AC kirjoitti:Onhan siinä enemmän kuin 570hv, vartillakin 10.88. Eikö tuosta tehosta varmasti haittaakaan ole, sitä pitää vaan osata annostella
Kyllähän noillakin tehoilla sutiminen lakkaa jossain vaiheessa.
Toi 570 / 720 lukee ko. videon alkuruudussa.... mutta mene ja tiedä, tai älä mene ja ole tietämättä.
Mä vaan intän yhä ettei loppunopeutta +225km/h saavuteta kevennetyllä 9-3/ng900:lla "vain" 570hv: n tehoilla.
Hyvä aika onnistuu keveydellä ja pidolla, mut kova loppunopeus vaatii tehoa varsinkin kun pitoa ei alkumatkasta pahemmin ole.
Esimerkiksi PA Jonhsonin 9-3 jää loppunopeudessa niin paljon loppunopeudessa Robertille että ei se ole yksistään keveydellä selitettävissä. PA:n Saabista jarrutettu 754hv.
Esim. ruåtsin nopein M5 (ei silti maan nopein katu-B*W) taittaa vartin 9.92sec / 227km/h. Ja tuosta autosta on esitetty dynotietoina 1033hv / 1091Nm.
Sillä Bemulla on takatuupparina lähdössä pitoakin tarjolla joten karrikoiden voisi väittää sen "hyytyvän" vartin lopulla verrattuna Robertin Saabiin. Ok, on se M5 painavampi mut silti...
Viimeksi muokannut 2,3T sport, Ma Marras 08, 2004 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5tW kirjoitti:Toi 570 / 720 lukee ko. videon alkuruudussa.... mutta mene ja tiedä, tai älä mene ja ole tietämättä.
Minkä niistä videoista? Lähinnä minkä ikäisen videon alussa tuo näytetään. Mulla on 40sec klippi jossa suoritetaan vartti 10.88sec ja mulla olevan version alussa ei tehotietoja julkaista.
Yhdessä 2003 vuoden videossa oli tuon suuntaiset tehoarvot, mutta en sitä viteota nyt löytänyt.
Väitti Robert aikoinaan siinä V**vo ja Saab-turboklubien taistossa (vuonna 2001) Bilsport lehdessä, että tehoa olisi 240hv. Bilsportin toimittajat kirjoittivat yksituumaisesti -"Tro honom inte! Robert har mer än påstådda 240 hästkrafter"(ja 300hv T4 jäi vartilla )
Luulen että miehellä on tapana yrittää pimittää tarkka tehotieto kilpailijoiltaan...
2,3T sport kirjoitti:
Minkä niistä videoista? Lähinnä minkä ikäisen videon alussa tuo näytetään. Mulla on 40sec klippi jossa suoritetaan vartti 10.88sec ja mulla olevan version alussa ei tehotietoja julkaista.
Joo tais olla vanha video, piti ihan katsoa millaisia aikoja se kellotti. Ainoa aika mikä näkyi oli 12,18 ja jotain 195 km/h. Eli laiska pas**a. Deletoin varmuuden vuoksi ko. videon etten toista kertaa tarjoile täällä väärää tietoa. Edelleen mielestäni kaheli äijä kun saabin kaltaiseen koslaan tollasia tehoja tunkee. Mutta toisaalta haluaahan joku intialainen viettää kepin nokassakin aikaa viikkotolkulla, eli ei siinä varmaan mitään järkeä ole mutta syntyypähän puhetta...
Kaksi kertaa olen koittanut Saab 9-3 Aero Steg kolmosella ja toinen vedoista meni läskiksi kun vaihde pomppasi silmästä. Ekan tulos oli muistaakseni 14.78.
Vertailun vuoksi tietoja virtalan riston 2002 bemusta ja Timo Viikin välikoppa escosta:
BMW
[Suorituskyky/ennätykset
0-402 m 8,399 s, loppunopeus 265,47 km/h, loppunopeus oli ajohetkellä 04.09.2004 Suomen ennätys
0-100 km/h noin 1,5 s
0-214 km/h 5,4 s
Tehoa tarvitaan näihin 1000 hv tai yli 1150 kg painoisella autolla]
Escort
TEHO
n. 560 hv
PAINO
1111 kg
PARAS AIKA
9.69/221 km/t
Eli verrattuna esim tuohon Viikin escorttiin joka on Robertin saabia painavampi mutta saman verran tehoa on loppunopeus kuitenkin lähes sama molemmilla, Viikin esco vain ennättää ko. nopeuteen reippaasti pienemmässä ajassa;)
jarska kirjoitti:
Escort
TEHO
n. 560 hv
PAINO
1111 kg
PARAS AIKA
9.69/221 km/t
Eli verrattuna esim tuohon Viikin escorttiin joka on Robertin saabia painavampi mutta saman verran tehoa on loppunopeus kuitenkin lähes sama molemmilla, Viikin esco vain ennättää ko. nopeuteen reippaasti pienemmässä ajassa;)
jakob85 kirjoitti:Onkos kukaan koskaan koittanut saballa varttimailia? Ajattelin, että millaisia aikoja olette vetänyt, kun etuvetoisella ei nii kaksia aikoja saa. Kuvittelisin, että oma tonnari(200hv, TCS) menisi 16s vai liekö toiveajattelua?
TM 1/2000 vertailu Nousukauden keskiluokka
9-3T SE 185hv 0-400m 15,7s / 147km/h
Kaitpa autolehdet on aikanaan noita tonttujakin testailleet varttimaililla.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
jarska kirjoitti:
Escort
TEHO
n. 560 hv
PAINO
1111 kg
PARAS AIKA
9.69/221 km/t
Eli verrattuna esim tuohon Viikin escorttiin joka on Robertin saabia painavampi mutta saman verran tehoa on loppunopeus kuitenkin lähes sama molemmilla, Viikin esco vain ennättää ko. nopeuteen reippaasti pienemmässä ajassa;)