Seoksista
Seoksista
Terve!
Aerossa huomasin, että seokset täyskaasulla ja +1,5 barin ahdoilla olivat koko ajan sitä samaa 14,7. Aiemmin kyllä olivat nätisti 12 ja 13 välissä. Akkua pidin irti mutta ei siltikään seokset muuttuneet. Tosin koevedätyksissä n. 5 vedossa oli 14,7, yhdessä n.14,0 ja yhdessä oikein hienosti 12-13.
Eli mistä tämmöinen voi johtua, ja miten terveellistä tuolla seoksella on vedättää reilummin, vai sulaako mulla kone muutaman vaihteen läpi vedossa?
Ja on tosiaan VEMSin WB, joten kaiketi siihen voi luottaa...
Aerossa huomasin, että seokset täyskaasulla ja +1,5 barin ahdoilla olivat koko ajan sitä samaa 14,7. Aiemmin kyllä olivat nätisti 12 ja 13 välissä. Akkua pidin irti mutta ei siltikään seokset muuttuneet. Tosin koevedätyksissä n. 5 vedossa oli 14,7, yhdessä n.14,0 ja yhdessä oikein hienosti 12-13.
Eli mistä tämmöinen voi johtua, ja miten terveellistä tuolla seoksella on vedättää reilummin, vai sulaako mulla kone muutaman vaihteen läpi vedossa?
Ja on tosiaan VEMSin WB, joten kaiketi siihen voi luottaa...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Seoksista
Vakiosuuttimilla ? Ootkos hetkeksi järkesi menettänyt ? Onko 1,5 bar, 2,3 L kone ja vakiosuuttimet ja bensapaine ? Olisi tosi mielenkintoista nähdä pakolämpötilat.
Jos closed loop alueella mennään karttojen ohjaamana rikkaalla niin globaali adaptaatio laihentaa myös tehopään soluja jolloin kuormitusrikastus laihenee.
Eihän bensapainesäätimen alipaineletku ole huono tai bensapumppu vetele viimeisiään ?
Laajakaistamittarit voi myös kalibroida jos sitä epäilee.
Jos closed loop alueella mennään karttojen ohjaamana rikkaalla niin globaali adaptaatio laihentaa myös tehopään soluja jolloin kuormitusrikastus laihenee.
Eihän bensapainesäätimen alipaineletku ole huono tai bensapumppu vetele viimeisiään ?
Laajakaistamittarit voi myös kalibroida jos sitä epäilee.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Seoksista
Joo ei mennä vakiosuuttimilla, että ei tässä nyt ihan hulluks olla heittäydytty. En nyt jaksanu luetella mitä autossa on, lähinnä vaan kiinnosti mikä voi tuollaisen seosten muuttumisen aiheuttaa.
Tosiaan bensapumppu vaikuttais mahdolliselta, mutta ymmärtääkseni se on vaihdettu n. 20 tkm sitten, joten ehkä vähän epätodennäköinen. Täytyy sitä letkua vielä kattoa jos sieltä jotain löytyis.
Tosiaan bensapumppu vaikuttais mahdolliselta, mutta ymmärtääkseni se on vaihdettu n. 20 tkm sitten, joten ehkä vähän epätodennäköinen. Täytyy sitä letkua vielä kattoa jos sieltä jotain löytyis.
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Seoksista
Letkuhan se oli nirhautunu ja ihan pari reikääkin siinä oli. Seoksetkin palas sinne 12,7 tienoille. Ainut huono puoli että ahdot jäi nyt 1,4 bariin, kun ne ennen tätä vikaa piikkas 1,6-1,7 tienoilla. Pitää varmaan vielä resetoida tuo Trionic jos se sitten löytäis vähän optimaalisemmat säädöt.
Olikos Trionicin sopeuttamisessa mitään erikoista kikkaa, eli näitä täyskaasuvetoja x määrä, vai sopeutuuko se pidemmällä välillä ihan normi ajossa (johon mulla kyllä myös täyskaasuvedot kuuluu)?
Olikos Trionicin sopeuttamisessa mitään erikoista kikkaa, eli näitä täyskaasuvetoja x määrä, vai sopeutuuko se pidemmällä välillä ihan normi ajossa (johon mulla kyllä myös täyskaasuvedot kuuluu)?
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Seoksista
Meikäläisellä vähän samaa ongelmaa. 630 dekat, 3 bar mappi tankissa 044 bosch.. Tuossa koneenkasaamisen jälkeen ilmeni sellaista että seokset pysyy vain 13.8-14 peruspaineilla jotka on tällähetkellä 0.9bar. Ennen seokset lähti kierroksien mukaan noilla ahdoilla laskemaan 13.8--->12.4. Tankista katoin bpumpun letkun kuntoon, bensan suodattimen vaihdoin, sekä vaihdoin mapille ja bpaineen säätimelle menevät letkut. Mikähän muu voisi vastaavaa aiheuttaa?
Re: Seoksista
eikös turbo vehkeissä seossuhde olisi paras olla siinä 11.5-max 12.
vapareissa sit siellä 13 nurkilla.
vapareissa sit siellä 13 nurkilla.
Re: Seoksista
Riippuu mitä haetaan, jos on pakko viilentää pakopuolta polttoaineella niin lähempänä tuota, mutta optimaalisin tehon suhteen olis 13 pinnassa ymmärtääkseni.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Seoksista
Vakio säädin pitää paineen 3bar yli imusarjan paineen, joten sitä luokkaa siellä pitääkin olla.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: Seoksista
Tosiaan mulla ei tuo ongelma sittenkään korjaantunu sen bensaletkun vaihdolla. Onneks korjaamosetä löysi jostain takaiskuventtiilin letkusta reiän ja nyt on vika vihdoin voitettu. Kun Trionic hyppää bensakartoille niin 12,7 alkaa ja yläkierroksilla mennään 11,8 seoksella. Ja nyt vetää taas pitkästä aikaa eläimen lailla...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Seoksista
Mistähän takaiskusta nyt oli kyse? Meikäläisellä vielä kanssa nuo seosongelmat jatkuu ja bpaineet mittasin niiin 0.8-0.9 ahdoilla oli juuri tuota 3.8-3.9 luokkaa mitä sen vissiin kuuluukin olla.
Re: Seoksista
Nyt en valitettavasti pysty sanomaan mistä se letkunpätkä oli...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87