Toi 570 / 720 lukee ko. videon alkuruudussa.... mutta mene ja tiedä, tai älä mene ja ole tietämättä.AC kirjoitti:Onhan siinä enemmän kuin 570hv, vartillakin 10.88. Eikö tuosta tehosta varmasti haittaakaan ole, sitä pitää vaan osata annostella
Kyllähän noillakin tehoilla sutiminen lakkaa jossain vaiheessa.
Varttimaili?
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Mä vaan intän yhä ettei loppunopeutta +225km/h saavuteta kevennetyllä 9-3/ng900:lla "vain" 570hv: n tehoilla.
Hyvä aika onnistuu keveydellä ja pidolla, mut kova loppunopeus vaatii tehoa varsinkin kun pitoa ei alkumatkasta pahemmin ole.
Esimerkiksi PA Jonhsonin 9-3 jää loppunopeudessa niin paljon loppunopeudessa Robertille että ei se ole yksistään keveydellä selitettävissä. PA:n Saabista jarrutettu 754hv.
Esim. ruåtsin nopein M5 (ei silti maan nopein katu-B*W) taittaa vartin 9.92sec / 227km/h. Ja tuosta autosta on esitetty dynotietoina 1033hv / 1091Nm.
Sillä Bemulla on takatuupparina lähdössä pitoakin tarjolla joten karrikoiden voisi väittää sen "hyytyvän" vartin lopulla verrattuna Robertin Saabiin. Ok, on se M5 painavampi mut silti...
Hyvä aika onnistuu keveydellä ja pidolla, mut kova loppunopeus vaatii tehoa varsinkin kun pitoa ei alkumatkasta pahemmin ole.
Esimerkiksi PA Jonhsonin 9-3 jää loppunopeudessa niin paljon loppunopeudessa Robertille että ei se ole yksistään keveydellä selitettävissä. PA:n Saabista jarrutettu 754hv.
Esim. ruåtsin nopein M5 (ei silti maan nopein katu-B*W) taittaa vartin 9.92sec / 227km/h. Ja tuosta autosta on esitetty dynotietoina 1033hv / 1091Nm.
Sillä Bemulla on takatuupparina lähdössä pitoakin tarjolla joten karrikoiden voisi väittää sen "hyytyvän" vartin lopulla verrattuna Robertin Saabiin. Ok, on se M5 painavampi mut silti...
Viimeksi muokannut 2,3T sport, Ma Marras 08, 2004 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Minkä niistä videoista? Lähinnä minkä ikäisen videon alussa tuo näytetään. Mulla on 40sec klippi jossa suoritetaan vartti 10.88sec ja mulla olevan version alussa ei tehotietoja julkaista.9-5tW kirjoitti:Toi 570 / 720 lukee ko. videon alkuruudussa.... mutta mene ja tiedä, tai älä mene ja ole tietämättä.
Yhdessä 2003 vuoden videossa oli tuon suuntaiset tehoarvot, mutta en sitä viteota nyt löytänyt.
Väitti Robert aikoinaan siinä V**vo ja Saab-turboklubien taistossa (vuonna 2001) Bilsport lehdessä, että tehoa olisi 240hv. Bilsportin toimittajat kirjoittivat yksituumaisesti -"Tro honom inte! Robert har mer än påstådda 240 hästkrafter"(ja 300hv T4 jäi vartilla )
Luulen että miehellä on tapana yrittää pimittää tarkka tehotieto kilpailijoiltaan...
Joo tais olla vanha video, piti ihan katsoa millaisia aikoja se kellotti. Ainoa aika mikä näkyi oli 12,18 ja jotain 195 km/h. Eli laiska pas**a. Deletoin varmuuden vuoksi ko. videon etten toista kertaa tarjoile täällä väärää tietoa. Edelleen mielestäni kaheli äijä kun saabin kaltaiseen koslaan tollasia tehoja tunkee. Mutta toisaalta haluaahan joku intialainen viettää kepin nokassakin aikaa viikkotolkulla, eli ei siinä varmaan mitään järkeä ole mutta syntyypähän puhetta...2,3T sport kirjoitti: Minkä niistä videoista? Lähinnä minkä ikäisen videon alussa tuo näytetään. Mulla on 40sec klippi jossa suoritetaan vartti 10.88sec ja mulla olevan version alussa ei tehotietoja julkaista.
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Niin ja miehen omien puheiden mukaan turbossa tuottoa piti riittää "vain" 450hv hujakoille.
Mutta nuo 1/4 mile nopeudet puhuvat kyllä toista.
Hieman seuraillu tuolla stcs foorumilla sen projekti threadia, viimeinen lisäys oli diffuussori saabin perään
Mutta nuo 1/4 mile nopeudet puhuvat kyllä toista.
Hieman seuraillu tuolla stcs foorumilla sen projekti threadia, viimeinen lisäys oli diffuussori saabin perään
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Vertailun vuoksi tietoja virtalan riston 2002 bemusta ja Timo Viikin välikoppa escosta:
BMW
[Suorituskyky/ennätykset
0-402 m 8,399 s, loppunopeus 265,47 km/h, loppunopeus oli ajohetkellä 04.09.2004 Suomen ennätys
0-100 km/h noin 1,5 s
0-214 km/h 5,4 s
Tehoa tarvitaan näihin 1000 hv tai yli 1150 kg painoisella autolla]
Escort
TEHO
n. 560 hv
PAINO
1111 kg
PARAS AIKA
9.69/221 km/t
Eli verrattuna esim tuohon Viikin escorttiin joka on Robertin saabia painavampi mutta saman verran tehoa on loppunopeus kuitenkin lähes sama molemmilla, Viikin esco vain ennättää ko. nopeuteen reippaasti pienemmässä ajassa;)
BMW
[Suorituskyky/ennätykset
0-402 m 8,399 s, loppunopeus 265,47 km/h, loppunopeus oli ajohetkellä 04.09.2004 Suomen ennätys
0-100 km/h noin 1,5 s
0-214 km/h 5,4 s
Tehoa tarvitaan näihin 1000 hv tai yli 1150 kg painoisella autolla]
Escort
TEHO
n. 560 hv
PAINO
1111 kg
PARAS AIKA
9.69/221 km/t
Eli verrattuna esim tuohon Viikin escorttiin joka on Robertin saabia painavampi mutta saman verran tehoa on loppunopeus kuitenkin lähes sama molemmilla, Viikin esco vain ennättää ko. nopeuteen reippaasti pienemmässä ajassa;)
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
ei taia foortsoni olla etu veto vaan neliveto.jarska kirjoitti:
Escort
TEHO
n. 560 hv
PAINO
1111 kg
PARAS AIKA
9.69/221 km/t
Eli verrattuna esim tuohon Viikin escorttiin joka on Robertin saabia painavampi mutta saman verran tehoa on loppunopeus kuitenkin lähes sama molemmilla, Viikin esco vain ennättää ko. nopeuteen reippaasti pienemmässä ajassa;)
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Re: Varttimaili?
TM 1/2000 vertailu Nousukauden keskiluokkajakob85 kirjoitti:Onkos kukaan koskaan koittanut saballa varttimailia? Ajattelin, että millaisia aikoja olette vetänyt, kun etuvetoisella ei nii kaksia aikoja saa. Kuvittelisin, että oma tonnari(200hv, TCS) menisi 16s vai liekö toiveajattelua?
9-3T SE 185hv 0-400m 15,7s / 147km/h
Kaitpa autolehdet on aikanaan noita tonttujakin testailleet varttimaililla.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
900aero-84 kirjoitti:ei taia foortsoni olla etu veto vaan neliveto.jarska kirjoitti:
Escort
TEHO
n. 560 hv
PAINO
1111 kg
PARAS AIKA
9.69/221 km/t
Eli verrattuna esim tuohon Viikin escorttiin joka on Robertin saabia painavampi mutta saman verran tehoa on loppunopeus kuitenkin lähes sama molemmilla, Viikin esco vain ennättää ko. nopeuteen reippaasti pienemmässä ajassa;)
Siis kyse on välikoppa escosa....eli takaveto!
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
http://www.lds-turbo.com/customers/cust4.htmjarska kirjoitti: Siis kyse on välikoppa escosa....eli takaveto!
http://www.tvracing.net/
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero