Varttimaili?
Varttimaili?
Onkos kukaan koskaan koittanut saballa varttimailia? Ajattelin, että millaisia aikoja olette vetänyt, kun etuvetoisella ei nii kaksia aikoja saa. Kuvittelisin, että oma tonnari(200hv, TCS) menisi 16s vai liekö toiveajattelua?
Seat Cordoba TDI -03
Paras aika sillä Nordic:lla on tähän mennessä 10.88
http://nalle.puh.org/~sundis/robertuhr_ ... dedivx.avi
Mutta kuulemma taas kone osina ja talven aikana tehdään jotain uutta ja kivaa
http://nalle.puh.org/~sundis/robertuhr_ ... dedivx.avi
Mutta kuulemma taas kone osina ja talven aikana tehdään jotain uutta ja kivaa
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
Jos kyse on siitä 9-3 "2.5GT" satkusta, niin 570hp / 720kN... katselin muuten pitkästä aikaa videon ko. vehkeestä... tuli väkisin mieleen että mitähän hemmetin järkeä koko sen kaverin touhussa on. Auton renkaat löi tyhjää joka ikisellä vaihteella, mutkaan tultaessa auto lähti aina puskemaan pidon kadotessa, eli kierrosajat tuskin olivat päätähuimaava jne.. onhan se tietty hienoa että voimaa on rekan nupin verran, mutta tuo satsaus varmaan kannattaisi tehdä johonkin autoon joissa vetotapa on toinen. Anteeksi kerettiläisyyteni, mutta jotenkin tuntuu että saappiin ei yli 300 heppaa / 500 nyyttonia tms. kannata istuttaa...Vigge kirjoitti:550 siitä on jossain yhteydessä ilmoitettu.Jarski kirjoitti:Vähän off topic mutta kuinka paljo tossa Uhrin saappaassa on potkua?
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Ei se mitään. Itsekin olin tuota mieltä ennen kuin olin päässyt nykyistä autoa ajamaan. Nyt tuntuu siltä, että tehoa voisi ihan hyvin olla se 100 heppaa lisää. Sitten kun tehoa ei voi enää hyödyntää moottoritienopeuksissa pitovaikeuksien myötä, niin ollaan mielestäni saavutettu hyödyllisyyden ja turhuuden raja.9-5tW kirjoitti:Anteeksi kerettiläisyyteni, mutta jotenkin tuntuu että saappiin ei yli 300 heppaa / 500 nyyttonia tms. kannata istuttaa...
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Samoilla linjoilla CC Aeron kanssa.9-5tW kirjoitti: Anteeksi kerettiläisyyteni, mutta jotenkin tuntuu että saappiin ei yli 300 heppaa / 500 nyyttonia tms. kannata istuttaa...
Hiukan alle 300heppaista Saabia 1,5vuotta ohjastaneena totean myös että kyllä sitä voisi olla reilusti enemmänkin. Tosin paikalta lähtö sujui alkuperäisten 225hv:n voimin vaivattomammin, puhumattakaan märällä kiihdyttämisestä...
Uskoakseni tuossa Robert Uhr:n Saabissa pitää olla reilusti enemmän tehoa kuin toi 570hv. Vaikka se saabi kevennetty onkin niin sen loppunopeudet on vertailukelpoisia autojen kanssa joista on jarrutettu tuhatta hevosta lähenteleviä lukemia. Robertin nopeudet yleensä +225km/h vartilla
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
Mielestäni tehoa ei ihan helposti voi olla liikaa - ainakaan turbovehkeessä. Ajan takaa sitä, että ahdot ovat aina säädettävissä, ja jos tehoa on niin vähän, ettei pidot ole ongelma kiihdytyksissä, niin sitten loppuu hauskuus motarinopeuksilla. Ahtoja täytyisi säätää vaihteen mukaan, mutta voihan sitä varpaillakin annostella ihan hyvin Ja radalle sitten eri säädöt.
Itsestä ainakin tuntuu siltä, ettei voimaa ole tarpeeksi jos ei vähän pelota kun polkaisee - ja sitten siihen tunteeseen tottuu, ja tarvitaan taas vähän lisää Ei ole adrenaliinin voittanutta...!
Itsestä ainakin tuntuu siltä, ettei voimaa ole tarpeeksi jos ei vähän pelota kun polkaisee - ja sitten siihen tunteeseen tottuu, ja tarvitaan taas vähän lisää Ei ole adrenaliinin voittanutta...!
ei siinä Robertin autossa välttämättä ole enempää tehoa kuin mitä on ilmoitettu, siinä on luultavasti vain sellaiset välitykset että huippunopeus on verraten pieni...n. 1000kg painoa/570hv+tosihyvä alusta,suorakytkentä,sopivat välitykset...10.88 kuulostaa yhteen sopivalta ajalta.
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
Muistelisin jostain lukeneeni, että siinä on 6-lovinen suorakytkentälodju, ja kaikki vaihteet käytetään vartilla. Toisaalta miksei käytettäisi, eipä se auto taida paljon muuhun tarkotukseen olla rakennetukaan. Eli aika lyhyet välitykset on, vaikkakin loppunopeutta on vartilla lähemmäs 230km/h.
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, CSE 2.3T -94, OG9-3 -99