Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?
Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?
Siis sinulla on autossa kiinni vakioboksi sekä sen lisäksi toinen ECU, johon on asennettu jokin muu softa?
Itse boksihan vaihtuu todella vauhdikkaasti, esim. kesken ajon, mutta vaatii vähän purkutoimenpiteitä eli hanskalokeron irrottamisen.
Vai ymmärsinkö ongelman väärin?
Itse boksihan vaihtuu todella vauhdikkaasti, esim. kesken ajon, mutta vaatii vähän purkutoimenpiteitä eli hanskalokeron irrottamisen.
Vai ymmärsinkö ongelman väärin?
Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?
Putten ongelmiin saatu jo apu.. Näin ainakin itse ymmärsin viestistä: "Lisä hp:t tänä perjantaina pellin alla". ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?
Jep, huomasin saman tuossa hieman alempana hieman myöhemmin...
Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?
Tätäkin on kokeiltu ja käytännössä vaikeutena tuli vastaan sen kantaliittimen kiinni saaminen ennenkuin vauhti autosta hiipui. Ja operaatiota oli tekemässä siis apukuski.Azanovix kirjoitti:Siis sinulla on autossa kiinni vakioboksi sekä sen lisäksi toinen ECU, johon on asennettu jokin muu softa?
Itse boksihan vaihtuu todella vauhdikkaasti, esim. kesken ajon, mutta vaatii vähän purkutoimenpiteitä eli hanskalokeron irrottamisen.
Vai ymmärsinkö ongelman väärin?
Lisäksi noissa kolkeissa yleensä on ajonesto (niinkuin tässäkin) joten sattumanvaraisella boksilla auto ei välttämättä käynnisty tollasen tempun jälkeen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?
Sen piti olla lähinnä homman helppoutta kuvaava termi; en ole itse kokeillut ajossa vaihtaa boksia.vesa67 kirjoitti:Tätäkin on kokeiltu ja käytännössä vaikeutena tuli vastaan sen kantaliittimen kiinni saaminen ennenkuin vauhti autosta hiipui. Ja operaatiota oli tekemässä siis apukuski.Azanovix kirjoitti:Siis sinulla on autossa kiinni vakioboksi sekä sen lisäksi toinen ECU, johon on asennettu jokin muu softa?
Itse boksihan vaihtuu todella vauhdikkaasti, esim. kesken ajon, mutta vaatii vähän purkutoimenpiteitä eli hanskalokeron irrottamisen.
Vai ymmärsinkö ongelman väärin?
Lisäksi noissa kolkeissa yleensä on ajonesto (niinkuin tässäkin) joten sattumanvaraisella boksilla auto ei välttämättä käynnisty tollasen tempun jälkeen.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mutta hyvä että selvensit kuitenkin, niin jää jonkun uteliaan kokeilut tekemättä ja isommat vauriot aiheutumatta.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?
Juu saabi sai uuden sydämmen kiitos vesa67 erinomaista työtä!jeippo kirjoitti:Putten ongelmiin saatu jo apu.. Näin ainakin itse ymmärsin viestistä: "Lisä hp:t tänä perjantaina pellin alla".
Kuivia asfaltteja ootellessa vai mitä jeippo
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 9-3 2.0t coupe -00 Stage 2
Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?
Heh ;D Että taas jaksaa hetken polkea ennenku haetaan lisää HeePoja ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kyllähän nuot tiet sulaa kovaa vauhtia.. vielä ku sulais nuot tien penkereetki, niin ei ois koko ajan auto ravassa.
Vielä olis kuitenki paljo tekemistä jotta sais nauttia kesästä..
Mm:
Kesägumit & vanteet
Turbo
Alustasarja
Uudet puslat
Huohotin päivitys
3"Putki loppuun asti ja haarotus tuplax
Rokki vehkeiden asennus loppuun
Äänieristys
Jarrujen päivitys
Siinä ainaki kaikki pakolliset..
Sit harkinnassa (tulee siis mutta ei tietoa aikataulusta vielä)
Cooleri
Uudet suuttimet
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kyllähän nuot tiet sulaa kovaa vauhtia.. vielä ku sulais nuot tien penkereetki, niin ei ois koko ajan auto ravassa.
Vielä olis kuitenki paljo tekemistä jotta sais nauttia kesästä..
Mm:
Kesägumit & vanteet
Turbo
Alustasarja
Uudet puslat
Huohotin päivitys
3"Putki loppuun asti ja haarotus tuplax
Rokki vehkeiden asennus loppuun
Äänieristys
Jarrujen päivitys
Siinä ainaki kaikki pakolliset..
Sit harkinnassa (tulee siis mutta ei tietoa aikataulusta vielä)
Cooleri
Uudet suuttimet
Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?
3"Putki loppuun asti ja haarotus tuplax
mix?
yx tosi iso kiva
mix?
yx tosi iso kiva
9-3.1972
Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Eei vaan ite tykkään tuost aeron loppupään mallista, niin vetäsen joko toisen moisen pöntön tuonne, tai sitte molemmat helkuttiin ja sellaset päät vaan ja sit tuonne väliin vaimenninta.. Kuitenki tykkään enemmän niistä maltillisista äänistä, kun ei kyseessä ole mikään boxeri tai muuten vaan viissataahummanen kisakiree kalu.. tuollanen silakka kun on kyseessä niin koitetaan olla herättämättä huomiota
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?
Ei löytynyt keltään ylimääräisenä:
P&E USB-ML bdm mokkulahärpäke (vaihtoehtoisesti canusb)??? Yv:tä kts jos löytyy![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
P&E USB-ML bdm mokkulahärpäke (vaihtoehtoisesti canusb)??? Yv:tä kts jos löytyy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?
Nyt alkais oleen pikkihiljaa alustan päivitys ajankohtasta ja pitäis tutkailla mistä tilaa/ vähän hintoja. Larkspeediltä kattelin, Konin sport kitti + tuo powerflexin pusla SARJA ETEEN, tulis kustantaan jotain 730€ plus sitte rahti varmaan vielä päälle. Onko jo liikaaki ylimäärästä tuossa koko pusla kitissä vai onko parempi ottaa erikseen tarvittavat? Tuo on varmaan aika hyvä hinta jo tuolle sarjalle..tuskin paljoa halvemmalla enään saa. Tai jos jollaki tiedossa, niin infoa kts ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?
Kaikki puslat vaan ja Larkspeed on halvin. Koitin itekki tilata konin settiä Larkspeediltä, mutta saavat niitä lisää vasta toukokuun vikaviikolla+ toimitusaika suomeen... Otin sitte vain Eibachin jouset ja puslasetin. iskarit täytys vielä jostain hommata.
Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?
VoiJ8 kirjoitti:Kaikki puslat vaan ja Larkspeed on halvin. Koitin itekki tilata konin settiä Larkspeediltä, mutta saavat niitä lisää vasta toukokuun vikaviikolla+ toimitusaika suomeen... Otin sitte vain Eibachin jouset ja puslasetin. iskarit täytys vielä jostain hommata.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
9-5 aero
ex OG 9-3 RE85
#4557
ex OG 9-3 RE85
#4557
Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?
No näimpä. Luulis firmojen ilmottavan tilanteista / käännekohdista jos sellasia tulee.
Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?
Jos oikein kova polte on ja iskarit on kunnossa niin kyllä mielestäni pelkät jouset vaihtamallakin pärjää. Kolme viikkoa sitten vaihdoin aeroon Lesjöforssin jouset jotka löytyivät ihan fixus liikkeestä tilaamalla. Katottiin koneelta että maahantuojalla oli hyllyssä tavaraa, painettiin enteriä ja parin päivän päästä oli vieterit saapuneet
Radalla jos meinaa kovaa ajaa niin sitten on syytä vaihtaa tiukemmat iskaritkin.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Radalla jos meinaa kovaa ajaa niin sitten on syytä vaihtaa tiukemmat iskaritkin.
Pikselikorjausta 9-3