Kyselisin OG900 S Turbosta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
antsa89
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Maalis 25, 2009 22:14
Paikkakunta: Humppila

Kyselisin OG900 S Turbosta

Viesti Kirjoittaja antsa89 »

Tämmästä olen tässä pohdiskellut. minkä merkkinen turbo tälläisessa 90-vm og900s:ssä mahtaa olla, ja minkä laista Turboa kannattaa katsella vanhan tillalle kun ajattelin sellaisen vaihtaa hieman isompaan ja pääsis helpommalla käyttäen alkuperäistä turbon pakosarjaa ettei sellaista tarvisi tehdä? osaisko joku neuvoa?
T:antti
SC 9-3 1,9Tid -06 (KA)
Og 9-5 2.3T vm-98 T7 RE85 (KA)
Og 900 S vm-90 (KA)/(PR)
Og 900 i vm-88 (PR)
#4103
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kyselisin OG900 S Turbosta

Viesti Kirjoittaja aero »

En oo varma onko S:ää ollu Garrettilla ikinä, mutta ainakin Mitsun TE05-12B:tä on noissa esiintynyt.

Kai oot jo täyspaineistanut sen, kun turbon vaihtoa isompaan mietit? Vakio S:ssä ei ihan kaikkea ole vakiohyrrästä vielä irti otettu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
antsa89
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Maalis 25, 2009 22:14
Paikkakunta: Humppila

Re: Kyselisin OG900 S Turbosta

Viesti Kirjoittaja antsa89 »

Ok. en ole vielä ahtoja nostanut, kun olen paikalleen laittamassa uudistettua konetta niin sitten aattelin vähän kokeilla nostaa ahtoja jos ei ole väljää siivissä.
mitenkäs tota sitten tehdään kun noissahan on vissiin joku alipaine toiminen bensan katkaisija jos ahdot nousee 0.6-0.8bar ylitte niin katkeaa bensan syöttö?
SC 9-3 1,9Tid -06 (KA)
Og 9-5 2.3T vm-98 T7 RE85 (KA)
Og 900 S vm-90 (KA)/(PR)
Og 900 i vm-88 (PR)
#4103
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Kyselisin OG900 S Turbosta

Viesti Kirjoittaja tetammi »

antsa89 kirjoitti:Ok. en ole vielä ahtoja nostanut, kun olen paikalleen laittamassa uudistettua konetta niin sitten aattelin vähän kokeilla nostaa ahtoja jos ei ole väljää siivissä.
mitenkäs tota sitten tehdään kun noissahan on vissiin joku alipaine toiminen bensan katkaisija jos ahdot nousee 0.6-0.8bar ylitte niin katkeaa bensan syöttö?
Haulla olisit varmaan löytäny juttuu mutta vm.90 lucaksessa toi rajoitus on softassa.
Pitää lastuttaa, ostopalstal ilmo vaa.Ei pitäis montaa kymppii maksaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
antsa89
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Maalis 25, 2009 22:14
Paikkakunta: Humppila

Re: Kyselisin OG900 S Turbosta

Viesti Kirjoittaja antsa89 »

Ok. Lastun olen ostanut jo mutta ainoa ongelma o se että sain kaksi lastua ja toinen o vakio ja toinen o tehokkaampi niin näkisköhän siitä jotakin tietoja jollakin numerolla kun siinä on useampikin numero ja tietäs laittaa sen oikean heti paikalleen.
toisessa lukeee: U938196MS TD27C64-2 ja toisessa lukee vaan: VXPGM12.5v B9224 NMC27C64Q 200
SC 9-3 1,9Tid -06 (KA)
Og 9-5 2.3T vm-98 T7 RE85 (KA)
Og 900 S vm-90 (KA)/(PR)
Og 900 i vm-88 (PR)
#4103
Jatra
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 12:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kyselisin OG900 S Turbosta

Viesti Kirjoittaja Jatra »

Mulla on '90 Lucaksessa ihan sellanen kytkin johon tulee paineletku ja tuo kytkin ohjaa bensapumpun relettä, jos systeemi on sama niin tuo kytkin pitänee kai ohittaa tai sitä pitää säätää jollain lailla. Kytkin löytyy kuskin jalkatilasta vilkun releitten kanssa samasta tukiraudasta, jos sellainen on.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Kyselisin OG900 S Turbosta

Viesti Kirjoittaja Jope »

antsa89 kirjoitti: toisessa lukeee: U938196MS TD27C64-2 ja toisessa lukee vaan: VXPGM12.5v B9224 NMC27C64Q 200
Noista et voi päätellä mitään muuta, kuin että piirit on 27C64 tyypiltään, lisäksi toisen ohjelmointijännite on 12.5V.

Jos ei lastujen ohjelmoija ole laittanut niihin mitään tarraa päälle, laita itse vaikka jeesusteippiä pyöreän ikkunan päälle, ettei UV-valo pääse tyhjentelemään piiriä.

Täyden varmuuden saa noista vaan lukasemalla piirit ohjelmointilaitteella ja vertailemalla sisältöä tunnettujen vakio- ja virisoftien sisältöön.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kyselisin OG900 S Turbosta

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Tässä tapauksessa myös kokeilu on helppoa. Ahdot ylös, arviosta toinen piiri paikoilleen. Toisella pätkii ja toisella ei.

Yksi tapa kiertää rajoitin on lisätä vastus ntc-vastuksen kanssa sarjaan. Kumpa vaan muistaisi mikä oli sopivan kokoinen. Ideana luulla ruisku luulemaan, että kone on kylmempi muutaman kymmenen astetta. Lisävastus vaikuttaa käytännössä vain kuumalla koneella, koska kylmänä vastusarvo on jo pelkästään ntc:n toimesta niin iso ettei lisävastuksella ole vaikutusta.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
antsa89
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Maalis 25, 2009 22:14
Paikkakunta: Humppila

Re: Kyselisin OG900 S Turbosta

Viesti Kirjoittaja antsa89 »

OK.
Piirin päälle on kirjoitettu 9515 910862.
Mitenkäs johdot tarvitsee kytkeä että sen saa sitten ohitettua. vai tartvitseeko se ottaa kokonaan pois käytöstä?
Mikä on ntc-vastus?
SC 9-3 1,9Tid -06 (KA)
Og 9-5 2.3T vm-98 T7 RE85 (KA)
Og 900 S vm-90 (KA)/(PR)
Og 900 i vm-88 (PR)
#4103
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Kyselisin OG900 S Turbosta

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Jatra kirjoitti:Mulla on '90 Lucaksessa ihan sellanen kytkin johon tulee paineletku ja tuo kytkin ohjaa bensapumpun relettä, jos systeemi on sama niin tuo kytkin pitänee kai ohittaa tai sitä pitää säätää jollain lailla. Kytkin löytyy kuskin jalkatilasta vilkun releitten kanssa samasta tukiraudasta, jos sellainen on.
Tuo osa kulkee nimellä ylipainekytkin.
Käsittääkseni se on jokaisessa Turbo-Satkussa, mutta Ässässä se on säädetty pienemmille ahdoille, kuin täyspaineisessa.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Vastaa Viestiin