kun osat on hankittu mitä koko keissiille tulee hintaa. Kiitos jo etukäteen!

Osalista:

1.Korkeapainepumppu (mistä?)
2.Suutin (mistä?)
3.Painekytkin, säädettävä (ohjaa pällekytkeytymistä ahtopaineen mukaan) (mistä?)
4.Yleisrele 12V30A Motonet/Biltema
5.Sulakepesä (Motonet/Biltema)
6.Sulake 20A Motonet/Biltema
7.Virtakytkin (jotta järjestelmän saa kytkettyä kokonaan pois käytöstä) Motonet/Biltema
8.Polttoaineletkua Motonet/Biltema
9.Tiivisterenkaita,nippusiteitä,sähköliittimiä,T-haaraa yms. Motonet/Biltema
Vesisäiliö (jostakin purkuautosta vaikka)
900 T8 Special
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Vesiruiskun rakentaminen

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tällä sivulla on selostettu mitä releitä joku on käyttänyt rakentaessaan vesisuhkutuksen. valitettavasti se on ruotsinkielinen, mutta ehkä joku tuttusi voi kääntää sen, ellet itse osaa kieltä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Vesiruiskun rakentaminen

Viesti Kirjoittaja V-M »

Joskus pähäilin samaa ja päättelin että tuollainen ajovalopesurin pumppu ajaa asian.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Vesiruiskun rakentaminen

Viesti Kirjoittaja core2 »

Kuukkelia kun käytin niin löytyi Joukon tekemä vesivirittely. Siinä on maininta myös komponenteistakin.
http://www.netma.fi/jouko/saab/performance.html
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Gothika
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 06:21

Re: Vesiruiskun rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Gothika »

core2 kirjoitti:Tällä sivulla on selostettu mitä releitä joku on käyttänyt rakentaessaan vesisuhkutuksen. valitettavasti se on ruotsinkielinen, mutta ehkä joku tuttusi voi kääntää sen, ellet itse osaa kieltä.
Molemmat kotimaiset menee. Tuossa systeemistä vain ei paineesta ole tietoakaan (vesi ei mene kovinkaan hienojakoisena moottoriin?) Käväsin motonetissä kattomassa tarvikemallista ajovalon painepesuria mutta siinä ei ollut speksesistä tietoakaan niinn en sitte viittiny ostaa. Oisko kellään kokemusta tuollasesta ?
core2 kirjoitti:Kuukkelia kun käytin niin löytyi Joukon tekemä vesivirittely. Siinä on maininta myös komponenteistakin.
http://www.netma.fi/jouko/saab/performance.html
Nuo on selailtu kans läpi, ja kuten jo aiemmin sanoin niin ois tarkotus koittaa vähä halvemmalla rakentaa, tuollasen valmiin systeemin kun saa jollain 200€:lla kotiovelle. Niin ja mielellään kotimaisista puljuista.
900 T8 Special
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Vesiruiskun rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ihan mielenkiinnosta, miksi vesiruisku?
Jos lisää tehoa hakusessa, isompaa ahdinta vaan pellin alle. Jos taas auto tuntuu kuumalla laiskalta, niin satasen kiina-ic kompensoi kivasti, eikä tartte lisäillä vettä säiliöön :).

Oletko tekemässä mitään muutoksia bensansyöttöön, vai haluatko kenties vesiruiskulla kompensoida liian laihan seoksen aiheuttamaa nakutusta?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Gothika
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 06:21

Re: Vesiruiskun rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Gothika »

Coltti kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, miksi vesiruisku?
Jos lisää tehoa hakusessa, isompaa ahdinta vaan pellin alle. Jos taas auto tuntuu kuumalla laiskalta, niin satasen kiina-ic kompensoi kivasti, eikä tartte lisäillä vettä säiliöön :).

Oletko tekemässä mitään muutoksia bensansyöttöön, vai haluatko kenties vesiruiskulla kompensoida liian laihan seoksen aiheuttamaa nakutusta?
Ihan vain huvin ja urheilun vuoksi :) sanotaan että tieteen nimissä :lol:

Ei näytä nakuttelevan kone ja iloisesti ahtaa punaisen puoleenväliin (ei vissiin ihan tervettä orkkis turbolla+pakoputkella) ?
900 T8 Special
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Vesiruiskun rakentaminen

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Saapahan soppaa laihennuttua ja syttyä lisää, vakioahtimella varmaan melko turhaa hommaa mutta harrasteluhan on kivvoo 8)

Onko tuo alla muuten halvimpia valmissettejä mitä löytyy? 135€ taitaa tehä euroina. http://www.coolingmist.com/detailmain.aspx?pid=cool150

Onko kokemuksia toimituksesta Suomeen ja mitä tulee loppusummaksi?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Gothika
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 06:21

Re: Vesiruiskun rakentaminen

Viesti Kirjoittaja Gothika »

j0ne kirjoitti:Saapahan soppaa laihennuttua ja syttyä lisää, vakioahtimella varmaan melko turhaa hommaa mutta harrasteluhan on kivvoo 8)

Onko tuo alla muuten halvimpia valmissettejä mitä löytyy? 135€ taitaa tehä euroina. http://www.coolingmist.com/detailmain.aspx?pid=cool150

Onko kokemuksia toimituksesta Suomeen ja mitä tulee loppusummaksi?

56$ postit. Eli kaikkineen joku ~170€ takakonttiin asennettava versio posteineen 200€ (sisältää tankin)
900 T8 Special
Vastaa Viestiin