Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Siis sinulla on autossa kiinni vakioboksi sekä sen lisäksi toinen ECU, johon on asennettu jokin muu softa?
Itse boksihan vaihtuu todella vauhdikkaasti, esim. kesken ajon, mutta vaatii vähän purkutoimenpiteitä eli hanskalokeron irrottamisen.
Vai ymmärsinkö ongelman väärin?
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Putten ongelmiin saatu jo apu.. Näin ainakin itse ymmärsin viestistä: "Lisä hp:t tänä perjantaina pellin alla". :)
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Jep, huomasin saman tuossa hieman alempana hieman myöhemmin...
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Azanovix kirjoitti:Siis sinulla on autossa kiinni vakioboksi sekä sen lisäksi toinen ECU, johon on asennettu jokin muu softa?
Itse boksihan vaihtuu todella vauhdikkaasti, esim. kesken ajon, mutta vaatii vähän purkutoimenpiteitä eli hanskalokeron irrottamisen.
Vai ymmärsinkö ongelman väärin?
Tätäkin on kokeiltu ja käytännössä vaikeutena tuli vastaan sen kantaliittimen kiinni saaminen ennenkuin vauhti autosta hiipui. Ja operaatiota oli tekemässä siis apukuski.

Lisäksi noissa kolkeissa yleensä on ajonesto (niinkuin tässäkin) joten sattumanvaraisella boksilla auto ei välttämättä käynnisty tollasen tempun jälkeen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

vesa67 kirjoitti:
Azanovix kirjoitti:Siis sinulla on autossa kiinni vakioboksi sekä sen lisäksi toinen ECU, johon on asennettu jokin muu softa?
Itse boksihan vaihtuu todella vauhdikkaasti, esim. kesken ajon, mutta vaatii vähän purkutoimenpiteitä eli hanskalokeron irrottamisen.
Vai ymmärsinkö ongelman väärin?
Tätäkin on kokeiltu ja käytännössä vaikeutena tuli vastaan sen kantaliittimen kiinni saaminen ennenkuin vauhti autosta hiipui. Ja operaatiota oli tekemässä siis apukuski.

Lisäksi noissa kolkeissa yleensä on ajonesto (niinkuin tässäkin) joten sattumanvaraisella boksilla auto ei välttämättä käynnisty tollasen tempun jälkeen.
Sen piti olla lähinnä homman helppoutta kuvaava termi; en ole itse kokeillut ajossa vaihtaa boksia. :D
Mutta hyvä että selvensit kuitenkin, niin jää jonkun uteliaan kokeilut tekemättä ja isommat vauriot aiheutumatta. :D
putte7
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2011 11:38

Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?

Viesti Kirjoittaja putte7 »

jeippo kirjoitti:Putten ongelmiin saatu jo apu.. Näin ainakin itse ymmärsin viestistä: "Lisä hp:t tänä perjantaina pellin alla". :)
Juu saabi sai uuden sydämmen kiitos vesa67 erinomaista työtä!

Kuivia asfaltteja ootellessa vai mitä jeippo ;)
Saab 9-3 2.0t coupe -00 Stage 2
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Heh ;D Että taas jaksaa hetken polkea ennenku haetaan lisää HeePoja :)

Kyllähän nuot tiet sulaa kovaa vauhtia.. vielä ku sulais nuot tien penkereetki, niin ei ois koko ajan auto ravassa.

Vielä olis kuitenki paljo tekemistä jotta sais nauttia kesästä..
Mm:
Kesägumit & vanteet
Turbo
Alustasarja
Uudet puslat
Huohotin päivitys
3"Putki loppuun asti ja haarotus tuplax
Rokki vehkeiden asennus loppuun
Äänieristys
Jarrujen päivitys
Siinä ainaki kaikki pakolliset..

Sit harkinnassa (tulee siis mutta ei tietoa aikataulusta vielä)
Cooleri
Uudet suuttimet
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

3"Putki loppuun asti ja haarotus tuplax

mix?

yx tosi iso kiva
9-3.1972
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?

Viesti Kirjoittaja jeippo »

8) Mitä isompi sitä parempi? vai?

Eei vaan ite tykkään tuost aeron loppupään mallista, niin vetäsen joko toisen moisen pöntön tuonne, tai sitte molemmat helkuttiin ja sellaset päät vaan ja sit tuonne väliin vaimenninta.. Kuitenki tykkään enemmän niistä maltillisista äänistä, kun ei kyseessä ole mikään boxeri tai muuten vaan viissataahummanen kisakiree kalu.. tuollanen silakka kun on kyseessä niin koitetaan olla herättämättä huomiota :)
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Ei löytynyt keltään ylimääräisenä:

P&E USB-ML bdm mokkulahärpäke (vaihtoehtoisesti canusb)??? Yv:tä kts jos löytyy :)
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Nyt alkais oleen pikkihiljaa alustan päivitys ajankohtasta ja pitäis tutkailla mistä tilaa/ vähän hintoja. Larkspeediltä kattelin, Konin sport kitti + tuo powerflexin pusla SARJA ETEEN, tulis kustantaan jotain 730€ plus sitte rahti varmaan vielä päälle. Onko jo liikaaki ylimäärästä tuossa koko pusla kitissä vai onko parempi ottaa erikseen tarvittavat? Tuo on varmaan aika hyvä hinta jo tuolle sarjalle..tuskin paljoa halvemmalla enään saa. Tai jos jollaki tiedossa, niin infoa kts :)
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?

Viesti Kirjoittaja J8 »

Kaikki puslat vaan ja Larkspeed on halvin. Koitin itekki tilata konin settiä Larkspeediltä, mutta saavat niitä lisää vasta toukokuun vikaviikolla+ toimitusaika suomeen... Otin sitte vain Eibachin jouset ja puslasetin. iskarit täytys vielä jostain hommata.
rassaus
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 18:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?

Viesti Kirjoittaja rassaus »

J8 kirjoitti:Kaikki puslat vaan ja Larkspeed on halvin. Koitin itekki tilata konin settiä Larkspeediltä, mutta saavat niitä lisää vasta toukokuun vikaviikolla+ toimitusaika suomeen... Otin sitte vain Eibachin jouset ja puslasetin. iskarit täytys vielä jostain hommata.
Voi :evil: !!!! Eivät sitte larkspeedin poijaat maininneet ku tilasin/maksoin konin setin huhtikuun alussa että ei ole edes tavaraa varastossa vaan kertoivat lähettävänsä setin right away :lol: eipä nuo vaivaudu vastaamaan s-posti-uteluihin että missä v*tussa mun konit luuhaa...tekis mieli perua ja ottaa vaikka just jouset aluksi..huoh..
9-5 aero
ex OG 9-3 RE85
#4557
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?

Viesti Kirjoittaja jeippo »

No näimpä. Luulis firmojen ilmottavan tilanteista / käännekohdista jos sellasia tulee.
jape3
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2010 21:21

Re: Kevyt viritys 9-3 2.0t, neuvoja aloittelijalle?

Viesti Kirjoittaja jape3 »

Jos oikein kova polte on ja iskarit on kunnossa niin kyllä mielestäni pelkät jouset vaihtamallakin pärjää. Kolme viikkoa sitten vaihdoin aeroon Lesjöforssin jouset jotka löytyivät ihan fixus liikkeestä tilaamalla. Katottiin koneelta että maahantuojalla oli hyllyssä tavaraa, painettiin enteriä ja parin päivän päästä oli vieterit saapuneet :)

Radalla jos meinaa kovaa ajaa niin sitten on syytä vaihtaa tiukemmat iskaritkin.
Pikselikorjausta 9-3
Vastaa Viestiin