Kyselisin OG900 S Turbosta
Kyselisin OG900 S Turbosta
Tämmästä olen tässä pohdiskellut. minkä merkkinen turbo tälläisessa 90-vm og900s:ssä mahtaa olla, ja minkä laista Turboa kannattaa katsella vanhan tillalle kun ajattelin sellaisen vaihtaa hieman isompaan ja pääsis helpommalla käyttäen alkuperäistä turbon pakosarjaa ettei sellaista tarvisi tehdä? osaisko joku neuvoa?
T:antti
T:antti
SC 9-3 1,9Tid -06 (KA)
Og 9-5 2.3T vm-98 T7 RE85 (KA)
Og 900 S vm-90 (KA)/(PR)
Og 900 i vm-88 (PR)
#4103
Og 9-5 2.3T vm-98 T7 RE85 (KA)
Og 900 S vm-90 (KA)/(PR)
Og 900 i vm-88 (PR)
#4103
Re: Kyselisin OG900 S Turbosta
En oo varma onko S:ää ollu Garrettilla ikinä, mutta ainakin Mitsun TE05-12B:tä on noissa esiintynyt.
Kai oot jo täyspaineistanut sen, kun turbon vaihtoa isompaan mietit? Vakio S:ssä ei ihan kaikkea ole vakiohyrrästä vielä irti otettu.
Kai oot jo täyspaineistanut sen, kun turbon vaihtoa isompaan mietit? Vakio S:ssä ei ihan kaikkea ole vakiohyrrästä vielä irti otettu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kyselisin OG900 S Turbosta
Ok. en ole vielä ahtoja nostanut, kun olen paikalleen laittamassa uudistettua konetta niin sitten aattelin vähän kokeilla nostaa ahtoja jos ei ole väljää siivissä.
mitenkäs tota sitten tehdään kun noissahan on vissiin joku alipaine toiminen bensan katkaisija jos ahdot nousee 0.6-0.8bar ylitte niin katkeaa bensan syöttö?
mitenkäs tota sitten tehdään kun noissahan on vissiin joku alipaine toiminen bensan katkaisija jos ahdot nousee 0.6-0.8bar ylitte niin katkeaa bensan syöttö?
SC 9-3 1,9Tid -06 (KA)
Og 9-5 2.3T vm-98 T7 RE85 (KA)
Og 900 S vm-90 (KA)/(PR)
Og 900 i vm-88 (PR)
#4103
Og 9-5 2.3T vm-98 T7 RE85 (KA)
Og 900 S vm-90 (KA)/(PR)
Og 900 i vm-88 (PR)
#4103
Re: Kyselisin OG900 S Turbosta
Haulla olisit varmaan löytäny juttuu mutta vm.90 lucaksessa toi rajoitus on softassa.antsa89 kirjoitti:Ok. en ole vielä ahtoja nostanut, kun olen paikalleen laittamassa uudistettua konetta niin sitten aattelin vähän kokeilla nostaa ahtoja jos ei ole väljää siivissä.
mitenkäs tota sitten tehdään kun noissahan on vissiin joku alipaine toiminen bensan katkaisija jos ahdot nousee 0.6-0.8bar ylitte niin katkeaa bensan syöttö?
Pitää lastuttaa, ostopalstal ilmo vaa.Ei pitäis montaa kymppii maksaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Kyselisin OG900 S Turbosta
Ok. Lastun olen ostanut jo mutta ainoa ongelma o se että sain kaksi lastua ja toinen o vakio ja toinen o tehokkaampi niin näkisköhän siitä jotakin tietoja jollakin numerolla kun siinä on useampikin numero ja tietäs laittaa sen oikean heti paikalleen.
toisessa lukeee: U938196MS TD27C64-2 ja toisessa lukee vaan: VXPGM12.5v B9224 NMC27C64Q 200
toisessa lukeee: U938196MS TD27C64-2 ja toisessa lukee vaan: VXPGM12.5v B9224 NMC27C64Q 200
SC 9-3 1,9Tid -06 (KA)
Og 9-5 2.3T vm-98 T7 RE85 (KA)
Og 900 S vm-90 (KA)/(PR)
Og 900 i vm-88 (PR)
#4103
Og 9-5 2.3T vm-98 T7 RE85 (KA)
Og 900 S vm-90 (KA)/(PR)
Og 900 i vm-88 (PR)
#4103
Re: Kyselisin OG900 S Turbosta
Mulla on '90 Lucaksessa ihan sellanen kytkin johon tulee paineletku ja tuo kytkin ohjaa bensapumpun relettä, jos systeemi on sama niin tuo kytkin pitänee kai ohittaa tai sitä pitää säätää jollain lailla. Kytkin löytyy kuskin jalkatilasta vilkun releitten kanssa samasta tukiraudasta, jos sellainen on.
Re: Kyselisin OG900 S Turbosta
Noista et voi päätellä mitään muuta, kuin että piirit on 27C64 tyypiltään, lisäksi toisen ohjelmointijännite on 12.5V.antsa89 kirjoitti: toisessa lukeee: U938196MS TD27C64-2 ja toisessa lukee vaan: VXPGM12.5v B9224 NMC27C64Q 200
Jos ei lastujen ohjelmoija ole laittanut niihin mitään tarraa päälle, laita itse vaikka jeesusteippiä pyöreän ikkunan päälle, ettei UV-valo pääse tyhjentelemään piiriä.
Täyden varmuuden saa noista vaan lukasemalla piirit ohjelmointilaitteella ja vertailemalla sisältöä tunnettujen vakio- ja virisoftien sisältöön.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Kyselisin OG900 S Turbosta
Tässä tapauksessa myös kokeilu on helppoa. Ahdot ylös, arviosta toinen piiri paikoilleen. Toisella pätkii ja toisella ei.
Yksi tapa kiertää rajoitin on lisätä vastus ntc-vastuksen kanssa sarjaan. Kumpa vaan muistaisi mikä oli sopivan kokoinen. Ideana luulla ruisku luulemaan, että kone on kylmempi muutaman kymmenen astetta. Lisävastus vaikuttaa käytännössä vain kuumalla koneella, koska kylmänä vastusarvo on jo pelkästään ntc:n toimesta niin iso ettei lisävastuksella ole vaikutusta.
Yksi tapa kiertää rajoitin on lisätä vastus ntc-vastuksen kanssa sarjaan. Kumpa vaan muistaisi mikä oli sopivan kokoinen. Ideana luulla ruisku luulemaan, että kone on kylmempi muutaman kymmenen astetta. Lisävastus vaikuttaa käytännössä vain kuumalla koneella, koska kylmänä vastusarvo on jo pelkästään ntc:n toimesta niin iso ettei lisävastuksella ole vaikutusta.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Kyselisin OG900 S Turbosta
OK.
Piirin päälle on kirjoitettu 9515 910862.
Mitenkäs johdot tarvitsee kytkeä että sen saa sitten ohitettua. vai tartvitseeko se ottaa kokonaan pois käytöstä?
Mikä on ntc-vastus?
Piirin päälle on kirjoitettu 9515 910862.
Mitenkäs johdot tarvitsee kytkeä että sen saa sitten ohitettua. vai tartvitseeko se ottaa kokonaan pois käytöstä?
Mikä on ntc-vastus?
SC 9-3 1,9Tid -06 (KA)
Og 9-5 2.3T vm-98 T7 RE85 (KA)
Og 900 S vm-90 (KA)/(PR)
Og 900 i vm-88 (PR)
#4103
Og 9-5 2.3T vm-98 T7 RE85 (KA)
Og 900 S vm-90 (KA)/(PR)
Og 900 i vm-88 (PR)
#4103
Re: Kyselisin OG900 S Turbosta
Tuo osa kulkee nimellä ylipainekytkin.Jatra kirjoitti:Mulla on '90 Lucaksessa ihan sellanen kytkin johon tulee paineletku ja tuo kytkin ohjaa bensapumpun relettä, jos systeemi on sama niin tuo kytkin pitänee kai ohittaa tai sitä pitää säätää jollain lailla. Kytkin löytyy kuskin jalkatilasta vilkun releitten kanssa samasta tukiraudasta, jos sellainen on.
Käsittääkseni se on jokaisessa Turbo-Satkussa, mutta Ässässä se on säädetty pienemmille ahdoille, kuin täyspaineisessa.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*