Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja Holmes »

pörri kirjoitti:Ensinnäkin ihan turha naperoiden alkaa pojittelemaan täällä yhtään, koska livenä teistä siihen ei olisi. Mutta asiaan ahdot nyt siinä kilon tuntumassa ja toimii hyvin ja vetää ni on se perkele jos ei kestä ku samoja venttiilejä käytetään volvoissakin sun muissa vehkeissä. Ainii ku se saaabin trionicci oli niin fiksu ja kaikkee. Mutta siis suunnitelmissa on syksyyn mennessä ahdinta päivittää isompaan ja silloin viimeistään tuota mappia joutuu päivittelemään varmuudella.
Kiitos ja näkemiin!

Oikea asenne. Täälä foorumilla vaa eletään Steg1 vaihetta. Laita omat viritykset ja "toivo" että kestää. Inhimillisesti kun virität nii kyllä se sen tarvittavan kestää. Tottakai tahallaan saa hajoitettua mitä vaan.
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
jupu
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: La Loka 04, 2003 15:37
Paikkakunta: Rauma

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja jupu »

Ensinnäkin ihan turha naperoiden alkaa pojittelemaan täällä yhtään, koska livenä teistä siihen ei olisi.
No se olikin " " merkeissä ja lähinnä tuosta omasta otsikostasi lähtöisin...
Mutta muuten ei kun onnea, laillinen softa maksaa n. 100 e ja ei tarvi pelätä ainakaan sen vuoksi hajoamista, tuon venan saa kai edullisemmin.

JR
EI Saabia...tällä erää.
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Money For Nothing kirjoitti:Nettiautossa myynnissä?
Jos sama ,niin ainakin t5-sisukset koneessa. Hyvää aihiota...
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4042508

Siellähän se. Hauska juttu että autossa on ilmoituksen mukaan jo stage1 boksi, mutta tarvitaan turboruuvi että saadaan ahdot kiloon. :D
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Alkuperäinen viritys onkin onnistunut, kun teho ei laske yli kymmentä prosenttia ;)
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
jupu
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: La Loka 04, 2003 15:37
Paikkakunta: Rauma

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja jupu »

Alkuperäinen viritys onkin onnistunut, kun teho ei laske yli kymmentä prosenttia ;)
Oliko se noin, muistaisin joskus että jos ei laske yli 20 % niin onnistunut viritys, tosin olen monesti ennenkin ollut väärässä...
Eli tässä tapauksessa kuitenkin onnistunut viritys.

JR
EI Saabia...tällä erää.
Kaks-Seiska
"Viggen"
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja Kaks-Seiska »

Pointtihan on se että olisit vain tulpannut sen EVAP- järjestelmän takaiskun, niin ei tarvitsisi omia venttiileitä viritellä pitämään ahtoja ylhäällä.
#3929
Saab 9-3 ss -05
jupu
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: La Loka 04, 2003 15:37
Paikkakunta: Rauma

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja jupu »

Pointtihan on se että olisit vain tulpannut sen EVAP- järjestelmän takaiskun, niin ei tarvitsisi omia venttiileitä viritellä pitämään ahtoja ylhäällä.
Ei ei ei, eihän sitä vikaa pitää hakea miksi ei kyseinen auto toimi kuten pitäisi, vaan ensiksi pitää tilata venttiili (joka toimii Volvossakin), ja sen avulla saa ahdot kohdilleen. Eli olet täysin ULAlla tästä jutusta 8O

JR
EI Saabia...tällä erää.
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Holmes kirjoitti:Se on hyvä että joku tekee erilailla ku aina perus "laita Steg1" jos se hajoo nii uutta osaa saa. Jos ei hajoo nii anna mennä. Kunnollinen seos mittari näkee vähä jotaki arvoja.

Mitähän erilailla tekemistä tässä nyt on että tehdään niinkuin muutkin ja nostetaan vaan ahtoja? Minusta erilailla tekeminen on sellaista mitä muut eivät tee.

Mutta hienoa että joku arvostaa näitäkin ranetuksia
Väärinviritys stage 3 1x2-1
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

pörri kirjoitti:Ensinnäkin ihan turha naperoiden alkaa pojittelemaan täällä yhtään, koska livenä teistä siihen ei olisi. Mutta asiaan ahdot nyt siinä kilon tuntumassa ja toimii hyvin ja vetää ni on se perkele jos ei kestä ku samoja venttiilejä käytetään volvoissakin sun muissa vehkeissä. Ainii ku se saaabin trionicci oli niin fiksu ja kaikkee. Mutta siis suunnitelmissa on syksyyn mennessä ahdinta päivittää isompaan ja silloin viimeistään tuota mappia joutuu päivittelemään varmuudella.
Kiitos ja näkemiin!
No sittenhän sen TÄYTYY toimia saabissa kun se kerran volvoissakin ja sun muissa toimii.. Samoja autoja ja silleen.. :roll:

Aikamoinen veijari olet kun osaat noin isolla varmuudella sanoa kenestä on mihinkin
"livenä" :lol: Noh..
Ei vaineskaan, isompaa mutkaa tilalle ja mappailemaan..
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja jkotka »

juu, isompaa ahdinta vaan ja turboruuvilla viritykset, niin ne tekee ameriikassaki.

tälläkin foorumilla on ehkä henkilöitä jotka on jonkuverran jo näitä saabbeja viritelly, niin t5 kun t7, mutta katotaan ny sitten minkälainen tehopeli tästä tulee, vaikka livenä. ku asenne on noin kohdallaan niin kannattaa varmasti olla sitte kysymättä yhtään mitään foorumilla. jos kaikki vastaukset löytyy jo valmiina omasta takaa ku volvokaupan hyllyltä ni mitäpä sitä kyselemään.

t7 vertaa aktiivisesti pyydettyä ja saavutettua ilmamäärää ja jos ero on tarpeeksi iso tipautetaan peruspainelle tietyksi ajaksi. (2000ms vakiona 9-3 aeron softassa) tässä tapauksessa kun auton mekaniikka on niin surkeessa kunnossa että steg-1 ei puske edes mitä se pyytää (huom, ei paineita vaan ilmamassaa) niin tietty purkki ei huomaa ongelmia jos ahdot mekaanisesti pakotettu sille seinälle.

tietenkin heti kun olosuhteet muuttuu, kone haistaa nakua ja koittaa tiputtaa pyyntejä tai mitätahansa muuta tapahtuu niin kyllä se stage valo siellä kojetaulussa alkaa vilkkua.
-
Janne #2769 stcf #40
pörri
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Kesä 09, 2011 16:19

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja pörri »

Nonniin nyt porot pois nokasta =) ei tässä nyt tarkoituksena ketään ollu ainakaa itellä provosoida. Satavarmana tällä klubilla on tyyppejä joilla on tietoa ja kokemusta kyseisistä vehkeistä, sitä en epäile hetkeäkää.
Stage1 tosiaan tuossa pitäisi olla, kuitti löytyy ainakin, kuten muistakin osista. Nyt ruuvilla tosiaan nostelee paineita hyvin, mutta ilmeisesti pitää toi takaiskuvena tulppailla ja koittas ilman ruuvia sit. Kukas noita karttoja päivittelee täällä?
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Keltanokka Saabisti ja kohteena 93 Aero -02

Viesti Kirjoittaja SonmH »

pörri kirjoitti:Nonniin nyt porot pois nokasta =) ei tässä nyt tarkoituksena ketään ollu ainakaa itellä provosoida. Satavarmana tällä klubilla on tyyppejä joilla on tietoa ja kokemusta kyseisistä vehkeistä, sitä en epäile hetkeäkää.
Stage1 tosiaan tuossa pitäisi olla, kuitti löytyy ainakin, kuten muistakin osista. Nyt ruuvilla tosiaan nostelee paineita hyvin, mutta ilmeisesti pitää toi takaiskuvena tulppailla ja koittas ilman ruuvia sit. Kukas noita karttoja päivittelee täällä?

Edittiä: vissiin noita mitsun td04-15 ahtimia käytetää jonkin verran näissä, käy melkolailla suoraan vakion tilalle?
kyllähän siellä kyseinen ahdin pitäisi pellin alla olla jos kerran aero on.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Vastaa Viestiin