Varttimaili?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

AC kirjoitti:Onhan siinä enemmän kuin 570hv, vartillakin 10.88. Eikö tuosta tehosta varmasti haittaakaan ole, sitä pitää vaan osata annostella :wink:
Kyllähän noillakin tehoilla sutiminen lakkaa jossain vaiheessa.
Toi 570 / 720 lukee ko. videon alkuruudussa.... mutta mene ja tiedä, tai älä mene ja ole tietämättä. :lol:
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Mä vaan intän yhä ettei loppunopeutta +225km/h saavuteta kevennetyllä 9-3/ng900:lla "vain" 570hv: n tehoilla.

Hyvä aika onnistuu keveydellä ja pidolla, mut kova loppunopeus vaatii tehoa varsinkin kun pitoa ei alkumatkasta pahemmin ole.

Esimerkiksi PA Jonhsonin 9-3 jää loppunopeudessa niin paljon loppunopeudessa Robertille että ei se ole yksistään keveydellä selitettävissä. PA:n Saabista jarrutettu 754hv.

Esim. ruåtsin nopein M5 (ei silti maan nopein katu-B*W) taittaa vartin 9.92sec / 227km/h. Ja tuosta autosta on esitetty dynotietoina 1033hv / 1091Nm.
Sillä Bemulla on takatuupparina lähdössä pitoakin tarjolla joten karrikoiden voisi väittää sen "hyytyvän" vartin lopulla verrattuna Robertin Saabiin. Ok, on se M5 painavampi mut silti...
Viimeksi muokannut 2,3T sport, Ma Marras 08, 2004 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

9-5tW kirjoitti:Toi 570 / 720 lukee ko. videon alkuruudussa.... mutta mene ja tiedä, tai älä mene ja ole tietämättä. :lol:
Minkä niistä videoista? Lähinnä minkä ikäisen videon alussa tuo näytetään. Mulla on 40sec klippi jossa suoritetaan vartti 10.88sec ja mulla olevan version alussa ei tehotietoja julkaista.

Yhdessä 2003 vuoden videossa oli tuon suuntaiset tehoarvot, mutta en sitä viteota nyt löytänyt.

Väitti Robert aikoinaan siinä V**vo ja Saab-turboklubien taistossa (vuonna 2001) Bilsport lehdessä, että tehoa olisi 240hv. Bilsportin toimittajat kirjoittivat yksituumaisesti -"Tro honom inte! Robert har mer än påstådda 240 hästkrafter"(ja 300hv T4 jäi vartilla 8) )

Luulen että miehellä on tapana yrittää pimittää tarkka tehotieto kilpailijoiltaan...
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

2,3T sport kirjoitti: Minkä niistä videoista? Lähinnä minkä ikäisen videon alussa tuo näytetään. Mulla on 40sec klippi jossa suoritetaan vartti 10.88sec ja mulla olevan version alussa ei tehotietoja julkaista.
Joo tais olla vanha video, piti ihan katsoa millaisia aikoja se kellotti. Ainoa aika mikä näkyi oli 12,18 ja jotain 195 km/h. Eli laiska pas**a. Deletoin varmuuden vuoksi ko. videon etten toista kertaa tarjoile täällä väärää tietoa. Edelleen mielestäni kaheli äijä kun saabin kaltaiseen koslaan tollasia tehoja tunkee. Mutta toisaalta haluaahan joku intialainen viettää kepin nokassakin aikaa viikkotolkulla, eli ei siinä varmaan mitään järkeä ole mutta syntyypähän puhetta... :?
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Kai toikin on varmaan aika pitkälti mainoskikka Nordic:lta, epäilisin vahvasti että rahaa on ja sekin täytyy jonnekkin tuhlata. :lol:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Niin ja miehen omien puheiden mukaan turbossa tuottoa piti riittää "vain" 450hv hujakoille.
Mutta nuo 1/4 mile nopeudet puhuvat kyllä toista.

Hieman seuraillu tuolla stcs foorumilla sen projekti threadia, viimeinen lisäys oli diffuussori saabin perään 8O
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
GP
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 13:23
Paikkakunta: HKI

Viesti Kirjoittaja GP »

Tuo 9-3 2.5GT on koeajossa uudessa Getaway in Stockholm 5 leffassa. Näyttää kulkevan melko ilosesti :twisted:
9-3 2.0t -01
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Kaksi kertaa olen koittanut Saab 9-3 Aero Steg kolmosella ja toinen vedoista meni läskiksi kun vaihde pomppasi silmästä. Ekan tulos oli muistaakseni 14.78.
STCF #3
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Vertailun vuoksi tietoja virtalan riston 2002 bemusta ja Timo Viikin välikoppa escosta:

BMW
[Suorituskyky/ennätykset
0-402 m 8,399 s, loppunopeus 265,47 km/h, loppunopeus oli ajohetkellä 04.09.2004 Suomen ennätys
0-100 km/h noin 1,5 s
0-214 km/h 5,4 s
Tehoa tarvitaan näihin 1000 hv tai yli 1150 kg painoisella autolla]

Escort
TEHO
n. 560 hv
PAINO
1111 kg

PARAS AIKA
9.69/221 km/t

Eli verrattuna esim tuohon Viikin escorttiin joka on Robertin saabia painavampi mutta saman verran tehoa on loppunopeus kuitenkin lähes sama molemmilla, Viikin esco vain ennättää ko. nopeuteen reippaasti pienemmässä ajassa;)
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Löytyykös noista edellisistä videota katsottavaksi? Varsin pirteitä pelejä tuntuvat olevan.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

jarska kirjoitti:
Escort
TEHO
n. 560 hv
PAINO
1111 kg

PARAS AIKA
9.69/221 km/t

Eli verrattuna esim tuohon Viikin escorttiin joka on Robertin saabia painavampi mutta saman verran tehoa on loppunopeus kuitenkin lähes sama molemmilla, Viikin esco vain ennättää ko. nopeuteen reippaasti pienemmässä ajassa;)
ei taia foortsoni olla etu veto vaan neliveto.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2106
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Varttimaili?

Viesti Kirjoittaja patse »

jakob85 kirjoitti:Onkos kukaan koskaan koittanut saballa varttimailia? Ajattelin, että millaisia aikoja olette vetänyt, kun etuvetoisella ei nii kaksia aikoja saa. Kuvittelisin, että oma tonnari(200hv, TCS) menisi 16s vai liekö toiveajattelua?
TM 1/2000 vertailu Nousukauden keskiluokka

9-3T SE 185hv 0-400m 15,7s / 147km/h

Kaitpa autolehdet on aikanaan noita tonttujakin testailleet varttimaililla.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

900aero-84 kirjoitti:
jarska kirjoitti:
Escort
TEHO
n. 560 hv
PAINO
1111 kg

PARAS AIKA
9.69/221 km/t

Eli verrattuna esim tuohon Viikin escorttiin joka on Robertin saabia painavampi mutta saman verran tehoa on loppunopeus kuitenkin lähes sama molemmilla, Viikin esco vain ennättää ko. nopeuteen reippaasti pienemmässä ajassa;)
ei taia foortsoni olla etu veto vaan neliveto.

Siis kyse on välikoppa escosa....eli takaveto! :wink:
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

jarska kirjoitti: Siis kyse on välikoppa escosa....eli takaveto! :wink:
http://www.lds-turbo.com/customers/cust4.htm
http://www.tvracing.net/

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Scania Motoparkissa 13.954s/182.46kmh vajaapaineisena.
Foxbody turbo
Vastaa Viestiin