pörri kirjoitti:Ensinnäkin ihan turha naperoiden alkaa pojittelemaan täällä yhtään, koska livenä teistä siihen ei olisi. Mutta asiaan ahdot nyt siinä kilon tuntumassa ja toimii hyvin ja vetää ni on se perkele jos ei kestä ku samoja venttiilejä käytetään volvoissakin sun muissa vehkeissä. Ainii ku se saaabin trionicci oli niin fiksu ja kaikkee. Mutta siis suunnitelmissa on syksyyn mennessä ahdinta päivittää isompaan ja silloin viimeistään tuota mappia joutuu päivittelemään varmuudella.
Kiitos ja näkemiin!
Oikea asenne. Täälä foorumilla vaa eletään Steg1 vaihetta. Laita omat viritykset ja "toivo" että kestää. Inhimillisesti kun virität nii kyllä se sen tarvittavan kestää. Tottakai tahallaan saa hajoitettua mitä vaan.
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Ensinnäkin ihan turha naperoiden alkaa pojittelemaan täällä yhtään, koska livenä teistä siihen ei olisi.
No se olikin " " merkeissä ja lähinnä tuosta omasta otsikostasi lähtöisin...
Mutta muuten ei kun onnea, laillinen softa maksaa n. 100 e ja ei tarvi pelätä ainakaan sen vuoksi hajoamista, tuon venan saa kai edullisemmin.
Alkuperäinen viritys onkin onnistunut, kun teho ei laske yli kymmentä prosenttia
Oliko se noin, muistaisin joskus että jos ei laske yli 20 % niin onnistunut viritys, tosin olen monesti ennenkin ollut väärässä...
Eli tässä tapauksessa kuitenkin onnistunut viritys.
Pointtihan on se että olisit vain tulpannut sen EVAP- järjestelmän takaiskun, niin ei tarvitsisi omia venttiileitä viritellä pitämään ahtoja ylhäällä.
Ei ei ei, eihän sitä vikaa pitää hakea miksi ei kyseinen auto toimi kuten pitäisi, vaan ensiksi pitää tilata venttiili (joka toimii Volvossakin), ja sen avulla saa ahdot kohdilleen. Eli olet täysin ULAlla tästä jutusta
Holmes kirjoitti:Se on hyvä että joku tekee erilailla ku aina perus "laita Steg1" jos se hajoo nii uutta osaa saa. Jos ei hajoo nii anna mennä. Kunnollinen seos mittari näkee vähä jotaki arvoja.
Mitähän erilailla tekemistä tässä nyt on että tehdään niinkuin muutkin ja nostetaan vaan ahtoja? Minusta erilailla tekeminen on sellaista mitä muut eivät tee.
Mutta hienoa että joku arvostaa näitäkin ranetuksia
pörri kirjoitti:Ensinnäkin ihan turha naperoiden alkaa pojittelemaan täällä yhtään, koska livenä teistä siihen ei olisi. Mutta asiaan ahdot nyt siinä kilon tuntumassa ja toimii hyvin ja vetää ni on se perkele jos ei kestä ku samoja venttiilejä käytetään volvoissakin sun muissa vehkeissä. Ainii ku se saaabin trionicci oli niin fiksu ja kaikkee. Mutta siis suunnitelmissa on syksyyn mennessä ahdinta päivittää isompaan ja silloin viimeistään tuota mappia joutuu päivittelemään varmuudella.
Kiitos ja näkemiin!
No sittenhän sen TÄYTYY toimia saabissa kun se kerran volvoissakin ja sun muissa toimii.. Samoja autoja ja silleen..
Aikamoinen veijari olet kun osaat noin isolla varmuudella sanoa kenestä on mihinkin
"livenä" Noh..
Ei vaineskaan, isompaa mutkaa tilalle ja mappailemaan..
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggene85 nappe st3,2
ex -00 93aero
juu, isompaa ahdinta vaan ja turboruuvilla viritykset, niin ne tekee ameriikassaki.
tälläkin foorumilla on ehkä henkilöitä jotka on jonkuverran jo näitä saabbeja viritelly, niin t5 kun t7, mutta katotaan ny sitten minkälainen tehopeli tästä tulee, vaikka livenä. ku asenne on noin kohdallaan niin kannattaa varmasti olla sitte kysymättä yhtään mitään foorumilla. jos kaikki vastaukset löytyy jo valmiina omasta takaa ku volvokaupan hyllyltä ni mitäpä sitä kyselemään.
t7 vertaa aktiivisesti pyydettyä ja saavutettua ilmamäärää ja jos ero on tarpeeksi iso tipautetaan peruspainelle tietyksi ajaksi. (2000ms vakiona 9-3 aeron softassa) tässä tapauksessa kun auton mekaniikka on niin surkeessa kunnossa että steg-1 ei puske edes mitä se pyytää (huom, ei paineita vaan ilmamassaa) niin tietty purkki ei huomaa ongelmia jos ahdot mekaanisesti pakotettu sille seinälle.
tietenkin heti kun olosuhteet muuttuu, kone haistaa nakua ja koittaa tiputtaa pyyntejä tai mitätahansa muuta tapahtuu niin kyllä se stage valo siellä kojetaulussa alkaa vilkkua.
Nonniin nyt porot pois nokasta =) ei tässä nyt tarkoituksena ketään ollu ainakaa itellä provosoida. Satavarmana tällä klubilla on tyyppejä joilla on tietoa ja kokemusta kyseisistä vehkeistä, sitä en epäile hetkeäkää.
Stage1 tosiaan tuossa pitäisi olla, kuitti löytyy ainakin, kuten muistakin osista. Nyt ruuvilla tosiaan nostelee paineita hyvin, mutta ilmeisesti pitää toi takaiskuvena tulppailla ja koittas ilman ruuvia sit. Kukas noita karttoja päivittelee täällä?
pörri kirjoitti:Nonniin nyt porot pois nokasta =) ei tässä nyt tarkoituksena ketään ollu ainakaa itellä provosoida. Satavarmana tällä klubilla on tyyppejä joilla on tietoa ja kokemusta kyseisistä vehkeistä, sitä en epäile hetkeäkää.
Stage1 tosiaan tuossa pitäisi olla, kuitti löytyy ainakin, kuten muistakin osista. Nyt ruuvilla tosiaan nostelee paineita hyvin, mutta ilmeisesti pitää toi takaiskuvena tulppailla ja koittas ilman ruuvia sit. Kukas noita karttoja päivittelee täällä?
Edittiä: vissiin noita mitsun td04-15 ahtimia käytetää jonkin verran näissä, käy melkolailla suoraan vakion tilalle?
kyllähän siellä kyseinen ahdin pitäisi pellin alla olla jos kerran aero on.